Skocz do zawartości
KyLLoX

Pytanie dotyczące Ursusa i nie tylko :)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KyLLoX    0

Witam. Interesuję się rolnictwem, lecz niestety mieszkam w mieście i nie mam na co dzień styczności z maszynami rolniczymi. Staram się czytać wszystkie wiadomości o ciągnikach oraz maszynach rolniczych. Moim ulubionym ciągnikiem jest Ursus C-360 (3P). Mam kilka pytań. Mam nadzieję że mi odpowiecie :blink:

 

1. Przeglądając różne ogłoszenia dotyczące sprzedaży ciągników natrafiam na taki napis " Wał po szlifie " Co to oznacza?

2. Czy C-360 posiada takie coś jak biegi szybkie i wolne? Bo nie jestem do końca pewien? Jeśli tak to jak się między nimi przełącza?

3. Co to są zwolnice?

 

To narazie na tyle ;) mam nadzieję że odpowiecie mi na te pytania :) Pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)

 

 

P.S. Jeśli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORc330    0

3p ma biegi szybkie i wolne( szosowe i polowe) wal po szlifie oznacza ze wal silnika byl szlifowany po zatarciu go np.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KyLLoX    0

Dziękuję bardzo za odpowiedzi :blink: a co tych biegów to w jaki sposób się przełącza między wolnymi a szybkimi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

@pawelck tak tak... bardzo ciekawe. zwolnice to jak sama nazwa mówi przekładnia zwalniająca mająca na celu zmniejszenie prędkości obrotowej, a zwiększenie momentu - dwa koła zębate. jedno małe zamocowane na półosi, a drugie duże na wale koła.

 

biegi przełącza się dźwignią reduktora mającą trzy pozycję - do samej góry biegi terenowe, środek - położenie neutralne - skrzynia rozłączona, do siedzenia - biegi szosowe. działa to tak, że normalnie biegi mają przełożenie takie jak prędkość silnika zwolniona w zależności od przełożenia, a reduktor zazwyczaj zwalnia to przełożenie jeszcze dwa razy czyli tak jak zwolnice, tylko reduktor masz w skrzyni i możesz go włączać i wyłączać, to są całe "biegi terenowe". posłużę się fotką użytkownika @robuch6, myślę że się nie obrazi :blink: to ta wajcha po prawej stronie.

 

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus C-360 - pokrywa skrzyni biegów

 

a i jeszcze, szlif wału wykonuje się zazwyczaj przy słabym ciśnieniu smarowania, albo po zatarciu(jak wiemy metal, wraz z wzrostem temperatury zwiększa swą objętość), aby doprowadzić wał do normalnych rozmiarów, albo zniwelować nierówności wynikające ze zużycia. im bardziej zeszlifowany wał, tym grubsze łożyska(panewki) musisz dobrać. 3P ma silnik AD3.152 UR, przy którym lubi wał pękać. po szlifie może być on trochę wątpliwy co do jego jakości oraz wytrzymałości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

I ogólnie 3p lubi wydmuchiwać uszczelki :blink: U znajomego średnio co nie całe 500mtg ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

powiedz znajomemu niech sobie splanuje głowicę oraz blok, bo to normalnie nie jest :blink: takiego silnika, który by wydmuchiwał uszczelkę co 500mth by nie dopuścili do produkcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

zwolnice to przekladnie boczne znajdujace sie na krancach osi. na krancach po to by wal miedzy przekladnia gl. a zwolnica nie byl zbyt gruby. stosuje sie je po to by zmniejszyc obroty, gdyby ich nie uzywano przekladnia glowna bylaby za duza by pomiescic sie w miejscu dla niej przeznaczonym w ciagniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KyLLoX    0

dziękuję wszystkim za odpowiedzi i poświęcony czas. Pozdrawiam :blink:

 

 

kielbasa a co czego służy ta prawa wajcha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lordhagen    280

ta prawa do zmiany na biegi terenowe/szosowe jak zresztą widać wyżej zając-neutral-żółw a ta po lewej do włączania wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel101210    0

są biegi Szosowe/Polowe/Terenowe a ursus C-360 jest taki łatwy w obsłudzę tylko sprzęgło ciężko chodzi ale ja je do końca dociskam a mam 12 lat :blink:

a wajcha służy do dodawania Gazu w C-360 bo ja mam C-360 i to jest wyje.......chany ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

nie pamiętam jak jest w C 360, ale w C330 na końcu osi, na której jest zamontowany pedał sprzęgła jest kalamitka(smarowniczka), w którą wystarczy wepchać 2-3 suwy smarownicy i pedał chodzi jak ' ta lala ' :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

@Kielbasa już tylu speców grzebało że nic nie ździałali :blink: Wogule to trochę źle napisałem 4 lata temu ciągnik miał kapitalkę chodził ok w tamtym roku znów miał remont silnika (wydmuchał uszczelkę i coś nie tak było z wałem korbowym) a w tym roku po 500mtg wydmuchał uszczelkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

po remoncie po dotarciu należałoby dokręcić głowicę, tak robią starzy praktycy, ponieważ w starszych silnikach zdarza się, że wypluje uszczelkę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Głowice dokręca się raz koniec i kropka. Inna sprawa to proste powierzchnie głowicy i bloku.

Co do zwolnic cele ich montowania bywaja rózne oczywiście tytułowa rola to zwolnienie obrotó, ale podnoszą także prześwit np lub obniżaja jak w autobusach mpk. To realizuje się przez montaż tych z dwoma kołami zębatymi. Jstnieją tez planetarne jak w 255 i one służą tylko do zwolnienia obrotów gdyż są w płaszczyźnie osi. Wały korbowe pękaja gdyż są powierzchownie utwardzane i gdy osłabi się ta warstwe kolejnymi szlifami to wał peka pierwszy przeważnie jeszcze wytrzymuje 2 na bank pęknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie mam Urusua C-360 i szukam opon do tyłu i powinny tam byc z tego co pamiętam opony 14.9-28 jeśli się nie mylę. Macie jakiś sklep gdzie kupić tanie i dobre??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hurtopony    1

Marianie opony do twojego ciagnika ursus c-360 to powinny być opony 14.9-28  a nie jak napisałeś 12.4-28. Opony farmking istotnie to bardzo dobre opony ale nie wiadomo jak długo ich niska cena sie utrzyma bo firma ma taką strategie marketingową najpierw tanio sprzedawać dobra markę a potem podnieść ceny.

Opony 14.9-28 można kupić na naszej stronie http://www.hurtopony.pl/opony-rolnicze-14.9-0-28.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Dokładnie, opony powinny być 14.9-28. Z tych tańszych to w miarę znośnie są Cultor i Mitas. Reszta marek nie sprawdzona i mało znana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×