Skocz do zawartości
francesco

Zetor 7211 silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
francesco    0

Witam wszystkich forumowiczów,

kupiłem silnik do zetora 7211 i jest dziwna część której nie miałem w poprzednim silniku. Chodzi o cos w rodzaju płaskownika wystajace z bloku silnika nad pradnica. "wahadełko" to sie rusza w gore i w dol ale nie wiem do czego sluzy? moze ktos potrafi mi wyjasnic? no i jeszcze jedno pytanie. jest jakas tabela z numerami silnika etc. etc. zeby mozna bylo sprawdzic rok produkcji silnika...? z gory dziekuje za wszystkie wskazowki. pozdrawiam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Witam,

najlepiej byłoby gdybyś zrobił zdjęcie owemu "wachadełku" ale z tego co piszesz to może być odprężnik, tabeli z numerami niestety nie posiadam(nie wiem czy w ogóle ktoś by posiadał) ale na pewno wskazówką jest ilość filtrów paliwa- jeżeli jest jeden to rok produkcji powyżej 89' jeżeli dwa to poniżej(jeżeli ktoś ma fabrycznego zetora z innego roku to piszcie) inną wskazówką która niestety wymaga już ingerencji w silnik jest policzenie pierścieni na tłoku - silniki do 87' roku mają po jeden więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Sam silnik o ile mi wiadomo nie ma tabliczki znamionowej, ale na odlewie bloku jest rok pro. za pompą wtryskową zaraz obok miejsca na grzałkę.U mnie jest 14.11.90. podobnie na obudowie skrzyni biegów, ale nie jestem na 100% pewny czy można na tym bazować chcąc ustalić rp silnika.W moim ZETORZE to nawet pasuje zgodnie z papierami.

To "wchadełko" jest ciekawe, nigdy nie spotkałem się z czymś takim.Morze faktycznie to jest odprężnik, a silnik jest z ciągnika czy np. z jakiegoś agregatu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

francesco    0

Dzięki za odpowiedzi. wieczorem postaram się podrzucić ładne fotki tego czegoś :) a pochodzenia silnika niestety nie znam :) zobaczymy jak sprawa się rozegra. a teraz idę pokręcić kluczami :) trzeba zrobić miejsce na drugi silnik :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

Niestety drodzy forumowicze. nie doczekacie się fotek. okazuje się że to wahadełko, to jest najprawdopodobniej rozprężnik. ale wyszły też inne sprawy. dekiel z przodu silnika jest od Z5201 albo Z5001 (obrotomierz montowany na dwie śruby). na bloku silnika pod pompą jakieś znaczki, które nie za bardzo widać (xxx 16 10). wygląda na to że silnik składany jest z kilku podobnych silników. z drugiej strony zaś 6 cyfrowy numer silnika. kolektor ssący jest bez miejsca na wąż do sprężarki, wydechowy ma wylot nie w tym miejscu co powinien na 4 zamiast na 3 cylindrze (więc albo jest od C-360 albo od silnika Z5001/Z5201). zatem trzeba będzie masę części przełożyć z mojego silnika. Dziękuję farmer7745 i igorass za zainteresowanie i pomoc. Nauczony doświadczeniem, postaram się pomagać innym posiadaczom zetorów. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

A orientuje się ktoś może, na czym polega różnica w czujniku obrotomierza. jedne są montowane na dwie śruby a inne na cztery. czy obie wersje są elektryczne??? i jeszcze jedno. Czy bez problemu przełożę pompę wspomagania z mojego silnika do tego kupionego, jeżeli otwór jest, tylko nie ma tej zębatki na wałku od sprężarki, co napędza pompę wspomagania??? czy będę mógł wstawić swoją zębatkę??? dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
francesco    0

moze to silnik ursusa 360 taki jaki był w ostrówku/pelikanie cos takiego Masz ?

 

Dokladnie mam cos takiego kolego... teraz to sie wkurzylem i to zdrowo. bo mowa byla o silniku zetor 7211 a nie silniku z ostrowka... lekko przekret jakis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×