Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomysł ciekawy i może to działać, tylko tam gdzie planujesz dać trójnik zastosuj dzielnik strumienia od cyklopa (też trójnik) spowoduje on że część oleju będzie zawsze szła na orbitrol nie zależnie od podnośnika bo inaczej to olej będzie uciekał do podnośnika jak pisze @Elektrotechnik. Wspomniany dzielnik dzieli olej w stosunku 1/3 do 2/3 i ta mniejsza wartość działa pierwsza a po jej "zaspokojeniu" dopiero idzie olej na drugie odgałęzienie i pod to pierwsze podłącz orbitrol. W połączeniu które podałeś będzie jeszcze taka niedogodność że w momencie użycia tura inne rzeczy nie będą działać bo rozdzielacz przejmie cały olej, czyli nie będziesz mógł jednocześnie kręcić kołami i sterować turem co będzie dosyć uciążliwe a tak to powinno działać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

będzie chodziło to, co będzie miało lżej.

Nieprawda, będzie działał tylko rozdzielacz od ładowacza, bo będzie zasilany ciśnieniem z pompy. Reszta tak jak pisze kolega powyżej. I jeszcze jedno. Nie chodzi tutaj o uciążliwość, tylko o bezpieczeństwo. Bo może zdarzyć się sytuacja, że w trakcie jazdy z dużą prędkością podniesie tura i wtedy trzeba będzie skręcić kołami, orbitrol nie zadziała i bum. Miałem kiedyś taką sytuację w bizonie. Zaciął się dzielnik i akurat podnosiłem heder jadąc prosto na przyczepę. Próbuję skręcić kołami, a tu zero reakcji. Na szczęście było to na pierwszym biegu, więc prędkość niewielka, i jak tylko puściłem wajchę mogłem skręcić. Dlatego musi być podłączone tak: pompa=>dzielnik strumienia=>orbitrol i rozdzielacz ładowacza i za rozdzielaczem ładowacza rozdzielacz podnośnika. Teoretycznie 10l/min na orbitrol i 20 l/min na resztę powinno wystarczyć przy zdrowej pompie. Jak już trochę się zużyje to będą problemy. No i jeszcze kwestia oleju. Hydrolem zalać nie można, bo skrzynia będzie miała za słabe smarowanie, a na Hipolu będzie się strasznie ciężko kręcić zwłaszcza jak będzie zimny.

Opublikowano

Po głębszym zastanowieniu to jednak słaby pomysł, bo ile chcesz na tym zaoszczędzić?Pompę możesz mieć za ok. 100 zł http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-t-25-fabryczna-6-frez-nsz-10-l-i4786192985.html a dzielnik jest sporo droższy a bez niego to nie zadziała, do tego zbiorniczek na olej i będziesz miał porządnie zrobione i w zgodzie  ze względami bezpieczeństwa. Całą resztę i tak musisz mieć, czyli siłownik orbitrol i węże łaczące tylko z osobną pompa wydaje się prostsze do zmontowania.

Opublikowano

czy ja wiem czy prostsze.

trzeba by zrezygnowac ze sprężarki co u mnie odpada

własnie dodatkowa pompa, zbiornik jakis filtr.  a mi zalezy zeby tego wszystkiego nie było.

mysle ze koszta nie sa za duze jak chce zrobic moim sposobem

orgitrol i silownik juz mam tak jak i drażek poprzeczny i wąsy do czopów. pompa 350 dzielnik 200 weze złączki 150

Opublikowano

Sorrry ale chyba was pogrzało żeby bna tej "pompce" niby wzmacnianej zakładać jeszcze orbitrol!!!! Na h*j pchać się w takie koszty? weź kup pompę wywal kompresor i zbiorniczek i tyle pompa wzmacniana ma wydajność 25l/min i ciekawe skąd niby 32>? jak ona tam weszła? a i tak tur 2 sekcyjny na tej pompie to średnio to wszystko chodzi (mi się to średnio podoba u mnie tak jest) a tyle co wiem to na orbitrol potrzeba z 7-9l/min więdz pozdro tura będziesz podnosił ile czasu :) 

 

Ja mam pompę 7l/min max ciśnienie 100bar, i początkowo jak robiłem wspomaganie trochę wątpiłem i bałem się ze kase ładuję w to niepotrzebnie, a teraz wiem że w życiu bym nie założył na orbitrol bo to za dużo $ żeby  ładować w ciapka ja zrobiłem sobie wspomaganie z lublina II za 600zł (a dlaczego tyle? bo sam drążek i i wąsy kosztowały 300zł) także polecam jechać na złom i trochę kreatywności ;) 

manewrując ciapkiem cieszę się jak dziecko zabawką  :wub:

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/537987-ursus-c-330-tur-2/

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/506686-wspomaganie-ukladu-kierowniczego-w-ursusie-c-330-lublin-ii/

Opublikowano

witam zakładam wspomaganie do c-330, orbitrol z wozka widłowego ORSTA, i mam zamiar załozyc pompe na miejsce spręzarki, hydrauliczna od c-330 i co musze w niej zrobic zeby zmienic obroty na prawe ? i czy trzeba montowac zawor przelewowy? czy moze orbitrol ma taki wbudowany ?

Opublikowano

w pompie obróciłem tylko tylną pokrywe i na razie wszystko chodzi dobrze ciekawe tylko jak długo. czytałem własnie ze nie wszystki orbitrole mają wbudowany taki zawor np. w wozkach widłowych widziałem orbitrol i zawor oddzielnie. u mnie jak skręce na maksa to sie slizga pasek i mysle ze to taki zabezpieczenie, wiem ze lepiej jak jest taki zawor ale dodatkową 100 trzeba na niego szykowac.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam nastepujace pytanie, chcialbym podloczyc orbitrol do wspomagania na jednej pompie, przed dwusekcyjny rozdzielacz. Czy rozwiazanie bedzie zdawalo egzamin? jedna sekcja na silownik do podnoszenia druga czaly czas wlaczona na orbitrol. bardzo prosze o pomoc. Pompa zetora 27l

Edytowane przez JaniszChrobak
Opublikowano

załóż pompę ruską nsz 10 lub nsz 14 na orbitrol  szkoda na jednej pompie takiej nałej wspomaganie i tur, pompa ruska jest dobra i tania, tylko koło pasowe dorobic i tyle taniej niż dzielik strumienia 

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Chciałbym założyć do c 330 wspomaganie,lecz nie wiem czy jest to dobry pomysł. Niektórzy mówią że nie zdaje to egzaminu. Chciałbym abyście mi doradzili jaki rodzaj wspomagania był by dobry i czy ktoś takie ma i czy się dobrze sprawuje. Dodam też że sprężarke chciałbym zostawić. Pozdrawiam :)

Opublikowano

nie wiem kto ci gadał że nie działa i co nie działa, ja mam wspomanie od lublina tur w ciaplku udźwig 800kg i odziwo działa już prawie dwa lata, masz tura czy  nie? 

To co ja mogę ci doradzić odżałuj 2 tys i załóz na orbitorlu to i tak się zwróci, a pompe możesz założyć, z przodu a napęd z walu korbowego 

 

 

Opublikowano

Jakby ktoś szukał serwo do wspomagania to mogę dać namiary na kogoś kto ma serwa z iveco (identyczne jak te od stara) za 250

Witam,

Jestem nowy na forum. Do tej pory użytkowaliśmy w gospodarstwie sadowniczym tylko 60tkę do której mamy założone wspomaganie na orbitrolu i pompie od mercedesa. Niedawno nabyliśmy 30tkę i też zamierzamy założyć wspomaganie. Zainteresowało mnie to na  kolumnie od stara. Sam niestety nie jestem mechanikiem i nie czuję się na siłach samemu próbować zakładac takie cuda. Może ktoś poleci mi fachurę który zakładał już te serwa ZF i mógłby podjąć się takiej roboty w mazowieckim?

Opublikowano

Ja mam od Lublina mogę wrzucić foto. Jest też mój film na youtube. 

Opublikowano

nie wiem kto ci gadał że nie działa i co nie działa, ja mam wspomanie od lublina tur w ciaplku udźwig 800kg i odziwo działa już prawie dwa lata, masz tura czy nie?

To co ja mogę ci doradzić odżałuj 2 tys i załóz na orbitorlu to i tak się zwróci, a pompe możesz założyć, z przodu a napęd z walu korbowego

 

 

 

Ile masz obrotów kiery od lewej do prawej z tego Lublina ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez wsbil
      Kupię jak w temacie, w dobrym stanie. Może komuś zalega. Rozważę każdą ofertę
    • Przez himen
      Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v