Skocz do zawartości
biniu336

t-25 trzęsie po remoncie kapitalnym

Polecane posty

biniu336    0

Witam, jestem tutaj nowy i to jest mój pierwszy post. 

 

Otóż mam problem z t25, po remoncie (nowy wał, tłoki i cylindry) strasznie trzęsie, przy 1500 obr/min jest problem z utrzymaniem kierownicy, rozrząd sprawdziałem dwa razy i jest dobrze. Czy gdybym miał założone tłoki nowego typu do starego silnika działoby się tak? i czy wał z gwintem M12 a M14 różni się czymś prócz rozmiarem gwintów koła zamachowego? bo miałem z m12 a aktualnie jest m14(sprzedawca twierdził ze takie teraz tylko robią), koło zamochowe zostało rozwiercone na śruby m14. Gdzie szukać problemu? 

 

I mam jeszcze jedno pytanie, czym się różni silnik starego typu od nowego? bo wiem ze tylko głowicami i tłokami, czymś jeszce?

 

Od remontu minęło jakieś trzy lata i około 60mtg, ciagnik z 1979r z dwoma gałkami, silnik działa, nic innego sie nie dzieje tylko trzęsię. nauczyłem sie juz troche z tym żyć, lecz przy ostatnich pracach w polu, zerwał mi sie pasek i trochę przegrzałem silnik... wiec pomyslałem ze przy takiej okazji remontu pozbył bym sie tego problemu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Wałek jest ustawiony dobrze, sprawdzałem go dwukrotnie, chyba żebym próbował go przesunąć o jeden ząbek w jedną albo drugą stronę, tylko nie wiem czy miałoby to jakiś sens

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

koper88    31

Jaki kupiłeś wał? Ja kiedyś kupiłem jakiś indyjski tańszy, który miał przeciwwagi odlewane razem z resztą i efekt był podobny jak u Ciebie. Potem wał się przytarł i kupiłem droższy z przykrecanymi przeciwwagami i jak ręka odjął trzęsienie znikło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Wszystkie części brałem z najbliższej składnicy częśći. Z tego co pamiętam, to przeciwwagi były przykręcane i wal kosztował około 400 zł.

Istnieją jakieś dobre wały do kwoty 500zl? Czy tylko ten z tyczyna i rzaden inny?

Edytowano przez biniu336

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    31

Już nie pamiętam dokładnie kwot bo przygody z wałem już kilka lat temu miałem ale coś mi się zdaje że koło 700 zł zapłaciłem za obecny wał. Jeśli koło zamachowe siedzi ciasno w otworze centrujacym i na kołkach ustalajacych to raczej na pewno winny jest wał, według mnie oczywiscie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Koło też jest ciasno, kurde teraz tak myślę że może jednak odżałować i kupić ten z tyczyna jak wszyscy go chwala, żeby był spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    33

Może problem tkwi w pompie paliwowej, bo u mnie pompiarz partacz w 5314 tak ustawił że też trzęsło silnikiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomas1987    32

Ja obstawiam przeciwwagi lub jakiś błąd przy rozwiercaniu otworow w kole zamachowym.walek wyrownowazajacy daje raczej dziwny odglos podczas pracy-tak bylo w przypadku wladka mojego wujka.sprawdź za wczasu bo możesz rozp...silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    31

Nawet jeśli trochę nierówno rozwiercone są otwory to koło i tak centruje się na kołkach ustalajacych więc to nie powinno być problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Jak już wcześniej napisałem remont był 3 lata temu i przez ten czas pompa była regenerowana i to nie zrobiło żadnej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

Ja jak wrzucałem nowy wał to okazało się że śruby od przeciwwag były słabo dokręcone a po kilku latach walki z ciągle powiększającym się luzem zaworowym i ogólnym osłabieniem silnika wyszło jeszcze, że źle wykonany był rowek na wpust pod koło rozrządu i po złożeniu na znaki jeden tłok uderzał delikatnie w zawory. Najgorsze że przestawienie o ząbek nic nie dawało i musiałem wiercić otwory w kole wałka rozrządu żeby przestawić o pół ząbka. Masakra jak oni te części teraz robią.

Proponuję jednak przyjrzeć się rozrządowi skoro po wymianie wału jest problem. Jak zrobiony tam gdzie mój to można sobie na znaki ustawiać.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Dziś, zacznę go rozbierać, i będę próbował przestawiać wałek wyrównoważający na rozrządzie, zobaczę co się będzie działo.

Przestawiałem przeciwwagę na rozrządzie, i nic, trzęsie tak jak trzęsło, zauważyłem że bez koła pasowego trzęsie mniej:/

Edytowano przez biniu336

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez suzuki18l
      witam, zapomniałem spuścić wodę na noc a był mróz, oczywiście woda zamarzła, wywaliło korki w głowicach, a teraz zobaczyłem że woda znikła z chłodnicy i poszła do oleju bardzo szybko , aż się wylewa przez bagnet, czy ktoś wie gdzie w środku najprawdopodobniej mogło pęknąć, czy możliwe że tuleja? 
    • Przez Fendt612
      Mam parę pytań dotyczący silnika Fendt 612
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
      Bardzo prosze o odp.
    • Przez ursusowski289
      Witam, kupiłem wózek widłowy bułgar i rozebrałem go na części, a ponieważ nie dawno zapomniałem spuścić wodę z mojego ursusa 255 silnik szlak trafił
      Więc chciałem założyć silnik od bułgara, ale niektórzy mówią że nie pasuje, chociaż oby dwa to silniki 3P.
      Więc pytam się od razu żeby potem  nie potrzebnie nie rozkręcać.
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Axd529
      Witam,zrobiłem remont silnika Ursusa c360 i założyłem termostat,chciałbym się dowiedzieć przy jakiej temperaturze się otwiera żeby woda krążyła w chłodnicy.
      Obecnie ciągnik w sobotę pracował na biegu jałowym bo jest na dotarciu 2 godziny i się nie otwożył chłodnica była u góry ciepła na dole zimna dodam że zalany płynem.
    • Przez MIERZANIN
      Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tym tematem. Jak w tytule zastanawiam sie czy zmiana silnika w białoruśce jest mozliwa bez większych kombinacji. Dysponuje takim traktorem i byl pomysl by go sprzedac na złom ale jesli dalo by sie z niego jeszcze cos wykrzesać to przydał by sie do prac podwórkowych. Myslalem o silniku od Mtz lub jakimś perkinsie niewiem czy udał by sie taki przeszczep jesli ktoś ma jakies doswiadczenie w tym temacie bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i zapraszam do dyskusji.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.