Skocz do zawartości
StreetSoldier

Odblokowanie biegu - Ceres

Polecane posty

Witam, od kilku dni już przeglądam to forum, czytałem już tu mnóstwo tematów i tak mnie jakoś naszło ;p żeby napisać, a raczej zapytać, czy wie ktoś może jak odblokować 5 bieg w Renault Ceres 85X ?? Żółw- jest 5 + półbiegi, zając-4 + półbiegi (5 nawet nie da rady włączyć). Skrzynia to Twinshift, a ciągnik z Francji więc nie dziwne, że zablokowany. Jężdżę tak już kilka lat, ale od tego lata muszę dużo jeździć ulicami... więc przejeżdżając jednego dnia kilkadziesiąt km, będzie różnica od tego jak szybko będę się przemieszczał...

 

Pozdrawiam, Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

czyli jaka tam jest skrzynia bo jakoś nie jasno napisałeś-20/20???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tylu użytkowników a nikt nie spotkał się z takim przypadkiem? Nie mogę znaleźć rozwiązania i odpowiedzi, pomóżcie koledzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekkal87    0

Witam , to dopiero mój początek na forum.

Kilka dni temu przeprowadziłem odblokowanie biegu w jd 3300 a wiec odpowiedniku ceres, jest to dosc prosta rzecz.

Ja miałem zdjętą kabinę, trzeba odkręcić pokrywę skrzyni , ja najpierw odkręcałem dźwignie od zmiany biegów i reduktora, nastepnie wybiłem kołka na wodziku reduktora , odbezpieczyłem dwie śrubki, następnie bolca cofnąłem do tylnego mostu, z lewej strony jest wkrecona zaslepka , musisz ja wykrecic i wysunie się bolec ok 10cm , albo musisz wyciągnąc go magnesem , skadasz wszystko w odwrotnej kolejnosci i masz 5 bieg , zdjęcia moge wysłać na email. Pozdrawiam

ps. może ktoś pomoże z półbiegami , kiedy włączam to ciągnik staje i daje wrażenie spalonego sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekkal87    0

Tak , półbiegi elektrycznie, ale już rozpołowiłem ciągnik wyjąłem kosz półbiegów 2 miedziane czy jakieś tarczki maja zerwane środki i jedna stalowa również, ale to nie problem juz zamówione , ok 250 zł komplet , ale gorsze jest to ze naderwało kosz trzymający te tarczki w miejscu na segier a kosztuje ponad 2 tys, i nie wiem co robić używanego szukam.

Nie wiecie może jakie powinno być ciśnienie na hydraulice z tyłu ciągnika na wyjściach a jakie na wspomaganiu i sterowaniu półbiegami? Dzięki za info.

Jeśli macie jakieś namiary na części to poproszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17

mój brat ma ceresa 85x tylko że renault też z francji i też ma tylko 4 biegi a 5 jest zablokowany.kolego arekkal87 czy ten problem pojawił się po odblokowaniu 5 biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek15208    0

-- połączono --

 

Witam musze odblokowac 5 bieg w Renault Ceres 95x i chcialbym sie dowiedziec jak to sie robi gdzi doladnie mam odkrecic, czy to znajduje sie pod fotelem czy blizej galki zmiany biegow. Czy wystarczy odkrecic fotel mate wygluszajaca i pdloge pod fotelem i to w tym miejscu bedzie dostep? Prosze was o pomoc pozdrawiam

 

--połączone posty--

 

Witam kolego arekkal87 mogbyc mi podeslac zdj/eia na maila piotrek15208@wp.pl. z gory dziekuje pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adameo9874    0

Witam posiadam ten ciągnik od nie dawna jak by był ktoś tak miły i mógł zrobić fotostory i instrukcje jak odblokować ten 5 bieg w Renault ceres 85x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kolego czytałem że sam dekiel od góry wystarczy zdjąć, kabiny nie trzeba ściągać.

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Poruszaj wodzikami i zobaczysz o co sie opiera, co blokuje ten bieg. Jak nie to pisz na priv do gości co to robili i pogadaj z nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Z opisu wynika :

"Ja miałem zdjętą kabinę, trzeba odkręcić pokrywę skrzyni , ja najpierw odkręcałem dźwignie od zmiany biegów i reduktora, nastepnie wybiłem kołka na wodziku reduktora , odbezpieczyłem dwie śrubki, następnie bolca cofnąłem do tylnego mostu, z lewej strony jest wkrecona zaslepka , musisz ja wykrecic i wysunie się bolec ok 10cm , albo musisz wyciągnąc go magnesem ,"

Że odkręcił dźwignie od zmiany biegów a następnie zdją pokrywę od góry, następnie na wodziku od reduktora (zmiana szybkie wolne) (nie żłów zając) jest bolec o długości 10cm. Aby go wybić trzeba odkręcić dwie śrubki.

Powłączaj wodzikami na wolnych biegach bieg 5 - powinien wejść a na szybkim zakresie powinien się blokować (pewnie o ten bolec)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego to chodzi zeby odbezpieczyc te dwie srubki co sa na klucz 17 czy te dwie co sa na kluczyk 10 i zabezpieczone drutem . jak by ci to nie sprawilo problemu to prosil bym o numer telefonu bo mam juz sciagnieta ta pokrywe . jak cos to moj numer 519 449 472

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Chłopie ale ja tego nie robiłem, podpowiedziałem ci jak ja zrozumiałem gościa co to pisał - wydaje się dość dobrze opisane. Robiłem skrzynie w c60, calutką w MTZ82 pomagałem sąsiadowi w deutzu z lat 70 i nie było tam nic skomplikowanego, wszystko mechaniczne jak w twoim przypadku.

Weź browarka w ręke i na spokojnie to zobacz. Tam włącza się blokada 5 biegu w momęcie włączenia szybkiego zakresu! Jak masz jakieś śrubki to zobacz (nawet zaznacz) jak to jest złożone i spróbouj rozkrecić i sprawdzić czy wychodzi bolec. Ja mam 110.54 i jedyne co w niej na razie naprawiałem to rozłączanie przedniego napędu i wspomaganie (wszystko związane z hydrauliką)

A tak na marginesie to nr możeszx napisać na priv a nie publicznie. Zrób zdjęcia wstaw je i podaj linka to może wspólnymi siłami coś poradzimy. Szkoda płacić mechanikom jak można zrobić to samemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

No to gratuluje, samemu udało ci się dojść do tego czy potrzebna była pomoc?? Czyli odkręcanie całej podłogi i dekla nie było potrzebne :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z kolega do tego doszlisny . jak wyciaglismy wodzik reduktora to wtedy wskoczyl ten bolec co blokowal 5 bieg i nie moglismy z powrotem wsadzic tego wodzika reduktora . dopiero jak polozylem sie pod traktor to zlokalizowalem ta zaslepke , odkrecilem ja i wyszedl ten bolel zakrecilem zaslepke i wodzik reduktora zlozylem jak byl i 5 bieg

Edytowano przez sebastianborkowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

przecież to pręt wodzika go blokuje to jak bez odkręcenia pokrywy i cofnięcia pręta bez kitu uśmiałem się nie wiem po co pisać takie bzdury?????? i kogoś wprowadzać w totalny błąd????? i się dziwią potem ze no przecież jak to tam było napisane ze tak się da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marioc14
      Witam
      Jestem zainteresowany zakupem ciągnika renault nectra
       https://www.otomoto.pl/oferta/renault-155-54-nectra-ID6zaIWR.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
      Prosze o opinie użytkowników
      Pozdrawiam
    • Przez klocek1231
      Witam, to mój pierwszy post.
      Chciałbym się doradzcic szczególnie osób które miały do czynienia z ciągnikami w temacie. Otóż Posiadam gospodarstwo 20ha i szukam jakiegos używanego ciągnika. Oglądałem ostatnio Renault Aresa 556RX z 2003r. oraz MC Cormick MC115. Obydwa ciągniki są 4-cylindrowe i zwrotne, czegoś takiego szukam. Nie interesuje mnie praca przy turze. Tylko orka, uprawa i siewy. CIągnik ma pracować przy pługu AGROMASZ PO4 na zabezp. kołkowym o szerokości orki od:35 do 50cm na korpus. Posiadam głównie glebę 4 klasy, w tym 3ha III klasy. DO tej pory wszystko obrabiałem ciągnikiem URSUS 3512 + pług 3 skibowy BOMET. Na tym kawałku trzeciej klasy musiałem czasem orać na 2 skiby (zalezy jakie warunki).
      Który ciągnik byście polecili, biorąc pod uwagę pracę przy tym pługu, spalanie, żywotnosć podzespołów, oraz koszty utrzymania i serwisowania?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
    • Przez killler89
      witam. mam takie pytanko czy wkład filtra paliwa w Renault 95.14 MWM(chodzi mi o ten filtr z lewej strony ten ze szklanym denkiem) jest taki sam i pasuje od 3p /mf 255 ?z góry dziekuje za odpowiedzi
×