Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jesieni mam problem z renault. Zaczeła mi głośno pracować pompa hydraulikii po 3-4 godz pracy skrzynia biegów była ukrop, ciągnik ciężej odpala i jest o te jakby  kilka KM słabszy. Natomiast wszystko czyli podnośnik wyjścia hydr, i wspomaganie działają okey.  Więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem 2 filtry hydrauliki. Nic to jednak nie dało i jeździlem dalej. Ostanio zabrałem się za to i wykręciłem orbitrol zawiozłem do sprawdzenia- okazał się okey. Mechanik przeczyścił mi ten zawór od powrotu z orbitrola który rozdziela strumień na skrzynie i pompę. Nic to jednak nie pomogło. Idąc dalej zmieniłem olej z Agrola STOU na nowy taki sam i zakupiłem nową pompę hydrauliki . Założyliśmy i efekt jest taki że już nie wyje a jakby teraz gwiźdze jeszcze głośniej bo  pompa generuje większe ciśnienie, a usterka jak była takdalej gdzieś tkwi. 

Załamuje juz ręce na tą maszynę. Może wie ktoś coś na ten temat. 

Opublikowano

Ciśnienie na Wyjściach wczoraj badane 180 bar na niskich obrotach.

Na starej pompie mechanik mówił że pianę robiła pompa jak odkręcili któryś przewód za nią  i dlatego zdecydowalem sie na zakup nowej. Jednak to nie to

Opublikowano

Witam! Grzanie oleju moze powodować ciagle wlaczony przedni napęd! Mialem cos takkego we swojej renowce m naped byl przyciskiem wylàczony, ale hydraulika go nie rozłaczala, byd dobry elektrozawor,ale problem tkwil w przystawce od przedniego napedu , pekł w srodku niej seger i skutmiem tego było: caly czas wlaczony naped i grzanie oleju w skrzyni! Gdy ta awarie usunełem, olej juz sie nie grzeje, i wszystko jest ok! Sprawdz czy przycisk elektryczny rozlacza przedni naped!

W moim przypadku olej grzala przystawka napedu ktora w skutek pekniecia segeru nie miala szczelnosci i przeciskala olej powodujac jego mocne nagrzewanie sie .

Opublikowano

piana to efekt zasysania powietrza a przegrzewanie oleju to efekt tłoczenia pod ciśnieniem . Nie znam się na Renówkach ,ale sprawdzanie ciśnienia na wyjściach hydrauliki nie wiele powie . Bardziej pomiędzy pompą a odbiornikiem ( rozdzielaczem )   oleju

Opublikowano

piana to też efekt przeciskania się oleju przez zacięty zawór (czyli ciasną dziurkę) towarzyszy temu grzanie się oleju. Może sprawdź, czy piana pojawia się zaraz za pompą, ale szczerze w to wątpię. Puść olej (oczywiście zimny i odstany z bąbelków piany) zamiast do rozdzielacza, to do wiaderka. Uważaj, bo przepływ ma duży i w minutę będziesz miał pustą skrzynię. Jeśli w tym miejscu nie będzie piany, to idź dalej, czyli odkręć przewód za rozdzielaczem i patrz skąd idzie piana. Jeśli nie tam, to szukaj następnego odbiornika na tej linii. Aż trafisz na winowajcę.

Opublikowano

Nikejanek-

W mojej renówce nie ma elektro właczanego napędu tylko mechanicznie w pełni więc raczej chyba nie

 

Apropo piany to będę chyba szedł w stronę rozdzielacza hydrauliki bo jest tam ten nieszczęsny zawór od hamulców przyczepy i pompka hamulcowa nad nim a że miałem latem problem z zapieczonymi pompkami hamulcowymi na jednym kole to może to?? chodź nie wiem niczego już nie jestem pewien w tym sprzęcie;/

 

Opublikowano

I to jest dobry trop. Może masz właśnie włączone hamulce na przyczepę cały czas a tam idzie duże ciś. do 150 bar. Można prosto to sprawdzić, najpierw naduś gniazdo na zgaszonym a potem spróbuj na odpalonym.

Opublikowano

Tak, jak już napisał kolega @DarekD:

17 godzin temu, DarekD napisał:

piana to efekt zasysania powietrza a przegrzewanie oleju to efekt tłoczenia pod ciśnieniem . Nie znam się na Renówkach ,ale sprawdzanie ciśnienia na wyjściach hydrauliki nie wiele powie . Bardziej pomiędzy pompą a odbiornikiem ( rozdzielaczem )   oleju

Spieniony olej to w 99% zasysanie powietrza (nieszczelność) na odcinku: zbiornik oleju-pompa. Może to być chwilowe przy zbyt niskim poziomie oleju w skrzyni lub stałe poprzez nieszczelności na łączeniach rurki ssącej, albo zapchany (także częściowo) filtr hydrauliczny. Pęknięta obudowa pompy lub nieszczelności jej uszczelniaczy także będą powodować spienianie oleju.

Grzanie oleju to zawsze zablokowanie przepływu oleju - nadmierne obciążenie pompy hydraulicznej poprzez jej ciągłą pracę pod zbyt dużym ciśnieniem powoduje wytwarzanie ciepła. Spowodowane może być: zablokowaniem (także częściowym) zaworu przelewowego lub nawet bezpieczeństwa (znajduje się w rozdzielaczu za prawym kołem). W grę wchodzi także zablokowanie innego odbiornika, który włączony jest szeregowo w układ bez możliwości wyrównania ciśnienia do pożądanego – dotyczy to układu wspomagania, hamulców hydraulicznych przyczepy lub elektrohydraulicznego załączania przedniego napędu (w Twoim przypadku wykluczone).

Teraz kwestia podstawowa: która sekcja pompy nagrzewa się jako pierwsza?
Na zakończenie obecny „olej” nie jest dobrym wyborem, gdyż ma niską odporność na pienienie się, gdyż w swoim składzie nie posiada antyutleniaczy, inhibitorów, środków antypiennych, deemulgatorów, itd… a jeśli posiada (w co wątpię) to ich ilość jest znikoma.

Opublikowano

AlaCapone 

Z tego co piszesz to tylko zostały mi te hamulce przyczepy a pompa cała była jakby gorąca ,  A na tej nowej nie sprawdzałem. Słuchać tylko świst jakby podczas jazdy jak i na postoju jakby pociągnąć którąś wajche od pustego gniazda hydrauliki

No nic jak mróz troche zejdzie to wykręce cały rozdzielacz i zawiozę do sprawdzenia a ta pompke od hamulców jakoś zaślepie żeby nie dochodził tam płyn i się nie blokowało i zobaczymy. Jak to nie pomoże to się poddaję i będzie to koniec mojej przygody z naprawami.

Dzięki panowie:)

Jak to wykonam to dam znać jak wyszło

Opublikowano

Dokladnie tak, znalazlem tam 3 sruby. A ten ani drgnie jakby przyrdzewial ale to chyba nie mozliwe bo od kiedy pamietam rozdzielacz delikatnie sie pocil i byl nasmarowany hehe zaczalem nawet szukac mocowania blachy u gory mostu ale dostęp jest tam znikomy. . Ala Capone. Mozna z Toba na fejsie czy jak pogadać ?bo widze znasz te sprzety na wylot

Opublikowano

Podnieś kabinę do góry a dokładnie tył kabiny o tyle, ile możesz, ale tak żeby nie wybić przedniej szyby. ;) To i tak cud, że znalazłeś trzy śruby. One są parami, dwie na górze i dwie na dole. Zapewne została Ci jedna na dole tuż za zaworem przelewowym. Jak podniesiesz kabinę zrobi się więcej miejsca i lepszy dostęp. Można także odkręcić blachę i wraz z całym rozdzielaczem wyciągnąć. Rozepnij dźwignie od rozdzielacza.

Usuwam ciągle wiadomości a za chwilę skrzynka znów pełna. :D Jeśli chcesz pogadać pisz, ale decyduj się szybko (z wiadomych powodów).

Opublikowano

pompa jest nowa, ciśnienie ma takie że aż dusi silnik.  Przewód dolotowy do rozdzielacza aż drzy mało nie spuchnie. A na żadnym przewodzie dalej nie  ma ciśnienia czyli ujścia.  A przecież woziłem rozdzielacz do majstra od hydrauliki, mówil że zregenerował jedna cekcje i  jest ok. Musze przywieźć jakiegoś gościa który serwisuje koparki ładowarki itp. Podepnie urządzenia i musi wyjść szydło z worka. Może znacie kogoś takiego z okolic Podlasia- BIałegostoku?

Opublikowano

Kolego, każdy rozdzielacz ma na korpusie oznaczenia literowe:
P - zasilanie
A1, B1 - wyjście hydrauliczne (sekcja 1)
A2, B2 - wyjście hydrauliczne (sekcja 2)
T - powrót do zbiornika, dodajmy swobodny
N - wyjście ciśnieniowe, czyli podłączenie kolejnego rozdzielacza (ciśnienie takie samo, jak na "P") standardowo zaślepione

Jeśli na złączu "P" jest ciśnienie i żadna sekcja nie jest używana cały strumień oleju powinien pojawić się na wyjściu "T" i swobodnie wrócić do zbiornika.
Jeśli zaś któraś sekcja jest aktualnie używana, olej pod ciśnieniem (ustawionym na pomocą regulacji na zaworze przelewowym) jest tłoczony z "P" do którejkolwiek sekcji (A, B). W momencie cofnięcia dźwigni rozdzielacza w pozycję neutralną ciśnienie automatycznie jest kierowane na "T". Jeśli jednak nadal ustawilibyśmy dźwignię w pozycję tłoczenia oleju do tejże sekcji to po osiągnięciu skrajnej pozycji siłownika olej nadal będzie tłoczony aż do osiągnięcia ciśnienia ustawionego na zaworze przelewowym,  w tym momencie nastąpi otwarcie zaworu i umożliwi spływ oleju z sekcji (A lub B) do "T" i dalej do zbiornika oleju, czyli tylnego mostu.

Po odkręceniu wyjścia "T" olej ma zeń tryskać! - sprawdź to.

Jeśli więc rozdzielacz wraz z zaworem przelewowym jest w pełni sprawny pozostaje złe podłączenie przewodów hydraulicznych lub zatkanie powrotu oleju do zbiornika (może to być zatkany filtr powrotny lub przewody lub nieodpowiednia średnica przewodów a więc zbyt mała).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez latajacyholender
      Witam,
      MASSEY FERGUSON 6270 2003rok
      Podczas orki ciągnik traci moc i po chwili odzyskuje, przy wciśniętym gazie nawet w podłogę dopiero po chwili obroty rosną.
      Odpala równo, ładnie pracuje, nie dymi.
      Podejrzewam problem z paliwem i mam zamiar wymienić filtry paliwowe (ponoć pasują z starszych modeli MF).
      Czytałem, że są gdzieś sitka do czyszczenia:
      - Na zasilaniu pompy wtryskowej,
      - W ręcznej pompce,
      - Gdzieś jeszcze?
      Do sprawdzenia membrana w ręcznej pompce i membrana w pompie wtryskowej (tu moje pytanie czy jest możliwa ewentualnej wymiany bez demontażu pompy).
       
       
    • Przez Bartek2997
      Witam
      Jakis czas temu wymieniłem olej W skrzyni biegów w swoim 3060 wraz z filtrtem i po wymianie zaczął sie problem,mianowicie jak traktor się nagrzeje czyli mniej więcej po 15 minutach, pojawia się wycie/hałas z okolic pokrywy pompy oleju. Filtr oleju to jakiś zamiennik od samochodu ciężarowego i jest 2x większy niż orginał,ale wcześniej był założony taki sam i było ok. Wcześniej był zalany olejem Agrol ale poczytałem trochę i kupiłem Shell Spirax S4 TXM. Podnośnik i cała hydraulika działa normalnie.
      Czy ktośmiał podobny problem?
      Od czego można by zacząć sprawdzac?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v