Labadosiak

ZREMB GPW 202T - brak jazdy na zimnym oleju

Polecane posty

Labadosiak    0

Poszukuję rozwiązania problemu braku jazdy w wózku GPW 202T. Maszyna nie chce ruszyć z miejsca ani do przodu ani do tyłu przy zimnym oleju hydraulicznym w układzie przeniesienia napędu. Hydraulika siłowa działa bez problemu nawet w 20 stopniowe mrozy, choć to w sumie odrębny układ hydrauliczny. Jak się rozgrzeje olej w przekładni po dłuższym postoju i przy uruchomionym silniku, to opornie i powoli maszyna zaczyna jeździć a po kilku następnych minutach pracuje już chyba normalnie, choć na szosowych przełożeniach przy II biegu i przy jakimkolwiek oporze nie chce jechać – pojawia się wtedy efekt jakby "ślizgającego się sprzęgła". Hydrauliczne rozłączanie napędu od hamulca w rozdzielaczu jazdy, działa bez zarzutów. Filtry oczyszczone, rozdzielacz jazdy sprawdzony, przewody drożne. Jak dokonać diagnozy i wytypować powód tej usterki? Miał ktoś może podobny przypadek w wózku/maszynie gdzie przeniesienie napędu jest podobnie skonstruowane?

Po nocnym postoju w temperaturze ok. 5 stopni Celsjusza wózek ruszył od razu z oporem do przodu i do tyłu na I begu ok 2 metry. Po tych ruchach jak w poście powyżej - brak jazdy. W sumie to sukces bo co do zasady jak zimny to nigdy nie ruszał. Czy można tu podejrzewać pompę hydrauliczną odpowiedzialną za jazdę? Jak najprościej dokonać poprawnej kontroli i diagnozy pompy hydraulicznej? Jak wyglądają objawy zużycia tarczek na sprzęgłach hydraulicznych? Może to tarcze w sprzęgłach hydraulicznych? Macie jakieś pomysły?  Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.

Edytowano przez Labadosiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
avici_lv80    106
czy ten wózek ma przeniesienie napędu podobne jak w ładowarkach kołowych czyli przez zmiennik momentu obrotowego? bo takie same objawy występują jeżeli jest niski stan oleju w zmienniku i po odpaleniu ciężko ładowarki ruszają trzeba gazować i po chwili pomału zaczyna ruszać a potem ciągnie już dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Labadosiak    0

Dokładnie tak jak piszesz, w tym modelu występuje zmiennik momentu - sprzęgło hydrokinetyczne. Z tego co wiem to olej w zmienniku uzupełniany jest przez pompę hydrauliczną jazdy.

Edytowano przez Labadosiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
avici_lv80    106
kolego nie byłbym tego taki pewny, z każdym zmiennikiem jakim się spotkałem trzeba było samemu uzupełniać olej więc może jest do niego wlew i miarka od poziomu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Labadosiak    0

Ok dziś w takim razie podejrzę konstrukcję i poszukam otworów wlewowych. Dam znać jaka jest budowa. A jak jest ze stanem oleju w zmiennikach? Czy każda konstrukcja zmiennika ma ściele określoną wartość do zalania olejem czy są otwory wlewowe i kontrolne? Przede wszystkim bardzo dziękuję za wsparcie. Na tym forum widać ruch i chęć pomocy :-). Wiele wsparcia wniósł użytkownik 22tomek22, który podejrzewa tarczki sprzęgłowe w maszynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Labadosiak    0

Tak jak pisałem, konstrukcja zmiennika w tym wózku nie ma otworów wlewowych i kontrolnych. Olej tłoczony do zmiennika jest pompą hydrauliczną jazdy, która akurat w moim przypadku była winna za brak jazdy na zimnym oleju. Wózek jeździ i jest w trakcie testów.

Edytowano przez Labadosiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
    • Przez Domek96
      Mam pytanie może ktoś wie dlaczego w renault 75.14 jak podnoszę sprzęt na podnośniku to po pewnym czasie drży czy podskakuje
    • Przez wzdowian
      Witam
      Mam taki problem a mianowicie jak jade to zaswieca mi sie kontrolka wykrzyknika i stop na tablicy rozdzielczej i jeszcze pika sygnał, dodam że na postoju kontrolki gasną. Na zimnym oleju kontrolki świecą długo  ale jak się ciągnik rozgrzeje to piknie czasami trzy razy i się wyłączy albo i krócej od czasu do czasu. Dodam że do końca poprzedniego sezonu nic się nie działo dopiero po zimie. Olej i Filtry wymienione w tamtym roku w serwisie.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj