Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Do grupy Michelin należą też Taurus, Kormoran. To nie znaczy że produkują opony tej samej jakości...

A że ktoś jest liderem to znaczy że produkuje najwięcej, nigdzie nie napisane że najlepiej. Opony diagonalne sprawdzają się głównie w lesie, na resztę zastosowań to

radialki. Zresztą dobra opona daje większy uciąg i oszczędność paliwa ale o tym nigdy nie przekonają się kupujący BKT

 

Opublikowano

Treleborgi  zaliczył bym do opon średnich robi je włoska firma dziady największe jakie mogą być. Same gumy niby drogie i ładnie wyglądają ale są słabe.  Rozpadają się od jazdy po byle jakich kamieniach w górach.

No własnie kolega  Volvo ma rację to ze marka należy do grupy nie świadczy że opona będzie dobra.  Dla tego własnie nie znajdziesz na niej żadnej informacji do jakiego koncernu należy żeby mu opinii nie szargać.

 

Opublikowano

Piszcie co chcecie ale takie marki jak Kleber, Michelin czy nawet Mitas to sprawdzone produkty i można śmiało zakładać.

Michelin bardzo dużo opon robi w Olsztynie, nie znaczy to że to podróbka czy lipa. Technologia jak i procedury oraz jakość są koncernu.

Opublikowano

Ja ostatnio zakupiłem Mitasy po bodajze 880 zł z dostawa do domu i jak na moje ha w zupełnosci wystarcza, mocno zastanawiałem sie nad Taurusami ale stwierdziłem ze to juz troche przesada takie opony do c 360, bo do lasu troche strach jechac zeby czasem boku nie rozwalic a i w zimie szkoda troche na nie łancuchy zakładac, dlatego wybor padł na mitasy.

Opublikowano

Mojeopony 12.4-32 potrzebuję do ciągnika dawid brown 880 coś jak MF 255. ciągnik głównie chodzi w opryskiwaczu, rozsiewaczu, czasem przyczepka.

Obecnie jeżdżę na jakiś starych zachodnich, bardzo łysych, praktycznie bez protektora, także myślę że diagonalna opona wystarczy.

Skoro BKT odradzacie to zostaje Petlas lub Vredestain, Turcja albo Indie? Cultor też może być tylko będzie 6 płócienny o 500 kg mniej udzwigu ?

Opublikowano (edytowane)

Nie kupuj tureckiego gówna który jest robiony sztucznego kauczuku  gdzie te opony są jak skała.Veredestain  lub Cultor,zresztą Cultor i w miarę dobry z jakością

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Mojeopony 12.4-32 potrzebuję do ciągnika dawid brown 880 coś jak MF 255. ciągnik głównie chodzi w opryskiwaczu, rozsiewaczu, czasem przyczepka.

Obecnie jeżdżę na jakiś starych zachodnich, bardzo łysych, praktycznie bez protektora, także myślę że diagonalna opona wystarczy.

Skoro BKT odradzacie to zostaje Petlas lub Vredestain, Turcja albo Indie? Cultor też może być tylko będzie 6 płócienny o 500 kg mniej udzwigu ?

 

opon napędowych nie kupuje się co 2 czy 3 lata, więc czasem lepiej dołożyć kilka $$ niż później żałować, przemyśl dobrze swój zakup

Opublikowano

robie z 300 bel rocznie sianokiszonki + słoma 100 szt trzeba to załadować i rozładować prasa welger rp 12 ciągnik 3p z turem  i opony stara od  żuka 10 pr i teraz nowa tez 600 na 16 tura mam 6 lat  wspomaganie orbitrol i niech nie pierdo lo że felgi pękają  a zimą też nie stygnie przy oborniku


kupi jeden z drugim jakiś tam traktor i nie wie co z nim zrobić a to opona  taka a sraka najlepiej to je pozdejmujcie i będziecie mieli spokój opona to kosztuje diagonalna lub radialna do wyboru do koloru jeżeli dasz rade wejść na agrofoto to i na allegro amen.

Opublikowano (edytowane)

heniek36 - to że robisz tak czy inaczej nie znaczy że dobrze. U ciebie nie pęka a drugiemu przy dużo mniejszej eksploatacji pęknie i nie jest to żadną normą.

Kiedyś w 60-tce założyłem od żuka to był jazda, trochę deszczu i promień skrętu 20m na glinie. Odpuść sobie takie porady.

 

Dla mnie są różnice w oponach i to ogromne, dla ciebie nie musi mieć to znaczenia możesz jeździć i na felgach jak chcesz, nic mi do tego.

W dobie wszelakiego syfu problem jest z dokonaniem wyboru dlatego są taki czy inne zapytania odnośnie opon.

 

W ciągniku do pługa, agregatu i innych prac typowo na roli nie widzę innych opon jak radialne.

Co do ciągnika pomocniczego to wystarczy diagonalna, nie potrzeba innej a nawet czasami lepiej. Jaki są różnice to wystarczy trochę poczytać bo dużo tego w sieci.

Polecam z czystym sumieniem te Cultory, są dość miękkie, ja dużo nie jeżdżę po asfalcie ( pola mam dość blisko, max. 2 km od domu drogą asfaltową ), założone są w MF255 który pracuje z maszynami do 800kg na tuzie. 

 

 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Dokładnie,u mnie nie było tura a obydwie popękały z czasem u ciebie też pękną u każdego co miał tura popękały koła są za małe na ten ciągnik a co mówiąc z ładowaczem.Po 2 co do opon to nie sztuka kupić szajs więc po to jest forum żeby kupić w dobrej cenie i z jakością iść  w parze.Sam cultory już przeszło 2,5 roku i jestem również zadowolony opony są miękkie bieżnik dopiero sie zrównał a polu idą aż miło nie ślizga się tylko że na łąki delikatnie ryją  ale taki Bieżnik na tych diagonalnych.

Opublikowano

akmaly to ty się naucz jeżdzić  jak tobie trzeba 20 metrów do zawrotu to wybacz ręce opadają na żukowskich dwie zimy w lesie pracował a hamulce to ty masz jestem z suwalszczyzny grunty mam góra dół na boki i na skos i ty mi tu nie pierd ol 3p to pomocnik mam jeszcze dx a jakie opony proponujesz na przód  wymiary podam 380x70x24 są za 1600 i za 3000 tys i co wy na to?

Opublikowano (edytowane)

He he bogato powodzenia. Wymieniałem ostatnio w 30-ce i 60-ce sąsiadowi żukowskie bo z pługiem dwuskibowym na podnośniku się zakręcić nie dało po ludzku nie wspominając o cięższych maszynach jak pełny opryskiwacz czy rozsiewacz. Daruj sobie faktycznie takie rady. Bieżnik na oponach nie jest dla ładnego wyglądu pełni on jakąś funkcję dla przykładu zamiast drutować zleżałymi żókowskimi gumami załóż sobie takie jakie mają być. Potem pogadamy dalej.,

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Pisz co chcesz ale do pracy w polu opony samochodowe po prostu się nie nadają. Ty mnie nie ucz jeździć, a swoje porady to koledze przy browarze opowiadaj bo nikt o zdrowym umyśle nie będzie tego brał pod uwagę.

 

"a jakie opony proponujesz na przód  wymiary podam 380x70x24 są za 1600 i za 3000 tys i co wy na to"

Cultor radialna ok 1500 zł lub Taurus ok 1700 zł.

Lepsze to Kleber ale to ok 2200 zł

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

Na samochodowych oponach z przodu nawet z terenowego samochodu w polu po deszczu czy po gnoju kompletnie nie da się jeździć. Opony nie potrafią oczyścić bieżnika przy prędkościach z jaką porusza się ciągnik i po kilku metrach są całkowicie gładkie. To druciarstwo i dziadowanie nic więcej.

 

Taurusy kupiłem w zeszłym roku na tył i do pracy w polu mogę ci je polecić. Klocki są wąskie, przerwy duże wbijają się w grunt przy małym nacisku.

Dzieje się na nich to o czym wspomniał Adi na trawie wbijają się głęboko w grunt rujnując go z lekka.

Na drodze wytrzymały sezon odśnieżania z ładunkiem około 3 ton soli i ciśnieniu 1,6 bara. 

Nie wiem jak z trwałością ale do trakcji przyczepić się nie można.

 

Opony które mnie ciekawią to petlasy. Ciekawe jak się spisują.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

:o :o :o O to Taurusy też ryja? myślałem że to problem Mitas/Cultor Diagonalnych ten bieżnik jest dobry na warunki polowe ciągnik  ma na nich  trakcję.Ciekawe jak w rozmiarze 14.9-28 Taurus czy ten problem również występuje.

Opublikowano

Na pewno przynajmniej na nowych. Wcześniej miałem belshiny f-11 z szerokim klockiem to śladu na trawie nie było. Ale bieżnik gęsty klocek szeroku nie wbijał się po prostu.

A te wciska głęboko i gdy koło się toczy wyrywa siemię jak sztychówka.

 

Ja myślę że na 28 będzie tak samo. Na trawce problem niewielki ślady szybko znikają a w polu zaleta.

Opublikowano

Hmm żeby te 0,5 cm były szersze te klocki oraz 20 protektorów na stronę zamiast 19 to były by idealne na transport i na pole,pierwsze Stomile miały 20 i dobrą rzeźbę  bieżnika tamto to były opony.Co do rycia  to jak ruszę czy dodam gazu, tak to normalny ślad jest na podwórku czy na łące

Opublikowano

Tak wystarczy. Zalecana w MF255 opona tylna też ma 6 PR. 

Co masz zamiar podczepiać pod ten ciągnik że boisz się o nośność opon?

Na przykładzie MF 255 to gotowy ciągnik do pracy z pełnym obciążeniem ma na tylne opony ok 1550 kg ( masa całkowita ciągnika to ok 2600 kg ). Czyli na jedno koło przy statycznym obciążeniu wypada ok 775 kg. Kwestia tylko ile mu zaczepisz na tył bo jeśli często chcesz jeździć z obciążeniem rzędu 1T to szukaj opony o wskaźniku nośności rzędu 119 - 122.

Nośność nie oznacza że przy większym nacisku opona się rozpadnie, jedynie może się szybciej zużywać i gorzej prowadzić ale to dotyczy już pojazdów poruszających się z większą prędkością. Przy okazji to zabronione i karalne jest stosowanie opon o niższych indeksach niż zaleca producent :)

 

Opublikowano

Mam 14,9 R28 8PR w koparko-ładowarce, z jednej strony Barum cały popękany mimo dobrego bieżnika, z drugiej strony jest Petlas na którym brak śladów zużycia, bieżnik w obu przypadkach jest dość duży, ubyło go zapewne niewiele opony kupione jakieś 6-7 lat temu.

Koparka waży 6t i jak widać opony 8PR nie "strzelają".

Uciąg kosmos.

Opublikowano

Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do lokalnego sklepu zapytać jakie opony poleca, to powiedział że są jakieś nowe OZKA tureckie i że są bardzo dobre.

Ktoś coś słyszał o nich?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v