Polecane posty

bogdan815    0

witam ponownie i znowu proszę o pomoc

zapowietrzyły mi się hamulce, może ktoś wie jak je się odpowietrza chodzi o model MF 3645

z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomCase    1

Kolego najlepszym rozwiazaniem jest moim zaniem,

1.Poluzowac odpowietrznik na tloczku hamulcowym.

2. Zaloz na ten odpowietrznik przewod zeby ci plyn nie uciekal na ziemie tylko do podstawionej butelki.

3.Wciskaj pedal hamulca do konca i przegonisz wszyski plyn w przewodzie. Tylko po kazdym wcisnieciu pedalu patrz na ilosc plynu w zbiorniczku bo on tam moze szybko sie skonczyc. I tak mozesz odpowietrzyc po kolei kazde kolo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@TomCase

Dobra rada, ale niestety nie dotyczy tego ciągnika. W tym modelu hamulce są wspomagane z układu hydraulicznego. Nie ma tam żadnego zbiorniczka z płynem hamulcowym.

Na moście są odpowietrzniki, ale nie wiem jaka jest metoda odpowietrzania. Prawdopodobnie trzeba wcisnąć pedał i odkręcić odpowietrznik, wtedy olej sam wypchnie powietrze.Pytanie czy hamulce na pewno są zapowietrzone? Ja bym obstawiał na awarię pompki lub jednego z zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arkadius    0

Witam i przyłączam się do tematu, mianowicie w moim Massey, po odpaleniu pedał hamulca jest miękki i hamulce zaczynają działać po kilku minutach, później są bardzo dobre, po zgaszeniu ciągnika i ponownym odpaleniu w odstępie kilku godzin hamulce są od razu, ale już następnego dnia trzeba czekać aż łaskawie zaczną działać. Nie wiem w co jest przyczyną, może są tylko zapowietrzone, ale jak je odpowietrzyć, dodam że, tak ja wyżej hamulce są wspomagane z układu hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Ehh, ludzie te hamulce nie działają tak jak w innych ciągnikach że jest zbiorniczek z płynem itd.. Te heble są w kąpieli olejowej (olej ze skrzyni, jest odpowiedzialny za smarowanie skrzyni, za hamulce i hydraulikę) więc nawet przy zmianie oleju nie odpowietrza się ich, jest jedynie jeden odpowietrznik przy pompie. Jeśli dzieje się coś niedobrego z hamulcami to zazwyczaj w parze idzie z tym sprzęgło które też wydaje się zapowietrzone, lecz po paru minutach pracy wszytko wraca do normy. Ja szukał bym przyczyn w złym oleju, filtrze no i w odpowietrzeniu pompy. Poza tym poszperajcie na forum i poszukajcie tematu o swoim problemie tam też coś było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sparta    1

jeżeli zapowietrzyły Ci sie hamulce to po prawej stronie ciągnika pod kabiną ( tam gdzie pompa i elektrozawory) znajdują sie 3 wystające jakby śrubki z nałozonymi plastikowymi zabezpieczeniami? ściągnij zabezpieczenia i na srodku jest takie małe wgłębienie należy je wcisnąc na zapalonym ciągniku tak aby pompa pracowala ^^ zobacz czy cos pomoże. Jak mi sie nie zdaje to 1 odpowiada za pompe 2 za hamulce a 3 za sprzegło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    20

odpowetrzniki hamulców znajduja się pod zbiornikiem paliwa na tylnim mosie, po obu stronach mechanizmu róznicowego. Podobne sa do kalamitek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    12

Tez podlacze sie do tematu...mam taki problemik odnosnie hamulcy, otoz po dluzszym postoju hamulca nie ma, po odpaleniu ciagnika po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulce sie pojawiaja i sa bardzo dobre, choc po kilku minutach znow pedal wpada do spodu i hamulca nie ma, wtedy powtarzajac znow kilkakrotne wcisniecie hamulce powracaja. Jeszcze nie zabieralem sie za naprawe, ale mysle ze to moze byc wina zaworu pod maska. Jesli macie jakies sugestie i pomysly piszcie ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2010    0

Tez podlacze sie do tematu...mam taki problemik odnosnie hamulcy, otoz po dluzszym postoju hamulca nie ma, po odpaleniu ciagnika po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulce sie pojawiaja i sa bardzo dobre, choc po kilku minutach znow pedal wpada do spodu i hamulca nie ma, wtedy powtarzajac znow kilkakrotne wcisniecie hamulce powracaja. Jeszcze nie zabieralem sie za naprawe, ale mysle ze to moze byc wina zaworu pod maska. Jesli macie jakies sugestie i pomysly piszcie :P

 

Jesli któraś z pompek hamulcowych ma minimalny przeciek (prawie niezauważalny nawet) będzie schodzic cisnienie oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    4

Problemów z hamulcami ciąg dalszy.

Mam zapowietrzone hamulce w MF 3070, wymienilem uszczelniacze na pompach hamulcowych i dalej hamulec wpada bez oporu do końca. Przy odpowietrzaniu z odpowietrzników idzie dużo powietrza z olejem. Odpowietrzałem 20 min. na zapalonym silniku i nie ma poprawy.

Skąd może się brać powietrze w układzie?

Jaka jest zasada działania tych hamulców?

 

Proszę o podpowiedzi, każda sugestia się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

hej mam problem mały z mf 3080 jak włóczę wałek pochodzi chwile i przestaje wszystko chodzi mi oprócz womu dodam do tego ze przedni napęd blokada Mstów i półbiegi chodzą jak zegarek ? co moze być i jak to naprawić ? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Dołączę się do tematu czyli faktycznie jeżeli poci się lekko pompka hamulcowa ciśnienie w układzie będzie dużo niższe ?

Czyli poszczególne elementy hydrauliki nie będą chodzić jak należy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Wymieniłem uszczelniacz na jednej z pompek hamulcowych i teraz jest git nie leci.

Ale dokładnie te hamulce trzeba odpowietrzać tym króccem na pompie?

Po paru minutach twardość pedału wróciła do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    48

Odpowietrzania hamulców masz na tylnym moście pod zbiornikiem paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cuubs    1

Witam.

Posiadam MF 6160 z 1996 roku

Ogólnie to jestem z niego bardzo zadowolony ale od jakiegoś czasu mam taki problem.

Brak hamulców, pedał wpada w podłogę i nie hamuje wcześniej hamulce były żyleta. Wyglądają jak by były zapowietrzone ale gdy próbowałem odpowietrzyć tymi odpowietrznikami na półośkach pod kabiną to poleciał z nich olej ale jakoś tak słabo i niby trochę się poprawiło ale tylko na chwilę.Myślałem ze to może być coś z pompkami przy pedale hamulca ale jak chciałem do nich zajrzeć to się okazało ze tam nie ma wcale oleju ( ten przezroczysty przewód którym ma dochodzić olej do pompek jest pusty).

wszystko inne działa i jest ok jeździłem tak jakiś czas no bo wiadomo robota w polu nie będę robił. Ale teraz okazało się jeszcze ze zrobiło mi sie coś takiego ze nie mogłem włączyć biegu 1 i 2 na wolnych obrotach gdy ciągnik nie był dobrze rozgrzany , dopiero jak chwilę postał i się rozgrzał to można było włączyć biegi.  Biegi  3 i 4 można było włączać i jeździć od pierwszej chwili. dodam ze nic nie zgrzytało , traktor nie ciągnął . wyglądało jakby było coś zablokowane.

Na forum znalazłem o problemach ze sprzęgłem i zaworem trójdrożnym , myślę ze to może być i u mnie tylko z hamulcami. Dodam ze  na początku wymieniłem filtry oleju ( choć myślę ze wtedy by kontrolka świeciła ze muszę wymienić), ale nie wymieniłem oleju w skrzyni . wiem że należało by to zrobić tylko że ja niedawno ( jakiś rok temu)  wymieniłem i on jest tam jak nowy.

i teraz moje pytania:

1.Czy do pompek hamulcowych olej dochodzi takim przezroczystym przewodem?

2.czy rozebranie zaworu trójdrożnego jest skomplikowane? czy ma jakieś regulację które będę musiał zrobić po jego złożeniu?

3. Czy te dwie awarie mają coś ze sobą wspólnego?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    121

Na część odpowiem, olej dochodzi do pompek tym przezroczysty wężykiem tak jak mówisz ponieważ pompki są zasilane z trójdziału. U mnie za zapowietrzające sie hamulce były odpowiedzialne oringi na tłokach hamulcowych. Zawór jeśli w środku czysty to bym nie ruszał, nie ma w środku regulacji która byś mógł nieświadomie rozregulować, wyjęcie i wyczyszczenie nie jest skomplikowane. Gdy przełączasz z żółwia na zajaca przytrzymuj wajchę dłużej w pozycji w lewo żeby silownik zdążył przesunąć widełki wtedy nie bedzie problemów z 1 i 2, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Odpowietrzasz oczywiście na zapalonym. Piszę to wszystko w oparciu o mf 3060 ale myślę że te obwody maja prawie identyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dżordż2    0

 

witam mam podobny problem jak użytkownik cuubus z hamulcami w 3080. Ktoś może z forum rozwiązał podobny problem. Proszę o rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    121

u mnie były oringi na tłokach, kilka dni i pedał wpadał w podłogę a po wymianie jak ręką odjął stoi cała zimę i hamulce jak trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    121

zależy czy to robisz pierwszy raz, zakładam że tak to przygotuj sobie cały dzień, trzeba unieść kabinę, odkręcić koło i zdjąć obudowę półosi czy jak to sie nazywa, hwtedy masz juz tarcze i widzisz tłok po jego wyciągnięciu masz dwa oringi mniejszy i większy, ogólnie do ogarnięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    851

i gostek teraz w konsternacji... gdzie do cholery są hamulce :P tak panoczku... trza odkręcić pochwy od tylnego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RybbA1999    0

Mam podobny problem z hamulcami ponieważ nie daje oleju na pompki rozwiązał może ktoś ten problem ? Czy winne były uszczelniacze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomuss17
      witam wszystkich forumowiczów
      mam problem z moim 3095 juz tłumacze problem. Ostatnio podczas cofania z wycinakiem do pryzmy z sianokiszonką "tradycyjnie z przednim napędem" dało sie zauważyć wyraźny brak "przedniego" pomimo ze byl on włączony zaciekawiło mnie to i z ciekawości zachamowałem dość ostro na mokrej trawie kontrolka przedniego na konsoli zareagowała poprawnie zapalając sie lecz nie zauważyłem blokady czy poślizgu przednich kol pomyślalem ze pewnie zawór sie zacioł lub zepsuł czytając forum zrobilem juz różne rzeczy przekladalem kable od blokady mostów lecz nie dało to efektu brałem na krótko zarór przy wylączonym ciągniku i było go słuchać jak cyka ale jeszcze nie sprawdzałem czy w czasie jazdy bedzie dzialać licze na wszystkie podpowiedzie właśnie ide coś pogrzebać może to włącznik liczy sie każda podpowiedz pozdrawiam
    • Przez lukbold
      Jakie znacie możliwości regeneracji tego nieszczęsnego wieloklinu wałka atakującego? Od dłuższego czasu gościu jeździł bez  łożyska na ów wałku atakującym i sądziłem, że cały zestaw atak i talerz poleci do wymiany z tego powodu a tu ździwko, bo wszystko jak nowe a grama oleju w moście nie było.... no i teraz tak trochę szkoda wywalić 1.5tys jeśli można w jakiś sposób regenerować sam wieloklin (o ile się da zrobić to porządnie). Jakieś przetestowane propozycje?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Czy jest mi ktoś w stanie pomóc rozszyfrować to zdjęcie?
      Kupiłem rozsiewacz i musiałbym trzymać 540 obr/min na wałku. Pytanie jakie musiałbym trzymać obroty silnika. Chciałbym jechać ok 10km/h
      Co oznacza km/H i ten ludzik?


    • Przez wiktor3
      mam problem z massey fergusonem 3645 dynashift mianowicie na biegu jałowym po rozgrzaniu oleju słychać stukotanie w skrzyni biegów dodam że sprzęgło wielopłytkowe mokre proszę o poradę
       
    • Przez dereniek
      Witam po w wciśnięciu sprzegla przed odpaleniem w MF 3060 nie zapala sie kontrolka od ciśnienia skrzyni nie wiem co sie stało ostatnio działała, żółw zając przelacza wszystko ok , po nacisnieciu sprzegla zając zapala się lecz brak kontrolki cisnienia na panelu , żarówka sprawdzona ok , nie wiem tez gdzie znajduje sie czujnik od cisnienia , moze ktos mial taki problem ??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj