Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, bratrolnika napisał:

a jak tam twoje poszukiwania???

Zadatek dany na MF 675 2x4 , czekam az papiery przetlumaczy . Skusila mnie cena bo gdyby sie nie pojawil w odpowiednim miejscu i czasie to wywalilbym 32500zl za wymalowanego zetora 7711.

  • Thanks 1
Opublikowano

pokaż mi serie 42xx z ehr i pierdami... W końcówce seri ale w latach 90 tych to conajwyżej rewers EH ktory wystepował  juz w seri 3xx i jeden półbieg który był w seri 6xx. Na pewno do tego łatwiej czesci kupić niż do polskiego licencyjnego ursusa na export, albo ostatnich wersji nawet krajowych gdzie ani to czesci do skrzyni ani do przedniego mostu albo kosztują tyle co do zachodnich ciągnikow tyle że w "polskiej" jakości.

Czy to w 675 czy w 390 robiłem kilka rzeczy, to wiadomo 6xx bedzie tanszy w naprawach  bo blizszy ursusowi i np. nowa chłodnica kosztowała 550 zł ze starych zapasów ursusa a na tej co był znaczek mf 1300 zł, pompy wody w obu wymieniałem - w 675 poszła ori Agco za niecałe 400 zł a w 390 Ursus nowa oryginał za chyba ok 200 zł - jakosc przepaść, sprzegło w 675 tez pasowąło od ursusa i tarcz kosztowała 130 zł, w 390 wymieniałem całe sprzegło  Luk i kosztowało 1500 zł ale jak kogoś przerażają takie kwoty to niech kupi sobie konia a nie ciągnik.

Opublikowano
59 minut temu, pawlus224 napisał:

Zadatek dany na MF 675 2x4 , czekam az papiery przetlumaczy . Skusila mnie cena bo gdyby sie nie pojawil w odpowiednim miejscu i czasie to wywalilbym 32500zl za wymalowanego zetora 7711.

kupiłeś go może w Turobinie? :) 

Opublikowano

Na tak małą gospodarkę nie kupuj zetora,pół godziny pracy i wiadro ropy,zapnij tylko ciężką maszynę a w baku ropa schodzi że pojawia się wir..Podobnie jest z ursusem seri ciężkiej i mtz,są to ciągniki wybitnie paliwożerne. W Twoim przypadku,przy produktywności tego obszaru zużycie paliwa ma kolosalne znaczenie.Szukaj MFa seri trzy cyfrowej,każdy z nich będzie mechaniczny,proste ciągniki, łatwe w naprawach,mało palą,o połowę mniej od wyżej wymienionych

Opublikowano

Czy polowe mniej to troche przesadziles. Zetorem 7211 jezdzilem od nowosci a w zasadzie dwoma i jeden do dzisiaj jest w domu to spalanie jezeli silnik jest ok i cala reszta wcale nie wypada tak zle, szczegolnie jak sie obciazy a zrobic potrafi wiele. Niektorzy je podkrecali albo obroty zwiekszali zeby byl szybszy to byl wir ale jak sie go trzyma na normalnych obrotach  do max 2 tys obr to normalne spalanie. W transporcie najlepiej chyba wychodzil bo dostal ladunku 15 do 18 ton na przyczepach i sobie radzil bez problemu gdzie inne ciagniki to musialy miec ok 100 km. Kwitujac spalanie na zrobiona robote zetor 7211 nie wypada zle ale silnik i pompa z wtryskami musi byc igla. 

mf 675 mocniejszy jest niby pare koni ale zeby szla robota to pedal w podlodze i obrotomierz daleko ponad 2000 obr

Opublikowano

Przez 13 lat wozilismy zetorem buraki do cukrowni oddalonej 40 km i burakow bylo ok 15 ton ladunku a w drodze powrotnej wyslodki lub wapno ktorego targal 22 tony to nie powiem bo pod jedna gorke mial ciezko i schodzil do 2ki. Z ladunkiem 15 ton to szedl bez redukcji jedynie skrzyzowania lub miasto.

 

Opublikowano

Da radę, dlaczego nie, ale nie pisz bzdur że inne ciągniki musiały by mieć 100koni  żeby dorównać 60-kilku koniom zetora - może to złudne odczucie bo zetor jest wolny - czyli w miarę szybko rozpędzisz go do prędkości max więc nic dziwnego że 90 koni ze skrzynią 40 jęczał na górkach i redukował a Ty dodałeś sobie wtedy 1000pkt reputacji we wsi bo nie zredukowałeś :)

Opublikowano

Porownujac w tamtych czasach np do zetora czy ursusa ciezkiej seri. Mielismy w miedzyczasie zetora 8145 to byla tragedia w porownaniu do zetora 7211 gdzie predkosc max jest taka sama. 

Teraz zetor ma kola 16.9 34 i jest troche szybszy i nadal chodzi po drodze ale ze zbozem w zniwa i czuc ze jest ciut slabszy ale ferdkiem z tym samym ladunkiem to redukowalem sporo szybciej.

ale to nie zmienia faktu ze zetora bym raczej nie kupil bo wygodniej mi sie jezdzi innymi ciagnikami a znowu ojciec go nie sprzeda bo jest w super stanie.

 

Opublikowano

Haha MTZ jest wybitnie paliwożerny nie no takich bzdur jeszcze nie slyszałem nigdzie.

MTZ w swoim przedziale mocy i uciągu to jest jeden z najoszczędniejszych ciągników razem z perkinsami.

Perkin spali mniej ja ma lżej, ale jak ma cięzko też swoje wypije.

Zetor no cóż wszyscy mówią, że pali więcej od perkinsów jak ma lekko, ale za to ma moc i jak potrzeba to swoją robotę zrobi.

  • Thanks 1
Opublikowano

zetor 7211 jest wolny a moc ma sporą więc idzie i się wcale nie dziewię. u mnie c360 ciągała 2 przyczepy po 6-7t na każdej na balonówkach wiec lekko nie szły i szła z tym prawie tak samo jak mtz 80km. Z tym że 360 miała max 25km/h a mtz ma prawie 40km/ha więc jak wrzucę najwyższy biego to zanim się bujnie trochę mocy trzeba mieć. No i jade z tym średnio 30km/ha a c360 jechała 20 może.

 

Opublikowano
miałem zetora 7211 jakieś 10 lat i złego słowa na niego nie powiem, każdy ciągnik spali więcej jak pójdzie w ciężka pracę , w orce ursus c360 3p z plugiem 2 skibowym spalił mi więcej niż zetor 7211 z plugami 3 skibowymi także do lekkich prac Perkins a do ciężkich zetor teraz zamieniłem go na zetora 7745 turbo i kupiłem zetora 7245 z ladowaczem także do 30 tys kup sobie zetora i bd zadowolony
Opublikowano

jeśli chodzi o to czy c-360 czy zetor to oczywiście, że zetor. C-360 to już nie ciągnik na dzisiejsze czasy.  Sam mam 3p i jest spoko robotę robi pali tyle co motorynka (tylko lekkie prace robi), ale chętnie by się porobiło jakąś proximą zamiast tego:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v