Skocz do zawartości
biniu336

t-25 trzęsie po remoncie kapitalnym

Polecane posty

biniu336    0

Witam, jestem tutaj nowy i to jest mój pierwszy post. 

 

Otóż mam problem z t25, po remoncie (nowy wał, tłoki i cylindry) strasznie trzęsie, przy 1500 obr/min jest problem z utrzymaniem kierownicy, rozrząd sprawdziałem dwa razy i jest dobrze. Czy gdybym miał założone tłoki nowego typu do starego silnika działoby się tak? i czy wał z gwintem M12 a M14 różni się czymś prócz rozmiarem gwintów koła zamachowego? bo miałem z m12 a aktualnie jest m14(sprzedawca twierdził ze takie teraz tylko robią), koło zamochowe zostało rozwiercone na śruby m14. Gdzie szukać problemu? 

 

I mam jeszcze jedno pytanie, czym się różni silnik starego typu od nowego? bo wiem ze tylko głowicami i tłokami, czymś jeszce?

 

Od remontu minęło jakieś trzy lata i około 60mtg, ciagnik z 1979r z dwoma gałkami, silnik działa, nic innego sie nie dzieje tylko trzęsię. nauczyłem sie juz troche z tym żyć, lecz przy ostatnich pracach w polu, zerwał mi sie pasek i trochę przegrzałem silnik... wiec pomyslałem ze przy takiej okazji remontu pozbył bym sie tego problemu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Wałek jest ustawiony dobrze, sprawdzałem go dwukrotnie, chyba żebym próbował go przesunąć o jeden ząbek w jedną albo drugą stronę, tylko nie wiem czy miałoby to jakiś sens

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

koper88    32

Jaki kupiłeś wał? Ja kiedyś kupiłem jakiś indyjski tańszy, który miał przeciwwagi odlewane razem z resztą i efekt był podobny jak u Ciebie. Potem wał się przytarł i kupiłem droższy z przykrecanymi przeciwwagami i jak ręka odjął trzęsienie znikło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Wszystkie części brałem z najbliższej składnicy częśći. Z tego co pamiętam, to przeciwwagi były przykręcane i wal kosztował około 400 zł.

Istnieją jakieś dobre wały do kwoty 500zl? Czy tylko ten z tyczyna i rzaden inny?

Edytowano przez biniu336

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    32

Już nie pamiętam dokładnie kwot bo przygody z wałem już kilka lat temu miałem ale coś mi się zdaje że koło 700 zł zapłaciłem za obecny wał. Jeśli koło zamachowe siedzi ciasno w otworze centrujacym i na kołkach ustalajacych to raczej na pewno winny jest wał, według mnie oczywiscie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Koło też jest ciasno, kurde teraz tak myślę że może jednak odżałować i kupić ten z tyczyna jak wszyscy go chwala, żeby był spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    33

Może problem tkwi w pompie paliwowej, bo u mnie pompiarz partacz w 5314 tak ustawił że też trzęsło silnikiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomas1987    32

Ja obstawiam przeciwwagi lub jakiś błąd przy rozwiercaniu otworow w kole zamachowym.walek wyrownowazajacy daje raczej dziwny odglos podczas pracy-tak bylo w przypadku wladka mojego wujka.sprawdź za wczasu bo możesz rozp...silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    32

Nawet jeśli trochę nierówno rozwiercone są otwory to koło i tak centruje się na kołkach ustalajacych więc to nie powinno być problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Jak już wcześniej napisałem remont był 3 lata temu i przez ten czas pompa była regenerowana i to nie zrobiło żadnej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145

Ja jak wrzucałem nowy wał to okazało się że śruby od przeciwwag były słabo dokręcone a po kilku latach walki z ciągle powiększającym się luzem zaworowym i ogólnym osłabieniem silnika wyszło jeszcze, że źle wykonany był rowek na wpust pod koło rozrządu i po złożeniu na znaki jeden tłok uderzał delikatnie w zawory. Najgorsze że przestawienie o ząbek nic nie dawało i musiałem wiercić otwory w kole wałka rozrządu żeby przestawić o pół ząbka. Masakra jak oni te części teraz robią.

Proponuję jednak przyjrzeć się rozrządowi skoro po wymianie wału jest problem. Jak zrobiony tam gdzie mój to można sobie na znaki ustawiać.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu336    0

Dziś, zacznę go rozbierać, i będę próbował przestawiać wałek wyrównoważający na rozrządzie, zobaczę co się będzie działo.

Przestawiałem przeciwwagę na rozrządzie, i nic, trzęsie tak jak trzęsło, zauważyłem że bez koła pasowego trzęsie mniej:/

Edytowano przez biniu336

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mifalek10
      Witam.
      Mam pytanie do użytkowników Fendta serii 700 z silnikiem Deutza 6- cylindrowy, 4- zaworowy moc max. 165 KM czy pobiera wam olej? Jak tak to ile?
      Posiadam nowy ciągnik kupiony w tamtym roku i pobiera mi spore ilości oleju. Osoba z AGCO twierdzi że do 300 godzin może brać nawet do 3l na przepracowane 100 godzin, po 300 godzinach będzie brał trochę mniej (co śmieszniejsze stwierdził ze przy lżejszej pracy będzie brał więcej oleju niż przy ciężkiej pracy...) oraz twierdzi że starsze generacje nie biorą oleju, ale ta nowa już tak. Z kolei osoba  z serwisu twierdzi że to stanowczo za dużo. Też uważam, że coś jest nie tak. Chcę to zgłosić na gwarancję, ale najpierw chciałbym dowiedzieć się jak to wygląda u Was?
    • Przez bizonsuperzo56
      witam jak ustawic na znakach rozrzad. wymienialem wal i glownie chodzi o kolo stykajace sie z kolem od walu bo na wale jest oznaczenie C. a na kole stykajacym sie z nim sa nabite dwa przy sobie C i pytanie do was czy ten znak z kola od walu. ma sie z grac pomiedzy tymi dwoma znakami z kolem stykajacym sie z nim
    • Przez azzadek
      Witam, chciałbym wymienić siewnik, obecnie mam Poznaniaka 2,5m, na jakiś inny również 2,5m tak aby radził sobie z nim T25. Poznaniak waży 446kg + 150kg zasypu i Władek nie ma z nim żadnych problemów. Jaki najlepiej siewnik kupić? Zastanawiam się nad nowym Meprozet S107 albo jakaś zachodnia używka np: Amazone D7/D8, Hassia DKL 250, Reform Semo 99 (chyba są w miarę lekkie). Chodzi o taki siewnik by waga maksymalna z zasypaną skrzynią nie przekraczała 700kg. Co polecacie? A poznaniaka muszę wymienić bo już drugi sezon odwala jakieś kwiatki z wysiewem mimo wykonywania prób on i tak wysiewa w polu jak mu się podoba
    • Przez Aktis
      Witam, Niedawno co silnik w moim C360 przeszedł kapitalny remont (nowe zestawy naprawcze, nowy wał korbowego, nowa pompa oleju, nowa pompa wody, regenerowane pompa wtryskowe, szlif bloku, regeneracja głowic i inne drobniejsze rzeczy). Oprócz silnika robiony był jeszcze przodek, podnośnik, hamulce, uszczelnienia skrzyni, regeneracja tylnych osi, sprzęgło, itp. Remont robił warsztat, który ma sprzedasz i serwis Ursusa (taki dealer i aso w jednym). Silnik po remoncie miał przechodzić dzień w warsztacie i u mnie zrobił już ok. 20 mth (jeszcze docierany). Poniżej kilka zdjęć wycieków po tym okresie (przepraszam za kurz). Jak sądzicie czy tak powinien wyglądać ten silnik po remoncie? Co zostało źle zrobione, że taki jest tego efekt?





    • Przez Cariena
      Problem dotyczy MF 3125, a mianowicie wygląda on tak:
      Nie posiadając bagnetu w tym ciągniku, postanowiłem kupić.
      Kupiłem w necie, rozmawiałem z gościem powiedział, że nie ma problemu, jest to dostępne. Kupiłem bagnet za 135 zł "oryginał".
      Niestety nasz oryginał tak za bardzo nie chce pasować. Ma średnicę ok. 1,5mm większą niż otwór na bagnet.
      Teoretycznie, gdy bagnet dojdzie do tego miejsca już nawet się macza w oleju (do kreski opisującą minimum)
      Wcześniej nie miałem w tym ciągniku bagnetu tylko jakiś kawałek blaszki, niewiadomego pochodzenia, nie mam z czym za bardzo porównać. I nie jestem pewien czy to na pewno odpowiedni bagnet.
      Tu następuje prośba, czy ktoś może jakoś potwierdzić, że ten bagnet o takich wymiarach jak na zdjęciu jest dobry do tego ciągnika??
       
      Odległość do maximum - 18,2 cm
      Odległość do minimum - 21,2 cm
       
      Poprzednio ni


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.