janio

alternator PZ1 z plusem na masę 6 diodowy

Polecane posty

janio    0

posiadam alternator typ PZ1 6 diodowy z + na masę.Jaki zastosować regulator napięcia i przekażnik do ładowania akumulatora w C330,czy lepiej przełożyć diody ? Tylko jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Regulator napięcia mechaniczny a przekaźnik z stykami normalnie zwartymi, popytaj od żuka lub przekaźnik od instalacji gazowej (do odcięcia wtrysku) :) co do podłączenia to chyba są schematy na forum


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janio    0

Regulator napięcia mechaniczny a przekaźnik z stykami normalnie zwartymi, popytaj od żuka lub przekaźnik od instalacji gazowej (do odcięcia wtrysku) ;) co do podłączenia to chyba są schematy na forum

 

Czy regulator napięcia może być od prądnicy,jeżeli nie to proszę o podanie jaki typ zastosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Od prądnicy na pewno NIE,a z czego wyciągnąłeś ten alternator, nie było przy nim reg napięcia, prawdopodobnie podejdzie mechaniczny od żuka, zapodaj foto alternatora, szczególnie od tyłu ;)


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janio    0

Od prądnicy na pewno NIE,a z czego wyciągnąłeś ten alternator, nie było przy nim reg napięcia, prawdopodobnie podejdzie mechaniczny od żuka, zapodaj foto alternatora, szczególnie od tyłu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janio    0

Witam ponownie.

Połączyłem wyjścia z alternatora:

19 z"-"akumulatora

18 z regulatorem RC2/12b na 67,15 na regulatorze do stacyjki15

10 masa regulatora

i okazuje się,że robi zwarcie.Zmieniłem przewody na regulatorze i jest ok.

Podłączyłem przekażnik do lampki kontrolnej i okazuje się ,że prąd wzbudzenia wynosi tylko max5,5V.Ten prąd nie załączy przekażnika do wyłączenia lampi kontr.

styki przekażnika 85 na 18 alt,86i87 ze stacyjki15,30 na lamp.kontr.-2 strlamki na masę.

Gdzie tkwi błąd i jak uzyskać 7V do załączenia przekażnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Że tak powiem, nic nie widzę :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janio    0

Na tej stronie jest zdjęcie tego alternatora

 

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/639149939cef3499.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janio    0

Witam ponownie.

Połączyłem wyjścia z alternatora:

19 z"-"akumulatora

18 z regulatorem RC2/12b na 67,15 na regulatorze do stacyjki15

10 masa regulatora

i okazuje się,że robi zwarcie.Zmieniłem przewody na regulatorze i jest ok.

Podłączyłem przekażnik do lampki kontrolnej i okazuje się ,że prąd wzbudzenia wynosi tylko max5,5V.Ten prąd nie załączy przekażnika do wyłączenia lampi kontr.

styki przekażnika 85 na 18 alt,86i87 ze stacyjki15,30 na lamp.kontr.-2 strlamki na masę.

Gdzie tkwi błąd i jak uzyskać 7V do załączenia przekażnika?

 

Tu dokonałem pewnej zmiany.Styki przekażnika 85

połączyłem ze środkiem mostka prostowniczego wewnątrz alternatora i uzyskałem napęcie powyżej 7 V podczs ładowania potrzebne do jego załączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
    • Przez Skowron15
      witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj