Polecane posty

Rolnik20    0

Witam,

W jakiej pozycji powinny być ustawione gałki podnośnika w czasie jazdy w transporcie bez jego używania (podnośnika). Czy podczas zwykłej jazdy pompa podnośnika pracuje??? A jak to jest w orce?

 

Mam też drugie pytanie, czy mogę wykipowac przyczepe jesli jest ona na oleju Hipol lub innym przekladniowym, a ciagnik MF255 jest na Agrolu. Czy moze to zaszkodzic pompie hydraulicznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Ja w moim ursusie 3512 podczas transportu mam obie gałki cofnięte do tyłu, w tych ciągnikach pompa pracuje cały czas. Niewielkie ilości innego oleju nie powinny zaszkodzić pompie ale najlepiej nie mieszać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ustawiaj w takiej pozycji jak jest Ci najwygodniej, nawet może być i na stały wydatek ( np. jak potrzebujesz podciągnąć zaczep lub lecisz z zaszyną po wybojach, to nic nie zaszkodzi, ani nie bój się że pompę zajeździsz z tym że wtedy pompa pracuje pod obciążeniem, ogólnie w każdej pozycjo może być tylko w niektórych podniesione na 3/4te wysokości może pojawić się harakterystyczne stukanie wtedy dobrze jest lekko przestawić dzwignię no i w moim mf po kilku min znowu stuka to znowu przestawiam, wiec jak się wkurze to jeżdże na stały wydatek ;) a i dzwignia ma tendencje to bardzo powolnego podjeżdzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciej93    2

Co do drugiego pytania to powiem że z pompą nic nie powinno się stać bo mam tak przy owijarce... myślałem że olej może się zwarzyć ale jednak nic się nie stało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nic się nie stanie jak się hipol z agrolem pomiesza mi jak w skrzyni brakowało do stanu a mam zalany hipol a akurat miałem tylko agrol w domu i wlałem niecałe 5 litrów i nic się nie działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

z tym zwarzeniem czy tam spienieniem się oleju to dobry myk był kiedyś jak się nie chciało pożyczyć komuś maszyny, sami w ten sposób nikomu nie pożyczyliśmy przyczepy zbierającej a amatorów była cała rodzinka ;) no i ten argument z olejem był zawsze skuteczny he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciej93    2

No ale jak znajomy pożyczył ode mnie c-330 i robił baloty po 700 kg i jak mu nie chciała podnosić to nalał jakiegoś oleju i po kilku tygodniach się mleko z niego zrobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Może i nic się nie stanie, ale najlepiej stosować się do zaleceń producenta, my też tak mówiliśmy jak się nie chciało pożyczyć ale jak się naleje do swojego ciągnika nowego oleju a ktoś ma w swoim jakąś smołę to coś trzeba wymyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    11

Co do ustawienia tej pozycji gakli to jak tobie pasuje ;) 

 

A odpowiadajac na 2 pytanie jak troche dostanie Hipolu to nic zbytno sie nie stanie, ale jak dolewac wieksza ilosc to nie zabardzo. A a jak zmieniasz olej w szkrzyni to raczej Agrol lej Hipolu nie radze bo pompa na nim wysiada w mf i wszystki uszczelniacze szlak trafi i wtedy wszystko do regeneracji lub nowe. A wiadomo sama pompa ok. 2,5 kola do niego kosztuje :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek10    4

Zapytam tu żeby nie zakładać nowego tematu... nie dawno kupiłem mf255 i okazało się że brakuje sporo oleju w skrzyni, na tej miarce po prawej stronie jakieś 1.5-2cm do min. Nic się nie stanie jak doleje np. agrol? Ten co jest ma zielony odcień, był chyba nie dawno wymieniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

U nas jest 19 letni hipol , ojciec przed sianokosami dolał 5 agrolu i nic się nie dzieje. W tym roku zmienimy olej bo już za stary i stracił swoje właściwości.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Oryginalny olej to Agrol, zależy jeszcze jakim był zalany, najprędzej Agrol, albo Hipol. Skoro tak mało masz go, to spuść cały i zalej nowym i nie bedziesz sie martwił jaki był wcześniej lany. Tam wchodzi około 40l. Sprawdź jeszcze, czy masz w ogóle olej w zwolnicach (wchodzi po 1,7l). Możliwe, że nie ma uszczelniaczy pomiedzy tylnym mostem a zwolnicami to juz sie nie bedziesz musiał martwić o zwolince (u mnie nie ma tych uszczelniaczy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Jeśli masz kontakt do poprzedniego właściciela, skontaktuj się z nim i zapytaj o parametry oleju i dolej właściwego.. Nie ma pewności co do tego, czy nic się nie stanie. Olei nie powinno się mieszać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek10    4

Oryginalny olej to Agrol, zależy jeszcze jakim był zalany, najprędzej Agrol, albo Hipol. Skoro tak mało masz go, to spuść cały i zalej nowym i nie bedziesz sie martwił jaki był wcześniej lany. Tam wchodzi około 40l. Sprawdź jeszcze, czy masz w ogóle olej w zwolnicach (wchodzi po 1,7l). Możliwe, że nie ma uszczelniaczy pomiedzy tylnym mostem a zwolnicami to juz sie nie bedziesz musiał martwić o zwolince (u mnie nie ma tych uszczelniaczy).

Jak sprawdzić czy jest olej w zwolnicach zakładając, że uszczelniacze są, bo jeśli ich nie ma to nie będzie żadnych miarek tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

O ile się nie myle to w zwolnicach nie ma żadnych miarek. Najprościej to poluzować dolny korek spustowy i zobaczyć czy leci olej, albo ten korek wlewowy wykręcić i za pomocą jakiegoś czystego sznurka lub czegoś podobnego sprawdzić. A jeśli nie ma uszczelniaczy to olej z tylnego mostu przepływa do zwolnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Korki zawsze są, bo gdyby ich nie było, to olej by leciał. Jak patrzysz od tyłu ciągnika, to na każdej zwolnicy są dwa korki. Jeden od tyłu zwolnicy (jest on w pionie) i drugi od dołu zwolnicy (w poziomie). Tył ciągnika. Tam jest dość wyraźnie zaznaczony korek wlewowy, w lewej zwolnicy jest on pomalowany na czerwono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy wał z przystawka ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez HejoMatejo
      Dzień dobry,
      Mam okazję kupić przyczepę tandem ze zdjęcia. Waga przyczepy to około 3 tony, chciałbym ściągnąć zabudowę i mieć platformę do wożenia slomy/siana. Przyczepę chciałbym zaczepiać na dolny zaczep hitch i tutaj pytanie czy nie będzie za ciężka do MF 255? Jeździć będę głównie po asfalcie.

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Panowie mam taki problem mf 255 nowa chłodnica .nowa pompa wody .nowy termostat .nowy wskaźnik temperatury ciągnik teraz na tych upałach bez większego obciążenia praktycznie praca na pusto po przejechaniu 1km temperatura idzie tak na 3/4 zielona pola nie wchodzi na czerwone ale jest blisko,wąż górny bardzo ciepły ten który idzie z bloku też natomiast dolny wąż zimny ,tak samo chłodnica na górze gorąca a na dole zimna.co jeszcze może być nie tak .jeszcze jedno co mnie dzisiaj zaciekawiło to to że silnik był zalany płynem i dzisiaj jak odkręciłem kranik ten w bloku to płyn nie poleciał  żeby spuścić płyn do wymiany pompy to .tylko było zapchane takim błotem dopiero przepchnalem to śrubokrętem i płyn poleciał.w sierpniu w tym ciągniku był robiony kapitalny remont silnika .może ktoś będzie miał pomysł.dawniej to pamiętam że bardzo powoli rosła temperatura w tym mf 255 a teraz właśnie odrazy po odpaleniu chwila i już wskazówka idzie na górę a dosłownie za chwilę idzie pod czerwone pole .dodam że stary zegar nie pokazywał temperatury i było powiedziane że Ferguson długo się grzeje zmieniłem zegar i na tym nowym odrazu pokazuje właśnie 3/4 zielonego pola ,gdyby był przegrzany jak to można sprawdzić ??
    • Przez Karter_66
      Proszę o pomoc mam problem z podnośnikiem i nie działa również wałek wom w Massey Ferguson 375 .Podczas pracy w polu przestał działać podnośnik jak i wałek czy to może pompa hydrauliczna jest problem czy ktoś może wie z czym to się je. Proszę jakieś informacje. Co może być problemem.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj