Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
9 minut temu, lukbold napisał:

Oringi nowe bo tu się nie oszczędza aby potem  pluć se w brodę i rozbierać bo gdzieś ucieka...

Uwagę to trzeba zwrócić na spasowanie pokrywy z tuleja gdzie są teflony, czy w pokrywie nie ma rowków po tych teflonach, czy cały kosz nie ma zbyt dużego luzu na wałku rewersu.

A jaką prędkość sobie ustawisz....to już zależy od Ciebie. Weź sobie tabele prędkości i dopasuj to wykonywanych prac, żeby nie musieć w czasem jednej roboty zakresami i reduktorem.

Wg mnie do transportu ta skrzynia w wersji 40 się nie nadaje chyba żeby targać zabawkowe przyczepy.

W 3060 mam skrzynie 30stke i cała robotę związaną z kopaniem w ziemi czy prasowaniem słomy jadę na szosowym zakresie A, trawę prasuje na całym terenowym zakresie B,  w transporcie bez problemu rusza z szosowego zakresu B

mam 3115 mf byl na szer oponach tyl 600 i 480 z przodu jak jechalem z przyczepa 5t to bardzo slabl pod gore zmienilem opony na 18,4 i 14,9 niewiem czy to pomoze jutro bede dalej dzialal

Opublikowano
11 godzin temu, fabio napisał:

mam 3115 mf byl na szer oponach tyl 600 i 480 z przodu jak jechalem z przyczepa 5t to bardzo slabl pod gore zmienilem opony na 18,4 i 14,9 niewiem czy to pomoze jutro bede dalej dzialal

zauwarzylem ze sa 2 typy koszy  ja ma tarczke z zabkami sa tez z 4 noskami czy takie i takie zakladali

1 minutę temu, fabio napisał:

zauwarzylem ze sa 2 typy koszy  ja ma tarczke z zabkami sa tez z 4 noskami czy takie i takie zakladali

sa 2 pierscionki przeciete na skos z twozywa czy one musza byc nowe one uszczelniaja cisnienie co zalacza polbiek

Opublikowano

Wg. mnie do transportu ta skrzynia w wersji 40 się nie nadaje chyba żeby targać zabawkowe przyczepy. 

Pozwole się z tobą nie zgodzić. Na pewno jeździsz na wyłączonym półbiegu, czyli max. szybko, ja gdy jadę też na wyłączonym półbiegu jadę tak samo szybko z tą różnicą że mogę przyspieszyć włączając półbieg, ty nie masz tej możliwości. 

Opublikowano
Dnia 9.07.2020 o 21:40, lukbold napisał:

Bez tytułu.jpgWg tego opisu kropek na słonecznym by mogło nie być... ustaw satelity tymi kropkami do środka

witam ,mam pytanie czy na tej osce co sa 2 pierscienie z tworzywa przeciete jak nasadze kosz nie moze byc luzu bo ucieka cisnienie bo moj ma gibie siei czy tam wlasnie idzie olej co rozlacza i zalacza polbieg prosze o rade

Opublikowano
1 godzinę temu, lukbold napisał:

to wszystko musi być w miarę spasowane, żeby olej nie uciekał na teflonach. Rowki wyryte od teflonów w pokrywie są ? Kosz na wałku rewersu stabilny?

sa leko wyczuwalne jak nasadze kosz to ma luz w prawo i lewo pietrscienie widac sa nie wytarte  bylem u tokarza chcialem wstawic tulej ale jest utwardzone nieidzie toczyc musial bym rozchartowac wstawic tulej i ponownie calosc utwardzic nowa pokrywa 3400tys czy olej idzie tymi kanalikami i wypycha ten tlok talerzowy jak to dziala

Opublikowano (edytowane)

Wg mnie toczenie koło rowków odpada, bo wydaje się, że po tokarce powierzchnia nie będzie idealnie gładka co ma znaczenie dla trwałości teflonów.  To się napawa, ewentualnie chromuje i szlifuje. U mnie były rowki na jakieś 0,5mm głębokie a po zabiegu nie było po nich śladu

Otworkami wchodzi olej pod tłok, żeby zacisnąć tarczki

https://www.olx.pl/oferta/pokrywa-speedshift-massey-ferguson-CID757-IDyZBrR.html

Przykład wyrąbanej pokrywy w rzekomo dobrym stanie 🤣;)

Edytowane przez lukbold
Opublikowano
7 minut temu, lukbold napisał:

Wg mnie toczenie koło rowków odpada, bo wydaje się, że po tokarce powierzchnia nie będzie idealnie gładka co ma znaczenie dla trwałości teflonów.  To się napawa, ewentualnie chromuje i szlifuje. U mnie były rowki na jakieś 0,5mm głębokie a po zabiegu nie było po nich śladu

Otworkami wchodzi olej pod tłok, żeby zacisnąć tarczki

https://www.olx.pl/oferta/pokrywa-speedshift-massey-ferguson-CID757-IDyZBrR.html

Przykład wyrąbanej pokrywy w rzekomo dobrym stanie 🤣;)

jak regenerowales ja akurat mieszkam ok gniezna to pojade i sobie porownam a ty z jakiego woj

Opublikowano
Dnia 11.07.2020 o 22:12, lukbold napisał:

A cóż tu porównywać. Szlifierni szukaj bo nie każdy zakład ją posiada. Kilka stów i pokrywa jak nowa

 

http://unirem.pl/uslugi/

ten kosz ma miec luz w tej gruszce obudowie bo tymi okienkami srubokretem poruszam to ma 1cm luzu czy tam przychodza podkladki

Opublikowano

Witam bo mam też problem z mf 3080 gdyż jak idzie dźwignią od zmiany biegów AB to bieg A niechce mi dopchnąc się do kąca przez co nie mogę włączyć do przodu i do tyłu a biegi B działają bardzo dobrze 

Opublikowano
20 godzin temu, lukbold napisał:

 

skrzynia.jpg

ok zrobilem nastepny problem z przod tyl blokuje mi jak jade do przodu i stane niemoge przelaczyc na luz czy to sie reguluje   prosze orade

Opublikowano
Dnia 22.07.2020 o 21:11, Alek77181 napisał:

Witam bo mam też problem z mf 3080 gdyż jak idzie dźwignią od zmiany biegów AB to bieg A niechce mi dopchnąc się do kąca przez co nie mogę włączyć do przodu i do tyłu a biegi B działają bardzo dobrze 

Zacznij od sprawdzenia oringu na siłowniku od zakresów. Znajduje się on w bocznej pokrywie skrzyni pod korkiem na klucz 18.

Opublikowano
Dnia 29.07.2020 o 18:13, RedPower napisał:

Zacznij od sprawdzenia oringu na siłowniku od zakresów. Znajduje się on w bocznej pokrywie skrzyni pod korkiem na klucz 18.

Witam to pomogło pewien czas działało dobrze teraz widzę że niema ciśnienia Chyba, jak włączam A do działa dobrze jak włączam B to jak daje do przodu to jedzie mi do tyłu szybkim biegiem a jak do tyłu daje dzwignie to jedzie mi do przodu ale wolnym biegiem 

A czemu sądzę że niema ciśnienia gdzyż dwa razy miałem taką sytuację że nie działały mi wgl biegi A/B daje do przodu to nic jak do tyłu to nic ale leciutko słuchać jak coś tam się porusza a jak postałem chwilę i pogazowalem to naprawiło się bo chyba ciśnienie doszło 

 

Opublikowano (edytowane)

Tak działało ale włożyłeś zwykły oring który tam lubi się przerywać ( wiem bo 3 razy wymieniałem tam oring dopiero jak kupiłem jakiś bardziej przystosowany do tego jest wszystko w porządku - nie wiem jaki to był dostałem taki u siebie w składnicy). Może miałem jakieś tanie oringi i dla tego się przerywały ale u Ciebie może być podobna sytuacja. Więc radzę Ci zajrzyj tam.

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

witam, zacina sie rewers przod tyl mf 3115 niemoge wylaczyc musze gwaltownie wybic uderzyc reka w dzwignie biegow bo jak ciagne to trzyma  co moze byc nie zawsze sie zacina

Opublikowano (edytowane)

Mf 3060. Orka wykonana bezawaryjnie. potem odpalam a tu zakres A nie da sie wbic ani przod ani tył cos blokuje lawarek utrzymuje sie na "luzie"Po rozgrzaniu oleju również.  Silownik od zakresu wysuwa się i wsuwa. Wprawdzie niepamietam jaki on tam ma skok ale wydaje sie ze maksymalnie bo niemoge mu pomoc recznie. Rok temu ściągamy dekiel bo robione luz w pokrywie od wybieraka-1,2,3,4. Plus oringi tego silownika zapobiegawczo. Silownik wkrecony był na ta sama głębokość co przed wykreceniem, Poza tym rok latał bezawaryjnie. Ściągać dekiel czy coś prubowac jeszcze ?  

Edytowane przez Matnik
Opublikowano

Przełącz dźwignie na A ( na prawo) i sprawdź czy jest szpara miedzy deklem a tymi widełkami do których podpięta jest dźwignia rewersu (jakieś 2-4mm) albo widełki są dosuniete

Opublikowano

zdejmij pokrywę, wyczyść, załóż ją z powrotem tylko przy dokręcaniu nie daj jej opaść. Musi być maksymalnie podniesiona do góry przy dokręcaniu ;) ten traktor jest bardziej przemyślany niż nam się wydaje :P

Wstaw zdjęcie widełek AB to Ci namaluje o co z tym podnoszeniem pokrywy chodzi

Opublikowano

Jak mi to teraz mówisz to kojarzę że tam do przykrecenia dekla były jakieś sruby które centrowaly ten dekiel ? Przy odkrecaniu nie poznaczylem którą śruba gdzie wtedy i to może teraz są efekty? Jesteś w stanie mi powiedzieć w ktore otwory przychodzi taka sruba ? 

20201222_193821.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v