Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim 23 letnim ursusem C-360 3P. Problem ten nie jest od dziś tylko od kilku ładnych lat, ale wcześniej mi to nie przeszkadzało bo nie pracowałem nim. A mianowicie strasznie łupie nie wyje tylko tak łupie ciężko to określić słowami. Skrzynia po remoncie i tylny most też. Dzisiaj rozebraliśmy lewą zwolnice bo to jest wina raczej lewej strony. No ale okazuje sie że tryby i łożyska nie są w takim złym stanie. Jeśli ktoś spotkał się już z takim problemem i wie co może być przyczyną to proszę o pomoc. Mechanik mówi że już nie wie co mu może być. Jeśli była by potrzeba to moge wrzucić filmik z pracy tego traktora na którym słychać o co mi chodzi.

Opublikowano

to ok wrzyce jakieś ujęcie na którym będzie słychać o co chodzi. Tak podejrzewam że to chyba będzie wałek ataku :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=qJV92jAMmps

 

 

Najbardziej słychać na 4 i 5 biegu. Na 3 tylko pod obciążeniem. Hałas powtarza się cyklicznie. Zdaje się nam że wałek ataku w nim nie był wymieniany ale skrzynia jest po kapitalce więc odpada. proszę o pomoc bo już brakuje pomysłów i chęci do grzebania w nim :P

Opublikowano

Masz rozdupcone tryby albo łożyska w zwolnicy albo nigdy , luzu tam nie kasowałeś, to co pisałeś o wałku atakującym nie do końca dyferencjał na wskutek normalnego zużycia zaczyna wyć , przenikliwie wiercąc dziure w uszach, chyba że był źle ustawiony przy składaniu

Opublikowano

No właśnie że zwolnica jest ok bo nawet mam rozebraną. łożyska w porządku tryby też. To tylnego mostu jak zaczął tak łupać to był rozbierany i łożyska wymienione. Mechanik sprawdzał i niby wszystko ok. No ale chyba będzie trzeba rozebrać jeszcze raz.

Opublikowano

He he jak by zamiast oleju kamienie były wrzucone. Zwolnice łatwo sprawdzisz. d*pa w góre i luzu szukaj na kołach. Jak nie ma to nie są to zwolnice. Nie da się tam kasować luzu na zębatkach. Kręć kołami i sprubuj ocenić z jaką częstotliwością to wali po tym ocenisz gdzie to może być. Im wali szybciej to bliżej skrzyni bo od kół w stronę sprzęgła wszystko kręci się coraz szybciej. Mi ta raczej wygląda na dyferencjał lub luz w skrzyni. Wałki odsunięte od siebie powodują że tryba nie pracują pełną powierzchnią. A fakt że na 4 oznacza że to na początku skrzyni bo tam są jej tryba a 5 to znów bardziej na tył i fruwajace koło ataku. Uważam że coś nie tak z remontem twojej skrzyni lub tylnego mostu. Coś przeoczyliście.

Opublikowano

A od razu po remoncie tak łupało czy później, nakrętke na wałku atakującym dokręciliście, zabezpieczyliście? zaspawaliście? ustawialiście wogóle luz tam między trybem ataku a kołem talerzowym? o luz w zwolnicy oczywiście chodziło mi na piaście czyli kole, ten co kasuje się go nakrętkami.

Opublikowano (edytowane)

Remontu sami nie robiliśmy, tylko mechanik. łupanie był długo przed remontem. Ale remontowana była tylko skrzynia, wałek ataku nie był wymieniany, ale tata mówi że patrzyli tam i niby wszystko jest ok. Może to rzeczywiście mechanizm różnicowy. Najgorsze jest to szukanie. Jak bym wiedział co konkretnie to rozbieram i robie a tak to nie wiadomo od czego zacząć. To walenie słychać tylko podczas jazdy.

Edytowane przez masseyf30
Opublikowano

Prawdopodobnie przyczyną tego cyklicznego hałasu jest koło talerzowe mechanizmu różnicowego.Podejrzewam ,że ukruszyły się niektóre zęby w całości bądź częściowo powodując ten właśnie hałas. :)

Opublikowano

Witam

Mam problem z 4011.

Zakleszczył się 3 bieg. Jeden spec wykręcił wszystkie bezpieczniki wodzików i coś tam podłubał.

Podobno bieg został odkleszczony ale traktor nie jedzie na żadnym biegu. Tak jakby był na luzie.

Czy jest możliwe aby ten spec przesunął wodzik dźwigni szosowe-terenowe na środek i tak się działo?

Jestem na wyjeździe i nie chcę aby mi tam spece grzebali bo zanim wrócę to pół traktora będę miał rozebranego, a żadnej sensownej informacji nie mogę wycisnąć.

I drugie pytanie. Do czego są skrajne bezpieczniki wodzików? Zmiana szosowe-terenowe i sterowanie pompą/WOM?

Opublikowano (edytowane)

na reduktorze pewnie przestawil na luz, prawa dzwignie pociag do gory

bezpieczniki sa wlasnie od tych dzwigni, a dokladnie przesowek/wodzikow

zobacz strone wczesniej, pisalem jak odblokowac skrzynie

nastepnym razem sam sobie poradzisz

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

OK dzięki.

Odkleszczyć skrzynię to potrafię, tylko że jestem poza domem a traktor jeździ i tam już cała komisja do spraw naprawy ciągników się zebrała i medytują.

Opublikowano

kilka lat temu robiliśmy generalkę skrzyni w c4011 wszystko wymienione oprócz listw . jeździliśmy przez jakiś czas bez kabiny i nic nie było słychać , gdy ją założyliśmy to na wstecznym i na 2 było słychać takie gruchoty, jak by jeden tryb o drugi się ocierał , daliśmy go do mechanika i trzeba było wymienić tylko łożysko i wszystko wyglądało w porządku jak by nic się nie działo . po złożeniu ciągnika to i tak nie ustąpiło lecz pojawiło się na 3 i 4 biegu :( co to może być ?? i sprzęgło nie było wymieniane .

Opublikowano

Wygląda na to, ze masz gdzies za duzy luz któregos z kół przesównych, albo któregos z wałów. Te chrupanie, występuje podczas postoju? Jest regularne ciągłe, czy tylko przez jakis czas? A i tylko na 3 i 4 biegu zgrzyta?

Wyłącz jazde, wajcha od reduktora w srodkowe połozenie.I napisz czy tez bedzie zgrzytac. Pewnie bez zaglądania w skrzynie się nieobedzię.

 

pozz

Opublikowano

podczas postoju tez lecz tylko czasem. ale najgorzej na wstecznym i na drugim biegu . na reszcie nie aż tak . i mechanik sie patrzył i mówił że żadnego luzu nie ma . wymieniliśmy tylko łożysko jedno to chyba igiełkowe było. tata mówi ze to mogą być listwy ;/ bo nie chcemy znów rozbierać połowy ciągnika

Opublikowano

Sprawdź czy nie ma wyłamanych lub uszkodzonych zębów w trybach na dolnym wałku (pośrednim), miałem podobną sytuację z 3 biegiem, po zdjęciu pokrywy okazało się że tryb miał wyszczepany jeden ząb.

Opublikowano

no ale pisałem ze mechanik oglądał skrzynię i wszystko ok było. tylko łożysko wymieniliśmy. A i tak to nie ustąpiło . Wszystkie tryby są całe. teraz chyba wymienimy listwy bo obudowa jest od nich porysowana mocno. Jak to nie pomoże to trzeba będzie ciągnik rozbierać cały ;/ ale to w zimę jak nie będzie potrzebny

Opublikowano

Jezeli zęby i luzy są poprawde, to tak jak mówisz, będą to wodziki.

Jak nawet CZASEM na postaju chrupie...Moim zdaniam będzie maiła wine listwa od nawrotu. A jak jedziesz na 2 to chrupie, jak zmienisz podczas jazdy na 3 to juz nie?

Opublikowano

A co się mogło stać że na 1 ciągnikowi brakuje ? Bo się mi zakleszczył to od kleszczyłem i puszczam sprzęgło i na 1 ciągnik nie jedzie do przodu ( nawet kołem nie ruszy ) tylko spada z obrotów . Ciągnik stoi pusty . Proszę o szybką odpowiedź ...

Opublikowano (edytowane)

W zetorach serii 5211-7721 była opcja skrzyni 20/4 . Jak przerobić w c-360 aby taką zrobić ?

A i mam jeszcze jedno pytanie mianowicie co może się dziać ? Bo niekiedy c-360 tak dziwnie się blokuje że nie można ruszyć . Opiszę to : Cofam z grabiarką , hamuję delikatnie , zmieniam bieg na 2 , puszczam sprzęgło i ciągnik momentalnie spada z obrotów , wciskam sprzęgło żeby zmienić bieg ale nawet na siłę nie da rady ruszyć wajchy . No to gaszę ciągnik i niekiedy to wtedy da się zmienić biega , a nie kiedy to trzeba kombinować . Gdy się tak zablokuje to nawet gdy jest na sprzęgle i z górki to nie drgnie . Co to może być i czy skrzynia wytrzyma te 100mtg , bo tyle planuję jeszcze nią zrobić w tym roku a potem w zimie remont .

Edytowane przez FanUrsusa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v