Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, tracker napisał:

Ursus był niszczony za komuny, nie pozwalano się zakładowi rozwijać, blokowano wprowadzanie nowych prototypów. A po 89 r mieliśmy rządy które dalej niszczyły ten zakład bo gdyby był silny z silnymi związkami zawodowymi to by był niebezpieczny dla władzy, był też nie na rękę wszystkim innym producentom traktorów, którzy chcieli wcisnąć swój towar w Polsce. Mało kto wie że spółki Zetor Polska w Kaliszu większościowym udziałowcem było państwo polskie, a ta spółka miała większość udziałów w czechosłowackim Zetorze. Rząd Mazowieckiego sprzedał udziały w spółce Zetor Polska czechom ... Eltrę niemieckiemu Siemensowi,  kolejne rządy coraz to inne zakłady wyprzedawały, ... stocznie itp. Takie mieliśmy rządy, takie media i mamy taką mentalność że to co zagraniczne jest lepsze. Lepiej nawet kupić Belarusa niż polskiego Ursusa i efekty są.

 

Sam zastanawiałem się ostatnio czy nie kupć dostępne jeszcze modele c-392 lub c-3102 na Hemie i z silnikiem perkinsa 4400. Czy upadną czy nie części do skrzyni czy do silnika powinny być dostępne, gorzej by było gdyby pękła np boczna szyba kabiny...

A próbowałeś może dostać ostatnio koło słoneczne przekładni planetarnej przedniego mostu HEMA do Polmota? Życzę sukcesów. 

Opublikowano
3 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

No i czas na mnie abym w końcu po dłuższym czasie nieobecności tutaj się coś udzielił. 

Wydaję mi się, że nie bez powodu podpisał "Ursus" umowę z "Zetorem". 

Chcą ratować markę i dobrze. Szkoda, że pomyśleli dopiero teraz o tym, a nie na samym początku 2012 r.  (choć może i nawet lepiej, że teraz?) 

Ja od kiedy zacząłem bardziej racjonalnie patrzeć na działania Ursusa stwierdziłem, że najlepiej byłoby dla tej marki gdyby zakupił go koncern zagraniczny posiadający doświadczenie w produkcji, dystrybucji i serwisowaniu swoich produktów.

Współczesny Ursus to nie ponad 120 lat tradycji, doświadczenia tylko taki "start up", który szuka dziury w całym. 

Aktualny właściciel Ursusa wg. mnie (to są tylko moje przemyślenia) zaprzepaścił po części te 120 lat dobrej opinii na temat produktów marki z pod loga niedźwiadka. 
Wprowadzono wielki chaos. Popełniono wiele błędów. Wiele zapowiedzianych ciągników nie wprowadzono na rynek. Czy mieli dobre chęci? Tego nigdy się nie dowiemy. Zapewne nikt "z góry" nie myślał wówczas o sentymencie potencjalnych klientów i stworzeniu od razu porządnych produktów, tylko jak w prosty sposób przez naiwność ludzi, którzy mają zamiłowanie do tej marki się dorobić.

Prosty znany nam wszystkim tu na forum przepis:

1. Aby zaistnieć na rynku zakup logo renomowanego upadłego producenta.
2. Jak zmiana nazwy marki nie pomoże, powróć do kultowego nazewnictwa modeli (bo ludzie są sentymentalni). 
3. Atrakcyjna cena. (bo ludzie patrzą na niską cenę)
4. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny. (no bo przecież ludzie kupują oczami) 
5. Nie zaszkodzi również w kółko powtarzać, że podzespoły nie są nasze co prawda, ale od renomowanych europejskich producentów. 
Oczywiście się nabijam, ale tak to wygląda jak ktoś troszeczkę poszerzy zakres widzenia. 

Tak naprawdę wszystkim producentom zależy tylko na kasie. Zawsze to po pierwsze czy to nam się opłaci, a jeżeli tak, to co musimy zrobić aby na tym zarobić. 
A rolnik wydaję mi się najbardziej w tym wszystkim pokrzywdzony, bo on jak coś sprzedaje to ceny nie może podyktować, on z nikogo nie może wydoić kasy. Dla nas wszystko co dobre to drogie, a jak sprzedawać to za grosze... A wydatków jest sporo. Nie tylko utrzymać tę maszynę co się kupi... (wiem piszę o oczywistych rzeczach) ale chyba takie są realia co? 

Pozdrawiam Was ;) 

Może i nie byłby to zły pomysł, jednak to już bym nie był ten sam Ursus. Jak Polmot sprzeda Ursusa zagranicznemu koncernowi, to z miejsca mówię, że zapominam o tej marce na dłuższy czas. I tak jak mówię, Orlen to dobry kandydat na nowego właściciela. Tym bardziej, że mają już na koncie odbudowę jakiejś tam ruskiej czy ukraińskiej marki (nie wiem dokładnie, z jakiej branży). A Bumar, tak jak napisał kolega @XMK13, niby miał kasę, ale faktycznie był nastawiony na sprzedaż warszawskich terenów, na których były hale produkcyjne. A Orlen niekoniecznie musi tak zrobić i ja na nich liczę, no chyba że mamy w Polsce jeszcze jakieś firmy z branży rolnictwa z dobrą kabzą ;)

Opublikowano
Nie moja sprawa co Ty byś zrobił gdyby Ursusa przejął koncern zagraniczny. Dla mnie się liczy aby to były ciągniki wysoce zaawansowane technologicznie jak na dzisiejsze czasy przystało. Ja wychodzę z założenia że nawet ten najmniejszy rolnik zasługuje na dobry ciągnik z nowinkami technologicznymi. Przede wszystkim aby była komfortowa, ergonomiczna kabina, dobry dostęp do punktów obsługi codziennej ciągnika, sprawny serwis i dostęp do części. I te 3 punkty co napisałem w przepisie na "sukces"
Opublikowano

Ciekawe co jeszcze może uciągnąć Orlen? Może niech kupi sobie mleczarnię? A może kupujący produkty Orlenu zrzucą się przy okazji jakiejś podwyżki paliwa? 
Bumar ma taką kasę jaką wyciągnie z budżetu w ramach zamówień dla PGZ. Bumar to inna bajka, chyba że będą budować pancerne traktory. 

Opublikowano
30 minut temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Nie moja sprawa co Ty byś zrobił gdyby Ursusa przejął koncern zagraniczny. Dla mnie się liczy aby to były ciągniki wysoce zaawansowane technologicznie jak na dzisiejsze czasy przystało. Ja wychodzę z założenia że nawet ten najmniejszy rolnik zasługuje na dobry ciągnik z nowinkami technologicznymi. Przede wszystkim aby była komfortowa, ergonomiczna kabina, dobry dostęp do punktów obsługi codziennej ciągnika, sprawny serwis i dostęp do części. I te 3 punkty co napisałem w przepisie na "sukces"

Rozumiem Cie z tą technologią, bo cholernie ułatwia pracę. Może i bywa awaryjna, ale jest jednak potrzebna.

@tracker KGHM to też nie głupi pomysł. Tylko problem jest jeden - podobnie jak Orlen, oni nie mają doświadczenia w mechanizacji rolnictwa.

  • Like 1
Opublikowano

KGHM to chyba jeden z głupszych pomysłów. Podobnie jak kupowanie stoczni które niczego nie budują, sprzedawanie Autosana pomiędzy spółkami z większościowym pakietem skarbu państwa. A tak przy okazji. to właśnie Autosan miał produkować kontenery dla systemu Patriot.  Trochę na siłę wmuszono im te robotę, choć taka produkcją i to z sukcesem zajmuje się ZM Tarnów.  Ale cóż widać gospodarka nakazowo- rozdzielcza wraca. Wszak sprawdzonych rozwiązań nie porzuca się tak łatwo.

Opublikowano (edytowane)

A może WZL nr 1 Ursusa przejmie? Mieli składać Caracale, to teraz dzięki wujkowi Antosiowi malują naczepy tirów, to i w międzyczasie jakiś ciągniczek  trzepną... 

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano
2 godziny temu, dawidursus323 napisał:

Śmiać mi się chce jak od paru lat narzekacie że ursus ma być prosty i tani, a nagle chcecie "wysoce zaawansowanego ciągnika". Polak-co tydzień coś nowego. 

Może inni oczekują prostego Ursusa. Ja nie, dlatego napisałem, czego ja oczekuje. Do mojej opinii i oczekiwań nie przypinaj wszystkich osób na forum, bo to nie ma sensu. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Może inni oczekują prostego Ursusa. Ja nie, dlatego napisałem, czego ja oczekuje. Do mojej opinii i oczekiwań nie przypinaj wszystkich osób na forum, bo to nie ma sensu. 

Mam rozumieć ,że chcesz aby był na podobnym poziomie co zachodnie? Jakoś mi sie zdaje ,że nic z tego nie wyniknie.

Opublikowano
Też Cię rozumiem. Myślisz (pewnie nie tylko Ty), że z księżyca spadłem. Może i tak, ale jak tu wcześniej wspomniano pomarzyć można. Ursus był by taki jak John Deere tylko w mniejszej skali gdyby wszystko w odpowiedni sposób się odbyło w historii tej marki.
Opublikowano

Ja to już nie raz pisałem i napiszę kolejny i nie ostatni. Na stronie producenta widać ,że jest 10 modeli ciągników. Dobrze następnie w ofercie są jakieś autobusy busy czy co tam. Moim zdaniem firma lepiej by zrobiła skupiając sie na konkretnym modelu dopracowując go.

Opublikowano

No to czekamy na zejście Ursusa do parteru. Potem heroiczną próbę ratowania go przez państwo, a następnie ogłoszenie wielkiego sukcesu nacjonalizacji czegoś co szoruje brzuchem po dnie. Dorobek technologiczny w zasadzie żaden, więc nawet technologii nie uratuje się przed przejęciem. Taraz to już nic nie muszą robić, tylko zdać się na łaskę miłościwie panujących. A może taki był plan od dawna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v