francesco

Zetor 7211 silnik

Polecane posty

francesco    0

Witam wszystkich forumowiczów,

kupiłem silnik do zetora 7211 i jest dziwna część której nie miałem w poprzednim silniku. Chodzi o cos w rodzaju płaskownika wystajace z bloku silnika nad pradnica. "wahadełko" to sie rusza w gore i w dol ale nie wiem do czego sluzy? moze ktos potrafi mi wyjasnic? no i jeszcze jedno pytanie. jest jakas tabela z numerami silnika etc. etc. zeby mozna bylo sprawdzic rok produkcji silnika...? z gory dziekuje za wszystkie wskazowki. pozdrawiam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Witam,

najlepiej byłoby gdybyś zrobił zdjęcie owemu "wachadełku" ale z tego co piszesz to może być odprężnik, tabeli z numerami niestety nie posiadam(nie wiem czy w ogóle ktoś by posiadał) ale na pewno wskazówką jest ilość filtrów paliwa- jeżeli jest jeden to rok produkcji powyżej 89' jeżeli dwa to poniżej(jeżeli ktoś ma fabrycznego zetora z innego roku to piszcie) inną wskazówką która niestety wymaga już ingerencji w silnik jest policzenie pierścieni na tłoku - silniki do 87' roku mają po jeden więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Sam silnik o ile mi wiadomo nie ma tabliczki znamionowej, ale na odlewie bloku jest rok pro. za pompą wtryskową zaraz obok miejsca na grzałkę.U mnie jest 14.11.90. podobnie na obudowie skrzyni biegów, ale nie jestem na 100% pewny czy można na tym bazować chcąc ustalić rp silnika.W moim ZETORZE to nawet pasuje zgodnie z papierami.

To "wchadełko" jest ciekawe, nigdy nie spotkałem się z czymś takim.Morze faktycznie to jest odprężnik, a silnik jest z ciągnika czy np. z jakiegoś agregatu?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

francesco    0

Dzięki za odpowiedzi. wieczorem postaram się podrzucić ładne fotki tego czegoś :) a pochodzenia silnika niestety nie znam :) zobaczymy jak sprawa się rozegra. a teraz idę pokręcić kluczami :) trzeba zrobić miejsce na drugi silnik :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

Niestety drodzy forumowicze. nie doczekacie się fotek. okazuje się że to wahadełko, to jest najprawdopodobniej rozprężnik. ale wyszły też inne sprawy. dekiel z przodu silnika jest od Z5201 albo Z5001 (obrotomierz montowany na dwie śruby). na bloku silnika pod pompą jakieś znaczki, które nie za bardzo widać (xxx 16 10). wygląda na to że silnik składany jest z kilku podobnych silników. z drugiej strony zaś 6 cyfrowy numer silnika. kolektor ssący jest bez miejsca na wąż do sprężarki, wydechowy ma wylot nie w tym miejscu co powinien na 4 zamiast na 3 cylindrze (więc albo jest od C-360 albo od silnika Z5001/Z5201). zatem trzeba będzie masę części przełożyć z mojego silnika. Dziękuję farmer7745 i igorass za zainteresowanie i pomoc. Nauczony doświadczeniem, postaram się pomagać innym posiadaczom zetorów. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    739

na glowicach jest wybity miesiac i rok produkcji


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

A orientuje się ktoś może, na czym polega różnica w czujniku obrotomierza. jedne są montowane na dwie śruby a inne na cztery. czy obie wersje są elektryczne??? i jeszcze jedno. Czy bez problemu przełożę pompę wspomagania z mojego silnika do tego kupionego, jeżeli otwór jest, tylko nie ma tej zębatki na wałku od sprężarki, co napędza pompę wspomagania??? czy będę mógł wstawić swoją zębatkę??? dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

moze to silnik ursusa 360 taki jaki był w ostrówku/pelikanie cos takiego Masz ?

 

Dokladnie mam cos takiego kolego... teraz to sie wkurzylem i to zdrowo. bo mowa byla o silniku zetor 7211 a nie silniku z ostrowka... lekko przekret jakis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Treys
      Witam po raz pierwszy.
      Ostatnimi czasy oddałem pompę do regeneracji bo nie odpalany był traktor długi czas ( mniejsza z tym czemu ) - siadła pompa oczywiście została zregenerowana i działa.
      Problem pojawił się, że leje się z tego miejsca paliwo

      Zdaje mi się, że śrubka która jest zamontowana nie jest oryginalna ponieważ przepuszcza paliwo

      Jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy taka była zamontowana czy ktoś inny grzebał....w każdym bądź razie ucieka z tego miejsca paliwo i się sączy jakby nie było szczelne.
    • Przez ziooober88
      Witam, jakiś czas temu robiłem remont Zetora 7211. Dzisiaj pracował z głęboszem 1-pazur. Miał trochę ciężko. Chłodnica jest zalana płynem do połowy tego górnego węża. Z wężyka tego co jest pod korkiem chłodnicy założyłem wężyk, który włożyłem do butelki. No i gdy sprawdziłem czy coś naleciało do tej butelki to było jakieś 0,7l.
      Termostat był wymieniony w zeszłym roku. Silnik ma temperaturę pracy w granicach 90 stopni.
      Kiedy silnik ostygł odkręciłem korek chłodnicy i słychać było zasysanie powietrza. W momencie odpalenia ciągnika płyn w chłodnicy zachowuje się stabilnie.

      Czy takie zachowanie pod dużym obciążeniem (czasami traktor prawie zgasł - jeżdżone było na szybkiej jedynce) jest normalne? Może wtedy wywalać delikatnie płyn? W chłodnicy zostało płynu tyle, że dotykał dolnej krawędzi tego węża górnego.
    • Przez sylwek1999
      Witam zetor na zimnym silniku lub ciepłym na obrotach jałowych dymi nie na niebiesko-bialy dym. Jakie mogą być przyczyny od czego zacząć?
    • Przez Matin2o
      Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?
       
      P.S 
      Jakie powinno byc ciśnienie?
    • Przez m3tysek
      Witam, dwie głowice są wilgotne na wydechu albo olej lub paliwo wymienione pierścienie i tuleje dotarły głowice po remoncie nowe wtryskiwacze, została tylko stara pompa. Głowice 1czeska 2 Chełmna i tu jest zagadka gdzie nie przykrece głowicy czeskiej jest sucha tylko w zamiennik jest mokry, nie mam pojęcia dlaczego poprzedni właściciel zamienił głowice. Pompą wtryskową też przyspieszałem i opóźnialem zapłon nic to nie daję, wtryskiwacze dwa podtoczone żeby były głębiej nic nie dało już brak pomysłu


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj