Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś mi się zdaje że problem zakleszczania biegów nie leżał w widełkach tylko w przełączaniu żółw/zając, ale Ty masz to przed oczami i możesz ocenić stan.

W sprawie 40km/h to trzeba rozkręcić kosz półbiegu (śruby na imbus), następnie wyjąć dwa tryby ze środka (zapamiętać kolejność), potem wybić sworznie satelit i obrócić satelity o 180 stopni, następnie włożyć dwa środkowe tryby w odwrotnej kolejności i skręcić kosz. Gotowe.

  • Like 1
Opublikowano
A może chodzi mu o AB? Przeróbka na 40 km/h moim zdaniem tylko wtedy jak nie potrzebujesz bardzo niskich prędkości albo gdy masz super creepera. Działanie przycisku się nie zmieni?
  • Like 1
Opublikowano

Co to jest "super creeper"? Działanie przycisku się nie zmieni, z tą różnicą że w momencie wciśnięcia zamiast zwolnić ciągnik przyspieszy, czyli ze wzmacniacza momentu zrobi się przyspieszacz (multiplikator).

Mam taki traktor (3065) i wg. mnie jest tyle niskich biegów że nie wiem po co więcej. W polu nigdy nie schodzę na żółwia, jedyny wyjątek to koszenie qq, wtedy żółw i B, prędkości żółw i A, to nie wiem do czego można używać (ogrodnictwo/warzywnictwo?). Za to jak używa się do transportu to przyspieszacz super sprawa.

  • Like 1
Opublikowano
Tak patrząc na nakrętkę to było już kombinowane. Klucz osobiście robiłem z klucza od naczep. Na początku chciałem frezować sobie szećciokąt 50 i robić ale na allegro był gotowiec do przerobienia to dałem spokój.
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

http://allegro.pl/klucz-pazurkowy-do-filtra-filtrow-oleju-65-125mm-i5186931292.html tu masz klucz do nakrętki jakby kto szukał :P trzeba tylko po 1cm uciąć łapki i nawet te 120NM czy ile tam potrzeba wytrzyma

 

A ruszysz z 2 przyczepami na tym 1B? bo to różnie gadają z tą zmiana zakresów w trakcie jazdy

 

A zrób zdjęcie wałka sprzęgłowego od WOM bo jestem ciekaw czy jest przebarwiony w miejscu gdzie podtrzymuje go łożysko igiełkowe wewnątrz tej całej choinki (końcówka choinki)

Edytowane przez lukbold
  • Like 1
Opublikowano
W sprawie przycisku o to mi chodziło. Przewody trzeba zamienić. Super pełzające biegi to dodatkowa przekładnia obiegowa na wałku zdawczym. Rusza z miejsca na 1B samym ciągnikiem lepiej na półbiegu. Z tym, że ja mam silnik zamulony turbem a wy nie to wrażenie może być inne. W moim dobrze obciążonym czyli sporo na ogonie i pod górę startuję na 2A potem 4A potem przejście na B i dopiero wypinam wzmacniacz.
  • Like 1
Opublikowano
Na 1B z wzmacniaczem trudno ale lekko potyrasz sprzęgło to ruszy. Ale musi być równo. Po to masz synchronizację na AB żeby można było przełączać. Zresztą działa to bez zarzutu. Chyba jednak nie mnie pytasz..
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Używałem tego samego klucza do którego @lukbold podał link i daje radę, do kompletu warto mieć klucz dynamometryczny. Co do ruszania z obciążeniem, to: prawidłowo powinno być tak: ruszamy z 1A potem kolejno 2;3;4, następnie wrzucamy na luz (biegi główne) przełączamy z A na B i włączamy 1 i puszczamy sprzęgło. Dla jasności na jednym wciśnięciu sprzęgła przechodzimy z 4A na 1 B i nie ma problemu i tak powinno się to odbywać (półbieg/przyspieszacz nie bierze w tym udziału).

Co do przycisku to różnie można to interpretować (nie trzeba zamieniać kabelków). Ja mam np; http://allegro.pl/hit-wlacznik-polbiegu-massey-ferguson-3380337m91-i6986478811.html   ikonkę biegnącego ludzika czyli logicznie mysłąc wciskając guzik włączam przyspieszenie.

Edytowane przez ptaszyna
  • Like 1
Opublikowano
Na luz wyrzucić pisali tylko przy AB bez synchronizacji. Tak samo masz czwarty tryb blokowany przez sterownik. Jak ciągnik ma niesynchronizowany to jest przewód masy na sterowniku dołożony i nie pozwala przełączyć żółw-zając w czasie jazdy. Prawda - synchro jest małe ale trybów za dużo nie hamuje bo masz w tym czasie wypięte w rewersie na luz.
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

DTaras na wiosnę rok temu był ten siłownik sprzęgła robiony ( zestaw uszczelnień założony). Też mnie dziwi czemu jest aż tak osmarkany ... część tego może być jeszcze sprzed wiosny. 1A-2A używam tylko przy robieniu sianokiszonki (przy przyczepie) .. myślę że zamienię te tryby .. daleko muszę jeździć więc dla mnie będzie jak najbardziej na + .

Edytowane przez RedPower
Opublikowano
17 godzin temu, ptaszyna napisał:

Koledzy a wracając do braku biegów o niskich prędkościach, może się ktoś pochwali do czego używa prędkości żółw/A;)

 A zdarzyło mi się prasować starym Claasem na tym zakresie no ale trawa była wtedy zacna. Kukurydze kosze na całym zakresie B żółwia, orka, uprawa na całym zakresie A zająca i praktycznie z tego powodu, że używam całych zakresów nic u siebie nie zmieniałem w speedshift. Poza tym te 40Km/h z przyczepą to jedynie po równym może i by dał rade. Tabela prędkości w dłoń i analizować co potrzebne

Opublikowano

Też koszę qq na zakresie żółw/B, czyli jeszcze całe żółw/A masz w zapasie. Orka i uprawa też na A/zając. W transporcie myślę że różnicę robi wersja (turbo). W moim przypadku (3065) ciągnięcie przyczepy z ładunkiem ok. 10T nie stanowi problemu, po prostu daje radę , nie wiem jak wersja bez turbo (3060) może by sapał i ledwo zipał ale mój daje radę a mowa jest tu o wersji Turbo.

Opublikowano

3065 ma turbo, praktycznie ten sam silnik co 3070 różni ich tylko inny kolektor ssący (z tąd różnica kilku koni). W 3070 jest inny przodek (od szóstki) i jest na kołach 28/38 calowych i to jest główna różnica między tymi modelami.

W moim turbinka jest bardzo żwawa, doładowanie zauważalne jest już od 1000obr. przy 1500 łapie już pełne (1bar). Mam popsutą gruszkę od zaworu upustowego i przez to na całym gazie łapie 1,5 bar. Dlatego założyłem sobie zegar żeby mieć podgląd i za mocno go nie przeładowywać, bo powinien mieć doładowanie 1bar, i nieraz mu odpuszczam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v