Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam 12 ha swoich i z 5 łąk dzierżawionych i mam C-380 z 2016 roku, w przyszłym roku koniec rat więc się da normalnie, tylko oczywiście nie zboza tylko krowy mleczne.

Opublikowano
Dnia 15.10.2022 o 08:36, MF675ursus napisał:

Majątek się wysprzeda, a nazwę handlową kupi jakiś azjata, i jeszcze wrócą na pola. I nie mówię że to źle, spójrzmy na chińskie Volvo

ursus nie ma nic do zaoferowania , zadnej technologi  chinczycy kupili volwo wraz z technologią i patentami a była to wówczas jedna z lepszych marek na rynku europejskim , 

 

Opublikowano

Ten mógł to, tamten mógł tamto... A prawda jest taka, że nawet jak polski Pol-Mot wykupił Ursusa, to było że to już nie prawdziwy Ursus, bo te były z Warszawy... Naród polski uwielbia zaorywać własne marki, spójrz na Ursusa, FSO, Poltik...

Opublikowano

O czym ty piszesz? Pol-Mot wykupił logo Ursus bo potrzebował tego do PSL-owskiego tworu jakim był GO AFRIKA.

Rząd się zmienił i odcięty został strumień rządowo-unijnej kasy. 

Rynek zweryfikował - upadłość. Takich producentów nie przejmują inni, raz że bez znaczącej technologii ( składaki z rynkowych komponentów ), a dwa bez znaczącego udziału w światowym rynku ( nawet krajowym ). 

Jedyna szansa na utrzymanie ursusa była restrukturyzacja na początku lat 90-tych lub sprzedaż - ale to już tylko gdybanie. 

Opublikowano (edytowane)

Tak, racja, Pol-Mot używał logo Ursus. I jakie głosy były podnoszone na tym forum? Co więcej, w tym temacie? Że to już nie jest prawdziwy Ursus, że nawet ten badziew składany z resztek fabrycznych zanlezionych na śmietniku pod koniec warszawskiej produkcji był lepszy, te Mido i inne niskoseryjne wynalazki... A przypomnijmy, że Pol-Mot w ofercie tak naprawdę miał Hattata, czyli wtedy równocześnie to była Valtra serii A. To co było lepsze? Valtra serii A, czy Ursus Mido? Ale Polakowi nie przetłumaczysz... Więc jak marka miała być silna, skoro własny kraj nie chciał tego kupować, bo to już "nie prawdziwy Ursus"?

Co do Go Africa, to szczerze, obojętne było czy ciągnik nazywać się będzie Pol-Mot, Warfama czy Ursus... Wszystkie te marki były równie nie rozpoznawalne na tych rynkach, cokolwiek by nam nie wmawiali. Z takim finansowaniem wzięli by nawet ciągnik co się Bambusnadrzewie zwie 

Edytowane przez MF675ursus
  • Like 1
Opublikowano
21 minut temu, akmaly napisał:

O czym ty piszesz? Pol-Mot wykupił logo Ursus bo potrzebował tego do PSL-owskiego tworu jakim był GO AFRIKA.

Rząd się zmienił i odcięty został strumień rządowo-unijnej kasy. 

Rynek zweryfikował - upadłość. Takich producentów nie przejmują inni, raz że bez znaczącej technologii ( składaki z rynkowych komponentów ), a dwa bez znaczącego udziału w światowym rynku ( nawet krajowym ). 

Jedyna szansa na utrzymanie ursusa była restrukturyzacja na początku lat 90-tych lub sprzedaż - ale to już tylko gdybanie. 

No jeszcze koniec lat dziewięćdziesiątych można było coś uratować 

Opublikowano
1 godzinę temu, MF675ursus napisał:

Co do Go Africa, to szczerze, obojętne było czy ciągnik nazywać się będzie Pol-Mot, Warfama czy Ursus... Wszystkie te marki były równie nie rozpoznawalne na tych rynkach, cokolwiek by nam nie wmawiali. Z takim finansowaniem wzięli by nawet ciągnik co się Bambusnadrzewie zwie 

Właśnie w tym problem że nie było to obojętne - musiała być w 100% polska znana marka którą w tym segmencie był Ursus 

Opublikowano

Na innym forum jest zacytowany wywiad z pewnej gazety A...  W wywiadzie wypowiada się były już współwłaściciel spółki Art-B. Jest tam mowa o tym, jak spółka Art-B miała wstępnie uzgodnioną z Japończykami umowę na dostawę całej rocznej produkcji ciągników Ursus. Dostawy miały trwać przez 5 lat. Ciągniki miały trafić do krajów azjatycki a pieniądze miały pochodzić z jakiegoś funduszu rozwoju. Do kontraktu nie doszło, między innymi przez związki zawodowe w Ursusie. Na początku lat 90tych, roczna produkcja Ursusa wynosiła około 7tyś. traktorów.

Opublikowano
PanAres napisał:

Nie zmienia to faktu, że nie była to polska produkcja i używano tylko logotypu i marki. A w Lublinie była tylko montownia.

Dziś za chwilę nawet tego może nie być.

Polska kabina, plastiki, felgi, podzespoły hydrauliki (może nawet cała, nie wiem) nawet siłowniki w szybach polskie - fa Krosno. Głównie co nie było polskie to silnik, skrzynia i opony. Teraz można powiedzieć że to co zagraniczne to najważniejsze a polskie podzespoły to mały %. Niby tak ale jednak ludzie w Pronarze mieli pracę przy felgach, w Glaspo przy produkcji szyb, w Lublinie przy montażu wszystkiego itd itd. Niby nie wiele ale dużo zakładów miało klienta w postaci Ursusa na swoje podzespoły. PS. instalacja też polska.

Opublikowano (edytowane)

Skoro wagonik Ursus już się wykoleił, to może ktoś miał kontakt przy testach skrzyń VIGUS, albo widział coś ciekawego na uczelni uczestniczącej w projekcie, czy ma o niej jakieś ciekawe informacje i może teraz napisać więcej?  Powstało coś więcej działającego, czy tylko pokazówki, aby uwiarygodnić wydanie dofinansowań?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)
Dnia 26.10.2022 o 11:15, PanAres napisał:

Nie zmienia to faktu, że nie była to polska produkcja i używano tylko logotypu i marki. A w Lublinie była tylko montownia.

Dziś za chwilę nawet tego może nie być.

Zetor .ajor i  nowy ursus c 380 z Lublina to te same ciągniki Zetor jest montowany w Brnie a ursus w Lublinie jak wyjaśnisz to że składak Zetor sprzedaje 500 sztuk w Polsce a ursus upada Czy Zetor jest jnnym skladakiem Nawet Zetor jest gorszy bo jest mniej wyposażony i ma gorszą kabinę koja Smolniki 

rsus C-380 i Zetor Major 80 - bliźniaki o różnych sercach / Ciągniki, traktory – ceny, opinie, budowa

https://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/ciagniki/ursus-c-380-i-zetor-major-80-blizniaki-o-roznych-sercach,141.html

Edytowane przez Fendias
Opublikowano

Że kabina w ursusie jest lepsza od kabiny w majorze? 🤣 Co tam jest lepsze? Brak widoczności przez ten wielki słupek z tyłu czy wypadające szyby co chwila? a może ergonomia że do wszystkiego trzeba się pochylać? 🤣

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v