Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@30pawel, napiszę w skrócie. C-325 i pochodne - w pełni polskie, C-4011 i pochodne - pochodzą od Zetora 4011, C-385 i pochodne - powstałe we współpracy z zetorem (pod Polskim kierownictwem), Seria U - w pełni Polska, o licencyjnych chyba nie muszę nic pisać ;)  

Opublikowano
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Znawcą nie jestem, ale z tych co do tej pory występują jeszcze w dużych ilościach na polskiej wsi to C-330 tylko i aż. A reszta poczynając od C-360 (C-4011) do ciężkiej serii to zetorki. Prototypowa seria U to był Polski pomysł. wiem że to mało także prosiłbym również o rozwinięcie tego co napisałem. MARTINEZUrsus na pewno będzie najlepiej wiedział. 😉

Ciężka seria była efektem współpracy coś tam nasi wymyślili a coś Czesi i Słowacy. Co do reszty to sama prawda. Tylko szkoda że c-360 nie została zmodernizowana tak jak zetor.

Opublikowano
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Znawcą nie jestem, ale z tych co do tej pory występują jeszcze w dużych ilościach na polskiej wsi to C-330 tylko i aż. A reszta poczynając od C-360 (C-4011) do ciężkiej serii to zetorki. Prototypowa seria U to był Polski pomysł. wiem że to mało także prosiłbym również o rozwinięcie tego co napisałem. MARTINEZUrsus na pewno będzie najlepiej wiedział. 😉

Oprócz c330, całkowicie polskim był c325 i c328. Już niestety ciągówka c45 to kopia lanz bulldoga, a c451 to ten sam pojazd, ale na kołach gumowych, nie metalowych z kolcami. Co do reszty, to tak jak kolego Adrian wspomniałeś, reszta to Zetory oraz licencyjne MF -y.

Dopiero X lat później, jak zaczęły powstawać te 1634 i 1934 (lata 90 i 2000), to mieli dużo swoich całkowicie, ale też nie były w pełni polskie, bo na podzespołach kupowanych od innych firm.

Opublikowano

Była i to nawet bardziej już na przełomie lat 60/70 ;) Ale jak wiadomo wszystko skończyło się na prototypach. Nie wiem czy pisałem to na RT czy tutaj, ale na Wydziale SiMR PW właśnie w tym okresie była testowana C-360 z 60-konnym silnikiem, z jedną głowicą, z hydraulicznie napędzanym przednim napędem, więc nasi inżynierowie nie spoczywali na laurach, tylko prężnie pracowali. Ale jak wyszło to każdy wie. 

Opublikowano

Zależy jak to rozpatrywać. C-325 przypadkiem nie miały początkowo austriackiej pompy paliwowej Friedman und Mayer, które następnie na licencji były produkowane w Zależy jak to rozpatrywać. C-325 przypadkiem nie miały początkowo austriackiej pompy paliwowej Friedman und Mayer, które następnie na licencji były produkowana w Warszawskich Zakładach Mechanicznych Nr 2 (dzisiejszy WUZETEM) a następnie w Zakładach Aparatury Wtryskowej WSK-PZL Mielec. Podobnie C-4011 produkowany w Ursusie nie miał czechosłowackich pomp Motorpala tylko te na austriackiej licencji.

Opublikowano
38 minut temu, pawel94 napisał:

@30pawel, napiszę w skrócie. C-325 i pochodne - w pełni polskie, C-4011 i pochodne - pochodzą od Zetora 4011, C-385 i pochodne - powstałe we współpracy z zetorem (pod Polskim kierownictwem), Seria U - w pełni Polska, o licencyjnych chyba nie muszę nic pisać ;)  

Nie wiem, czy was to też zastanawia, bo mnie tak - czemu nie weszła prototypowa seria U do seryjnej produkcji?

To chyba tylko komuchy miały coś do powiedzenia i chcieli spierdzielić te zakłady od samego początku. Dobrze, że inżynierowie, tak jak kolega Paweł wspomniał, nie spoczywali na laurach, bo mogło być gorzej.

Także to, że powstaje Vigus, jest ważne i nie należy mówić, że to będzie gówno, bo tak naprawdę polskie ciągniki wracają po 40 latach.

Opublikowano

Taaa , w łapę . To były inne czasy . O tym co będzie produkowane w Polsce , to w ZSRR myśleli .

Opublikowano
43 minuty temu, Agrotron155 napisał:

Seria U nie weszła bo ktoś dostał w łapę od angolów żeby od nich licencje kupić... Tak naprawdę ta licencja wykończyła ursusa.

No tak, bo brytole naciskały władze na kupno przez Ursusa od nich licencji, bo MF był na skraju upadku. 

Ale jak kupili tą licencję, to nie wykorzystywali jej w taki sposób, jak powinni. Wygląd był z MF ów, ale technologia autorska od Ursusa z 10 lat do tyłu (z każdym rokiem coraz bardziej zacofana).

Opublikowano

Tu nie masz racji, Ursus zakupił licencję na najnowszą serię MF-a, to że tak długo wprowadzali ją na rynek to inna kwestia ale nie można pisać, że kupili coś przestarzałego.

Licencja MF to nie problem ursusa a raczej kolosalny krok do przodu, jeśli chodzi o samą decyzję to nie miała nic wspólnego z Brytyjczykami czy Amerykanami. Decyzja zapadła w Moskwie i chodziło o technologię odlewu żeliwa jak dobrze pamiętam.

Ursus nie wykorzystał tej licencji tylko dla tego, że skupił się na niej jak na złotym jajku, zamiast rozwijać ją i wprowadzać coraz to nowsze ciągniki. To że możliwości rozwoju tej serii były ogromne pokazał mf - serie 600, 300 i nawet 4200 i 4300 były na jej bazie ( głównie most tylny i silniki w serii 300 i 600 ). 

Co do zwolenników serii U to też nie wiadomo jak by się to sprawdziło w eksploatacji bo poza silnikiem reszta była wielką niewiadomą.

  • Thanks 1
Opublikowano

No i kupili jakąś podstawową wersję bo mf-y w latach 60/70-tych nawet w 50-kilku konnych ciągnikach miały skrzynie multipower, albo 

hydr załączany napęd i wom czego nie było w 4514... 

1 godzinę temu, MARTINEZUrsus napisał:

Wygląd był z MF ów, ale technologia autorska od Ursusa z 10 lat do tyłu

 

Opublikowano (edytowane)

Właśnie, ja napisałem nie o tym, że kupili przestarzałą licencję, tylko nie ulepszali tego, a nawet dodali trochę od siebie bidy, bo komuniści tak chcieli, żeby było proste i tanie.

Edytowane przez MARTINEZUrsus
  • Like 1
Gość 30pawel
Opublikowano
Ja tylko zadałem pytanie a tu taka dyskusja :) ale dziekuje za odp. Co by było gdyby...? Ursus by był czy by dawno upadł bez kooperacji z Zetoram a pozniej z Mf?! pytań dużo a odp jeszcze wiecej. Trzeba trzymać kciuki za tego co jest bo tylko to zostało. Nie ma co wybrzydzac że to składał bo każdy ciągnik to składak, miejmy nadzieję że nazwa Ursus jeszcze będzie coś znaczyć w światowym rolnictwie.
Opublikowano

Obawiam się, że niedługo i pozostanie sporo ludzi z problemem dostępu części zamiennych. Oczywiście obym się mylił.

A co do licencji - ursus miał w opcji skrzynię 12+4 ale nikt jakoś jej nie kupował:) Przypomnijcie lub zapytajcie starszych jak to wtedy wyglądało i będziecie wiedzieli dlaczego tak a nie inaczej produkowano:)

Opublikowano
Dnia 10.05.2018 o 16:13, Adrian_URSUS_1999 napisał:

https://www.olx.pl/oferta/nowosc-ciagnik-ursus-150-km-CID757-IDuc6DN.html#d9403c6188;promoted 
 

ogłoszenie dealera który znajduję się 10KM ode mnie. Będę w Zakrzewie to zobaczę czy mają na placu ciągnik. 
bo jeżeli ogłoszenie nie zwiera prawdziwych zdjęć tylko studyjne to prawdopodobieństwo jest takie że nie ma go na placu. W 2015 roku pojechałem do nich obejrzeć C-380 i się okazało że go nie ma, gdyż ciągnik z ogłoszenia znajduję się w Lublinie na placu czy gdzieś indziej..

Oczywiście że nie stoi, bo tego ciągnika nie ma nawet w produkcji i zapewne nie będzie. W Zakrzewie stoi tylko kilka osiemdziesiątek w nowej masce.

Kolego @MARTINEZUrsus, widać, że dobry chłopak z Ciebie, chciałbyś, żeby Ursus się rozwijał itd (czego chyba wszyscy byśmy sobie życzyli) ale to co wypisujesz, to są albo pobożne życzenia, albo oszukiwanie samego siebie. Nie powiem, sam sześć lat temu, na tym forum wypisywałem takie bzdury, że szkoda że już ciężkiej serii nie produkują i byłem w stanie bronić dobrego imienia współczesnego ursusa własną piersią, niczym Rejtan xD No ale trzeba zejść na ziemię, kredyt zaufania został wyczerpany i niczym apostoł Tomasz - nie uwierzę, póki nie zobaczę :D 

  • Like 1
  • Thanks 1
Gość 30pawel
Opublikowano

Kolega @Martinez ma dość specyficzne podejście do niedzwiadka i nie ma sie czemu dziwić bo nie tylko On. Marzenia nic nie kosztuja a jak się przy okazji spelnia to bylo by zaje... . Jeżeli VIGUS wypali to i Ursus bardzo dużo na tym zyska a jak nie to można sie z nim pożegnać

Opublikowano
14 godzin temu, Mattti napisał:

Oczywiście że nie stoi, bo tego ciągnika nie ma nawet w produkcji i zapewne nie będzie. W Zakrzewie stoi tylko kilka osiemdziesiątek w nowej masce.

Kolego @MARTINEZUrsus, widać, że dobry chłopak z Ciebie, chciałbyś, żeby Ursus się rozwijał itd (czego chyba wszyscy byśmy sobie życzyli) ale to co wypisujesz, to są albo pobożne życzenia, albo oszukiwanie samego siebie. Nie powiem, sam sześć lat temu, na tym forum wypisywałem takie bzdury, że szkoda że już ciężkiej serii nie produkują i byłem w stanie bronić dobrego imienia współczesnego ursusa własną piersią, niczym Rejtan xD No ale trzeba zejść na ziemię, kredyt zaufania został wyczerpany i niczym apostoł Tomasz - nie uwierzę, póki nie zobaczę :D 

Tak zgadza się, są tylko pojedyncze sztuki C-385 i C-380. Wygląd jak już tu wcześniej pisałem zachęca, jest atrakcyjny. Ale jak się siedzi w kabinie to mam uczucie jak by to był ciągnik z poprzedniej epoki. Do najwygodniejszych nie należy... Wszystko jest tak w jakiś nie przemyślany sposób w tych ciągnikach umiejscowione... Rewers nie co za daleko jest, muszę się do niego w nim nachylić. Regulacja kierownicy można spokojnie napisać, że brak . Fotel - wydaję mi się, że mam lepszy w 1614 (albo bardzo identycznie) Ja osobiście do tych ciągników (prócz tego, że ergonomia i komfort jest na niskim poziomie), nic nie mam. 

20180329_150631.jpg

20180329_150637.jpg

Opublikowano

Nawet nie wiem ile już jest modeli Ursusa. Ale gdyby w danym roku firma skupiła się na konkretnych 2-3 modelach dopracować to może było by inne podejście to ciągnika. Modeli jest tego od groma. W kabinie cudów się nie uświadczy chociaż może i lepiej niż w Arbosie...

Opublikowano (edytowane)

Ja też nie wiem ile już ich jest w końcu w sprzedaży (bo tylko te się liczą, a nie te co są w planach). Oni tak strasznie "cudują" z tymi ciągnikami... zamiast raz porządnie coś zrobić to tak od kilku lat kombinują jak koń pod górkę... dlatego tak długo zapewne czekamy na ciężką serię... Wgl co to za durny pomysł aby na transmisji co mogą być robione ciągniki od 100 do 160 lub jak inne źródła podają 120-180 KM (sami nie wiedzą jak podawać), robią tylko jeden ciągnik o mocy 150 KM... ŻENADA... Skoro już mają taką transmisję za jednym podejściem powinny powstać ciągniki: 
C-3110.4 VIGUS
C-3120.4 VIGUS
C-3130.4 VIGUS 
C-3140.4 VIGUS 
(silnik Deutz 4cyl, Rozstaw osi ok. 2500mm, opony max rozmiar 540/65 R24, 600/65 R38)
oraz
C-3150.6 VIGUS 
C-3160.6 VIGUS
(silnik Deutz 6cyl, Rozstaw osi ok. 2750mm, opony max rozmiar 540/65 R28, 650/65 R38)
I to by powstały tylko dwa ciągniki, które różniłby się tylko i wyłącznie mocą na komputerze silnika i napisem na masce - i od taka cała moja "filozofia" na sukces... 

...takie tam moje małe marzenia xD i większych jak 160 KM nie powinni robić na rynek Polski, ponieważ uważam że ten producent powinien docierać do klientów/rolników prowadzących własne, rodzinne gospodarstwa rolne (15-40ha), którym nie opłaca się kupować ciągników takich marek ja Fendt, Case, JD itd... Bo można (przykładowo) kupić na 30ha ciągnik 6120R czy 512 Vario, ale czy on na takim areale na siebie zarobi? Czy są one opłacalne? 

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Gość 30pawel
Opublikowano
Kombinują tak jak Farmtrac , na koniec zostawią tylko c380 bo jakoś w miare to się sprzedaję a z reszty zrezygnują bo stwierdzą że jest to nie oplacalne bo Polacy wolą kupować zagraniczne ciagniki. :) Wina spadnie na Nas rolników a Oni wyjdą z tego z podniesionym czołem. Śmieszne ale w Polsce dość realne. :)
Opublikowano

Wina nie jest z naszej strony tylko ich że idą na łatwiznę i nie chcą zaprojektować kilku drobnych elementów... Mam nadzieję, że jak w przyszłym roku zaprezentują ten ciągnik to mnie zwali z nóg... Nie byłem na Kielcach w tym roku, ale ten model wirtualny pokazany w goglach VR prawdopodobnie wygląda o wiele inaczej od tych co do tej pory prezentowali...

Opublikowano

Ja bym największą winę upatrywał w rządzie, który nakłada na polskich producentów takie podatki i taką biurokrację, że montowane w Polsce ciągniki są za mało konkurencyjne cenowo w stosunku do zagranicznych że już o produkcji podzespołów nie wspomnę

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v