Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 22.12.2020 o 20:02, lukbold napisał:

zdjęcie widełek.. w środku prosiłem :P

W zasadzie te co widziałem zawsze miały najzwyklejsze śruby i nie było opcji centrowania. Podnieś pokrywę i będzie dobrze

czy idzie wyregulowac dzwignie przod tyl mf sktrzynia z 1 polbiegiem

Opublikowano

Witam mam mf 3080 skrzynia 16x16 z jednym półbiegiem i mam następujący problem wyskakuje rewers podczas jazdy w przód do tyłu nie wyskakuje tylko do przodu na każdym biegu wymienione zostały łożyska igiełkowe na walki rewersu skasowany luz na trybach i dalej to samo.Zastanawiam się czy może to być spowodowane zbyt dużym luzem chamownik synchronizatora ponieważ miał spory luz.Jak ktoś może niech podpowie co to może być za przyczyna.Dodam jeszcze że jak przytrzymam ręka wajchę od rewersu to nie wyskoczy.

Opublikowano
Dnia 25.12.2020 o 12:48, lukbold napisał:

a co z nią nie tak? pod pokrywą na końcu widełek rewersu można imbusami coś tam przesunąć i dźwignia się przestawi

to nie tak ,ze jak wlacze do przodu jade stane i chce na luz to cos ja czyma na sle nie idzie wylaczyc tylko  trzeba w nia energicznie uderzyc reka to wyskoczy do tylu chodzi dobrze nie zawsze sie zacina czy te kulki czy kamienie trzymaja  co moze byc stalo sie po zalozeniu kosza polbiegow bo niebylo

Opublikowano (edytowane)

ciężko powiedzieć bez rozebrania. Trzeba by się przyjrzeć przesuwce synchronizatora i współpracującym z nią elementach tryba ... no chyba że sprzęgło źle działa ( tarcza krzywa, docisk, zamach nierówny albo skok wysprzeglika zbyt mały)

Edytowane przez lukbold
Opublikowano
Dnia 22.12.2020 o 20:02, lukbold napisał:

zdjęcie widełek.. w środku prosiłem :P

W zasadzie te co widziałem zawsze miały najzwyklejsze śruby i nie było opcji centrowania. Podnieś pokrywę i będzie dobrze

20210104_193308.jpg

Opublikowano

Ehh pewno już doszedłeś o co tu chodzi... jak przesuwasz dźwignie na A to sworzeń przechodzący przez pokrywę musi wskoczyć w to wgłebiebienie.. to są te brakujące 4mm, o których wcześniej pisaliśmy. Podnieś pokrywę na śrubach i tyle

1111.jpg

Opublikowano
43 minuty temu, lukbold napisał:

Ehh pewno już doszedłeś o co tu chodzi... jak przesuwasz dźwignie na A to sworzeń przechodzący przez pokrywę musi wskoczyć w to wgłebiebienie.. to są te brakujące 4mm, o których wcześniej pisaliśmy. Podnieś pokrywę na śrubach i tyle

1111.jpg

Wiem wiem ale jeszcze pytanie czEmy mi blokuje ta przesuwke? Przesuwa się tylko trochę mimo jak krece zębatkami A nie wskoczy, to normalne ?. Reszta przesuwek ładanie wskakują jak je popchne breszką  

Opublikowano
3 minuty temu, lukbold napisał:

Normalne to nie jest. Czy przesuwka obraca się na tym pręcie, na którym siedzi choć trochę?

Nie obraca się. czuć że oba końce widełek dotykają minimum luzu jak na reszcie widelek 

Opublikowano
6 minut temu, lukbold napisał:

Widać pierścień synchronizatora ma ząbki już tępe i tyle choć jak dla mnie nieprawdopodobne. Raczej nic nie zostaje tylko zajrzeć do niego

Czyli trzeba rozjezdzac, niedobrze  

Opublikowano
Dnia 4.01.2021 o 21:00, Matnik napisał:

Czyli trzeba rozjezdzac, niedobrze  

Tutaj przyczyna- "kamień " wyskoczyl W synchronizatorze, ale co zrobic zeby się to nie powtórzyło?

Opublikowano
53 minuty temu, lukbold napisał:

ustawić skok siłownika AB i tyle bo kamień pewno się zużył  bo innej opcji nie ma żeby wyskoczył

Nie widzę uszkodzenia właśnie na kamykach ani na sprężynach . Okładziny na chamownikach nie są zużyte, przez co nie wysuwa się synchronizator za daleko. Pozamienialem sprężyny i nie pozostaje jak zobaczyć w praktyce. A procedura ustawiania silownika jest jakoś skomplikowana?  umialbys to opisać mniej więcej 

20210226_200034.jpg

Opublikowano (edytowane)

witajcie jestem nowy w tym dziale mf. przymierzam sie do zakupu mf3080 przebieg 3500Mtg ktoś wziol sie za wymiane łozyska na ataku (kupil nowy komplet wałek i kolo kompletme)  skrzynia rozerana,kabina i kola  ,sprzedajacy zapewnia ze nic nie brakuje ,takiej skrzyni nigdy nie robilem, czy jest ktos kto podjol by sie złożenia ewentualnie  jakies namiary na kogos  albo przyjechac i pokazac ,oczywiscie  zapłace za kazda fatyge Ciągnik robil bym dla siebie.

Edytowane przez fabianek123
  • Haha 1
Opublikowano
29 minut temu, sznajdik napisał:

Ty lepiej czegoś całego poszukaj a nie klocki lego których nie umiesz ulożyć a ciekawe czy się wogóle da

 moze i tak zrobie ,ale tez nie wiem ile wytrzyma skrzynia ,teraz byla by mozliwosc  zrobienia zeby dluzej posluzyła

Opublikowano

No pewnie że by była tylko za ile? Koleś rozebrał bo chciał naprawić jak zobaczył jakie koszty i co do wymiany to woli sprzedać jakiemuś jeleniowi. Ty nawet nie wiesz czy pozostałe podzespoły działają a chcesz kupić. W pierwszym lepszym zobaczysz czy przynajmnieh się koła kręcą a tu? Trzeba być niespełna rozumu żeby kupić traktor w kawałkach pomijam fakt powypadkowego bo tu jest duże prawdopodobieństwo że działa i tylko trzeba poskładać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v