Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dziadka trzeba by było posadzić z tylu na balaście.

A z kosiarką rotacyjną jako przeciwwaga wygodnie było by manewrować?

Skład robi się jeszcze dłuższy. A plac coraz mniejszy.

Bardziej trzeba pilnować tyłu.

Opublikowano

Tzn produkuje co ?

Zapytaj dokładnie co z tego produkują tak z ciekawości - czy po prostu koncepcję opracowali, a części odkupują od kogoś.

Nie słyszałem o nich i z chęcią poznam opinię.

Opublikowano

pooch - z całym szacunkiem do Ciebie, ale za mocno wczułeś się w temat i chwytasz za słówka. Poprawiam się - słowo produkują zmieniam na : prowadzą sprzedaż (aczkolwiek może i produkują...)

 

Tak dla ścisłości - chce zamontować wspomaganie kierownicy do ciągnika Ursus c330. Na allegro firma

 

Warsztat Ślusarsko-Mechaniczny

Józef Falis

Nietuszyna 114

98-311 Ostrówek

prowadzi sprzedaż podzespołów wspomagania do samodzielnego montażu - link - mój post powyżej. To wspomaganie posiada pompę olejową montowaną w pokrywie, a raczej zaślepce na obudowie rozrządu, czyli napęd wzięty jest z koła (prawdopodobnie) które napędza pompę wtryskową. Zaletą tego rozwiązania jest zachowanie w ciągniku sprężarki.

No i moje pytanie - czy ktoś ma, czy widział w praktyce takie rozwiązanie i może się w tej sprawie wypowiedzieć - z góry dziękuję.

Opublikowano

w sumie widziałem(montowałem) ale ta pompa po jakimś pół rocznym użytkowaniu nadawała się na szrot ale nie wiem jak tu ale tam pasowała od ciapka i poszła nowa teraz jest koło roku i orbitrol cały w oleju i jak montowaliśmy to przewody były bardzo krótkie jeden od siłownika musieliśmy dać inny

Opublikowano (edytowane)

rolniku360 - ale widziałeś to wspomaganie, masz styczność z innymi wspomaganiami sprzedawanymi przez tą firmę, czy tylko to jest Twoja opinia kończąca wrażenie wizualne doznane z monitora?

 

Chińskie rzeczy nie są wszystkie złe - podam Ci przykład:

Jestem muzykiem, mam saksofon Yamaha produkowany w Japonii. Na dzień dzisiejszy Yamaha prowadzi produkcję w Chinach, a jakościowo sprzęt na podobnym poziomie.

Gitarę IBANEZ też posiadam Made in China, a jeszcze kilka lat temu produkowali w Japonii - i co - sprzęt dobry

No i na tej zasadzie działa jeszcze wiele innych znanych firm

 

rolniku360 - czyli rozumiem masz ich wspomaganie zamontowane w c330 czy w c360?

Edytowane przez Mareczek78
Opublikowano

u mojego znajomego z klasy je montowaliśmy i mam styczność z tym ciapkiem prawie co dzień te części są bardzo słabej jakość nie myśl że wszystko będzie ci tak pasowało może troche zmodyfikowali ale nie sądzę przewody na ledwo ledwo śruby o twardości 5.8 i krótkie ... pompa jak mówiłem padła po jakimś pół rocznym użytkowaniu

Opublikowano

Patrzcie co znalazłem

http://allegro.pl/wspomaganie-elektryczne-renault-megane-scenic-ii-i2936124471.html

Wspomaganie elektryczne od renaulta za jedyne 100zł2wow2.gif i w ogóle ceny są podobne.

Kupuję bez wahania, podobno kręci się tak samo z prądem jak i bez, idealnie by było założyć przekładnię kierowniczą od c360 z wąsami i drążkami żeby można było lekko kręcić w razie braku prądu, na samej przekładni jest super.

Chyba jeden z użytkowników ma taką założoną ale nie pamiętam kto...

Opublikowano

Junkers na poprzedniej stronie są zdjęcia z taka przekładnią. Sama przekładnie nie wprowadza zbytnich oporów, jedynie jeżeli założysz mniejsza kierownice (tak jak miałem) to sprawi że bez prądu skręcanie będzie cięższe niż w originale. Tylko podkreślam nie nadaje sie taki układ do ciągnika z ładowaczem czołowym (no chyba żeby dać przekładnie od 60 jak pisałeś)

Opublikowano

ukasz, co masz na myśli pisząc, że układ nie nadaje się do tura? Jakie są objawy?

Kupiłem taką kolumnę a teraz zastanawiam się do czego ją zamontować: 360 3p czy władek t25 z lekkim turem.

Opublikowano

ponieważ te wspomaganie nie wykrywa w którą strone skręcać czy coś takiego,nie miałem doczynienia z tym ale gdzieś czytałem że nie nadaję się bo nie da rady skręcać nie wiem po co chcesz do 3p zakładać jak tam można jednym palcem kręcić tylko dobrze przesmarować

Opublikowano

nie wykrywa w którą strone skręcać [...] gdzieś czytałem że nie nadaję się bo nie da rady skręcać

 

no wg Ciebie, po zamontowaniu tego można jeździć tylko na wprost? :P

Opublikowano

Nie wiem jak wygląda kwesta przełożenia we Władku, w 330 od lewej do prawej było około 2 obroty. Z turem jak uniosłem 600kg to już nie chodziło tak lekko, trzeba było użyć trochę siły (znacznie mniej niż orginalnie w 330) W 3p masz najmniej 2 razy tyle obrotów więc tam nawet z turem da radę.Do 330 najlepiej pasowało by wspomaganie od clio II jest znacznie mniejsze gabarytowo i ponoć tez można bez niczego dodatkowego uruchomić. Ponoć bo ja nie wiem jak , jakby ktoś widział to mogę wypróbować bo mam taka niepotrzebna u siebie

Opublikowano

Tak to jest ta. Dokupiłem kierownicę na złomie za 20 zł z poduszką.

Ja dalej męczę się męczę założyć ją do MF 255. Tragedia, jak bym wiedział że tak będzie to bym nie kombinował.Dzisiaj chciałem wszystko wyrzucić i założyć stary wałek.

Wałek kierowniczy odcinałem, toczyłem, gwintowałem, frezowałem. Dekielek co zakłada się na kolumnę już drugi robiłem, też frezowany, toczony. Dzisiaj założyłem, umocowałem wspomaganie i okazało się że cały pulpit z zegarami do przeróbki. Raczej nowy zrobię bo ze starego prawie nic nie zostanie. Cięgła gazu, akumulator, całe mocowania, konstrukcja wsporcza. Jeszcze mam cierpliwość, ale już na wykończeniu.

Opublikowano

w 330 w przeciągu dwóch dni to zrobiłem tam tylko gaz przerobić i pulpit który i tak nowy chciałem robić, 255 nie znam zupełnie możliwe że tam jest ciężko. Tokarki ani frezarki w moim przypadku nie trzeba było

Opublikowano

W MF okazało się że ten wałek kierowniczy nie jest na stałe, i chodzi przód-tył z 5-7 mm, Ja zrobiłem nowy ten dekielek według oryginału, i okazało się że musiałem przesunąć otwór na wałek o 8 mm w dół. Ogólnie Meksyk, i nie jest powiedziane że skończy się ta przeróbka sukcesem.

Opublikowano

Działo gdyż teraz jest od stara. Więc nic takiego żeby się dymiło wyłączało czy inne tego typu rzeczy. Jak miałem coś podniesione to nie było już tak że dosłownie palcem można operować kierownicą, brakowało jej siły i trzeba było troszkę pomagać, nie było tak ciężko jak normalny układ bez ładowacza ale zdążyłem się już przyzwyczai i nie podobało mi się to. Poza tym obawiałem się że na dłuższą metę może jednak nie wyjść na zdrowie kolumnie. Oczywiście starałem się skręcać wtedy tylko jadąc i nie za szybko kręcić kierownicą. Ale znając życie zepsuło by się kiedyś w najmniej odpowiednim momencie

Opublikowano

Koszt to zależy głównie od tego za ile znajdziesz przekładnię. Mi udało się za 200 złotych do tego przewody około 100 zbiorniczek kierownica ze sztycą to grosze. Pompę miałem od podnośnika starą daje radę sobie spokojnie tylko muszę rozebrać ją jeszcze i uszczelnić bo przy kole przecieka troszkę. Wiec mi wyszło około 400 ale ciężko znaleźć przekładnię za mniej niż 500. dodam iż ja mam przekładnię ZF od 742 i trzeba było rozebrać i zmienić obroty bo skręcałbym w lewo kręcąc kierownicą w prawo. ponoć były też w 742 jugosłowiańskie a tam nie wiem jak wygląda kwestia zmiany obrotów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez wsbil
      Kupię jak w temacie, w dobrym stanie. Może komuś zalega. Rozważę każdą ofertę
    • Przez himen
      Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v