Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam, jestem nowy na forum i przepraszam jeżeli to niewłaściwy dział.

Pisze z problemem, a mianowicie: jadę szosą, zjeżdżam na pole, zmieniam biegi normalnie i nagle....dźwignia zmiany biegów się blokuje i ani drgnie. Nie chce zmienić położenia. Nie ma reguły miedzy którymi biegami się blokuje - to różnie. Przeczytałem dość dużo na ten temat w internecie ale żaden z artykułów mojej wiedzy nie dopełnił. Proszę Was o pomoc. 

Jest jakiś sposób na szybkie uporanie się z problemem? Czy ma jakieś znaczenie między którymi biegami się blokuje?

 

 

 

Połączyłem. A Ty zarobiłeś ostrzeżenie, pkt. 1.2.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

witam gdyż nie nalazłem w innych postach pomocnych odpowiedzi chce by ten był pisany z sensem i był pomocny innym.

 

temat chcę poświecić remontowi skrzyni biegów. Mój URSUS C-360 od narodzin w fabryce (1986) nie miał remontowanej skrzyni biegów. Dochodzą z niej różne odgłosy oraz wycia itp... (na biegach 2,3, pod obciążeniem słychać nie równe stuki raz częściej innym razem raz na jakiś czas coś puknie), przy pracy wom coś wyje czasem huczy bardziej przy wyższych obrotach, gdy przejeżdżam po tak zwanej wysepce która leży na ulicach by zmniejszyć prędkość, lub podobnym wzniesieniu przejazdach przez bruzdę na polu i miedzę jest

dosyć głośne i charakterystyczne puknięcie tak jak by wszystkie tryby w skrzyni nagle podskoczyły. W zeszłym roku przeprowadziłem generalny remont tylnego mostu wymieniłem wszystkie łożyska sworznie i satelity na mechanizmie różnicowym oraz sprzęgło, teraz chce jeszcze zmienić koło talerzowe na tzw. skośny ząb.

 

nie rozbierałem jeszcze skrzyni biegów w C-360 nie wiem od której strony zacząć i jak wyciągać ze skrzyni wszystkie wałki i tryby oraz jak i w którą stronę wybijać łożyska. niezbędne narzędzia posiadam oraz wózek do rozpoławiania ciągnika. posiadam katalog części (literaturę od tego ciągnika) ale mało wyraźne są tam rysunki

 

moje pytanie brzmi jak krok po kroku rozebrać skrzynie wymieniać tryby łożyska i wałki oraz składać ją krok po kroku. jestem przygotowany nawet na wymianę całego środka skrzyni

 

(całą swoją pracę udokumentuje zdjęciami by strwoży jakąś pomoc dla innych użytkowników)

post-98468-0-94652100-1443378760_thumb.jpg

Opublikowano

masz ściągacz do łożysk w skrzyni??? generalnie to proste jest ale skrzynie całą musisz mieć wyciągniętą i zaczynasz od dekla i wodzików. ja robiłem sobie zdjęcia

 

czyli mam rozpołowić silnik - skrzynia , skrzynia - tylny most   ( zdjąć górną pokrywę w celu wyjęcia wodzików) a plecak zdejmować do czegoś?

Opublikowano

A czemu od razu ataku nie wymieniłeś  jak była okazja? rozebrałeś cały kosz a  nie wymieniłeś 2 kół zębatych.U mnie jest jakby coś dzwoniło lub jak coś drżało w środku ale na każdym biegu to się dzieje i z górki cisza wiem że to tylny most.Co do twojego problemu może być któreś łożysko.Cieżko trochę stwierdzić co dokładnie jest przyczyną

Opublikowano

Żeby dostać się do samej skrzyni nie trzeba odkręcać plecaka. Wodzik od pompy i wałka zostaje w obudowie tylnego mostu. Połowisz na sprzęgle, silnikiem najlepiej odjechać na "rurze", pod skrzynię wózek. Nie zapomnij podłożyć pod tylny zaczep pieńka żeby ci tylny most nie fiknął do tyłu. 

Opublikowano

A czemu od razu ataku nie wymieniłeś  jak była okazja? rozebrałeś cały kosz a  nie wymieniłeś 2 kół zębatych.U mnie jest jakby coś dzwoniło lub jak coś drżało w środku ale na każdym biegu to się dzieje i z górki cisza wiem że to tylny most.Co do twojego problemu może być któreś łożysko.Cieżko trochę stwierdzić co dokładnie jest przyczyną

 

nie wymieniłem bo troszkę złotówek zabrakło :(

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij plecak,w moście znajduje się wodzik na pompie,jak nie zdejmiesz to będziesz miał tylko niepotrzebny problem z wiszącą metrową listwą która jest długa przez całą skrzynięi.Rozkręcisz od mostu śruby i skrz.zejdzie,nic więcej nie trzyma.skrzynia na stół,zdejmiesz górną pokrywę,wszystkie listwy razem do góry jedną ręką lekko wyjdą,zepnij je taśmą lub ułóż zebyś pamiętał.Przypatrz się po zdjęciu gdzie były.Odkręć pokrywę przednią,zobacz w skrzynię,3 imbusy wykręć,wałki sprzęgłowe,uważaj jak sciągasz,najprawdopodobniej . masz nowego typu skrzynię,czyli jak zdejmiesz na raz dwa wałki rozsypią się łożys,igiełkowe (łoż bez koszyka jak w starym typie)trzymaj wewnętrzny wałek i ściągaj wpierw zew.tj.II stopnia,rurowy" a jak wypadną to nic,pozbierasz z dna skrz.Ja na karton kładłem tryby w kolejności,do tego,wszystkie dystansy,zabezp. w kolejności jak lecą....... wkładałem na drewniany wałek dla pewności,miałem też pod ręką katalog części.Dolny rząd trybów na wałku rurowym skręcony pierścieniem z obu stron skrz.....rozkręc od silnika,wybijaj do tyłu,i jak wyżej,po kolei,sciągaj i układaj na pręt.Wymień dystansy na nowe.

 

 

A pozatym po zdjęciu plecaka będziesz mógł zdystansować atak koła tależowego,czy tam wymienić.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

tak jak wyżej skrzynie musisz calkowicie wyciagnac i plecek MUSISZ ściągnąc bo jak masz wózek to się nie wyrobisz z listwą od wodzików uda się ale ja przez to lekko go ugiałem bo go nie zdemontowałem. Walki do tyłu. jak sa od nowosci to wyjda lekko jak bylo grzebane to bedziesz sie musial naszarpac. :D ja du wyjęcia wałka dolnego użyłem pręta gwintowanego, wlożyłem przez wałek na końcu duza podkładka i śruba i z drugiej strony zalożyłem belkę od podnosnika i kręciłem :D nie masz sie co martwić że coś pomylisz bo tam nie za berdzo jest mozliwość blędu.

Opublikowano (edytowane)

Ja wyjeżdżałem skrzynią na wózku bez demontażu plecaka, tak samo robił ostatnio u mnie mechanik. Jak nie ma potrzeby zaglądać do tylnego mostu to szkoda zdrowia żeby się szarpać z plecakiem....

Edytowane przez lukejro
Opublikowano

Witam
3 pytania
1. Czy komplet Wałek główny i wałek sprzęgłowy 1stop. nowego typu(z łożyskiem z igielek)- jest zamienny z takimi częściami starego typu(z łożyskiem igielkowym K28x33x13, tz.czy będzie pasował do skrzyno biegów U-4011?
2. Czy prawdą jest że łożysko z igielek(występujące w walkach nowego typu)jest trwalsze/ mocniejsze od tego z koszyczkiem -K28x33x13?
3. Czy ktoś naprawił wałek główny starego typu przez stoczenie czopa w łożyska K28x33x13, tak żeby założyć zamoast tego łożyska igiełki 4x23,8(takoe jak w nowym typie?
Igiełki są o 3 mm.grubsze niż łożysko K28x33.. i conieco można by stoczyć(jeżeli czop jest niewiele wyrobiony). Pytanie czy bedzie to trzymać?

Opublikowano (edytowane)

Wcisnij sprzęgło i przełącz, nic się nie stanie, a przynajmniej się dowiesz, one służą do przełączania, reduktora szosa-luz-teren.

Edytowane przez -U-R-S-U-S-
Opublikowano

Czy tańszy olej przekładniowy Hipol 6 z pewnego sklepu który kosztuje 203 złote za 30 litrową bańkę to dobre kupno?

Mam nadzieję że podnośnik będzie podnosił,

ale  sprzedawca mówi że po co przepłacać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v