Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No widzisz czterocylindrowego. Czyli pojęcia nie masz jaka jest odczuwalna różnica w pracy 60-ki a 3-p. 

A że w 3-p szybciej zredukujesz niż w 60-ce.... no cóż to prawda wskazują na to dane techniczne i praktyczne zachowanie w reali.  Nie jest to jedyna rzecz o jakiej pisałem najwyraźniej dużo opuściłeś. 

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze 55 konnego 3cyl i jak pisałem jest mocniejszy od 60-tki a tak się składa że ma minimalnie mniejszą pojemność, większy moment obr i większą moc od 4cyl silnika 60-tki - i co ty na to? . Do tego ciągnika nie przypniesz grubera czy porządnego pługa, prędzej opryskiwacz, kosiarkę, zgrabiarkę i w tych pracach 3P spali dużo mniej i to jest wystarczający powód żeby uznać go za lepszy silnik w porównaniu z przestarzałym S-4003

Edytowane przez pawel885
Opublikowano (edytowane)

No.... i tu zawiało fanatyzmem jak diabli. 

Wiele mocniejszy nie jest od 60-ki a sam fakt że lepiej dopracowany może zrównoważyć ewentualne różnice.  W polu kolosalnej różnicy bum się nie spodziewał porównanie prawie identyczne jak 3-p do 60-ki. Nie jesteś obiektywny.........

I gwarantuję ci że 3-p nie pali dużo mniej. Może od zarżniętej 60-ki tak ale porządniej w życiu.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

To wytłumacz mi jak to możliwe że ten 3 cyl jest mocniejszy a ma mniejszą pojemność od 60 tki, równie stara konstrukcja. Przecież wg ciebie to nierealne. I gwarantuję ci że 3P w lekkiej pracy spali spokojnie 30% mniej paliwa, szczególnie przy pracach gdzie trzeba trzymać wysokie obroty

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

Wystarczy jeden co bedzie sie sprzeczał chociaz ma tak duzo przytłaczajacych dowodów na to ze 3 cyl nie jest wcale lepsze od 4 cyl ale kto by tam sie tym przejmował przynajmniej jest coś poczytac i pośiać sie z czego. Ja bym na miejscu moderatora to bym to wszystko skopiował i ksiażke zrobił pod tytułem Ursus 360 czy 360 3p niekończaca sie opowieść

Opublikowano

Nie pisz że 4 cylindry jest lepsze od 3 bo to nie do końca prawda. Temat o C360 i 3P ale są też inne silniki 3 cylindrowe które mają zdecydowanie lepszą charakterystykę niż S-4003.

Opublikowano (edytowane)

To wytłumacz mi jak to możliwe że ten 3 cyl jest mocniejszy a ma mniejszą pojemność od 60 tki, równie stara konstrukcja. Przecież wg ciebie to nierealne. I gwarantuję ci że 3P w lekkiej pracy spali spokojnie 30% mniej paliwa, szczególnie przy pracach gdzie trzeba trzymać wysokie obroty

To bardziej dopracowana konstrukcja i gwarantuje ci że przy oby silnikach w takim samym stanie technicznym różnica w spalaniu jest mniejsza.

 

 

Wystarczy jeden co bedzie sie sprzeczał chociaz ma tak duzo przytłaczajacych dowodów na to ze 3 cyl nie jest wcale lepsze od 4 cyl ale kto by tam sie tym przejmował przynajmniej jest coś poczytac i pośiać sie z czego. Ja bym na miejscu moderatora to bym to wszystko skopiował i ksiażke zrobił pod tytułem Ursus 360 czy 360 3p niekończaca sie opowieść

Nie chodzi o to który lepszy a gorszy, perkins czy inny tylko o trzy a cztery cylindry. Ilość cylindrów ma znaczenie i zawsze ten z większą ilością będzie sprawował się w pracy lepiej. To techniczne uwarunkowanie i nie da się tego przeskoczyć. Oczywiście porównując silniki podobne.

 

 

Nie pisz że 4 cylindry jest lepsze od 3 bo to nie do końca prawda. Temat o C360 i 3P ale są też inne silniki 3 cylindrowe które mają zdecydowanie lepszą charakterystykę niż S-4003.

Od czwórki ursusa pewnie tak bo blokuje ją toporność a i tak mimo tego porównując do niej silniki z tej samej epoki to ciężko a jeśli już jest to różnica nie warta zachodu. 

 

pawel885

Napisany Dzisiaj, 01:15

Ale jakim kosztem? Te 5 koni więcej zje tyle co 20 perkinsa 

 

Nie zje bo i jakim cudem? Sam wyczytałeś z instrukcji ile potrzeba paliwa na jeden koń czy kilowat i tak jest.  Na wytworzenie mocy 5 koni w obu trzeba prawie tyle samo paliwa a różnice sięgają gramów. Pod warunkiem że silniki są sprawne technicznie. 

Tak że bajki zostaw dzieciom.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Pompa w 60-tce to zazwyczaj wielokrotnie regenerowane, zdarte urządzenie, pompiarze zazwyczaj podkręcają delikatnie dawkę żeby klient był zadowolony że silnik ma większą moc po regeneracji a że więcej spali to szczegół i jak ty to piszesz gwarantuję ci że spali więcej niż książkowo... Znajomy zapiął gruber i kitował na 3 biegu to spalanie wyszło szokujące - spaliła zbiornik w ciągu 5 godz . I nie pisz głupot  że 4 zawsze będzie lepsza od 3 bo już czytać się nie chce, ok może zetor 7211 jest lepszy od 5211 bo to te same silniki ale 3P to inna konstrukcja

Opublikowano (edytowane)

Napiszę może trochę nie na temat bo dam porównanie silnika 3p do silników zetorowskich.

3p w według DLG więcej pali od paliwożernego 3 cylindrowego  fetora, w 4 cylindrowych podobna sytuacja.

 

MF 353

error

Zetor 3340

error

 

i 4 cylindrowe

 

Ursus 4514

error

Zetor 5340

error

Edytowane przez StaryKumurun
Opublikowano

pawel885 Co ty za głupoty gadasz następny Wielekrotnie zdarte urządzenie? Ja  piernicze już takich bzdur to się czytać nie da u siebie w 60-tce pompa nie dotykana 32 lata liczyłem spalanie  to wychodzi 6 litrów około na motogodzinę   już trochę zaczyna przepuszczać prawdopodobnie na sekcjach  a ciągnik ma przebieg 5 tyś z kawałkiem  .Tacy pompiarze to gówno warci  na życzenie klienta  ma prawo podkręcić  dawkę a jak sam podkręca to partacz bo później takie zdziwienie  o ile pali smok.W pompie to nie tylko się sekcje się zmienia i ustawia ciśnienie ale także wszystkie luzy w regulatorze na ciężarkach  to się nazywa regeneracja pompy a nie pseduo.Teraz odnosząc sie dalej to jakie obroty miał i jaki areał gruberowania? Pewnie nie odpowiesz na takie pytania  to ja moge powiedzieć że znajomego 3P  w gruberowaniu spalił zbiornik w 6 godzin 

Opublikowano (edytowane)

Okropne bzdury. Nie posiadasz innych argumentów tylko jakieś wymyślone na poczekaniu bzdety?

Bardzo ciekawe dane. Ciekawe co teraz nasz fanatyczny kolega wymyśli za historyjkę.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ale ja ci podałem masę argumentów a ty tylko ten powtarzany w koło że trafi się takie miejsce i czas że 3P zdechnie a 60-tka pojedzie i porównujesz konstrukcję silników 3 i 4 cyl i wmawiasz wyższość 4cyl a ja ci udowodniłem że są silniki 3 cyl lepsze od S-4003....Adi pogadaj z ludźmi co nie oszczędzają ciągników i po 3-4 razy już pompy robili ile im spalają . Oni nie trzymają pod kocem od nowości, 5000h w 32 lata  :lol: Pompa w 3P wymaga większej precyzji i wiedzy przy regeneracji bo sama w sobie jest precyzyjniejsza, co skutkuje oszczędniejszym obchodzeniem się z paliwem, rozklekotana pompa w 3P sprawi że będzie mu brakować paliwa pod obciążeniem, w 60-tce będzie lała na maxa ,to następna generacja zasilania w dieslach, nie wiem co was dziwi że silniki z pompami dpa są oszczędniejsze od starodawnych sekcyjnych.... 

Opublikowano

Dalej opowiadasz głupoty. Gdzie i w którym miejscu udowodniłeś mi że 3 cylindry sprawują się lepiej niż 4? Nie podałeś ani jednego argumentu który trzymał by się kupy. 

Następna sprawa gwarantuję ci że oszczędność nie jest zasługą pompy rotacyjnej a  jeśli to tylko w niewielkim stopniu. Gdyby do 60-ki założył pompę lepszego producenta, z precyzyjniejszą regulacją dawki paliwa nie było by różnicy.

Osobiście nie muszę rozmawiać z nikim kto ma 60-kę bo sam miałem ponad 20 lat i pompę robiłem raz nawet nie wiem po jakim przebiegu bo nie znałem jej wcześniejszej historii.

Zdezelowana pompa rzędowa fizycznie nie jest wstanie podać większej dawki bo nie pozwala na to konstrukcja.  część dawki która ma trafić do wtryskiwacza będzie uciekała pod sekcje do oleju. Nie wiesz na jakiej zasadzie działa więc nie poruszaj tego tematu. A ustawianie jednej i drugiej nie wiele się różni i nie ma tu nic do rzeczy precyzja wykonania a raczej konstrukcja. 

Masz jeszcze jakiś genialny argument?

Opublikowano (edytowane)

Silnik z pompą rotacyjną ma mniejsze jednostkowe spalanie, nie dociera to do ciebie, potrzebuje mniej paliwa na wytworzenie danej mocy. I tego nie przeskoczysz. Rozumiem że w ciągniku fajniej pracuje np deutz F4l913 niż F3l913 ale tem 3 cyl deutz jest i tak o niebo lepszy od S4003, a ty w koło teoretycznie porównujesz silnik 3 i 4 cyl. U nas w skr 60-tek pozbyli się już dawno, mają 3P i chwalą

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

60tka to pomyłka, może kiedyś jak lało się paliwo po 1zł. Mam oba ciągniki i 3p lata przy rozsiewaczu, zgrabiarce i owijarce a 60tka stoi przy paszowozie. Różnica w spalaniu bardzo odczuwalna

Opublikowano

Dalej opowiadasz głupoty. Gdzie i w którym miejscu udowodniłeś mi że 3 cylindry sprawują się lepiej niż 4? Nie podałeś ani jednego argumentu który trzymał by się kupy. 

Następna sprawa gwarantuję ci że oszczędność nie jest zasługą pompy rotacyjnej a  jeśli to tylko w niewielkim stopniu. Gdyby do 60-ki założył pompę lepszego producenta, z precyzyjniejszą regulacją dawki paliwa nie było by różnicy.

Osobiście nie muszę rozmawiać z nikim kto ma 60-kę bo sam miałem ponad 20 lat i pompę robiłem raz nawet nie wiem po jakim przebiegu bo nie znałem jej wcześniejszej historii.

Zdezelowana pompa rzędowa fizycznie nie jest wstanie podać większej dawki bo nie pozwala na to konstrukcja.  część dawki która ma trafić do wtryskiwacza będzie uciekała pod sekcje do oleju. Nie wiesz na jakiej zasadzie działa więc nie poruszaj tego tematu. A ustawianie jednej i drugiej nie wiele się różni i nie ma tu nic do rzeczy precyzja wykonania a raczej konstrukcja. 

Masz jeszcze jakiś genialny argument?

Piszą tutaj o tym że silniki 3 cylindrowe innych producentów są lepsze od silnika S-4003 a nie że w ogóle 3 cylindry są lepsze od 4 i klepane jest to od dwóch stron... Nikt tu nawet nie napisał o tym że 3 cylindry sprawują się lepiej od 4 "ogólnie".

Opublikowano

O Rolniku ! Ty ktorys mocy Ursusa sie poswiecil Przed twymi oczyma stanal Ursus potega mocy niezbadanej.30 koni  szczescia Twojej duszy.

 

Panowie troche dystansu wiekszego w dyskusji :)

Opublikowano

Pawel  A ile ci ten ciągnik wytrzyma bez remontu? 7 8 tyś  nie wiele więcej,5 tyś to już trochę jest  nie gadaj bo te ciągniki wytrzymują do 10 tyś i zaczyna wszystko lecieć od silnika po podnośnik jak nie wcześniej jedynie silnik 3P jak dobrze obsługiwany potrafi więcej deko pociągnać ale też dużo zależy jak kto dotarł silnik jaki olej i jakie prace dużo czynników ogółem.Średni przebieg 60-tki to 7 tyś mtg 2 tyś to jest mało czy nawet te ledwo 1 tysiąc mtg

Opublikowano

Silnik z pompą rotacyjną ma mniejsze jednostkowe spalanie, nie dociera to do ciebie, potrzebuje mniej paliwa na wytworzenie danej mocy. I tego nie przeskoczysz. Rozumiem że w ciągniku fajniej pracuje np deutz F4l913 niż F3l913 ale tem 3 cyl deutz jest i tak o niebo lepszy od S4003, a ty w koło teoretycznie porównujesz silnik 3 i 4 cyl. U nas w skr 60-tek pozbyli się już dawno, mają 3P i chwalą

Wiem że maja mniejsze i nigdzie nie pisałem że jest inaczej.  W moich stronach ciężko już jakakolwiek 60-ke spotkać.

Obie są dziś przestarzałe, obie nie są wstanie spełnić jakichkolwiek norm emisji spalin a pompa 60-ki jest już całkiem prostacka. Gdybyś porównał nowszą wielosekcyjną z bardziej rozbudowanym układem korekcji dawki różnica w spalaniu spadła by jeszcze bardziej.

I nie porównuje tylko teoretycznie już ci to mówiłem. Jeździłem jednym i drugim. Ty  nie podałeś jak na razie żadnego konkretnego przykładu o teorii nie wspomnę. 

 

 

60tka to pomyłka, może kiedyś jak lało się paliwo po 1zł. Mam oba ciągniki i 3p lata przy rozsiewaczu, zgrabiarce i owijarce a 60tka stoi przy paszowozie. Różnica w spalaniu bardzo odczuwalna

60-ka to pomyłka z jakimkolwiek silnikiem by nie była. Tutaj czy perkins, ursus, mercedes nic nie zmienia. A 60-ka pali jak się o niego zadbać nie umie. W dobrym stanie są różnice nie warte zachodu.

 

 

Zgadza się , ale co może wiedzieć człowiek który przesiadł się z 60-tki na mtz-ta, zawsze będzie wychwalał to co miał a wszystko inne ble.... Też miałem 60-tkę

A co ty możesz powiedzieć nie znając zasady działania pomp wtryskowych i mając marne pojęcie teoretyczne, praktycznie zerowe doświadczenie a jedynie fanatyczne poglądu? 

 

 

Piszą tutaj o tym że silniki 3 cylindrowe innych producentów są lepsze od silnika S-4003 a nie że w ogóle 3 cylindry są lepsze od 4 i klepane jest to od dwóch stron... Nikt tu nawet nie napisał o tym że 3 cylindry sprawują się lepiej od 4 "ogólnie".

Nie chodzi o to który lepszy tylko który lepiej sprawuje się w pracy. czterocylindrowy ma zawsze przewagę  oczywiście porównując silniki podobne sobie a nie z różnicami technicznymi cze wiekowymi. To właśnie do kolegi nie dociera dla niego trzy cylindry są najlepsze. 

 

Pawel  A ile ci ten ciągnik wytrzyma bez remontu? 7 8 tyś  nie wiele więcej,5 tyś to już trochę jest  nie gadaj bo te ciągniki wytrzymują do 10 tyś i zaczyna wszystko lecieć od silnika po podnośnik jak nie wcześniej jedynie silnik 3P jak dobrze obsługiwany potrafi więcej deko pociągnać ale też dużo zależy jak kto dotarł silnik jaki olej i jakie prace dużo czynników ogółem.Średni przebieg 60-tki to 7 tyś mtg 2 tyś to jest mało czy nawet te ledwo 1 tysiąc mtg

No 60-ki mają marne przebiegi, szybko sie starzeje i zaczyna spalać ale to już w tym momencie silnik zdezelowany. I na takich zbudowano historię o dużo większym spalaniu, porównując zajechane 60-ki do wylalanego perkinsa. Bardzo mądre i sprawiedliwe bardzo i tylko dla tego żeby zaprzeczając prawom fizyki przechwalać się że trzycylindrowe silniki sprawują się lepiej. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kamil22798
      Witam kupie Ciagnik najlepiej c360 lub c360 3p Do 16tyś. Mieszkam w Radomsku pow.radomszczański woj, łódzkie moge dojechac z 100km 
    • Przez matis346
      Witam chciałbym kupić amazone d9 talerzową poszukuje opinii użytkowników takiego siewnika????
    • Przez arviin
      Witam zamierzam kupić zestaw uprawowo siewny bierny do 100km jd i zastanawiam się jaką szerokość wybrać oraz firmę zestaw chodził by na 60ha.
    • Przez coro99
      Witam.
      Mam pewien problem z mf'em 6170 mianowicie:
      Jak go odpalam to rewers nie araguje (nie działa), normalnie włączam obojetnie jaki bieg i na rewersie ustawiam obojetnie jaki kierunek jazdy przód czy tył to nie działa. Dzieje mi sie tak na zimnym silniku. Wie ktos jak to naprawic?
      Mam jeszcze pytanie odnośnie tego rewersu i półbiegów czy musze używać sprzęgła przy zwiększaniu i zmniejszaniu półbiegów i zmienianiu kierunków jazdy?
      Jaki olej do mf'a mf 6170chodzi mi o olej do silnika skrzyni itp.
    • Przez jakga
      Witam jaki polecacie nawóz na pszenice ozimą na wiosne  psenica to Tobak i bamberka dzieki za odpowiedz i pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v