Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

bogdan815    0

witam ponownie i znowu proszę o pomoc

zapowietrzyły mi się hamulce, może ktoś wie jak je się odpowietrza chodzi o model MF 3645

z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TomCase    1

Kolego najlepszym rozwiazaniem jest moim zaniem,

1.Poluzowac odpowietrznik na tloczku hamulcowym.

2. Zaloz na ten odpowietrznik przewod zeby ci plyn nie uciekal na ziemie tylko do podstawionej butelki.

3.Wciskaj pedal hamulca do konca i przegonisz wszyski plyn w przewodzie. Tylko po kazdym wcisnieciu pedalu patrz na ilosc plynu w zbiorniczku bo on tam moze szybko sie skonczyc. I tak mozesz odpowietrzyc po kolei kazde kolo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@TomCase

Dobra rada, ale niestety nie dotyczy tego ciągnika. W tym modelu hamulce są wspomagane z układu hydraulicznego. Nie ma tam żadnego zbiorniczka z płynem hamulcowym.

Na moście są odpowietrzniki, ale nie wiem jaka jest metoda odpowietrzania. Prawdopodobnie trzeba wcisnąć pedał i odkręcić odpowietrznik, wtedy olej sam wypchnie powietrze.Pytanie czy hamulce na pewno są zapowietrzone? Ja bym obstawiał na awarię pompki lub jednego z zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Arkadius    0

Witam i przyłączam się do tematu, mianowicie w moim Massey, po odpaleniu pedał hamulca jest miękki i hamulce zaczynają działać po kilku minutach, później są bardzo dobre, po zgaszeniu ciągnika i ponownym odpaleniu w odstępie kilku godzin hamulce są od razu, ale już następnego dnia trzeba czekać aż łaskawie zaczną działać. Nie wiem w co jest przyczyną, może są tylko zapowietrzone, ale jak je odpowietrzyć, dodam że, tak ja wyżej hamulce są wspomagane z układu hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matis251    0

Ehh, ludzie te hamulce nie działają tak jak w innych ciągnikach że jest zbiorniczek z płynem itd.. Te heble są w kąpieli olejowej (olej ze skrzyni, jest odpowiedzialny za smarowanie skrzyni, za hamulce i hydraulikę) więc nawet przy zmianie oleju nie odpowietrza się ich, jest jedynie jeden odpowietrznik przy pompie. Jeśli dzieje się coś niedobrego z hamulcami to zazwyczaj w parze idzie z tym sprzęgło które też wydaje się zapowietrzone, lecz po paru minutach pracy wszytko wraca do normy. Ja szukał bym przyczyn w złym oleju, filtrze no i w odpowietrzeniu pompy. Poza tym poszperajcie na forum i poszukajcie tematu o swoim problemie tam też coś było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sparta    0

jeżeli zapowietrzyły Ci sie hamulce to po prawej stronie ciągnika pod kabiną ( tam gdzie pompa i elektrozawory) znajdują sie 3 wystające jakby śrubki z nałozonymi plastikowymi zabezpieczeniami? ściągnij zabezpieczenia i na srodku jest takie małe wgłębienie należy je wcisnąc na zapalonym ciągniku tak aby pompa pracowala ^^ zobacz czy cos pomoże. Jak mi sie nie zdaje to 1 odpowiada za pompe 2 za hamulce a 3 za sprzegło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

odpowetrzniki hamulców znajduja się pod zbiornikiem paliwa na tylnim mosie, po obu stronach mechanizmu róznicowego. Podobne sa do kalamitek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal88    10

Tez podlacze sie do tematu...mam taki problemik odnosnie hamulcy, otoz po dluzszym postoju hamulca nie ma, po odpaleniu ciagnika po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulce sie pojawiaja i sa bardzo dobre, choc po kilku minutach znow pedal wpada do spodu i hamulca nie ma, wtedy powtarzajac znow kilkakrotne wcisniecie hamulce powracaja. Jeszcze nie zabieralem sie za naprawe, ale mysle ze to moze byc wina zaworu pod maska. Jesli macie jakies sugestie i pomysly piszcie ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adam2010    0

Tez podlacze sie do tematu...mam taki problemik odnosnie hamulcy, otoz po dluzszym postoju hamulca nie ma, po odpaleniu ciagnika po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulce sie pojawiaja i sa bardzo dobre, choc po kilku minutach znow pedal wpada do spodu i hamulca nie ma, wtedy powtarzajac znow kilkakrotne wcisniecie hamulce powracaja. Jeszcze nie zabieralem sie za naprawe, ale mysle ze to moze byc wina zaworu pod maska. Jesli macie jakies sugestie i pomysly piszcie :P

 

Jesli któraś z pompek hamulcowych ma minimalny przeciek (prawie niezauważalny nawet) będzie schodzic cisnienie oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FarmerX2    3

Problemów z hamulcami ciąg dalszy.

Mam zapowietrzone hamulce w MF 3070, wymienilem uszczelniacze na pompach hamulcowych i dalej hamulec wpada bez oporu do końca. Przy odpowietrzaniu z odpowietrzników idzie dużo powietrza z olejem. Odpowietrzałem 20 min. na zapalonym silniku i nie ma poprawy.

Skąd może się brać powietrze w układzie?

Jaka jest zasada działania tych hamulców?

 

Proszę o podpowiedzi, każda sugestia się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

hej mam problem mały z mf 3080 jak włóczę wałek pochodzi chwile i przestaje wszystko chodzi mi oprócz womu dodam do tego ze przedni napęd blokada Mstów i półbiegi chodzą jak zegarek ? co moze być i jak to naprawić ? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henryk85    1

Dołączę się do tematu czyli faktycznie jeżeli poci się lekko pompka hamulcowa ciśnienie w układzie będzie dużo niższe ?

Czyli poszczególne elementy hydrauliki nie będą chodzić jak należy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Henryk85    1

Wymieniłem uszczelniacz na jednej z pompek hamulcowych i teraz jest git nie leci.

Ale dokładnie te hamulce trzeba odpowietrzać tym króccem na pompie?

Po paru minutach twardość pedału wróciła do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ppiotr    28

Odpowietrzania hamulców masz na tylnym moście pod zbiornikiem paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Cuubs    1

Witam.

Posiadam MF 6160 z 1996 roku

Ogólnie to jestem z niego bardzo zadowolony ale od jakiegoś czasu mam taki problem.

Brak hamulców, pedał wpada w podłogę i nie hamuje wcześniej hamulce były żyleta. Wyglądają jak by były zapowietrzone ale gdy próbowałem odpowietrzyć tymi odpowietrznikami na półośkach pod kabiną to poleciał z nich olej ale jakoś tak słabo i niby trochę się poprawiło ale tylko na chwilę.Myślałem ze to może być coś z pompkami przy pedale hamulca ale jak chciałem do nich zajrzeć to się okazało ze tam nie ma wcale oleju ( ten przezroczysty przewód którym ma dochodzić olej do pompek jest pusty).

wszystko inne działa i jest ok jeździłem tak jakiś czas no bo wiadomo robota w polu nie będę robił. Ale teraz okazało się jeszcze ze zrobiło mi sie coś takiego ze nie mogłem włączyć biegu 1 i 2 na wolnych obrotach gdy ciągnik nie był dobrze rozgrzany , dopiero jak chwilę postał i się rozgrzał to można było włączyć biegi.  Biegi  3 i 4 można było włączać i jeździć od pierwszej chwili. dodam ze nic nie zgrzytało , traktor nie ciągnął . wyglądało jakby było coś zablokowane.

Na forum znalazłem o problemach ze sprzęgłem i zaworem trójdrożnym , myślę ze to może być i u mnie tylko z hamulcami. Dodam ze  na początku wymieniłem filtry oleju ( choć myślę ze wtedy by kontrolka świeciła ze muszę wymienić), ale nie wymieniłem oleju w skrzyni . wiem że należało by to zrobić tylko że ja niedawno ( jakiś rok temu)  wymieniłem i on jest tam jak nowy.

i teraz moje pytania:

1.Czy do pompek hamulcowych olej dochodzi takim przezroczystym przewodem?

2.czy rozebranie zaworu trójdrożnego jest skomplikowane? czy ma jakieś regulację które będę musiał zrobić po jego złożeniu?

3. Czy te dwie awarie mają coś ze sobą wspólnego?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arturooo    21

Na część odpowiem, olej dochodzi do pompek tym przezroczysty wężykiem tak jak mówisz ponieważ pompki są zasilane z trójdziału. U mnie za zapowietrzające sie hamulce były odpowiedzialne oringi na tłokach hamulcowych. Zawór jeśli w środku czysty to bym nie ruszał, nie ma w środku regulacji która byś mógł nieświadomie rozregulować, wyjęcie i wyczyszczenie nie jest skomplikowane. Gdy przełączasz z żółwia na zajaca przytrzymuj wajchę dłużej w pozycji w lewo żeby silownik zdążył przesunąć widełki wtedy nie bedzie problemów z 1 i 2, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Odpowietrzasz oczywiście na zapalonym. Piszę to wszystko w oparciu o mf 3060 ale myślę że te obwody maja prawie identyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×