Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Chcę jeszcze jutro zamówić opony do swojego C360-3p na przód. Wymieniam komplet razem z felgami bo te obecne są strasznie pokrzywione. Co do samych opon to wybór na pewno padnie na polskiego producenta KABAT. Obecne opony służyły mi 10 lat i mówiąc szczerze, na to co ten ciągnik jest używany, to strasznie szybko się zjechały. Zresztą one od nowości były kiepskie. Nie wiem czy to wina bieżnika czy jak ale kiepsko się prowadziły. Przy zawracaniu na polu przód strasznie się ślizgał. Teraz jak są łyse zupełnie to już lepiej nie mówić. W dodatku od samego początku dość ciężko się na nich kręciło kierownicą. Kolumna była regenerowana rok temu i w zasadzie prócz obudowy to jest tam wszystko nowe. Przód regularnie 2 razy do roku smarowany, po kapitalnym remoncie 3 lata temu. Nie ma grama luzu. A kierownicą na twardym bez ciągnięcia jej na siłę nie da się skręcić. Obecnie miałem opony z takim bieżnikiem jak na załączonym zdjęciu gdzie są dwie opony. Chcę kupić takie jak na załączonym zdjęciu z jedną oponą tylko ma problem co do szerokości. Kasa nie gra roli bo czy zapłacę za dwie 330 czy 450 to nie robi mi wielkiej różnicy. Chodzi o samo prowadzenie i czy nie będzie się jeszcze ciężej kręciło niż teraz. Aktualnie mam 6.0x16. Natomiast w wielu tematach tu na forum ludzie polecają aby założyć rozmiar 7.5x16, zwłaszcza jak ktoś ma piaszczyste ziemie. No i nie wiem co wybrać. Zaryzykować i wziąć te 7.5 czy jednak pójść w oryginał i kupić 6.0. Prośba serdeczna o pomoc w wyborze. Zwłaszcza osoby które robiły taką wymianą i mają porównanie jaka jest różnica między 6.0 a 7.5.

 

7f2466b042b9849762c02336a789.png

cc2ef7874c89b5504c543d3d199a.jpeg

Edytowane przez włodek
Opublikowano

jeśli masz do wymiany i felgi to nie baw się w 6.00, bardziej 7.50 ale jeśli używasz przy rurze to kupuj 9.00 r16 albo może 8,25 R20 jak w c385. blonowki 11 r15.3 też są większe i napewno szersze ale ciężko znalesc z bieżnikiem takim jak w załączonych zdjęciach a ten od przyczep nie da ci takiej pewności prowadzenia i będzie na zakrętach szedł bokiem i tak. więc najlepsza opcja to 9.00 r16

Opublikowano

Nie napisałeś czy masz tura czy nie, ale nawet jeżeli nie masz to osobiście polecam 7.50. jeżeli wymieniasz felgi to polecam kupić te zetorowskie tz pełne, są mocniejsze. Sam od 3 lat mam 7.50 z bieżnikiem jak na 1ym zdięciu, z tym że nie poruszam się po drogach publicznych więc trudno mi ocenić prowadzenie...

Ale same opony 7.50 polecam, mając ładowacz czołowy jak i piaszczyste ziemie...I osobiście nie wrócę do 6.00 czy 6.50

Opublikowano (edytowane)

jak już zmieniasz całość to pchaj obręcz 5.50, bo opona 7.50 to minimum to tak ciężkiego przodu
zmieniałem z 6.00x18 na 7.50x16 i różnica w prowadzeniu jest ogromna, przód nie topi się i ma lepsze zaparcie, co dobrze widać przy wpychaniu przyczep przodem, foto masz w mojej galerii

1 godzinę temu, Lukasz3991 napisał:

Masz gdzieś fotkę jak wygląda taka 9.00 r16 i czy to wchodzi na oryginalną felgę?

nie trafisz opony radialnej w tym rozmiarze, a 9.00x16 wygląda tak na 4.50 i 5.50 calowej obręczy

46995367_204876097097962_8061197480475230208_n.jpg

Obraz może zawierać: na zewnątrz

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

Cześć.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Faktycznie nie napisałem czy mam tura :). Ale nie, nie mam. Natomiast tak jak wspomniałem, mam trochę ziemi 4 klasy, takie piachy i tam robić cokolwiek albo nawracać to jest tragedia. Jednak wybór padnie na 7.5. Powiedzcie proszę, czy na tą standardową felgę one wejdą czy lepiej kupić jakąś inną? Docelowo do tego ciągnika trafi jeszcze wspomaganie i to już niebawem tylko zastanawiam się co będzie tańsze, czy kupno gotowego zestawu czy może zakup pojedynczych części i złożenie sobie takiego zestawu samemu. Orbitrol można kupić regenerowany w dobrej cenie. Tak na pierwszy rzut oka jak sobie to poskładałem to w częściach powinno wyjść ok 1500zł a gotowe zestawy to minimum 2200. 

Opublikowano (edytowane)

nie mam porównania, ale z tego co widać po foto widać że opona ma małą powierzchnię styku, więc na twardym powinno być o wiele lżej, choć to też zależy bieżnika od rzeźby i twardości mieszanki

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano
3 godziny temu, izydor6280 napisał:

prostujesz górne mocowanie jak to było pod 18 i wchodzi

Co masz na myśli że prostuję górne mocowanie? U mnie aktualnie błotnik przykręcony jest na środkowy otwór. Myślisz że jak przekręcę na ostatni to powinna ta opona wejść? Dużo ona jest wyższa od standardowej 6.0 na 16? U mnie to wygląda tak jak na poniższych zdjęciach.

 

IMG_2238.jpg

IMG_2239.jpg

Opublikowano

Witam myślę nad wymianą opon tylnych w c4011. Obecnie mam założone 16,9/14x28. Zastanawiam się nad szerszymi radialnymi w rozmiarze 480/70xr28 ale czy już nie będą za szerokie jak na taki ciągnik. Z drugiej strony prawie każda budżetowa opona jest węższa niż podaje rozmiarówka, I dajmy na to montując zamiennik opony 16,9x28 o wymiarze 420/85x28 może się okazać że będzie ona węższa od starej diagonalnej. Miałem taką wtopę z oponami taurusa gdzie stare były o rozmiarze 16,9x34  więc kupiłem nowe radialne o rozmiarze 18,4xr34, po zamontowaniu okazało się ze szerokość bieżnika nowej opony jest taka sama co tej starej o rozmiar mniejszej.

Opublikowano

Ja tym ciągnikiem bardzo mało pracuje w uprawie najwięcej chodzi on z kosiarką. Mam sporo łąk i gdy jest mokry rok to wtedy szersze opony by się przydały. Na uciąg nie narzekam bo ma przedni napęd i z przodu opony radialne 280/85xr20 firmy ozka. Właśnie się zastanawiam nad tylnymi oponami tej firmy bo są w miarę nie drogie i w miarę dobre, już te z przodu mam kilka lat i jakoś nie widać dużego zużycia a ciągnik sporo pracuje z ładowaczem czołowym. Dlatego myślę brać szersze ale tańsze to pewnie na to samo wyjdzie jak węższe dobrej firmy. Najgorsze jest to że wszystko jest na zamówienie, nie można podjechać do sklepu żeby na własne oczy zobaczyć jak dana opona wygląda i ją pomierzyć.

Opublikowano

Mam pytanie- kupiłem nowe felgi pronarowskie do C360 i okazało się że śruby mocujące felgi do gwiazd są za krótkie. Oryginalne są trochę grubsze w mięsie... Czy można założyć zwykłe śruby 18 oczywiście utwardzone?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v