Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ząbki na nowym bendixie powinny być wyszlifowane pod przeciwnym kątem do ząbków na wieńcu koła zamachowego, nazywane jest to systemem ,,zamek-klucz" jeśli na innym rozruszniku jest ok to.

1.Cewka elektromagnetyczna nie dociąga sprzęgiełka do wieńca/.

2. Musisz wymienić sprzęgiełko.

Opublikowano

Elektromagnest podmienialem z mojego i to samo bylo. A stojan to popostu jak go odebralem to byl calutenki na nowo oizolowany i sam sobie sprawdzilem to przebicia teraz nie ma. Bendix to zakladalem nowy bo koles chcial ze jak wieniec odwrocony i nowy to i bendix nowy. A jak zalozylem ten rozrusznik do mojej tytki to niez nie wrzuca tylko u mnie tak cicho i zaraz w rzuci a u tego kolesia to balnie jak dzwon w kosciele i tyle i odnowa trzeba stqrter naciskac az sie uda. Czasami za pierwszym zaskoczy i odpali czasami za 5 i nie wiem juz co jest grane w tym rozruszniku

Opublikowano

Tak namieszałeś że ciężko się połapać. Sprawdź go na zewnątrz bo na razie wiesz że coś wali i nic poza tym. Bendix ma wyskakiwać i rozrusznik kręcić. 

Czy silnik rozrusznika kręci gdy startujesz?

Opublikowano

Wedlug mnie jest jasno napisane. Rozrusznik zawsze kreci i jak jest wyciagniety z ciagnika to dziala elegancko automat wbija rozrusznik dziala. Tylko gdy wloze do ciagnika to nie zazebia za kazdym razem kreci i zazuca tylko nie trafia na zab

Opublikowano (edytowane)

Jak nie trafi na ząb to jest niemożliwy łoskot. Według mnie albo wieniec nie ma wcięć po stronie na którą obróciłeś albo bendix jest do bani i ślizga w nim sprzęgło.Dźwięk jak by nagle rozrusznik szedł na luzie lub rzegoce. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Widelki napewno zalozone na bendix prawidlowo. A co do wienca to mozesz mi powiedziec jak to mozliwe.ze na moim rozruszniku jest ok a na tego kolesia nie wiec to wina rozrusznika a bendix to na starym i na nowym tak samo wiec raczej to nie to. Myslalem ze moze luz na tulejkach i nie zazebia ale tulejki nowe i luzu nie ma

Opublikowano

Miałem podobny problem, zaczęło się po tym jak mnie koleś 130 konnym DF kawałek przeciągnął z pełną D 47 zboża. Rozrusznik był po regeneracji, przewody OK, nowy przycisk startera. Kupiłem drugi nowy rozrusznik z przekładnią, bo szybko w pole musiałem jechać i było to samo, w jednym miejscu wieńca nie zazębiało. Wystarczyło przekręcić zamach o 3-4 zęby i problem znikał. U mnie była to kwestia dopasowania, znajomy poradził żeby dać standardowe podkładki pomiędzy blok a rozrusznik tam gdzie przychodzą śruby i już 4 lata mam spokoju. Czasem jest to kwestia dopasowania odlewów bloku i rozrusznika.

Opublikowano

No ape kiedys bylo dobrze a teraz nie jest? To jest jakas glupota w tym rozruszniku tylko nie wiem jaka poprostu chcialem zapytac ze moze macie jakies pomysly i mi podrzucicie je. We wtorek zaczne rozbierac swoj rozrusznik i podmienie czesci zobacze moze wtedy dojde co moze byc przyczyna

Opublikowano

Miałem podobny przypadek i też wydawało mi się że nie zazębia się bendix w wieniec. Odgłos rozrusznika był podobny do nie trafiania w wieniec. Jednak wszystko ładnie wchodziło. Przyczyna okazał się bendix który co któryś raz blokował się a ze 5 razy puszczał obroty w obie strony.  Dodam ,że wadliwy bendix miał może z pół roku. Po wymianie na inny wszystko jest w porządku.

Opublikowano

Mi swojego czasu w 30-ce czasem zacinał się bendix. Tylko rozrusznik kręcił i nic więcej. wałek na którym jest osadzony wirnik był krzywy. Wyszło na tokarce. Też wydawało się co to nie jest bo tykało i włączało silnik rozrusznika. 

Opublikowano

No ape kiedys bylo dobrze a teraz nie jest? To jest jakas glupota w tym rozruszniku tylko nie wiem jaka poprostu chcialem zapytac ze moze macie jakies pomysly i mi podrzucicie je. We wtorek zaczne rozbierac swoj rozrusznik i podmienie czesci zobacze moze wtedy dojde co moze byc przyczyna

U mnie też było wcześniej dobrze a potem się z..bało. Ludzie Ci przecież piszą, każdy coś radzi. Daj podkładki między blok a rozrusznik, u mnie pomogło a nic nie kosztuje.

 

Opublikowano

Podobną sytuację miałem w MTZ ale tam sytuacja wygląda tak że widełki są na trzpieniu który ma krzywkę i trzeba ja odpowiednio ustawić, w rozruszniku R11 nie spotkałem się z takim sworzniem ale może tu jest przyczyna (ugięty, wyrobiony).

Opublikowano

Na 100% bendix, gdy by nie trafiał w zeby to by tylko "tykał" a rozrusznik nie ruszał albo gdy by ruszył to zgrzyt jak w nie synhronizowanej skrzyni by był. Jak sprawdzałeś  że wyskakuje a po włożeniu chodzi tak jak na pusto to niestety sprzęgiełko w bendixie się ślizga (nie blokuje) i nic to nie zmienia że nowy, przerabiałem to kiedyś tak jak Ty. Spróbuj rozebrać sprzęgiełko (da się) to się okaże  że sprężynka/ki siadły.

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie dwóch rozruszników które są dostępne do kupienia.

 

1.

http://olx.pl/oferta/rozrusznik-do-ciagnika-ursus-c-328-c-325-CID757-ID4FqZZ.html

 

2.

http://allegro.pl/rozrusznik-ursus-c-328-ciapek-r5-wzmocniony-jubana-i5345132254.html

 

 

Czy ktoś (któryś z tych) już nabył, chodzi Mi o opinie czy warto kupić któregoś, najbardziej chciał bym coś wiedzieć o tym drugim jak jest z wytrzymałością (jakiejś drugiej generacji). Gadałem z jednym gościem i tego pierwszego polecił. Proszę o opinię. Pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pytanie odnośnie dwóch rozruszników które są dostępne do kupienia.

 

1.

http://olx.pl/oferta/rozrusznik-do-ciagnika-ursus-c-328-c-325-CID757-ID4FqZZ.html

 

2.

http://allegro.pl/rozrusznik-ursus-c-328-ciapek-r5-wzmocniony-jubana-i5345132254.html

 

 

Czy ktoś (któryś z tych) już nabył, chodzi Mi o opinie czy warto kupić któregoś, najbardziej chciał bym coś wiedzieć o tym drugim jak jest z wytrzymałością (jakiejś drugiej generacji). Gadałem z jednym gościem i tego pierwszego polecił. Proszę o opinię. Pozdrawiam :)

 

Jeśli już chcesz szybkoobrotowy to kup Magneton, sprawdzony.

osobiście nigdy bym nie kupił takiego wynalazku do C-330.

Nie ma jak Polski ELMOT 11Kw.

Ciągnik pali cichutko , a nie jak te szybkoobrotowe klamoty :).

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/23235-rozrusznik-szybkoobrotowy-do-c330/

 

 

Z tego co piszą tutaj koledzy to strasznie te rozruszniki kaleczą wieniec.Dla mnie to bubel i tyle.

Edytowane przez KULAWA_KOZA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v