Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Nikita_Bennet

monoblock - w których modelach belarusa i pronara on jest

Polecane posty

Nikita_Bennet    100

Witka.

Z racji ciągłego zainteresowanie sowiecką techniką ciekaw jestem w których modelach zastosowany jest monoblock. Mógłby mi ktoś powiedzieć konkretnie które cyferki w modelu odpowiadają za to?

Chodzi mi i o Belarusy i o Pronary.

Jeżeli dobrze kombinuję to monoblock dalej udzwig 4500-4700kg?

Ale dalej nie wiem w których modelach poniżej 105KM jest ten monoblock.

Mógłby ktoś wypisać modele z monoblockiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LukaszZduny    0

820.2 920.2 952.2 Tak na przykład. Raczej we wszystkich zakładają i tych 1025 1221 1523 tylko w tych większych jest chyba mocniejszy. Ogólnie w belarusie masz sporo kombinacji co do wyposarzenia i kupując trzeba się dokładnie zorientować co się zamawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

no właśnie widzę ale też widzę (np na allegro) że wielu gości sprzedaje niby monoblock ale na zdjęciach jest coś innego więc sami nie wiedzą co sprzedają.

 

Dla mnie to dość istotnę bo muszę się zdecydować czy biorę z PROWu teraz belarusa czy jakiś inny ciągnik ale za 3 lata. Policzyłem, że teraz wyjdzie mi taniej niż za trzy lata.

 

Sam zauważyłem że monoblock jest w wersjach 952.3 na bank

 

LukaszZduny - na co warto jeszcze zwrócić uwagę kupując belarusa 79-95KM?

Monoblock, hak przesuwny, most typu carraro, szerokie opony tak żeby z tyłu były 18,4x34 (bo takie mam w drugim ciągniku). Da się wstawić CBMy?

 

Poza tym:

- siedzisko grammer z podłokietnikami bo widziałem na fotkach że sciągają wersje bez.

- podgrzewacz płynu chłodzącego - da się to zamówić w nówce - bo te podgrzewacze są do kupienia oddzielnie

- tylna dolna szyba - widziałem wersje z szybką i bez.

- zbiornik paliwa 153litry - o co z tym chodzi?

- osłony silnika - przydatne to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć w internecie dużo nie wywnioskujesz... Bo oni wrzucają zdjęcia... żeby tylko były, a nie od konkretnego ciągnika (bynajmniej na allegro) Na stronie Pronaru, te belarusy są już lepiej opisane, ale najlepiej to byłoby gdzieś pojechać i je obejrzeć na żywo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Tak 952.3 też ma ale to już jest ten "TDI" z euro 2. Jak weźmiesz ten most na krzyżakach to masz już te szersze opony 360/70r24 przód i 18.4r34 tył co do podnośnika to jak chcesz ciężki sprzęt zapinać to ten monoblock czy jak tam go zwą jest lepszy. Jak weźmiesz wspomniany podnośnik to masz wałek i blokade właczane elektohydraulicznie (nawet wygodne to)i zbiornik jest jeden duży 140 czy tam 150l a nie dwie połówki po 65l. A na jaką wersje się zapatrujesz? Co do skrzyni to 820,920 lecą max 36 952 pojedzie 32 a 892, 920.3 952.3 przekroczą 40km/h (przy obr fabrycznych)Osłony silnika w zimie dłużej utrzymują ciepło. Chcesz zastąpić zetora czy jako ciągnik pomocniczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

@LukaszZduny - dzięki za info.

Chce jako kolejny ciągnik (jednym pojedzie się orać a drugim będę mógł bronować lub np. agregat czepić).

Zetor zostaje, ciapek zostaje. Zaptarywania mam na parę ha ziemi i chcę mieć dwa większe ciągniki które będą chodzić z tym samym parkiem maszynowym (ten sam pług, te same borny, te same przyczepy). Jak jeden nawali to będe miał czym zakończyć pilne prace.

 

Monoblock głównie chce żeby mi "nie ciekło". Fajnie że jest jeden zbiornik (153litry z opisów chyba) przy monoblocku.

 

Od producenta wiem że mogę zamówić Belaruska z hakami CBM

 

Co do skrzyń - interesuje mnie to co ma jakąś synchronizację czyli 14/4 bo ta 18/4 chyba jej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

powiem tak ze skryznią 14/4 nie miałem problemów synchronizatory bardzo dobrze działają bez zadych zgrzytów tylko sporadycznie gdy wsteczny sie wloncza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Uświadomcie jeszcze ze na R i 1 nie ma synchronizatora :D

 

 

 

- siedzisko grammer z podłokietnikami bo widziałem na fotkach że sciągają wersje bez.

- podgrzewacz płynu chłodzącego - da się to zamówić w nówce - bo te podgrzewacze są do kupienia oddzielnie

- tylna dolna szyba - widziałem wersje z szybką i bez.

- zbiornik paliwa 153litry - o co z tym chodzi?

- osłony silnika - przydatne to?

 

Z podgrzewaczem sie dowiedz bo taniej moze wyjść Cię dokupić osobno, do pronara w wyposarzeniu dodatkowym kosztował 700zł a dokupiliśmy za... PODGRZEWACZ PŁYNU CHŁODZĄCEGO MTZ 1800 WAT (813245347) - Aukcje internetowe Allegro tutaj masz taki, kapitalna sprawa!

 

Tylna dolna szybka -pomocna przy agregowaniu ciągnika z maszyną

 

osłony silnika -na lato koniecznie zdjęte bo ciągnik ma gorsze chłodzenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

właśnie taka grzałeczka mnie by interesowała - wypytam jak to się kształtuje przy braniu nowego belarusa.

A ta szybka z tyłu dużo daje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześc w pronarze 1025a ta szybka jest przydatna w cofaniu pod zaczep u przyczepy bo z góry nie widac trzeba by się bardzo wychylic do tyłu, a powieccie co to jest ten monobloc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×