Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

heh kolego ja miałem c 385A i by zredukować z 4 na 3 musiał prawie stanąć, a z 3 na 2 to zapomnij. po prostu one już tak mają. Mój kolega w 914 i 902 miał ten san kłopot. To trzeba się przyzwyczaić i będzie ok

Opublikowano

W zetorze 8245 czyli w praktycznie identycznym ciągniku co 385a, można zredukować z 4 na 3 (żółw lub zając- to bez znaczenia na tych biegach) ale bez zgrzytu z 3 na 2 to mogę tylko po uprzednim zredukowaniu prędkości jazdy jak i obrotów silnika do minimum, ale jeszcze coś zgrzytnie, po prostu tak skonstruowana skrzynia, nic na to nie poradzi, chyba że jest po remoncie to może jest lepiej B)

Opublikowano

heh kolego ja miałem c 385A i by zredukować z 4 na 3 musiał prawie stanąć, a z 3 na 2 to zapomnij. po prostu one już tak mają. Mój kolega w 914 i 902 miał ten san kłopot. To trzeba się przyzwyczaić i będzie ok

 

 

Ha ha B) a u mnie się da zredukowac z 4-3 , 3-2 , a nawet z 2-1 bezproblemowo B)

Opublikowano

Słuchaj jest to napewno nie sprzęgło bo jak by to było sprzęgło to byś nie wbił biegu ja tak miałem z Bizonem tarcza się oberwała i skrzynia by ci zgrzytała jest to napewno coś w skrzyni zdejmnij górną pokrywe skrzyni i zobacz co jest mogła oberwać się zębatka lub cuś w tym stylu masz poprostu sztywną wajche od biegów i tak ci się wydaje że wkleszczasz bieg.

Opublikowano

Ha ha :huh: a u mnie się da zredukowac z 4-3 , 3-2 , a nawet z 2-1 bezproblemowo :)

Ja mam C-385A Turbo i zmieniam biegi normalnie, czasem ze zgrzytem. Nieraz się zdarza ,że bieg nie chce wskoczyć tylko skrzynia zgrzyta (jak prawie we wszystkich dużych Ursusach i Zetorach), w takim przypadku trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło i bieg normalnie wskakuje (czasem może wystąpić szarpnięcie skrzyni).

Opublikowano

W zetorze 8245 czyli w praktycznie identycznym ciągniku co 385a, można zredukować z 4 na 3 (żółw lub zając- to bez znaczenia na tych biegach) ale bez zgrzytu z 3 na 2 to mogę tylko po uprzednim zredukowaniu prędkości jazdy jak i obrotów silnika do minimum, ale jeszcze coś zgrzytnie, po prostu tak skonstruowana skrzynia, nic na to nie poradzi, chyba że jest po remoncie to może jest lepiej :)

 

 

kolego 8245 to raczej prawie taki sam ciagnik jak 934 i nie zgrzyta bo ma synchronizowana skrzynie

Opublikowano

można jeszcze spróbować wyregulować hamulec wałka skrzyni. U mię da się zredukować czasami bez a czasami z lekkim zgrzytem.Spróbuj zmieniać biegi na dwa razy , czyli sprzęgło luz sprzęgło i jednocześnie bieg..

Opublikowano

No macie racje ze ten typ tak ma ale w C-385 trzeba wyczuć obroty i na dwa razy sprzegło to pomaga czy zmieniasz na miejsze czy na większe zawsze dwa razy sprzęgło i nie zgrzyta no czasami sie zdarzy ale to w ciężkich warunkach ze troche zgrzytnie hehe ;)pzdr

Opublikowano

w transporcie z niezbyt ciężkim ładunkiem to zmieniam bez sprzęgła i dobrze wchodzą (lepiej jak ze sprzęgłem) tylko trzeba gazem dobrze operować, przed wyrzuceniem biegu popuścić gaz żeby tryby poluzowały potem obroty zmniejszyć lub zwiększyć i zmieniają się ładnie w obie strony i nie jest to ze szkodą dla skrzyni. a tak ogólnie to czasem jest kupa zgrzytu ale niema czym się przejmować bo każdy bez synchro tak ma.

Opublikowano

Witam. Czyli zgrzytanie podczas zmiany biegów to normalne w c-385?? Bo ja mam od niedawna takiego i faktycznie tak jest, ale też przy ruszaniu: ciężko jest włączyć bieg bo zgrzyta. Im większy tym gorzej. A czasami np. z turem, to wciśnięcie sprzęgła jakby nie powoduje zatrzymania ciągnika - trzeba hamować bo jedzie jakby nic. I jeszcze jedno. Z Większego biegu czasami nie rusza - jakby sprzęgło się ślizgało. To sprzęgło - TAK??

Opublikowano

Pod drabinką z prawej strony masz takie owalne okienko na dwie śrubki na 13 klucz i jak to odkręcisz to musicz mieć taki wałek i włożyć go zamkniętym końcem. Możesz mieć tam ten wałek włożony ale odwrotnie a wogule możesz go tam nie mieć.

 

To jak masz wałek włożony zamkniętym końcem to masz 1000obr

A jak masz włożony otwartym końcem albo go nie mnasz wogule to masz wtedy obtoty 540obr.

Opublikowano

Witam. Czyli zgrzytanie podczas zmiany biegów to normalne w c-385?? Bo ja mam od niedawna takiego i faktycznie tak jest, ale też przy ruszaniu: ciężko jest włączyć bieg bo zgrzyta. Im większy tym gorzej. A czasami np. z turem, to wciśnięcie sprzęgła jakby nie powoduje zatrzymania ciągnika - trzeba hamować bo jedzie jakby nic. I jeszcze jedno. Z Większego biegu czasami nie rusza - jakby sprzęgło się ślizgało. To sprzęgło - TAK??

 

 

tak kolego to sprzęgło może być źle wyregulowane lub spalone a żeby lżej wchodziły możesz podciągnąć łożysko pod te łapki od sprzęgła na taką odległość żeby się tylko nie kręciło jak zapalisz silnik i będzie ładnie wysprzęglać ale jak ślizga to coś nie tak z regulacja i jak dla mnie to trzeba rozjechać tym ciągnikiem żeby to sprzęgło ustawić, ewentualnie wymienić tarczę. jak coś to pytaj postaram się pomóc bo już ustawiałem sprzęgło w tym ciągniku. pozdrawiam

Opublikowano

Mam problem ze skrzynią w 902 otóż zdjąłem pokrywę górną i nie mogę jej dobrze założyć, gdyż gdy dokręce bokują się biegi niektóre. Przedtem chodziły normalnie Wiecie może ile przychodzi tych sprężyn co trzymają tą kulkę bo u mnie były tylko 2 jak rozbierałem albo jest tam coś pomieszane ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

na każdą kulkę jest jedna spreżyna jedne sa w obudowie a dwaie jak zdiołeś pkrywę to powinny być w otworach skrzyni biegów niedawno robiłem ale juz zapomniałem jak to było.

Opublikowano

Ja mam 912 z oryginalną skrzynią i sprzęgłem "słoneczko" i mi nic nie zgrzyta. Przy ruszaniu wciskam sprzęgło do końca wtedy działa hamulec wałka sprzęgłowego i przy włączaniu biegu nic nie ma prawa zgrzytać. Można też wcisnąć sprzegło i poczekać chwilke aż wałem sprzegłowy przestanie sie obracać i wtedy też nie ma prawa zgrzytać. Przy zmianie biegów na wyższy obroty silnika musza być ustawione na 600 - 700 i np. z jedynki na dwójke to szybkim ruchem sie przełącza bieg i nie ma zgrzytu tylko pedał sprzęgła wciskamy tylko do pierwszego oporo bo jak wcisniemy do oporu to hamulec wałka sprzegłowego będzie go hamował i zawsze będzie zgrzytało.. Z biegu 2 na 3 obroty silnika 600 - 700 wciskamy sprzegło do pierwszego oporu wyłączamy 2 puszczamy sprzegło, wciskamy sprzegło do pierwszego oporu i włączamy 3 i musi wejść bez zgrzytu. Z 3 na 4 tak samo albo odrazu. Z 4 na 3 wciskamy sprzegło do pierwszego oporu wyłączamu bieg puszczamy sprzegło, wciskamy sprzegło do pierwszego oporu i właczamy 3 i wchodzi jak w masełko. Tak samo robimy redukując z 4 na 2 albo z 2 na 1. Tylko należy pamiętać o predkości ciagnika np redukując do 1 ciągnik musi miec predkość około 6 km/h itp bo jka będzie miał z 11 to napewno będzie zgrzyto, można też sobie pomagać obrotami silnika. Przy zmianie kierunku jazdy zawsze najpierw wyłaczamy reduktor zmieniamy bieg i włączamy reduktor. Przy wyłaczaniu biegu jak nie chce bieg wyskoczyć to wystarczy na hamulec nadusić. Technika "sprzegła na dwa razy" jest opisana w instrukcji obsługi c-4011 i u-912 jak to już ktoś opanuje to jest normalnie bajka.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v