Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musisz kolego odkręcic ten okrągły dekielek i sprawdź jak wyglądają łapki od wyłączania łożyska  możliwe że są już wytarte, możliwe że i tarcza sprzęgłowa będzie do wymiany ale bez rozpołowienia pewnie się nie obejdzie

Opublikowano

witam nie orientuje się ktoś może gdzie we wladku znajduje się ogranicznik sprzęgła????

Opublikowano (edytowane)

To jest przykręcane śrubami razem z dekielkiem zakrywającym wałki wodzików. Taki podłużny za schodkami. Ogranicznik idzie pod tylnie śruby.

Edytowane przez mani51
Opublikowano

witam panowie mam klopot w swoim wladku jak ustawie sprzeglo jest na chwile dobrze i za trzy dni dalej zaczynaja zgrzytac biegi i musze dalej podciagac ale zecz w tym ze juz nie ma gdzie podciagac a biegi trzeszcza tarcza jest nowa i docisk tez wymienilem miesiac temu i tak sie robi,na starej  tarczy i na starym docisku robilo tak samo  to rozebralismy i wymienilismy to ale musi byc inna przyczyna ale jaka i pytanie co sie dzieje?a jest to mozliwe ze na panewkach na wale jest luz i i dlatego sie tak robi ze sprzeglem?

Opublikowano

Witam to i ja dopytam, którą stroną zakłada się w końcu tarcze sprzęgłową w ciągniku T25?

Chodzi mi o to czy tą stroną  bardziej wypukłą (stroną z kołnierzem)  do skrzyni czy może wypukłością do silnika bo tarcza nie jest symetryczna i czy to ma w ogóle jakieś znaczenie

W katalogu jest narysowane że ma być wypukłą do skrzyni. Proszę o odpowiedź bo mam sprzęgło do remontu dwa lata temu mechanik je naprawiał siadło łożysko oporowe i dźwigienki się starły no i oczywiście tarcza sprzęgłowa. Po wymianie i po regulacji (luz między dźwigienkami a  łożyskiem ustawiony na 2 mm) sprzęgło od samego początku tak jakby nie wyprzęgało  (podczas wrzucenia jedynki odczuwalne było delikatne szarpnięcie ciągnika i ogólnie biegi zgrzytały). Teraz mam zamiar sam się zabrać za naprawę bo słychać jak szumi łożysko oporowe i to tylko kwestia czasu jak się zatrze. Chciałbym zatem wiedzieć  czy ma znaczenie którą stroną zakłada się tarczę sprzęgłową i jakie polecacie dźwigienki: są takie lane ze stożkowatymi końcówkami i takie całe stalowe z płaskimi końcówkami, które lepsze? Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź.

P.S jestem nowicjuszem na tym forum i proszę wszystkich o wyrozumiałość.

Opublikowano

Mam pytanie czy w starym, a nowy typie jest inny docisk?

pasuje zamiennie?

 

na allegro łapki, łożyska są do 2 typów. Ale całe dociski już nie i to mnie głowi

Opublikowano

Według katalogu stary i nowy typ różni się tylko dźwigienkami, łożyskiem i wysprzęglikiem i jego mocowaniem. Te części mają inne numery. Sam docisk też jest jakby w dwóch wersjach ale jeden ma tylko dopisek "org" Numery oba mają takie same więc raczej nie ma różnicy. 

Pamiętam tylko, że kiedyś kupiłem docisk i te ucha do mocowania dźwigienek były za długie. Nie dało się wyregulować sprzęgła bo brakowało skoku śrub.

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=234

Opublikowano

Witam mam problem ze sprzęgłem w t25 wszystko nowe i dobrze ustawione a tu dalej ślizga :/ Pytanie do was czy tymi śrubami można zwiększyć docisk sprzęgła gdyż u mnie te śruby są za bardzo wkręcone w porównaniu do mojego drugiego t25 (gdzie orginalne sprzęgło z 85 nieruszane i chodzi odpukać jak należy)

image.png.ffdce41751f247d7e9a951038363e95c.png

Opublikowano

Z tego co ja pamiętam to kręciłem je do oporu. To są tylko prowadnice i nie trzymają tarczy dociskowej. 

Wykręciłeś śruby technologiczne z tych trzech otworów najbliżej środka?

Sprawdź czy dobrze ustawiłeś dźwigienki. Jak są za bardzo wkręcone śruby regulacyjne to dźwigienki nie mogą się wychylić na tyle żeby całkowicie puścić tarczę docisku.

Opublikowano

śruby techniczne mam wykręcone ale dzięki za rade z tymi dzwigienkami bo nawet nie zwracałem uwagi jak są wychylone tylko ustawiłem na nich dobry luz względem łożyska. Dzięki za pomocny komentarz bo to chyba jedyna szansa :D

 

Opublikowano

Witam mam taki problem. Musiałem rozpolowic ciągnik żeby się dostać do walka wyrównawczego i po złożeniu nie dziala mi sprzęgło. Na zgaszonym silniku na luzie koła się kręcą, gdy wrzucę bieg koła są zablokowane. Czyli wszystko ok, ale jak jest wrzucony bieg i wciskam sprzęgło koła są dalej zablokowane. Dodam że go rozpolowialem kilka razy po tym żeby sprawdzić czy coś nie wykrzywione i wszystko wygląda dobrze. Jak dokrecam te 6 śrub do koła zamachowego od docisku to w tedy łapki się oddalaja od koła i jak dociskam łożyskiem łapki to się wyginaja. Co mogłem źle złożyć. Tarcza i docisk i łożysko przed rozkręcenie dobrze pracowały. Proszę o pomoc bo już mnie k..  bierze z tym Ryskiem.

Opublikowano

Przy dokręcaniu docisku do zamachu palce oddalają się od koła? Którą stroną? Tą po zewnątrz czy tymi końcami co opierają się o łożysko? Rozbierałeś docisk czy tylko go odkręciłeś od zamachu? Kręciłeś coś śrubkami od regulacji łapek?

Opublikowano

Tak przy dokrecaniu docisku palce odsuwają się od koła zamachowego te od zewnatrz. Wygląda to tak jak by docisk był odsunięty na Maksa. W środku nic nie ma co by mogła tarcze tak odsuwać. Docisku nie rozbieralem tylko go odkrecilem od koła zamachowego. Śrubek od regulacji tez nie ruszalem. Dlatego mnie to dziwi co się stało. Wczoraj ponownie go rozpolowilem i jedyną niepokojąca rzeczą było rozwalone łożysko to co wchodI wałek to dwurzędowe. dzisiaj kupię nowe i zobacze, ale może to być od tego nie wydaje mi sie. Wygląda to tak jak by ten docisk był za duży i się nie miesci, ale wcześniej pracowało to nie wiem. Już wymiekam.

Opublikowano (edytowane)

A skręcałeś docisk tymi trzema śrubami technologicznymi przed odkręceniem od koła zamachowego? Z tego co piszesz to wnioskuję, że nie. Może przez to cofnął się tak bardzo, że wyskoczył z prowadnic, ewentualnie któraś sprężyna źle siadła. Tu masz na czerwono zaznaczone śruby technologiczne (po złożeniu sprzęgła trzeba je całkiem odkręcić i wyjąć) a na zielono zaznaczyłem jedną z trzech prowadnic.

1376.jpg

Edytowane przez mani51
Opublikowano (edytowane)

Tych śrub nie przykrecalem przy demontażu ale jak montowalem spowrotem to wkrecalem je i po przekręceniu do koła mogłem je rękami odkręcić. A próbowałem też bez tych srob i to samo jest.

Prowadnice nie są przy blokowane bo jak ściągam cały zacisk to ładnie odpychają sprężyny do końca. A jak dokrecam do koła zamachowego to tarcza dociskowa się przybliża do koła a zacisk jest w miejscu. To wygląda jak by coś było między tarcza a kołem i nie da się docisnąć.

 

Edytowane przez janusz1837
Opublikowano

Ale Tobie docisk nie chce się odsunąć od koła zamachowego przy wciskaniu sprzęgła więc bardziej wygląda na to jakby coś było między tarczą dociskową a obudową docisku tą w której osadzone są sprężyny w tych "kieliszkach" Może skrzywiłeś te prowadnice i wysuwać się wysuwa ale nie może się cofnąć dalej. Tymi trzema śrubami powinieneś tak skręcić docisk żeby tarcza sprzęgłowa luźno chodziła między kołem a dociskiem. Da się u Ciebie tak zrobić?

Opublikowano
Jak nie skręciłeś tymi śrubami przed odkręceniem docisku od koła to tak jak pisałem, mogło skrzywić te prowadnice albo wyskoczyła któraś sprężyna. Mogło też cos tam wpaść. Najlepiej jak byś to rozebrał całkiem. Tylko daj dłuższe te śruby do skręcania, tak żeby się nie skonczyłu zanim zluzują sprężyny bo może Ci zęby wybić jak docisk odskoczy.
Opublikowano

Witam mam problem ostatnio ze sprzęgłem czasami nie można wcisnąć pedału do końca a jak już to ciężko biegi przy włączaniu zgrzytają ale tylko gdy jest rozgrzany ciągnik sprzęgło oryginał nigdy nie rozbierane ustawiane było kiedyś przez mechanika ale to chyba z 8 lat temu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v