WojtekKalinowski

John Deere 5100M czy Steyr 4095 Kompakt

Polecane posty

Witajcie.

Mam ciężki orzech do zgryzienia: który ciągnik wybrać. Został mi przyznany ciągnik do 100KM max. i muszę coś wybrać z tych dwóch. Proszę o wasze opinie na temat tych modeli, co lepsze? co byście z tych dwóch wybrali? i dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronto1984    46

posiadam john  deere 100 m    mth ma 1800 jak na razie bezawaryjnie     ciągnik do transportu i do kopania czegos tam  pije około 6-7lna godzine notylko nigdy jeszce nie orał to nie wiem , ciagnik ma bardzo mocny uciag jak na swoje nie za duże gabaryty ja osobiscie polecamgo  noa rocznikmojego to 2015  , pompa mocna dlamnie idealny ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, pronto1984 napisał:

posiadam john  deere 100 m    mth ma 1800 jak na razie bezawaryjnie     ciągnik do transportu i do kopania czegos tam  pije około 6-7lna godzine notylko nigdy jeszce nie orał to nie wiem , ciagnik ma bardzo mocny uciag jak na swoje nie za duże gabaryty ja osobiscie polecamgo  noa rocznikmojego to 2015  , pompa mocna dlamnie idealny ciagnik

Dzięki za opinie, właśnie też słyszałem, że maja mocna pompę dlatego o nim myślę , ale w tych samych pieniądzach mam tez tego Steyera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MADER12    1
Dnia 8.12.2017 o 14:07, WojtekKalinowski napisał:

Dzięki za opinie, właśnie też słyszałem, że maja mocna pompę dlatego o nim myślę , ale w tych samych pieniądzach mam tez tego Steyera

Ja szukałem 90KM i wybrałem JD 5090M. Jak Steyr kosztuje tyle samo co JD w tym samym wyposażeniu, to nawet by mi do głowy nie wpadło, żeby brać Steyra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Wojtek, w jakiej cenie i wyposażeniu?

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyposażenie to prawie standard, dołożone tylko zaczep automatyczny, fotel pneumatyczny i jeszcze tam jakieś drobnostki. Ogólnie traktor ma już w standardzie wszystko to co najpotrzebniejsze. Cena to 204 netto promocja jest na niego do końca stycznia i finansowanie fabryczne 0%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Wzmocniony tylny podnośnik, 3 pary wyjść hydraulicznych, klimę myślę że na pewno też wybrałeś? To wartościowe rzeczy. ;) Skrzynia PQ 16/16 czy 24/24?

Jaki rozmiar opon i felg jest w standardzie?

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podnośnik nie jestem pewny chyba standardowy, klima obowiązkowo, wyjścia dwa bo w sumie więcej mi nie potrzeba. Trochę szkoda, że przedniego TUZ-a nie wziąłem, ale tez póki co mi nie potrzebny, a zawsze można uposażyć .Skrzynia PQ 16/16. Koła to nie wiem do końca czy standard, ale będą 460/85 i 340/85 .Felgi 2-połączeniowe stalowe

Edytowano przez WojtekKalinowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Wzmocniony podnośnik to koszt kilkuset zł - warto go dokupić. Przedni tuz możesz sobie później dokupić i to nie gorszego. Dla pewności na przyszłość dobrałbym też 3 parę złącz hydraulicznych. Opony pod 100 KM to bym wziął szerokość albo 420/70 i 520/70 lub 440-480/65 i 540/65 i pasowałoby aby był to co najmniej Mitas/Continental - ale nie wiem ile musiałbyś dopłacić.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podnośnik w standardzie ma 3400kg opcja 4600kg nie za bardzo wiem do czego by mi standard nie wystarczył ? co do hydrauliki to przydało by jeszcze zmienić i dodać to trzecie złącze ( mam jeszcze na to czas). Opony prawdopodobnie będą Firestone

Edytowano przez WojtekKalinowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

3400 kg jest tylko na końcu haków. Udźwig 3400 kg na końcu haków to trochę 'g' a nie udźwig. Tym bardziej, że jest to jeszcze maksymalny udźwig a nie udźwig w pełnym zakresie. Środek masy maszyn zwykle jest oddalony 1-1,5 m za końcem haków a oznacza to, że symulują one maszyny 2-2,5 raza cięższe niż są w rzeczywistości. A wypadałoby jeszcze mieć przynajmniej 20% rezerwę w udźwigu podnośnika. Za kilkaset zł to bym się nie zastanawiał. Siedzisko pasażera jest droższe od tego wzmocnionego tylnego podnośnika. Ech... co za czasy.

Połączenie JD z oponami Firestone kiedyś bywało problematyczne - nie wiem jak jest teraz.

Z drobnych rzeczy może ci się jeszcze przydać - grzałka w bloku silnika, podgrzewacz paliwa, sterowanie tuz i wom z błotników. Często nawet siedziska dla pasażera nie ma w standardzie. Sprawdziłbym też pneumatykę - pewnie ci się przyda - 1 i 2 obwodowa dla pewności, ale to też będzie koszt. Może jeszcze wom 540/540e/1000.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Z oponami (marką) to jeszcze dla pewności poczytaj forum. Zaedytowałem jeszcze też poprzedniego posta.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084
11 minut temu, Kos_pl napisał:

Sprawdziłbym też pneumatykę - pewnie ci się przyda - 1 i 2 obwodowa dla pewności, ale to też będzie koszt.

ok 16-17 tyś :)

  • Like 1

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Może Wojciech w swojej konfiguracji miał już jakiś rodzaj uwzględniony, wtedy tak cena nie zaboli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pneumatyki swiadomie nie chce bo koszt taki jak sumek666 napisał ,mam ją w innym traktorze. Ciagnik ten głownie będzie pracował z bielarka i maszynami uprawowymi. Sterowanie tuz to standard wom dołożyłem sobie, fotel jak i krzesełko pasażera też . Obroty wom takie jak napisałeś

Edytowano przez WojtekKalinowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MADER12    1
17 godzin temu, WojtekKalinowski napisał:

Myślałem, że Mitas jest gorszy. Dzięki za cenne wskazówki :)

Mitas z moich obserwacji jest na samym dnie.  Ja wybrałem Michelina za którego była dopłata 3000zł.

Koszt mocniejszego podnośnika to bodajże 700zł w modelu 5M który ja wybrałem, koszt żaden, a różnica znaczna.

460 na tyle to cienizna, chyba, że wjeżdżasz w takie międzyrzędzia. Ja do swojego 5090M wziąłem 480 i mam z tyłu głowy myśli, że mogłem wziąć 540, tak jak to można spotkać u niemca w takim przedziale mocy. Na twoim miejscu, jeżeli byłaby jeszcze taka możliwość, to zmieniłbym opony na szersze. Masa wysyłkowa 6MC to 5500kg, a 5M to 3900kg. Jak za jakiś czas będziesz chciał sobie, podnieść trochę moc, to z takimi oponami, będziesz z przysłowiową ręką w nocniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MADER12    1
1 minutę temu, WojtekKalinowski napisał:

Mader12 czyli jakie oponki byś proponował szerokości ? Zwiększenie mocy jest w planach i to realnych.

480 przód i 540 tył i oczywiście NIE MITAS. Przy michelinach różnica pewnie wyniesie około 5k, a nie wiem jak przy firestonach. Może taniej Cię to wyniesie. Osobiście troszeczkę żałuję, że takich nie wziąłem.

Do tego jak jeszcze możesz, to wzmocniony podnośnik, bo jak już wspomniałem to koszt 700zł. Półbiegi też są przydatne jak masz mozaikę na polach, albo góry. Różnica między 16/16, a 32/16 to 2700 w modelu 5090M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za cenne wskazówki :) na pewno zmienię to opcje podnośnika i dołożę jeszcze jedną parę hydrauliki, co do reszty zależy od cenny. Bo i tak sporo przewyższyłem początkowe założenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MADER12    1
3 minuty temu, WojtekKalinowski napisał:

Dzięki koledzy za cenne wskazówki :) na pewno zmienię to opcje podnośnika i dołożę jeszcze jedną parę hydrauliki, co do reszty zależy od cenny. Bo i tak sporo przewyższyłem początkowe założenia.

Z jakiego powodu wybrałeś MC zamiast M?

Kiedy zamawiasz? U mnie przy 5090M czas oczekiwania to 5-6 miesięcy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Z takiego głównie, że znośna (do zaakceptowania) różnica cenny wersji podstawowej MC od M średnio wyposażonego a przede wszystkim wypasionego Steyr kompakta made in Italy , a zupełnie innej klasy ciągnik, inne gabaryty. Mam już dwa wielkości M i rozeznałem się ,że bez sensu trzeci. A Steyr Multi w takich pieniądzach jak MC ciężko kupić. Który lepszy temat rzeka. Ciągnik zamówiony już 1,5 tyg. temu ( promocja cenowa i finansowanie 0% do końca stycznia), ale przedstawiciel powiedział,że jeszcze mam kilka tygodni na zmianę wyposażenia. MC jest z fabryki w DE więc czas oczekiwania jest 2-3 miesiące.   

Edytowano przez WojtekKalinowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

a seria 6M jak wyglądała cenowo? duża różnica? czy na taką 6110M w takim wyposażeniu jak MC to jakby wyglądało?


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez Nicik83
      Witam jak w tytule potrzebuje informacji jakie powinny być długości pasów w tej prasie.
    • Przez mrursus360
      Jak wyglada u Was proces owijania w prasach John deere 592 i pochodnych. U mnie ramię wysuwa się idzie do końca wraca się i jeszcze raz idzie do końca i wraca do ucięcia sznurka. Czy u Was też tak idzie czy ramię wysuwa się do końca i wraca do ucięcia?
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj