Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Grzesiek84

Rozrusznik szybkoobrotowy do C330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grzesiek84    12

Witam zastanawiam się nad kupnem rozrusznika szybkoobrotowego do mojej C 330 i teraz pytanie do posiadaczy tych rozruszników jakiej firmy kupić (u mnie w sklepie mają jakieś litewskie za 310 zł) czy może coś z allegro np http://allegro.pl/item878899781_rozrusznik_r11a_ursus_c330_c360_zetor_najtaniej.html na ile te rozruszniki tak naprawdę poprawią rozruch ciągnika jak jest z ich eksploatacją często się psują ? pozdrawiam i proszę o porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Mam rozrusznik z tej firmy ale dopiero od tygodnia , ładnie kręci silnikiem w dużych mrozach. Nie ma sensu przepłacać skoro ten czy ten droższy ze sklepu i tak się kiedyś popsuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miki1305    3

Ten litewski to jubana czy coś takiego, ponoć dobry. Ja mam magneton, ale on kosztuje prawie dwa razy tyle.W zimie dużo szybciej zapala, ale nie wolno nim zbyt długo kręcić! Polecam dobre rozwiązanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Znajomy elektryk mówił mi, że w tych litewskich zbyt często szczotki i tulejki się zużywają. Ja od siebie mogę polecić Ci R11A z Expomu Kwidzyn, albo najlepsze rozwiązanie - czeskie rozruszniki Magneton. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    127

długo kręcić nie można takim szybkoobrotowym ;) gdzieś czytałem że jeżeli w ciągu 10 sekund nie zapali to trzeba zrobić przerwę żeby rozrusznik przestygł bo jak nie to się wszytko topi w nim :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Każdy rozrusznik, nie ważne czy szybkoobrotowy, czy R11A nie powinien pracować ciągle dłużej niż 10-15sek. ;) Przez elementy rozrusznika przepływa bardzo wysoki prąd rozruchowy(do osiągnięcia pełnej mocy rozrusznika np. 3.5kW potrzeba natężenia prądu rzędu 290A) i nie jest to zbyt korzystne na trwałość takiego silnika. :P

@samczyk1991 Z reguły cena jest adekwatna do jakości. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

koledzy a jak z częściami do tych rozruszników chodzi mi dokładnie do magnetona bo u mnie ciężko dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

U mnie w motoryzacyjnym sklepie znajomego, jest praktycznie wszystko. ;) Jeżeli nawet czegoś nie ma to zawsze postara się zamówić z innego źródła. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

no właśnie bo u mnie był założony do mtz i rozerwało komutator także wirnik do wymiany i szczotkotrzymacz też do niczego sie nie nadaje ciekawe jaki koszt tych części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

koledzy a z tego co widzę te szybko obrotowe mają trochę inne wyjście na napęd bez problemu pasuję do c330 wszystko jest z nimi ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kiedyś pytałem mechanika co sądzi o tych rozrusznikach.

Powiedział że są bardzo dobre do ciągników które palą od szczała " natomiast źle znoszą długie kręcenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

@mateo21 Powinien spasować: Wirnik

 

Szczotko trzymacza poszukaj, też powinien być.

 

@Grzesiek84 chodzi tylko o kształt zęba(czy odpowiednio zazębi za wieniec koła zamachowego, ilość zębów nie gra roli, bo to tylko zmniejsza/zwiększa przełożenie), i głowicę rozrusznika(kwestia przykręcenia go do obudowy koła zamachowego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolo4man    0

Ja kiedyś kupiłem magnetona czeski z przekładnia planetarną do mojej 30-stki chyba dałem ok 550 zeta. Zapalałem go dzień w dzień (woziłem mleko do mleczarni), po roku (niecałym) rozleciała się przekładnia, (naprawiona na gwarancji) i po pół roku to samo. Gwarant odmówił naprawy gdyż stwierdził, że to moja wina bo cytuje" rozrusznik był mocowany nieprawidłowo tzn na dwie śruby" Sprzedawca tzn tam gdzie kupiłem sam na własny koszt go naprawił + dla niego. Ale po jakimś czasie to samo, padła przekładnia. Założyłem polski oryginalny (stary) i tak działa już 3 lata. Wydaje mi się że są zrobione z słabego materiału i tyle. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli koło zębate napędzające wieniec koła zamachowego było krzywo do niego przykręcone, przekładnia mogła się szybciej zużywać. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolo4man    0

Tak zgadzam się, ale tak nie było zawsze dokręcam na 3 śruby, jak by było krzywo była by szczelina. Coś musieli napisać, z resztą zawsze było to samo grechotała przekładnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

@GoRAL1, jeżeli o mój post Ci chodzi, miałem na myśli przykręcenie głowicy rozrusznika do obudowy koła zamachowego. Czekamy na wypowiedź naszego guru tego działu - mr. Grzegorz z Wrześni. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

miałem z nimi do czynienia, są dobre szybko kręcą, ale mają słabą konstrukcje przekładnia szybko sie wyrabia i stosuje sie je właśnie do ciągników które mają dobry stan silnika i nie potrzebują długiego kręcenia itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Też mam rozrusznik szybkoobrotowy już 2 lata w c335 i jak ktos nie umie urzywac tego to i ze specjalnego stopu B) rozleci się mu nie tylko ten szybkoobrotowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

mam magnetron w MTZ82 z dwa lata wyskoczyło mi zabezpieczenie na zembatce dwa razy to pospawałem ciągnik ciężko pali zwłaszcza zimą odpalam na dużym prostowniku żadnych problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

patrząc na ceny i zalety chyba zdecyduje się na szybkoobrotowy litewski rozrusznik bo gdyby nawet dwa kupić to i tak taniej jak jeden orginał który i tak gorzej będzie kręcił. Stan silnika określam na dobry stosunkowo dużo nim nie jeżdzę tym bardziej zimą sporadycznie coś przywieź no i wjazd turem odśnieżyć wiec prawdopodobnie wkrótce zakupię nowy rozrusznik. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez cinek14
      Witam wszystkich mam pewien problem z rozrusznikiem w Ursusie c-360 z silnikiem 3P. Problem jest taki, że rozrusznik słabo kręcił to znaczy wolno wiec postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co się stało. W środku zastałem komutator cały czarny był tak jak by zalany olejem z dodatkiem pyłu, szczotki były do połowy zużyte. Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien. Jak chce go przekręcić palcami to nie udaje mi się to myślę że jest ciężko spasowany na tulejkach, ale taki samo słabo się kręcił przed rozkręceniem a spokojnie palcami można było go obrócić wiec nie wiem co jest grane z nim i co jeszcze mogę tam zrobić albo sprawdzić? Koledzy, co może być przyczyna ze on tak słabo kręci?
    • Przez Fortis
      Od pewnego czasu mam w Ursusie C-330 problem z odpalaniem a mianowicie słabo kręci silnikiem. Na początku wymieniłem tulejki w rozruszniku na nowe, później został założony nowy elektromagnes ale też za dużo nie pomogło. Pomyślałem więc że może słabo ładuje ale okazało że ma ładowanie zbyt duże które wynosi: na około 800 obratach 13,9V- więc dobre, a na około 1600 obratach 15V więc chyba za duże(ale sam już nie wiem bo wszędzie gdzie czytałem było podawane maksymalne napięcie 14,4V a znalazłem taką stronke gdy szukałem ile kosztuje regulator Inprodus i tu pisze że max to 15V). I teraz moje pytanie: Czy z powodu zbyt dużego napięcia ładowania ciągnik może słabo kręcić i czy takie napięcie może zmniejszyć pojemność akumulatora?, a jeśli nie to no to dlaczego słabo odpala?
    • Przez minio
      Witam,
       
      mam następujący problem - podczas odpalania ciągnika, a dokładnie w momencie gdy silnik załapie słychać głośny hałas. Nie ma tego hałasu gdy np. rozrusznik kręci "na sucho" i silnik nie załapuje - występuje to tylko w momencie gdy silnik "załapuje"... Co to może być, co jest do wymiany ?
    • Przez antonio86
      Mam taki problem w c-360. Nie wiem czy to akumulatory czy rozrusznik.
      Akumulatory 13,5V trzymają po wciśnięciu guzika spada do 3V i nie ma siły obrócić.
      Poziom elektrolitu ok i w każdej celi po sprawdzeniu testerem elektrolitu jest ok- kolor zielony.
      Sprawdzałem tulejki i szczotki-ok. Teraz sprawdziłem miernikiem i między drugim wyjściem elektromagnesu a masą jest przejście. Czy tak powinno być?
×