francesco

Zetor 7211 silnik

Polecane posty

francesco    0

Witam wszystkich forumowiczów,

kupiłem silnik do zetora 7211 i jest dziwna część której nie miałem w poprzednim silniku. Chodzi o cos w rodzaju płaskownika wystajace z bloku silnika nad pradnica. "wahadełko" to sie rusza w gore i w dol ale nie wiem do czego sluzy? moze ktos potrafi mi wyjasnic? no i jeszcze jedno pytanie. jest jakas tabela z numerami silnika etc. etc. zeby mozna bylo sprawdzic rok produkcji silnika...? z gory dziekuje za wszystkie wskazowki. pozdrawiam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Witam,

najlepiej byłoby gdybyś zrobił zdjęcie owemu "wachadełku" ale z tego co piszesz to może być odprężnik, tabeli z numerami niestety nie posiadam(nie wiem czy w ogóle ktoś by posiadał) ale na pewno wskazówką jest ilość filtrów paliwa- jeżeli jest jeden to rok produkcji powyżej 89' jeżeli dwa to poniżej(jeżeli ktoś ma fabrycznego zetora z innego roku to piszcie) inną wskazówką która niestety wymaga już ingerencji w silnik jest policzenie pierścieni na tłoku - silniki do 87' roku mają po jeden więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Sam silnik o ile mi wiadomo nie ma tabliczki znamionowej, ale na odlewie bloku jest rok pro. za pompą wtryskową zaraz obok miejsca na grzałkę.U mnie jest 14.11.90. podobnie na obudowie skrzyni biegów, ale nie jestem na 100% pewny czy można na tym bazować chcąc ustalić rp silnika.W moim ZETORZE to nawet pasuje zgodnie z papierami.

To "wchadełko" jest ciekawe, nigdy nie spotkałem się z czymś takim.Morze faktycznie to jest odprężnik, a silnik jest z ciągnika czy np. z jakiegoś agregatu?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

Dzięki za odpowiedzi. wieczorem postaram się podrzucić ładne fotki tego czegoś :) a pochodzenia silnika niestety nie znam :) zobaczymy jak sprawa się rozegra. a teraz idę pokręcić kluczami :) trzeba zrobić miejsce na drugi silnik :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

Niestety drodzy forumowicze. nie doczekacie się fotek. okazuje się że to wahadełko, to jest najprawdopodobniej rozprężnik. ale wyszły też inne sprawy. dekiel z przodu silnika jest od Z5201 albo Z5001 (obrotomierz montowany na dwie śruby). na bloku silnika pod pompą jakieś znaczki, które nie za bardzo widać (xxx 16 10). wygląda na to że silnik składany jest z kilku podobnych silników. z drugiej strony zaś 6 cyfrowy numer silnika. kolektor ssący jest bez miejsca na wąż do sprężarki, wydechowy ma wylot nie w tym miejscu co powinien na 4 zamiast na 3 cylindrze (więc albo jest od C-360 albo od silnika Z5001/Z5201). zatem trzeba będzie masę części przełożyć z mojego silnika. Dziękuję farmer7745 i igorass za zainteresowanie i pomoc. Nauczony doświadczeniem, postaram się pomagać innym posiadaczom zetorów. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

na glowicach jest wybity miesiac i rok produkcji


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

A orientuje się ktoś może, na czym polega różnica w czujniku obrotomierza. jedne są montowane na dwie śruby a inne na cztery. czy obie wersje są elektryczne??? i jeszcze jedno. Czy bez problemu przełożę pompę wspomagania z mojego silnika do tego kupionego, jeżeli otwór jest, tylko nie ma tej zębatki na wałku od sprężarki, co napędza pompę wspomagania??? czy będę mógł wstawić swoją zębatkę??? dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

moze to silnik ursusa 360 taki jaki był w ostrówku/pelikanie cos takiego Masz ?

 

Dokladnie mam cos takiego kolego... teraz to sie wkurzylem i to zdrowo. bo mowa byla o silniku zetor 7211 a nie silniku z ostrowka... lekko przekret jakis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj