Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Kierować się opiniami z youtube... Mistrz xD  Filmy nagrywają w większości 10/12 latki najarane, że tatuś kupił nowy ciągnik, jeszcze tacy sami fanatycy łursusa to faktycznie opinia rzetelna xD

C-380 do ładowacza ? Chyba jak mu zalejesz koła z tyłu betonem, bo przewraca się z pustą łyżką :13_upside_down: Z tyłu coś cięższego wieszać powinno być zakazane bo wieszaki się urywają i jeszcze można tylko kłopotów se narobić i maszynę pogiąć, a za to producent kasy Ci nie zwróci, bo jak to twierdzą maszyna za ciężka :7_sweat_smile: Dla świadomości pourywały się przy pługu 2 skibowym unii. Jakby ktoś nie wiedział to taki pług :

plug-2skibowy-unia-grudziadz-sierakowek-

Opublikowano

@Ursusc385 E no panie, nie przesadzaj. Te 80 tki trójkę obrotową na luzie biorą, nawet też jako tako czwórkę zagonową 40 cm ciagaja, a kolega @ACoCieTo pisze, że tylko do tura.

Co do Ursusa i Zetora, no to wiadomo, że to proste ciągniki, w których masz zrobić robotę i wysiąść. Wiadomo, będzie bieda, bo za tą cenę nie ma co więcej wymagać, bo ludzie kupują je do krótszych robót, żeby bólu d*py nie było . Jednakże Zetor Proxima 80 (bo major taki średni) i Ursus c380 są dobrze wykonane. A New Holland jest robiony na wypasie, ale za dużo wyższą cenę. Ale to już dla wygodnickich maszyna :)

 

 

Ps maszyny się nie da pogiąć. Haki do tuza jak najbardziej :)

Aha, no i odradzam New Hollandy w mocach 140-160 km. Na stronie producenta pisze, że waga 4800 kg. Dla porównania inne marki mają ponad 6000 kg, a Ursus tego Vigusa 6900.

Opublikowano

Nie można powiedzieć czy są wykonane dobrze 380 jak są od paru lat na polach,zobaczymy co będzie po tych 3 5 tyś mtg.Era niezawodnych ciągnikach się skończyła dawno.

Opublikowano

Przewracają sie? W którym miejscu? Ja rozumiem że te nowe to strasznie lekkie są, ale mój zetor do najcięższych też nie należy bo środek ciężkości ma chyba bliżej przedniej osi i nie ma na tyle żadnych obciążników i nie narzekam na brak dociążenia przy pracach ładowaczem. Tona na ładowaczu (chwytak plus bela) gdzie z trudem podniósł i koła ledwo ziemi dotykały na wybojach a mimo to dało rade jechać. Nabić przednie koła na full, na tył 300-500kg i można go wykorzystać w pełni. Z resztą znajomy kupił na wiosne c382 z turem jako pomocnika.

Opublikowano
Trzymcie mnie bo zaraz wyjdę z siebie... podać to sobie mogą że 6900... jak ciągnik nie będzie fikcją tylko w seryjnej produkcji to wtedy można porozmawiać o jego specyfikacjach. odpowiednik urusa jd 6155m ma wagę orientacyjną 6700 i to ciągnik na ramię... i Ty wierzysz że ciągnik 150km z Lublina będzie porównywalny masą do JD 6155M? albo valtra T144 (7300) to są ciągniki bardzo długie i masywne, Ursus jest dlugi ale ma drobniejsza konstrukcje, fendt 714 dł 5240 masa 7735kg co mnie dziwi... że fendt będąc krótszym od valtry jest cięższy o ok 500kg te dane trzeba traktować z rozumem. najlepiej samemu zważyc i zmierzyć. Vigusa czy zf należy porowbywqc do crystala 150/160 gdzie też uważam dane techniczne za błędne. bo crystal przy swoich gabarytach powinienem ważyć ok 6000-6500 Max 7000kg sam w sobie bez dodatków. Ursus vigus 6000-6500kg a ZF tak 6500. Do forterry nie porównuj bo Forterra to odpowiednik Fendta 300Vario John Deerea 6MC/RC, MF 5700SL newholanda T5/T6. Vigus to bardziej tak na wzór 1614/34 New holanda T6/T7 ...
Opublikowano

@Adrian_URSUS_1999 Do Forterry absolutnie nie porównuje, bo forterra ma zakres mocy od bodajże 110 km do 147. Crystal wygląda na masywnego, bo ma szerokie koła, ale jego masy najlepiej szukać u użytkownika, który dużo nim pracuje i widzi, czy przy 6 pługu go podnosi. Jednak dane producenta też nie są zupełnie orientacyjne, bo na przykład tego Vigusa mogli zważyć na testach.

Co do New Hollanda, to bardziej T7 chyba, o ile jest w porównywalnej mocy, co Vigus, bo jeżeli nie, to ta T6 to jakaś taka krótka i mała mi się wydaje, (co raczej deklasuje, albo będzie deklasować ją przy Vigusie) przynajmniej na zdjęciach, a na targach siedziałem tylko w t8 i t7, jeżeli chodzi o new hollanda.

Opublikowano

Ursus na razie nikogo nie deklasuje Vigusem bo po prostu go nie ma. Nawet jeśli jest w testach to nic nie znaczy bo nie ma nawet zdjęć z jego testów.  Gdyby był faktycznie w fazie testów to mogliby się chociaż pokusić o jakiś krótki filmik z pokazu jego możliwości a tu nic. Odkąd  pokazali transmisję (2014 rok) pieją że całą gamę ciągników wprowadzą opartą na tej transmisji póki co to obiecanki cacanki...

Opublikowano
Widocznie jest jakiś problem z testami Vigusa (mam nadzieję że się mylę) dlatego może nie być zdjęć a co dopiero filmów z jego testów. Albo chcą ludzi zaskoczyć tym Vigusem i pojawi się szybciej niż nam się wydaje. :) Co jest raczej nie realne.
Opublikowano

@Agrotron155 Jeżeli chodzi o testy, to powinni coś pokazać, masz rację, ale może być też sytuacja taka jak napisał kolega @fenix30, czyli że są problemy z testami albo chcą zrobić niespodziankę. Oby nie to pierwsze.

Co do daty pokazania transmisji, to jest to marzec 2016. W 2014 były chyba pierwsze wzmianki. Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.

Opublikowano

A po czym wnosisz że dobre miejsce na testy? Bo wydaje mi się że gdyby wrzucili zdjęcie vigusa w chatce z wielbłądziego gówna pośrodku Afryki to też byś napisał że dobre miejsce na testy. Uzasadnij proszę

  • Like 2
Opublikowano

Ponieważ mają sprzęt do tego przeznaczony i dużo miejsca na hali.

Wyraźnie widać, że wszystko jest testowane na profesjonalnym sprzęcie, a nie na zasadzie, że wychodzi baca i ciupagą czy mlotkiem postuka tu i tam i gotowe.

Opublikowano

Po czym rozpoznajesz że sprzęt jest profesjonalny? I co daje dużo miejsca na hali, jaki to plus? Chyba że rozkręcają ta skrzynie co 5mtg, to wtedy faktycznie miejsce się przyda. Możesz nie odpowiadać, wiem że i tak znajdziesz superlatyw tam gdzie ich nie ma. Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Wiesz, gdzie nie widzę żadnych superlatyw? W niektórych ustawach Państwa Polskiego. Na przykład podatek od wynajmu mieszkania czy podatek od paliwa, albo pobieranie podatku od nieruchomości, gdzie w pobliżu nie poprawiają infrastruktury drogowej i innych dóbr w ogóle. To mnie wkur strasznie, bo gówno robią, a podatków się nachapią.  A ten podatek od paliwa to w ogóle absurd, bo co oni z tym zrobią. Chyba że rozwalą to na niepotrzebne barierki i znaki drogowe albo na chodniki do nikąd (mówię o absurdach drogowych, których już w Polsce nie brakuje).

Edytowane przez MARTINEZUrsus
Opublikowano (edytowane)

Czyli zeszliśmy na politykę? To w takim razie ja spadam, jedną z moich żelaznych reguł jest to że nie rozmawiam o polityce, religii, i o tym czym kto jeździ. W każdej z tych dziedzin są fascynaci których przekonać się nie da, a mi szkoda życia na tłumaczenie czemu tak a nie inaczej

Edytowane przez bratrolnika
  • Like 1
Opublikowano
@bratrolnika Co w tym złego że@MartinezUrsus myśli w sposób pozytywny co do pszyszłości Ursusa? Wolno Mu, tak samo jak i wam wolno pisać w sposób negatywny o Ursusie. Tylko że On nie krytykuje każdego waszego posta tak jak Wy to robicie co do Niego. Myślenie pozytywne jeszcze nikomu nie zaszkodziło, więcej optymizmu a wszystkim będzie żyło się lepiej. :) pozdr. dla fanów niedźwiadka.
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Też trzymam kciuki żeby nowych ursusów było coraz więcej, ale zamiast widzieć same superlatywy bardziej preferuje trzeźwe myślenie. Cieszy mnie fakt że firma powróciła i ma się coraz lepiej, tym bardziej że widziałem na własne oczy upadek warszawskiego ursusa przez kilkanaście lat na żywo, co się działo z halami, placem fabryki. Niestety mnie barwne zapowiedzi nie kupują, tam bardziej że większość z nich pojawia się raz czy dwa na targach, a potem ginie w niepamięci. Gdyby wyprodukowali linie modeli z przeskokiem np. co 20KM, zaczynając od 50KM a kończąc na 150KM i konsekwentnie trzymali się tej linii, oczywiście modyfikując poszczególne elementy, ale cały czas trzymając się jednego pierwozwozu, byłbym przez nich kupiony po całości. Ciągłość produkcji z doskonaleniem i ulepszaniem produktu jest wg mnie dużo lepsze od wprowadzania co chwilę czegoś nowego, nowa skrzynia, inny silnik, o nazewnictwie nie wspomnę, co pół roku ten sam ciągnik inaczej się nazywa...

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano
BRAWOOO!!! Idelane podsumowanie do całego tematu Co z tą Polską Fabryką Ursusa... 💪💪 @bratrolnika szanuję za ten komentarz i nie tylko za ten ale za całokształt jaki wynosisz do tej dyskusji. Ursus właśnie powinien stworzyć bazę ciągników +/- 10 w swojwj ofercie którą przez lata by rozwijal, ulepszał jak np. marka John Deere która najbardziej lubię i szanuję, ponieważ ma to coś w sobie. Nie dyskwalifikuje to innych producentów wszystkich podziwiam ale jelonka uważam za autorytet dla wszystkich mniej ambitnych producentów takich właśnie jak ten z Lublina. także powinni uczyć się I współpracować z najlepszymi A nie z jakimiś bransonami...
  • Thanks 1
Opublikowano

Dziękuję za uznanie. Dodam że nie trzeba szukać amerykańskiego jelonka, wystarczy spojrzeć na Zetora i jego serie w którą zapoczątkowały modele 2011-3011-4011 w latach 60, a skonczyly 7745 czy też któreś proximy dopiero kilkanaście lat temu (choć nie jestem pewien czy ta seria nie ciągnie się do dziś). Zobacz, części od nowszych modeli pasuja do starszych, można stara 4011 zmodyfikować do poziomu 7245 bez zbędnego lepienia i sztukowania, każda część dostępna, o ich trwałości i wytrzymałości pisać nie będę, bo nie trzeba. Niech ursus idzie ta droga, a ma gwarantowany sukces.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v