Skocz do zawartości
janio

alternator PZ1 z plusem na masę 6 diodowy

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

janio    0

posiadam alternator typ PZ1 6 diodowy z + na masę.Jaki zastosować regulator napięcia i przekażnik do ładowania akumulatora w C330,czy lepiej przełożyć diody ? Tylko jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Regulator napięcia mechaniczny a przekaźnik z stykami normalnie zwartymi, popytaj od żuka lub przekaźnik od instalacji gazowej (do odcięcia wtrysku) :) co do podłączenia to chyba są schematy na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janio    0

Regulator napięcia mechaniczny a przekaźnik z stykami normalnie zwartymi, popytaj od żuka lub przekaźnik od instalacji gazowej (do odcięcia wtrysku) ;) co do podłączenia to chyba są schematy na forum

 

Czy regulator napięcia może być od prądnicy,jeżeli nie to proszę o podanie jaki typ zastosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Od prądnicy na pewno NIE,a z czego wyciągnąłeś ten alternator, nie było przy nim reg napięcia, prawdopodobnie podejdzie mechaniczny od żuka, zapodaj foto alternatora, szczególnie od tyłu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


janio    0

Od prądnicy na pewno NIE,a z czego wyciągnąłeś ten alternator, nie było przy nim reg napięcia, prawdopodobnie podejdzie mechaniczny od żuka, zapodaj foto alternatora, szczególnie od tyłu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janio    0

Witam ponownie.

Połączyłem wyjścia z alternatora:

19 z"-"akumulatora

18 z regulatorem RC2/12b na 67,15 na regulatorze do stacyjki15

10 masa regulatora

i okazuje się,że robi zwarcie.Zmieniłem przewody na regulatorze i jest ok.

Podłączyłem przekażnik do lampki kontrolnej i okazuje się ,że prąd wzbudzenia wynosi tylko max5,5V.Ten prąd nie załączy przekażnika do wyłączenia lampi kontr.

styki przekażnika 85 na 18 alt,86i87 ze stacyjki15,30 na lamp.kontr.-2 strlamki na masę.

Gdzie tkwi błąd i jak uzyskać 7V do załączenia przekażnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



janio    0

Na tej stronie jest zdjęcie tego alternatora

 

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/639149939cef3499.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janio    0

Witam ponownie.

Połączyłem wyjścia z alternatora:

19 z"-"akumulatora

18 z regulatorem RC2/12b na 67,15 na regulatorze do stacyjki15

10 masa regulatora

i okazuje się,że robi zwarcie.Zmieniłem przewody na regulatorze i jest ok.

Podłączyłem przekażnik do lampki kontrolnej i okazuje się ,że prąd wzbudzenia wynosi tylko max5,5V.Ten prąd nie załączy przekażnika do wyłączenia lampi kontr.

styki przekażnika 85 na 18 alt,86i87 ze stacyjki15,30 na lamp.kontr.-2 strlamki na masę.

Gdzie tkwi błąd i jak uzyskać 7V do załączenia przekażnika?

 

Tu dokonałem pewnej zmiany.Styki przekażnika 85

połączyłem ze środkiem mostka prostowniczego wewnątrz alternatora i uzyskałem napęcie powyżej 7 V podczs ładowania potrzebne do jego załączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×