kubaguzik

T-25, schemat biegów

Polecane posty

mariuusz5    0

trzeba tylko wiedzieć który bieg się zablokował a później to już wiadomo który wodzik w którą stronę "przepchnąć" najlepiej 2 kg pomocnikiem, rozbierałem starszą wersję skrzyni na dwie wajchy i jakby ktoś chciał to moge napisać który wodzik odpowiada za które biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fenomen1990    1
trzeba tylko wiedzieć który bieg się zablokował a później to już wiadomo który wodzik w którą stronę "przepchnąć" najlepiej 2 kg pomocnikiem, rozbierałem starszą wersję skrzyni na dwie wajchy i jakby ktoś chciał to moge napisać który wodzik odpowiada za które biegi.

to przszeciż bez problemu mozna sie domyslec, u mnie tez tak miałem myslałem ze sie zakleszczyła skrzynia odkreciłem te dekielki 5kg młodkiem stukałem i nic, i trzeba było skrzynie rozbierac bo to była powazniejsza awaria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2
Żeby odblokować to chyba wystarczy po bokach skrzyni poodkręcać te podłużne dekielki pod którymi są wałki z wodzikami i popchnąć któryś z nich w jedną lub w drugą strone. Podobno jakieś podkładki sie podkłada i problem z blokowaniem znika. Może ktoś to robił to niech napisze. Napewno sie to komuś przyda.

Mojego czeka już remont skrzyni i silnika na wiosnę bo teraz cztery razy w sezonie się blokowały dosyć poważnie przyda sie przyda na wiosnę się będzie robić skrzynie to się zobaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

U nie też to wyskakuje szczegulnie dwójka ale i też inne biegi jak sie wolno jedzie ale to już w moim skrzynia jest do remontu nie trzyma biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Ej chłopaki chłopaki ;), przecież pisałem już o wybijaniu biegów i o podkładkach a nawet nikt nie skomentował i pewnie nie spróbował. Nie będę się powtarzał, jest o tym w innym wątku – chyba nawet o podkładkach pisałem ale one nic nie poradzą na wybijanie biegów, ew troszkę 'opóźnią ich wybijanie'.

 

Pozdrawiam no i przy okazji wesołych ... !!

 

3p3 o wybijaniu


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuusz5    0

po prawej stronie (siedząć za kółkiem) pod podłogą jest dziwny mechanizm jest on połączony z cięgnem od sprzęgła i jest on regulowany jeśli się go odkręci są tam 4 "grzybki" i sprężynki, jeśli biegi wyskakują te "grzybki" mogą być wyrobione lub też sprężynki moga być popękane, może pomóc też regulacja samego mechanizmu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    50

Pierwszo slysze zeby sie skrzynie we władku zablokowała(bo w 3p to juz 2 razy zablokowałem i tato costam pokręcił i odblokował)


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tgw    0

Moja teoria co do daty od kiedy do kiedy była montowana skrzynia z jedną czy dwoma wajchami jest następująca: były montowane równocześnie, problem w tym co "przyjaciele" na eksport wysłali.Dowód: mam władka rocznik 81 z jedną wajchą, sąsiad rocznik 82 z dwoma, różnica w numerze seryjnym 158 sztuk.


www.wladimirec.go.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

@tgw mam ogromną prośbę. Skoro masz taką sytuację to mógłbyś zerknąć na oba ciągniki i powiedzieć czym różnią się skrzynie biegów ? Chodzi mi o to czy ciągniki różnią się skrzyniami czy to ta sama skrzynia tylko dodali inne dźwignie zmiany biegów, czy inaczej wyglądają wycięcia w pokrywie skrzyni ... . Wiem to trzeba rozkręcić żeby zobaczyć ale może coś z nimi robiłeś /widziałeś. W sumie bez rozkręcania jak zerknie się pod podłogę i porówna to powinno być widać różnicę. Już pisałem gdzieś, że wydaje mi się iż różnica polega tylko na innej konstrukcji dźwigni i niczym więcej ale nie mogę tego powiedzieć na 100% bo niestety nie mam w okolicy władka z 2 lewarkami. Chciałbym przerobić na 2 lewarki i ułatwić sobie życie jednak wypada wpierw obadać sytuację zanim coś się kupi.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tgw    0

o ile z moim nie będzie problemu, bo i tak niedługo będę ściągał całą budę łącznie z podłogą (wymiana przewodów hydrauliki), to sąsiad może mieć opory :D;):D ale z tego co widać na zewnątrz niema żadnej różnicy. Nie jestem pewien, ale chyba na forum PPR, ktoś opisywał jak dokładał drugą wajchę, ponoć jest gotowe miejsce.


www.wladimirec.go.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

to chyba oczywiste: 2 wajchy tzn że jedna robi za rewers czyli biegi przód tył a druga obsługuje resztę. Nie wiem ile było typów dźwigni. Wiem tylko, że jak w moim z jedną dźwignią zmiany biegów urwała się końcówka (ten bąbel ;) ) to jak poszedłem do składu to dostałem 3 różnej długości co może wskazywać na 2 rodzaje: 1- z jednym lewarkiem 2 - z dwoma. Oczywiście mogli nie mieć wszystkich.

 

Możesz mieć rację z tymi 3 rodzajami, ponieważ jak chłopaki wypisywali układ biegów w swoich capkach (u nas tak na ruska godajo) to wyszły na jaw ze 3 typy a może i więcej :D

 

Mniejsza z tym, dogadam się w składzie i jakby co to oddam jak nie będzie pasować. Jak nie będzie to i tak to zrobię we własnym zakresie jakem USER RUSKA :D. Jak już pisałem nawet się za to zabrałem ale jak śpiewał pewien afrykański zaklinacz żyraf: " czas mnie posunął" :D


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kacsio    0

Ja zamierzam kupować władka z 1982 i nie wiem jaką ma skrzynię czy z jedną wajchą czy z dwoma.

 

 

Prosze pomórzcie nie chce kupować kota w worku. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Jak jest z 1982 r to ma jedną wajchę zmiany biegów.

 

Nie cytujemy poprzedniego posta-mod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kacsio    0

Czy można dorobić rewers do ruska ? jak tak to ile to zajmuje i kosztuje???????????????????????????? ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak można, poczytaj forum a znajdziesz dosłownie wszystko. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grego525    0

W tych najstarszych ruskach to było tak:

 

Krótka wajcha:

---------------------------------------

--bieg---_______--bieg-------------

szosowy-----------polowy-----------

---|--------------------|---------------

---|--------------------|---------------

---|___wsteczny---|___wsteczny

----------szosowy-----------polowy

--------------------------------------

Długa wajcha:----------------------

---------------------------------------

2/4----1/2 (red.)--------------------

-----|---------------------------------

-----|---------------------------------

-----|---------------------------------

5/6----1/3---------------------------

---------------------------------------

Redukcyjne biegi tylko do przodu.

---------------------------------------

Najbardziej mi sie podoba to, że można jechać szósteczką do tyłu :P


...............................................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Witam. Przerobiłem w końcu skrzynię na 2 lewarkową. Pierwszy to rewers, drugi reszta. Koszt (robocizny nie liczę bo sam robiłem) to 150 zł za kompletny podwójny lewarek. Pasuje idealnie, wszystko gra. Więcej na


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Najbardziej mi sie podoba to, że można jechać szósteczką do tyłu :mellow:

Rozpędzałeś się do tyłu na każdym biegu? :D Bez zgrzytów wchodzą :lol:

Szkoda tylko, że jedynką do tyłu nie można :D Przydałaby się czasami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj