adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Sylwekx25    5549
bergman31 napisał:

Małe gospodarstwa, to o jakiej powierzchni? W moich najbliższych okolicach, to gospodarstwa powyżej 20ha kupują nowe traktory. Nie wszystkie ale zdecydowana większość.

Około 10


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    628

To kogoś z 10ha stać na traktor za 30-40tyś. zł? Jedynie takich co pracują jeszcze na etacie lub mają firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5549

No nie napisałem przecież, że się z tego utrzymują, gospodarstwa o takiej wielkości to przeważnie tylko dodatek.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja mam 12 ha swoich i z 5 łąk dzierżawionych i mam C-380 z 2016 roku, w przyszłym roku koniec rat więc się da normalnie, tylko oczywiście nie zboza tylko krowy mleczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki    3274
Dnia 15.10.2022 o 08:36, MF675ursus napisał:

Majątek się wysprzeda, a nazwę handlową kupi jakiś azjata, i jeszcze wrócą na pola. I nie mówię że to źle, spójrzmy na chińskie Volvo

ursus nie ma nic do zaoferowania , zadnej technologi  chinczycy kupili volwo wraz z technologią i patentami a była to wówczas jedna z lepszych marek na rynku europejskim , 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanAres    131

Mógłby Urusa kupić jakiś koreański producent traktorów i pod tą marką sprzedawać na Europę. Nawet montownia mogłaby być w PL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

Ten mógł to, tamten mógł tamto... A prawda jest taka, że nawet jak polski Pol-Mot wykupił Ursusa, to było że to już nie prawdziwy Ursus, bo te były z Warszawy... Naród polski uwielbia zaorywać własne marki, spójrz na Ursusa, FSO, Poltik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

O czym ty piszesz? Pol-Mot wykupił logo Ursus bo potrzebował tego do PSL-owskiego tworu jakim był GO AFRIKA.

Rząd się zmienił i odcięty został strumień rządowo-unijnej kasy. 

Rynek zweryfikował - upadłość. Takich producentów nie przejmują inni, raz że bez znaczącej technologii ( składaki z rynkowych komponentów ), a dwa bez znaczącego udziału w światowym rynku ( nawet krajowym ). 

Jedyna szansa na utrzymanie ursusa była restrukturyzacja na początku lat 90-tych lub sprzedaż - ale to już tylko gdybanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

Tak, racja, Pol-Mot używał logo Ursus. I jakie głosy były podnoszone na tym forum? Co więcej, w tym temacie? Że to już nie jest prawdziwy Ursus, że nawet ten badziew składany z resztek fabrycznych zanlezionych na śmietniku pod koniec warszawskiej produkcji był lepszy, te Mido i inne niskoseryjne wynalazki... A przypomnijmy, że Pol-Mot w ofercie tak naprawdę miał Hattata, czyli wtedy równocześnie to była Valtra serii A. To co było lepsze? Valtra serii A, czy Ursus Mido? Ale Polakowi nie przetłumaczysz... Więc jak marka miała być silna, skoro własny kraj nie chciał tego kupować, bo to już "nie prawdziwy Ursus"?

Co do Go Africa, to szczerze, obojętne było czy ciągnik nazywać się będzie Pol-Mot, Warfama czy Ursus... Wszystkie te marki były równie nie rozpoznawalne na tych rynkach, cokolwiek by nam nie wmawiali. Z takim finansowaniem wzięli by nawet ciągnik co się Bambusnadrzewie zwie 

Edytowano przez MF675ursus
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanAres    131

Nie zmienia to faktu, że nie była to polska produkcja i używano tylko logotypu i marki. A w Lublinie była tylko montownia.

Dziś za chwilę nawet tego może nie być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
21 minut temu, akmaly napisał:

O czym ty piszesz? Pol-Mot wykupił logo Ursus bo potrzebował tego do PSL-owskiego tworu jakim był GO AFRIKA.

Rząd się zmienił i odcięty został strumień rządowo-unijnej kasy. 

Rynek zweryfikował - upadłość. Takich producentów nie przejmują inni, raz że bez znaczącej technologii ( składaki z rynkowych komponentów ), a dwa bez znaczącego udziału w światowym rynku ( nawet krajowym ). 

Jedyna szansa na utrzymanie ursusa była restrukturyzacja na początku lat 90-tych lub sprzedaż - ale to już tylko gdybanie. 

No jeszcze koniec lat dziewięćdziesiątych można było coś uratować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703
1 godzinę temu, MF675ursus napisał:

Co do Go Africa, to szczerze, obojętne było czy ciągnik nazywać się będzie Pol-Mot, Warfama czy Ursus... Wszystkie te marki były równie nie rozpoznawalne na tych rynkach, cokolwiek by nam nie wmawiali. Z takim finansowaniem wzięli by nawet ciągnik co się Bambusnadrzewie zwie 

Właśnie w tym problem że nie było to obojętne - musiała być w 100% polska znana marka którą w tym segmencie był Ursus 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    628

Na innym forum jest zacytowany wywiad z pewnej gazety A...  W wywiadzie wypowiada się były już współwłaściciel spółki Art-B. Jest tam mowa o tym, jak spółka Art-B miała wstępnie uzgodnioną z Japończykami umowę na dostawę całej rocznej produkcji ciągników Ursus. Dostawy miały trwać przez 5 lat. Ciągniki miały trafić do krajów azjatycki a pieniądze miały pochodzić z jakiegoś funduszu rozwoju. Do kontraktu nie doszło, między innymi przez związki zawodowe w Ursusie. Na początku lat 90tych, roczna produkcja Ursusa wynosiła około 7tyś. traktorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
PanAres napisał:

Nie zmienia to faktu, że nie była to polska produkcja i używano tylko logotypu i marki. A w Lublinie była tylko montownia.

Dziś za chwilę nawet tego może nie być.

Polska kabina, plastiki, felgi, podzespoły hydrauliki (może nawet cała, nie wiem) nawet siłowniki w szybach polskie - fa Krosno. Głównie co nie było polskie to silnik, skrzynia i opony. Teraz można powiedzieć że to co zagraniczne to najważniejsze a polskie podzespoły to mały %. Niby tak ale jednak ludzie w Pronarze mieli pracę przy felgach, w Glaspo przy produkcji szyb, w Lublinie przy montażu wszystkiego itd itd. Niby nie wiele ale dużo zakładów miało klienta w postaci Ursusa na swoje podzespoły. PS. instalacja też polska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Akurat pronar robi felgi do wielu marek traktorów i to tych premium np. acco jcb JD.

Edytowano przez Ziel
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431

Skoro wagonik Ursus już się wykoleił, to może ktoś miał kontakt przy testach skrzyń VIGUS, albo widział coś ciekawego na uczelni uczestniczącej w projekcie, czy ma o niej jakieś ciekawe informacje i może teraz napisać więcej?  Powstało coś więcej działającego, czy tylko pokazówki, aby uwiarygodnić wydanie dofinansowań?

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Wywiad z byłym Dyrektorem Generalnym ZPC "Ursus", Panem Wojciechem Ziółkiem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5
Dnia 26.10.2022 o 11:15, PanAres napisał:

Nie zmienia to faktu, że nie była to polska produkcja i używano tylko logotypu i marki. A w Lublinie była tylko montownia.

Dziś za chwilę nawet tego może nie być.

Zetor .ajor i  nowy ursus c 380 z Lublina to te same ciągniki Zetor jest montowany w Brnie a ursus w Lublinie jak wyjaśnisz to że składak Zetor sprzedaje 500 sztuk w Polsce a ursus upada Czy Zetor jest jnnym skladakiem Nawet Zetor jest gorszy bo jest mniej wyposażony i ma gorszą kabinę koja Smolniki 

rsus C-380 i Zetor Major 80 - bliźniaki o różnych sercach / Ciągniki, traktory – ceny, opinie, budowa

https://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/ciagniki/ursus-c-380-i-zetor-major-80-blizniaki-o-roznych-sercach,141.html

Edytowano przez Fendias

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Że kabina w ursusie jest lepsza od kabiny w majorze? 🤣 Co tam jest lepsze? Brak widoczności przez ten wielki słupek z tyłu czy wypadające szyby co chwila? a może ergonomia że do wszystkiego trzeba się pochylać? 🤣

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431

Teraz to i tak bez znaczenia, Ursusa nie ma, a Zetor też traci na znaczeniu, ledwo dyszy, w Czechach sprzedaje ziemię deweloperowi i ucieka z produkcją do Indii 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj