Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bry, Takie pytanie mam, wymienię wałek główny skrzyni w c 360 odjeżdżając tylko tyłem? chciałbym odjechać tyłem i zrobić co trzeba , skręcić most ze skrzynią i dopiero wtedy odjechać przodem i zrobić wałki sprzęgłowe i sprzęgło, ciężko będzie samemu rozjechać na 3 dlatego czy aby tak się nie dało? 

Opublikowano

Nie każdy ma wózki.Samym tyłem szybciej,o ile kabina nie blokuje mostu,nie trzeba jej zwalać,wjeżdzasz pod dach,wiążesz kabinę w dwóch miejscach za tył do krokwi.Dyszel pod dolny zaczep,przytrzymać,a dwie osoby za koła.

Opublikowano

Tak górny czyli wałek główny , zależy jak to się wyciąga, ma wyjść do tyłu czy do góry ? jak do góry to faktycznie lepiej wykręcić całą skrzynię. wózek jest ale podwójny ( stała podpora i wózek jezdny) więc wózkiem mogę tylko na dwie części, wciągarka łańcuchowa też jest ale wózki zrobiłem bo samemu na łańcuchu ciężko silnik ze skrzynią zjechać.

Kabina blaszanka więc nie wiem czy uda się bez demontażu. 

Opublikowano (edytowane)

Górny wał od góry skrzyni nie wyjmiesz za Chiny skrzynia z tyłu ma przegrodę w której osadzone jest łożysko a w nim wał,tylko przez tył..Do tego ciągnika żdanych wózków nie trzeba,do tego ciągnika wystarczy mocny drążek,zwłaszcza gdy jedziemy silnikiem 3,5 metrowy.. by mieć przewagę,drąg podsadzasz pod belkę kół przednich i spinasz solidnym łańcuchem za przedni zaczep,a boki przodka podbijasz klinami aby nie skręciło silnikiem i za koła dwie osoby a nawet jedna do kół,a most? prawie nie ma żadnej przewagi,wystarczy dobrze zamocować na sztywno drążek od tyłu i trzecia osoba przytrzymuje a dwie za koła.Jak ta kabina rozbiera się od tyłu,tak żeby most uwolnił się spod niej to jej zwalać nie trzeba.m ost pojedzie z błotnikami a jak wadzą za nią to zdjąć.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Alamo, Wszystko jest fajnie jak jest te dwie lub 3 osoby do pomocy :] Ja robię sam dlatego wózki itp. koszt wózka żaden a na pewno będzie łatwiej. 

4 minuty temu, Alamo napisał:

Górny wał od góry skrzyni nie wyjmiesz za Chiny skrzynia z tyłu ma przegrodę w której osadzone jest łożysko a w nim wał,tylko przez tył..

No to wszystko jasne , sam tył wystarczy bo połączenie z wałkiem sprzęgłowym jest tak wyrobione że stamtąd to samo wyskoczy, do skrzyni zaglądałem raz rok temu więc nie pamiętam dokładnie jak to tam wygląda

 

Opublikowano

-Wał skrzyni z wałkiem sprzęgłowym rozpina się bez żadnych blokad,nie wiem tylko jakie masz łożysko igiełkowe w wałku sprzęgłowym które obraca się na czopie wału skrzyni,są dwa typy łożysko igiełkowe koszyczkowe i igiełki bez koszyka,te drugie trzeba pilnować by nie wypadły do skrzyni

Opublikowano
22 minuty temu, robert1226 napisał:

Z górnym się nap.....sz dolnego nie wyjmniesz ale rób po swojemu.

a po co mi do górnego podejście od przodu? to tak jak by odjeżdżać tyłem do wymiany wałków sprzęgłowych.  Jak będzie trzeba koła wymieniać to i przodem się odjedzie, plan był na sam wałek górny i wałki sprzęgłowe oraz sprzęgło. najlepiej by było całą skrzynie wymienić łącznie z korpusem bo delikatnie pęka.. Ale nie w ciągniku który robi max 100mth rocznie

 

 

 

Opublikowano

wymieniłem wałek główny bez większego problemu, tryby zostały stare, wszystkie zęby są i to bez większych uszkodzeń, wymieniłem tylko sprzęgło IV i V biegu orazu łożyskowanie. Wałek wyszedł bez użycia siły. Teraz wszystko jest sztywne i nie powinno wybijać uszczelnień wałków sprzęgłowych.

Dzięki panowie :D

Opublikowano

Kilka miesiecy temu przy okazji wyniany tarcz sprzegłowych i wałka sprzeglowego drugiego stopnia odkryłem ze traktor kupe lat pracował bez igiełek na łaczeniu walka sprzegłowego z głownym. Jako że ciagnik pracował na terenie po huraganie przy wiatrołomach i był pilnie potrzebny wrzuciłem tylko nowe igielki i zabezpieczyłem je tulejka dopasowana by uniemozliwic im ewentualna ucieczke. Ciagnik wrocil szybko do sluzby i skrzynia znaczaco ucichla. Kilka dni temu po cofaniu na dystansie 20 m i potem ruszeniu do p;rzodu skrzynia zaczeła grochotac na 2,3 4 biegu. Przez chwile nawet ciagnik chcial jechac mimo wrzucenia na luz co zostało poprzedzone piskiem, jękiem dziwnym. Po otwarciu skrzyni widac ze wałek głowny ma luz na igielkach i obstawiam go za winowajce. Tylko dziwi mnie fakt by tak nagle zaczeło hałasowac skoro nie było takich objawow nawet gdy igiełek nie było wogóle. Nie mam teraz funduszy ani cierpliwosci na rozbiorke skrzyni w mrozie a potrzebuje ciagnik i rozważam tymczasowe załozenie tulejki zamiast igiełek. Kolega mechanik polecał zeby zamiast metalowej czy tam mosieznej dac wytoczyc sobie z jakiegos specjalnego  mocnego plastiku. Spotkał sie ktos z tym rozwiazaniem? 

Opublikowano

Igiełki pokrzywiło i mle...z plastikiem nie spotkałem się..rozbierać tylko po to by tulejkę wstawić? sporo roboty a wiosną znów rozbierać,wał jeden i drugi i tak do wymiany,bym jeździł niech się wycierają dalej,aż się wytrą i ucichnie

Opublikowano (edytowane)

kolego alamo plastiku tam jeszcze nie bylo tylko igielki i tulejka metalowa a raczej podkladka by nie mogly wypasc bo wydawało mi sie ze mogly. Skrzynia wydaje dzwiek jakby wałek uciekał własnie przez ten luz na igielkach i tryby po koncach zebow łapały. Teraz bym wywalil igly dotoczyl tulejke zeby skasowac luz jak poradzil kolega Tomasz.  Rozciagnac traktor na pół i tulejka zamiast igiel w dzien ogarne nawet sam a rozbiorka zeby zmienic walki jednak mi zima zejdzie marzniecia i czasu i funduszy ktorych obecnie nie mam. Widzialem dzis w sklepie material wygladajacy jak plastik własnie do wytaczania takich tulejek ( facet w sklepie mowil ze z tego tocza tulejki gdzie duzych obrotów nie ma). Czy to własnie ten mochol?

Edytowane przez dalcio
Opublikowano

Teraz właśnie składam to wszystko co się rozsypało przez brak łożyskowania pomiędzy wałkiem sprzęgłowym a wałkiem głównym w skrzyni. Co ciekawe wałek główny na połączeniu z wałkiem sprzęgłowym miał luz około centymetra a skrzynia nie hałasowała wcale, jedynie przy ruszaniu słychać było dźwięk jak by hamulce trzymały spowodowany dużym luzem wałka ataku, u mnie w rok (100 mtg) wybiło wszystkie łożyska na tych wałkach i wałki również nadawały się na złom tak że kasuj luzy nawet tulejką żeby się do końca nie wysypało bo i koła ucierpią a to już koszty nie małe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v