Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie można porównywać zużycia paliwa, bo są różne warunki pracy, są gleby gliniaste z pagórkami jak u mnie i piaszczyste z równinami, więc wiadomo, gdzie zużycie paliwa będzie większe, generalnie jest tak, że silniki Perkins palą w obciążeniu jak smoki, a w małym obciążeniu minimalnie, wiem bo mam Perkinsa w MF 255 i w Claas-ie.. W MF silnik jest taki jak w C-360-3P.

  • Like 1
Opublikowano
21 minut temu, zenas napisał:

Nie można porównywać zużycia paliwa, bo są różne warunki pracy, są gleby gliniaste z pagórkami jak u mnie i piaszczyste z równinami, więc wiadomo, gdzie zużycie paliwa będzie większe, generalnie jest tak, że silniki Perkins palą w obciążeniu jak smoki, a w małym obciążeniu minimalnie, wiem bo mam Perkinsa w MF 255 i w Claas-ie.. W MF silnik jest taki jak w C-360-3P.

Chociaż jeden się normalnie i w kulturalny sposób wypowiedział a nie jak te inne bęcwały. Dokładnie tak jak mówiłem pola piaszczyste, niskie obroty silnika mała głębokość, i wychodzi takie spalanie ponieważ ciągnik praktycznie czuje jakby tylko 2 skiby ciągnął. Wiadomo większa głębokość pracy większe obroty i lepsza ziemia to by palił na pewno więcej, aczkolwiek nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem dlatego pisze tak jak pisze.

Opublikowano (edytowane)

Wcale nie o to . Słabo czytasz chyba . Przeczytaj jakieś ostatnich 30 postów , to zmienisz zdanie .

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano

Z drugiej strony nie ma co porównywać godzinowego zużycia paliwa tego samego perkinsa w 60-tce co byle suszej i w 3 skibkach traci przyczepność do tonę czy dwie cięższego ciągnika z napędem 4x4... Różnice mogą być naprawdę duże 

Opublikowano (edytowane)

Nigdy nie sprawdzałem spalania w c360 aż do dziś.Orka głęboka po kuku 1,2 ha dojazd 5 km w jedną stronę czyli razem 10km.Wlałem 15 litrów do pustego zbiornika i udało się wrócić.Pług 3 skibowy ,orka na 2 biegu szosowym.Czas orki ok 3 godziny a na liczniku 2,5 motogodziny.Czyli jak łatwo policzyć 5l/h i 6l/h jeśli chodzi o motogodziny.

Edytowane przez pawel177
Opublikowano

Dane wyssane z palca,chłopie powiedz mi jak ty zrobiłeś 10 km i zaorałeś hektar pola i to na 2 biegu? Jedna motogodzina przy 1860 obr/min to jest 1 godzina zegarowa.Dojazd na dystansie 5 km zajmuje 0,4 mtg sprawdzałem sam.Orałeś 3 godziny obroty pewnie 1800 minimum zakładam że do 2000.Ja przy oraniu 1,5 ha i dojazdem 10 km w obie strony nie mieściłem się 15 l tylko do 20 l wychodziło 17 18 l i to silnik po remoncie,ba 6 klasa ziemi orka 3 skibowym na 3 biegu.Chyba że źle zrozumiałem to znaczy że orka sama ci zajęła 2,5 mtg

Opublikowano

Koledzy na dojazd poszło 0.4 motogodziny.Piąty bieg i max 1200 obrotów-polniak.Reszta na orke.Jak nie wierzycie to trudno.A może te remonty byle jakie?Albo paliwo nie takie?Na czerwonej palił ok 25 litrów na hektar.

Opublikowano

Jakie remonty byle jakie? Co ty mi zarzucasz gościu? Spalanie mam poniżej 6 litrów na motogodzine, na hektar orki potrzebuje 12 13 litrów bo głównie zależy jaka ziemia.Co orałem piachy podałem pirazy drzwi nie sprawdzałem dokładnie ale doliczałem nawroty oraz poprzeczniaki.Rozumiesz że twoje motogodziny nie zgadzają się zegarowymi? Ba na 2 by ci więcej spalił bo prędkość jazdy robi swoje 

Opublikowano (edytowane)

Prędkość jazdy robi swoje -oczywista sprawa,ale ciągnik się tak nie męczy na drugim jak na trzecim biegu-to drugie!przerwa na faje czy jedzenie? a traktor chodzi.I godziny bije.

EDIT-no i orałem 3b a nie piachy,to tak nawiasem mówiąc

Edytowane przez pawel177
Opublikowano

Nie jadłem ani nie palę,mówię ci jeszcze raz że twoje motogodziny nie zgadzają sięz czasem rzeczywistym,dobijasz sobie w kolano z tymi bajkami a dokładnie że robiłeś na 2 biegu więcej czasu zajmie ci zaoranie.Nie będe dalej dyskutował bo na hektar 60-tka spalanie uzyskać na poziomie 10 litrów to jest cud zwykle jest z rzędu 12 l na ha.Nie pisałeś jakie masz ziemie cwaniaku,spalanie mam książkowe więc mnie w pole nie wyprowadzisz

Opublikowano (edytowane)

2,5 motogodziny zajeła orka i dojazd w 1 stronę.co nie zmienia faktu ,że w 15 litrach się zmieścił.Też nie mam zamiaru więcej dyskutować z niedowiarkami.

 

Edytowane przez pawel177
Opublikowano

Ale macie problem. Jak powszechnie wiadomo to każda 60-tak pali inaczej, ciężko porównać nawet nowe było. Motogodziny się zgadzają, wychodzi na to że średnio silnik pracował poniżej 1600 obr/min. Orka wiosenna wiadome że lżejsza, na jesieni może 18 l /ha być mało nie mówiąc o przejazdach, kwestia ziemi, głębokości orki, ogumienia, stanu technicznego papaja i samych pługów.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ja ostatnio sześćdziesiątką u siebie na prostym bronowałem  godzinkę na 3-cim biegu 1600-1800obr, potem radłowałem na 2-gim biegu 30min  ok.1800obr, następnie siałem siewnikiem 1,5 godzinki na 1-wszym biegu ok 1200obr i na koniec jeszcze raz bronowałem 30min 3-ci bieg ok.1600obr i zeżarło mi +-15litrów ropy.

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano
2 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

radłowałem na 2-gim biegu 30min  ok.1800ob

Jak wygląda "radłowanie" ? o.O

Opublikowano (edytowane)

Wpuszczasz radła i jedziesz xD  To jest agregat uprawowy ale bez tych wszystkich wałków czyli sama rama z zębami redliczkowymi. U nas tak na to mówią na południu polski ;)

Edytowane przez PaweLisowicz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kamil22798
      Witam kupie Ciagnik najlepiej c360 lub c360 3p Do 16tyś. Mieszkam w Radomsku pow.radomszczański woj, łódzkie moge dojechac z 100km 
    • Przez matis346
      Witam chciałbym kupić amazone d9 talerzową poszukuje opinii użytkowników takiego siewnika????
    • Przez arviin
      Witam zamierzam kupić zestaw uprawowo siewny bierny do 100km jd i zastanawiam się jaką szerokość wybrać oraz firmę zestaw chodził by na 60ha.
    • Przez coro99
      Witam.
      Mam pewien problem z mf'em 6170 mianowicie:
      Jak go odpalam to rewers nie araguje (nie działa), normalnie włączam obojetnie jaki bieg i na rewersie ustawiam obojetnie jaki kierunek jazdy przód czy tył to nie działa. Dzieje mi sie tak na zimnym silniku. Wie ktos jak to naprawic?
      Mam jeszcze pytanie odnośnie tego rewersu i półbiegów czy musze używać sprzęgła przy zwiększaniu i zmniejszaniu półbiegów i zmienianiu kierunków jazdy?
      Jaki olej do mf'a mf 6170chodzi mi o olej do silnika skrzyni itp.
    • Przez jakga
      Witam jaki polecacie nawóz na pszenice ozimą na wiosne  psenica to Tobak i bamberka dzieki za odpowiedz i pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v