Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie ma i koniec było tematu , odsyłają do korbanka ale chyba z masseya 699/698 podejdzie kosz satelitów tylko moje zębatki bo one o jeden ząbek więcej mają i mechanizm różnicowy by się nie zgrywał a co ciekawe w trakcie przekładania azębatki okazało się że nie ma dwóch śrutow w zębatce pewno zapomnieli założyć bo po co ☺

Opublikowano
5 godzin temu, mateusz44 napisał:

Firma produkująca uklad napędowy 8024-11024 nie istnieje tyle się dowiedziałem i zostałem z ciągnikiem na lewarku dziękuję ci "ursusie"

Nie powiedzieli nawet jaka to dokładnie firma była?

W katalogu części: http://rolczar.com.pl/katalogi/Ursus 8024-11024 Katalog części_Spare parts - wyd 01.pdf

Skrzynia biegów Gear box 3599015M2 

Skrzynia biegów (12 przełożeń) 12 sp. syn. transmission 3759443M91

Skrzynia biegów Baskent 12x4 Gear box Baskent 12x4 4130221 K91

Tutaj też jest napisane, że zastosowali Baskenta.

http://bossa.pl/_gAllery/aid31821/Prospekt_Emisyjny_Ursus_S_A_Oferty_Publicznej_Prawa_Poboru_Akcji_Serii_N.pdf

Baskent to spółka-córka irańskiej firmy ITMCO, która montowała ciągniki w Turcji z podzespołów wyprodukowanych w Iranie ale zbankrutowała

Teraz z irańskich podzespołów podobno montuje ciągniki między innymi turecka firma Hars Traktör.

Jeśli chodzi o Fergusony to może od modeli 298, 399, 595 będzie pasować.

Ale z tym Carraro i Ursusem 11024 to ktoś głupotę strzelił. Z Carraro tam jedynie przedni most mógł być lub Dana.

Opublikowano

Tak oczywiście ja napisałem o tej skrzyni carraro. Wybaczcie za błąd... Sugerowałem się artykułem ze strony internetowej, której link zresztą podałem. 
To dobrze, że są takie osoby jak ty na tym forum które potrafią we właściwy sposób pomóc.

Tak wgl to masz może linki do katalogów Ursusa C-380 lub C-3110? 
 

Opublikowano

Zgadza się przod ma tabliczkę  carraro a w Lublinie  powiedział - no tak kiedyś to już przerabiałem firma nie istnieje będzie z tym problem dzwonić do korbanka dowidzenia . Dzisiaj muszę kupić jeszcze uszczelniacz półosi i powinien jeździć .

Opublikowano

https://www.ursus.com/files/przetargi/24-24-2017-ursus-zapytanie-ofertowe-24-24-2017.pdf Po ofertach przetargowych widać, że coś tam grzebią w  tym Vigusie, zapytanie ofertowe na "linie montażowe modułu - przednich mostów, półosi, modułów środkowych(skrzyń biegów?) i przednich wersji power i synchro(sprzęgieł?) i przyrządy do montażu wałków, oraz kompletnej transmisji, co by mogło świadczyć, że prace są już zaawansowane.

Poza tym: https://www.ursus.com/pl/innowacje 

Na podstawie zawartej umowy Spółka otrzyma dofinansowanie przeznaczone na realizację projektu w łącznej kwocie nie przekraczającej 11 255 751,72 zł, natomiast całkowity szacunkowy koszt realizacji projektu wyniesie 28 139 379,31 zł netto.

Termin zakończenia realizacji projektu wyznaczony jest na dzień 31 grudnia 2018r. Umowa z NCBiR dobiega końca w tym roku, więc tym razem chyba nie kłamią mówiąc "W przyszłym roku transmisja będzie gotowa" jak do tej pory mówili na każdej wystawie od 2016 roku. Ba, muszą dotrzymać obietnicy, bo w przeciwnym razie musieli by zwrócić dotacje NCBiR-owi.

Ciekawe, gdzie ostatecznie będą produkowane te transmisje. Początkowo mowa była o Fabryce Osi Napędowych w Radomsku, swoją drogą firmie, mającej w tym spore doświadczenie i naprawdę imponujące zaplecze techniczne. Jakiś czas temu na FB ursusa pojawiła się informacja o podpisaniu listu intencyjnego w celu zaprojektowania i produkcji prostych 16x16 transmisji dla ciągników mniejszej mocy. Chyba zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Zresztą, potem już się ta informacja nie powtarzała, jakby ucichła. 

Swoją drogą, nowy wygląd ciągników prezentuje się całkiem ładnie, szczególnie z boku i z tyłu, ale ta maska, jest według mnie okropna. Na żywo wygląda jak rozjechana żaba. Czy oni nie mają porządnych "dizajnerów" ? Gdyby mieli takich projektantów jak kolega @Matinho to byłoby na czym oko zawiesić... 

Opublikowano
2 godziny temu, adikpl1 napisał:

Bardzo ciekawe opracowanie dotyczące zakupu licencji na fergusony: "Analiza techniczno-ekonomiczna zagadnień związanych z nabyciem licencji na ciągniki rolnicze i silniki wysokoprężne"

https://historiainformatyki.pl/historia/skan.php?doc_id=1463&type=pdf&for_download=1

 

Faktycznie ciekawy materiał. Ciekawe, czemu jednak nie zdecydowano się na licencję KHD. Nie dość, że ciągniki bardziej udane, to i cała rodzina silników mogłaby znaleźć zastosowanie w krajowym przemyśle...

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Mattti napisał:

(...)

Poza tym: https://www.ursus.com/pl/innowacje 

Na podstawie zawartej umowy Spółka otrzyma dofinansowanie przeznaczone na realizację projektu w łącznej kwocie nie przekraczającej 11 255 751,72 zł, natomiast całkowity szacunkowy koszt realizacji projektu wyniesie 28 139 379,31 zł netto.

Termin zakończenia realizacji projektu wyznaczony jest na dzień 31 grudnia 2018r. Umowa z NCBiR dobiega końca w tym roku, więc tym razem chyba nie kłamią mówiąc "W przyszłym roku transmisja będzie gotowa" jak do tej pory mówili na każdej wystawie od 2016 roku. Ba, muszą dotrzymać obietnicy, bo w przeciwnym razie musieli by zwrócić dotacje NCBiR-owi. (...)

 

Przeczytałeś jakie były cele szczegółowe tego projektu? A były takie (cytuję ze strony którą podlinkowałeś):

Cele szczegółowe:

Opracowanie zintegrowanego elektronicznego systemu sterowania przekładni w wersji 32x32, power shift-power shuttle.

Opracowanie i aplikacja programów badań trwałościowych oraz ich realizacja dla systemów przeniesienia mocy w wersji 24x24 Synchromesh i wersji 32x32 Power.

Eksploracyjne badanie funkcjonalności obiektu w warunkach rzeczywistych.

Dopracowanie konstrukcji układu przeniesienia mocy z uwzględnieniem wyników badań i dostosowania do warunków technologii wytwarzania.(...)

"Celem projektu  jest poprawa warunków dla prowadzenia działalności gospodarczej – rozwoju i dyfuzji przedsięwzięć innowacyjnych poprzez:

Poprawa standardu infrastruktury kubaturowej przeznaczonej do realizacji prac badawczo-rozwojowych poprzez termomodernizację niezbędnych do realizacji prac badawczo-rozwojowych hal A, B i C.(...)

Poprawa potencjału badawczo-rozwojowego firmy oraz zapewnienie możliwości świadczenia usług B+R dla innych firm i możliwości współpracy z ośrodkami naukowymi. Zakupione i zainstalowane  będzie wyposażenie diagnostyczne do badań pojazdów, wyposażenie komputerowe oraz specjalistyczne oprogramowanie do realizacji prac konstrukcyjnych, badawczych i do analiz inżynierskich. Zakupione będą maszyny i urządzenia do budowy prototypów.

Skuteczne wykorzystanie wyników prac B+R w produkcji. Dzięki zakupionej aparaturze możliwa będzie realizacja prac badawczych oraz budowa prototypów poszczególnych części oraz całych układów  i urządzeń.

Poprawa wykorzystania zasobów środowiska naturalnego. Kompleksowe  i nowoczesne zagospodarowanie otoczenia hal poprzez modernizację placów manewrowych, w tym dla pojazdów wielkogabarytowych, nowe instalacje spławne, stworzenie zielonych enklaw."

 

Także projekt mogą zakończyć, konstrukcję na papierze zaprojektować, budynki docieplić, sprzęt badawczy zakupić, placyk manewrowy obsiać nową trawką i kasa zostanie zgodnie z prawem wypłacona. Nie ma ani słowa o tym, że konieczne do zamknięcia projektu jest wdrożenie Vigusa do seryjnej produkcji. Także to taki przekręt z tą dotacją...

Edytowane przez MF675ursus
  • Thanks 1
Opublikowano

Nie ważne czy Ursus kupił licencję na ciągniki MF czy kupiłby jakąkolwiek inną...każdą szansę by zmarnowali w tamtych czasach...teraz może być już tylko gorzej bo rynek jest zbyt ciasny. Małe gospodarstwa sukcesywnie będą wymierać i proces ten będzie mocno narastał a to głównie takie gospodarstwa są docelowym odbiorcą produktów "Ursusa". Ich ciągła próba wejścia w rynek większych koni jest jeszcze bardziej absurdalna bo ile takich ciągników znajdzie kupców w Polsce wśród właścicieli dużych gospodarstw...10...20...30 w roku. Kto normalny dla takiej liczby potencjalnych nabywców rozpoczyna produkcję czy nawet montaż tak złożonego produktu jakim jest ciągnik o mocy 150 KM i więcej. Koszty ponoszone na ten chory projekt przerzucane są na cenę mniejszych ciągników co podnosi ich cenę a to osłabia i tak niską sprzedaż. Co do tych projektów i innowacji to jak kolega napisał...posieją trawkę, zainstalują jakieś programy w komputerach i na tym się skończy.

  • Like 1
Opublikowano

Co do tej umowy z chińczykami, to to, co kolega napisał:

Dnia 12.04.2018 o 21:19, akmaly napisał:

przykrywka dla importu podzespołów:)

to nie będzie to prawda i ta dokumentacja, która będzie jml przekazana na produkcję transmisji, to na rynek chiński. A ten artykuł

Dnia 12.04.2018 o 17:18, stempos1980 napisał:

ma wiele nieścisłości, bo nie napisali, że tu wszystko dotyczy rynku chińskiego. W tym zakresie wykazali się całkowitą amatorszczyzną. Widać, że na polskim w podstawówce nie mieli, jak pisać solidnie i kompletnie artykuły.

Opublikowano
Dnia 17.04.2018 o 20:56, MARTINEZUrsus napisał:

Co do tej umowy z chińczykami, to to, co kolega napisał:

to nie będzie to prawda i ta dokumentacja, która będzie jml przekazana na produkcję transmisji, to na rynek chiński. A ten artykuł

ma wiele nieścisłości, bo nie napisali, że tu wszystko dotyczy rynku chińskiego. W tym zakresie wykazali się całkowitą amatorszczyzną. Widać, że na polskim w podstawówce nie mieli, jak pisać solidnie i kompletnie artykuły.

W Polsce miłościwie nam panujący rząd, jest największą wydaje mi się przeszkodą A co to za różnica czy przekładnie będą pochodzić z Chin, Indii (gdzie obecnie transmisje produkuje Carraro) czy też Turcji (Hema). Można powiedzieć, że te kraje mają podobną opinię jeśli chodzi o jakość rozumianą przez użytkowników. Może nawet lepiej z tych Chin bo będą produkować specjalnie dla Ursusa, może będą tańsze, może będą szybciej reagować na błędy w produkcji niż taka korporacja jak Carraro czy też ZF.

Cytat

https://www.ursus.com/pl/aktualnosc/ursus-otwiera-sie-na-rynek-chinski

W dniu 11 kwietnia br. Ursus S.A. podpisała z chińską spółką Guangdong Jianglong Agricultural Machinery Technology Co., Ltd. (JML) umowę o współpracy w zakresie sprzedaży, montażu oraz produkcji ciągników i maszyn rolniczych, a także importu części i komponentów z Chin.

Czy stroną internetową Ursusa również prowadzą amatorzy?

Opublikowano (edytowane)

@adikpl1 Ale chłopie. Tam jest napisane na końcu, że umowa jest potrzebna, żeby prowadzić ekspansję na rynku chińskim. Czytałem różne komentarze z różnych portali i ludzie się na Ursusa nie rzucali i odebrali to tak, jak napisałem w pierwszym komentarzu wyżej. Import części z Chin dotyczy pewnie drobnych elementów ciągnika. Bo transmisje chińskie nie będą zakładane w europejskich modelach ciągników ursus, gdyż jest przetarg na technologie do produkcji Vigusa. W 2030 roku mają być ukończone nowe hale produkcyjne na powierzchni 140 ha. Jest o tym wpis w internecie. Będzie tam pewnie odlewnia, tak jak w Warszawskim Ursusie (mam nadzieję). 

Jeszcze jedno. Skoro Ursus napisał taki artykuł na swojej stronie, to wiadomym jest, że nie chwalą się likwidacją zakładów w Lublinie i otworzeniu ich w Chinach, tylko nawiązują współpracę na zasadzie Afryki.

Edytowane przez MARTINEZUrsus
Opublikowano
35 minut temu, MARTINEZUrsus napisał:

@adikpl1 Ale chłopie. Tam jest napisane na końcu, że umowa jest potrzebna, żeby prowadzić ekspansję na rynku chińskim. Czytałem różne komentarze z różnych portali i ludzie się na Ursusa nie rzucali i odebrali to tak, jak napisałem w pierwszym komentarzu wyżej. Import części z Chin dotyczy pewnie drobnych elementów ciągnika. Bo transmisje chińskie nie będą zakładane w europejskich modelach ciągników ursus, gdyż jest przetarg na technologie do produkcji Vigusa. W 2030 roku mają być ukończone nowe hale produkcyjne na powierzchni 140 ha. Jest o tym wpis w internecie. Będzie tam pewnie odlewnia, tak jak w Warszawskim Ursusie (mam nadzieję). 

Jeszcze jedno. Skoro Ursus napisał taki artykuł na swojej stronie, to wiadomym jest, że nie chwalą się likwidacją zakładów w Lublinie i otworzeniu ich w Chinach, tylko nawiązują współpracę na zasadzie Afryki.

mógłbyś podać źródło do tego wpisu o halach produkcyjnych o powierzchni 140 ha?

Opublikowano

@MARTINEZUrsus a kogo interesują "gruszki na wierzbie" i inne opowieści o "świetlanej" przyszłości co to będzie "ursus" robił i czym będzie w 2030 roku...czy to pisał Stanisław Lem... W tym kraju nie wiadomo co będzie za miesiąc a co dopiero za lat naście. Nawet jeśli to prawda to po co tej firmie 140 ha pod dachem skoro nie mają szans na to by składać więcej jak kilka tysięcy ciągników w roku...co i tak jest bardzo optymistycznym założeniem. Może najpierw niech zaczną w swoich wyrobach śruby dokręcać a co do internetowych rewelacji na swój temat to może zrobiliby jakąś normalnie działającą stronę a nie to dziadostwo, które jest obecnie.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v