Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W Serbii można robić bimber w dużej ilości. Nawet mają obiazdowe destylarnie krążące po okolicy lekko podobne do spotykanej u nas kolumny parowniczej do ziemniaków. Płatne gotówką, albo za część destylatu 😀

Opublikowano

Chyba zależy od rejonu. 

Ojciec czasami ma okazję pogadać z Serbem. 

Akurat tamten to preferuje śliwki i inne owoce. Idzie na jakość nie ilość, bo tam wszystkiego nie wypije, a do Polski nie przywiezie) W jego okolicy akurat ziemi to mają małe kawałeczki ( ale to akurat taka wioska)

Z kukurydzy to kolby bez nasion  robią za opał na "grilla"- a na grilla swoją owce, albo kozę. 

  • Like 1
Opublikowano
Krzak napisał:

Ziel napisał:

3 godziny temu, Krzak napisał:

Długo jeszcze będą na naszych polach. Dobry ciagnik na ciężkie czasy. A w Indiach produkują jeszcze ta pierwsza wersje malego MF z tymi okrągłymi blotnikami i jest zbyt na to.

Sorry ale ursusy dobre to byly 40lat temu, od tamtego czasu klepali to samo i nie nadawały sie do ciągłej pracy 24h/dobę.

Najbardziej ursusa chwalą chlopki małorolne co robią 100h rocznie. Porozmawiajcie z większymi rolnikami dlaczego nie pracują ursusami.

Ursus najlepszy traktor. Na więcej ha masz 6 cylindrów a na mniej c330. I co chcesz jeszcze.

Mam zetora ciężką serię w posiadaniu 4 cyl. Traktor robi praktycznie każdą robotę z wyjątkiem orki i uprawy gleby. Nie jest zły , robote zrobi aleee mam też renówkę z podobnych lat i o podobnej mocy co ten zetor i tam jednak to wszystko lepiej zrobione. Silnik dużo bardziej dynamiczny , leciutko pali , skrzynia synchronizowana , wom 540 - 1000 zmieniany dźwignią , szybszy na drodze, mimo , że też na jakiegoś rodzaju serwie to kreci się dosłownie palcem . Żeby nie było, post nie jest w celu narzekania na zetora/ursusa jaki to zły i nie dobry tylko po prostu przedstawiłem porównanie ciągników z tym samych lat. @Krzak do wydajnej pracy same cylindry nie wystarczą , inne parametry też są ważne

Opublikowano
8 minut temu, Pafnucy napisał:

kupił byś?

Pewnie.

3 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

A kto by to kupił?

Wiele osób.

Opublikowano

nie kupił byś, bo by nie sprzedali. norm żadnych by to nie spełniało.

gdyby się do czegoś nadawało, to by indianie robili.

Opublikowano (edytowane)

Ale ursusa 934 itp to mogli by robić , oczywiście odpowiednio zmodernizowany w przystępnej cenie 😛

Edytowane przez Dziad932
Opublikowano
1 godzinę temu, Krzak napisał:

Szkoda że c330,c360 do dzisiaj nie robią. Byłby zbyt.

Jak 330 nie robią ? A ten do samodzielnego złożenia ?

44 minuty temu, Dziad932 napisał:

Ale ursusa 934 itp to mogli by robić , oczywiście odpowiednio zmodernizowany w przystępnej cenie 😛

Jakby lepsza skrzynia i kabina to by to miało sens

Opublikowano
3 minuty temu, farmtrac8244 napisał:

Jak 330 nie robią ? A ten do samodzielnego złożenia ?

Jakby lepsza skrzynia i kabina to by to miało sens

No tak,wszystkie części kosztują ze 4 tyś :)

Opublikowano

Tak dla przypomnienia. Wątek "czy Ursusy są dobre, czy złe" przewija się co kilka stron w tym temacie. Zamiast pisać to samo cofnijcie się o parę stron i sobie poczytajcie. Jeżeli jeszcze Ursus miał coś produkować, to nic powiązanego z warszawską produkcją. W Lublinie, wreszcie, robili ciągniki na podobnym poziomie do reszty producentów i to miało sens. Oczywiście mowa o dość niskim poziomie, z którego to Polacy najczęściej coś biorą. A raczej brali.

Opublikowano

Tak dalej produkowana c360. Silnik, żeby spełniał normy, pompa hydrauliki na silniku, ulepszony podnośnik i dodatkowe wyjścia hydrauliczne. Kabina, przedni napęd, skośne uzębienie w skrzyni, tylnego mostu, zwolnice może synchronizatory. 

Na koniec się okaże, że to inny ciągnik za cenę jak nowoczesna konkurencja.

  • Like 1
Opublikowano

Najlepiej byłoby robić jota w jotę taką jak przez lata robili,może dorzucić wersję z napędem plus jakaś ogarnięta kabina.

Czemu w Indiach czy w Serbii mogą robić IMT i ma to zastosowanie a u nas nie można. Przecież nawet na eksport można byłoby to produkować. Ale tak wiem nie jest to możliwe przez te idiotyczne normy spalin. I dlatego ktoś kto ma pół hektara ogródka nie ma możliwości kupna solidnego PROSTEGO ciągnika tylko jest skazany na nowe maszyny typu arbos czy farmtrac gdzie słabo jest z serwisem i częściami jak mniemam.

Opublikowano
MF675ursus napisał:

Jest mały, prosty i tani polski ciągnik. Kraft. Bierzta i kupujta 

Panie ale to są drogie rzeczy

Opublikowano
Dnia 16.10.2022 o 14:34, pawel885 napisał:

 

nawet w jugosławi wrzucili do licencyjnych imt V6 mercedesa 

 

Licencja na ciągniki Massey Ferguson obejmowała tylko modele 35 i 65. Nowsze modele powstały przy współpracy IMT z MF i należącej (wówczas) do MF firmy Landini. IMT montowało silniki Mercedesa tylko do ciągników dużej mocy, bo w Jugosławi nie były produkowane odpowiednio mocne silniki. Oprócz silników V6, były także montowane silniki V8, V10 i V12 o mocy do 517KM i to w latach 80tych ubiegłego wieku. 

Dnia 16.10.2022 o 14:34, pawel885 napisał:

no widzisz , tylko francuzi jakoś nie płakali nad rodzimym przemysłem, silnik mwm , skrzynie zf i jakoś to chodziło 

 

Renault był niewielkim producentem ciągników rolniczych i nie opłacało mu się produkować głównych podzespołów. Zresztą już w latach 70tych, Renault chciał sprzedawać pod swoją marką Ursusy z serii U.

Dnia 16.10.2022 o 19:12, Sylwekx25 napisał:

Z tego co widzę po okolicy to coraz więcej małych gospodarstw się tego pozbywa i kupują zetory 72XX lub 77 albo jakieś zachodnie mniejsze to tym bardziej nowego ciapka czy siuntki nikt by nie chciał

Małe gospodarstwa, to o jakiej powierzchni? W moich najbliższych okolicach, to gospodarstwa powyżej 20ha kupują nowe traktory. Nie wszystkie ale zdecydowana większość.

23 godziny temu, MF675ursus napisał:

Jest mały, prosty i tani polski ciągnik. Kraft. Bierzta i kupujta 

W nim to tylko maska i kabina jest polska.  

Dnia 16.10.2022 o 20:44, Krzak napisał:

 

Czemu w Indiach czy w Serbii mogą robić IMT i ma to zastosowanie a u nas nie można.

Obecnie ciągniki IMT są produkowane w Indiach przez firmę TAFE. TAFE parę lat temu kupiło prawa do marki i znaku fabrycznego IMT. Samą fabryką hindusi nie byli zainteresowani.

23 godziny temu, Sylwekx25 napisał:

A kto na takie mikrogospodaratwo kupuje nowy traktor ? 😳 chyba taki co forsą se dope wyciera i juz nie wie co z nią robić. Na tyle to byle szmelcem obrobi bez awarii

Dlatego ja na mój areał kupiłem 60 letniego C-325.

Dnia 16.10.2022 o 20:19, Alchemik napisał:

Tak dalej produkowana c360. Silnik, żeby spełniał normy, pompa hydrauliki na silniku, ulepszony podnośnik i dodatkowe wyjścia hydrauliczne. Kabina, przedni napęd, skośne uzębienie w skrzyni, tylnego mostu, zwolnice może synchronizatory. 

Na koniec się okaże, że to inny ciągnik za cenę jak nowoczesna konkurencja.

Wyszedłby zmodernizowany Ursus U510 albo U610. Przecież już pod koniec la 60tych inżynierowie w Ursusie wiedzieli, że Ursus C-4011/Zetor 4011 to konstrukcja przestarzała i dlatego opracowali całą gamę nowoczesnych ciągników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v