Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam T25 z 1974 roku z dwoma wajchami i zakleszczyły mi się biegi. Zdjąłem podłogo odkręciłem lewarek (ten co się wrzuca wsteczny) i jakoś mi się udało odblokować przez tą dziurę od lewarka. Teraz mam pytanie w jakiej pozycji muszę włożyć wajchę albo jak ustawić wodziki żeby wszystko działało bo nie mogę przejść z terenowych na szosowe (brak luzu po przerzuceniu). Z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Następnym razem kolego odkręć sobie dekielki po bokach skrzyni i pojawią ci się końce 4 wodzików.

Za pomocą narzędzia lub kawałka drewna możesz je tam przepychać. Zaoszczędzisz sobie rozbierania.

Teraz co do zakleszczenia.

W dziurze powinieneś widzieć dwa wodziki.

Wodzik od strony kierownicy to wodzik wstecznego.

Wodzik od strony siedzenia to wodzik reduktora(tzw. szosowe terenowe)

Wodzik wstecznego ma dwa zbieraki(gniazda za które zaczepia dźwignia zmiany biegów).

Wodzik reduktora ma jeden zbierak.

 

Ustaw zbieraki do lewej, pierwszy lewy wstecznego i ten od reduktora maja być w jednej lini, dzięki temu dźwignia będzie mogla miedzy nimi przechodzić.

u u

u

A dźwignie wkładaj właśnie na te ustawione w jedną linię wodziki.

Opublikowano

Dekielki odkręcałem ale się nie dało nic zrobić. Ustawiłem tak jak napisałeś wyżej ale działają mi tylko biegi szosowe, wsteczny też działa. Nie wiem czy jest to pękniecie ale w tym "pręcie" od kierownicy (w środkowym wodziku jest dziura nie ma tam przejścia pomiędzy biegami czy tak powinno być?

Opublikowano

A jak ruszasz wodzikami to działają prawidłowo? Może nie do końca ja odblokowałeś.

Jesteś pewien, że to biegi "szosowe". Dobrze wkładasz dźwignie? Dolny koniec dźwigni skierowany w lewo a górny w prawo, tak żeby trafiła w te dwa wodziki po lewej ustawione jeden za drugim.

 

Na wodziku od wstecznego mają być dwa zbieraki i nie ma być miedzy nimi przejścia. Przejście dokonywane jest przez wodzik reduktora.Jak przełączysz na "szybkie" to w tedy wodzik reduktora zgra się z drugim(prawym) wodzikiem wstecznego.

Przejście jest miedzy wodzikiem wstecznego a reduktora, czyli "luz" ma być przód tył dźwigni.

Opublikowano

Witam serdecznie. Czytam to co piszecie i chyba lepiej nie mogłam trafić. Może to troszkę odbiega od waszej konwersacji ale musicie mi pomóc. Zakupiłam "wujka Władka" t25 A1 z 76roku. Proszę, powiedzcie mi gdzie są korki od oleju?(te do dolewania)- do podnośnika i do skrzyni? Nie mam nikogo znajomego z takim ciągnikiem i dlatego musicie mi pomóc. Proszę :D

Opublikowano

Co od wlewania oleju do hydrauliki to najlepiej jest to robić przez filtr oleju który znajduje się po drugiej stronie na korpusie podnośnika także pod siedzeniem.Miarka kontrolna jest przy tym korku co pisał kolega, zakręcona na kluczyk 14.

Korek wlewu oleju do skrzyni tak jak wyżej już napisane, a korek kontrolny z drugiej strony skrzyni taka mała śrubka wkręcona tez chyba na klucz 14(12).

Dobrze było by wymienić albo przynajmniej sprawdzić wszystkie oleje a są one jeszcze w zwolnicach i napędzie pompy hydraulicznej, oczywiście też w silniku :)

Opublikowano

Kolego mitracz zapomniałeś o oleju w pompie wtryskowej. Stary należy spuścić i zalać świeży. W pompie wtryskowej są dwie śrubki na dole obudowy. Jedna od spodu do spuszczania i druga z przodu pompy do poziomu oleju. Obie śrubki na klucz 14. Dostęp trochę utrudniony ale da się to odkręcić i przykręcić jakimś niedużym kluczem oczkowo płaskim. Jeśli to jest tak wiekowy traktor dobrze by było jeszcze sprawdzić olej w filtrze powietrza.

Opublikowano

Co od wlewania oleju do hydrauliki to najlepiej jest to robić przez filtr oleju który znajduje się po drugiej stronie na korpusie podnośnika także pod siedzeniem.Miarka kontrolna jest przy tym korku co pisał kolega, zakręcona na kluczyk 14.

Korek wlewu oleju do skrzyni tak jak wyżej już napisane, a korek kontrolny z drugiej strony skrzyni taka mała śrubka wkręcona tez chyba na klucz 14(12).

Dobrze było by wymienić albo przynajmniej sprawdzić wszystkie oleje a są one jeszcze w zwolnicach i napędzie pompy hydraulicznej, oczywiście też w silniku :)

 

Z tego co ja wiem to oleju w skrzyni ma się wlewać równo z korkiem wlewu czyli on jest wlewem a jednocześnie miarką oleju w skrzyni. Nie wiem na jakiej wysokości jest ta śrubka co piszesz być może na tej samej co korek. W instrukcji chyba pisze żeby wlewać pod korek.

Opublikowano

Dzięki za pomoc, wiedziałam że mnie nie zostawicie w potrzebie. Podolewałam według Waszych instrukcji. Tylko teraz nie chce odpalić... :( Chyba jednak Władek to nie był dobry pomysł... Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

Kontrolka stanu oleju w skrzyni jest po drugiej stronie niż korek wlewowy. Jest to śrubka 12mm.

 

Sory 14mm.

Nie pisz posta pod postem. Używaj opcji "edytuj"

Edytowane przez razor275
Opublikowano

Hej witam wszystkich. Jestem tu nowy i szukam czegoś o biegach. Przeczytałem już mnustwo postów i wszędzie jest mowa o dwóch bądź jednej dźwigni do biegów . Jestem posiadaczem WŁADKA od jakiegos tygodnia a moja skrzynia posiada trzy dźwignie i nie bardzo wiem jak się w tym połapać. Czy ktoś ma może taki przypadek?????

Opublikowano

Dziś to raczej nie możliwe bo ciemno ale jutro z pewnoscia zrobie. Może by nie było problemu gdyby nie to że tej trzeciej dźwigni nie można ruszyc. 4 Wodzik patrząc od silnika nie da się ruszyć mimo wciśnietego spszęgła a ruszaąc tą trzecią dźwignia tylko ten reaguje.

Opublikowano

No fakt poprzedni właściciel to był naprawde kombinator :-) skrznia przerobiona kabina od 40 z tyłu zaczepy podobno też jakos po swojemu robione jednak trzeba przyznać że funkcjonalne. Wracając do skrzyni niestety ten trzeci lewarek nie działa i pewnie bez otwierania skrzyni się nie obejdzie. Pod podłogą jest klapa na kilkaśrób czy jak ja zdejme będzie jakaś możliwość znaleśc przyczyne tej blokady?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem o jaką klapkę ci chodzi,a;e jeśli chodzi o pokrywę skrzyni to tam na pewno znajdziesz rozwiązanie zagadki.Jeśli chodzi mała pokrywę przykręconą na 4 śruby to tam raczej rozwiązania nie znajdziesz bo tam są sprężynki blokujące biegi.

 

Jeszcze sprawdź czy wajcha jest dobrze przykręcona itp.

Edytowane przez Piotruniu25
Opublikowano

witam dostałem t25 w spadku władek jest z 94r ma dwie dzwignie rewers i biegi i wychodzi na to ze w jednym pałozenu nie ma biegu po przeczytanu tego tematu wychodzi ze brakuje żułwia jaka moze byc przyczyna pomocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v