Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Radialka głównie różni się budową ale też mieszanka na pewno nie jest taka sama jak w Diagonalnych

@Lukejro Zobaczymy jak będzie,z tego co wiem mało kto ma problem z oponami z Cultora.Gadasz tak jakbyś sam tego nie kupował masz wywalone,Skoro ciągnik robi powyżej 100 mtg to Radialki się opłacają bo na i paliwie sie zwróci na czasie eksploatacji.Tak to nie żydzisz żeby kupować oponę co 2 3 lata ale na radialki dołożyć 500 zł już tak...

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Nie wszystkie kormorany to radialki, land pro to zwykła diagonalna. Radialki zwiększają uciąg, zmniejszają spalanie, tak więc różnica w cenie z biegiem czasu topnieje. Moje opony mają Miękką Gumę, bieżnik odkształca się na nierównościach. A wy malkontenci dalej kupujcie "tanie" opony ze wchodu. Potem piszą że C360 nie nadaje się do niczego. Może właściciele nie nadają się do niczego?

Opublikowano

Wcześniej czytałem,że Alliance to całkiem dobre opony,za przyzwoitą cenę. Niby Izraelskie. Sam właśnie zakupiłem taką jedną 10.00-16, i zdziwienie moje bo jest made in India. Więc dalej doczytałem,że tam też je produkują... Kilka opinii pozytywnych jest tu na agrofoto

Opublikowano

Radialka głównie różni się budową ale też mieszanka na pewno nie jest taka sama jak w Diagonalnych

 

@Lukejro Zobaczymy jak będzie,z tego co wiem mało kto ma problem z oponami z Cultora.Gadasz tak jakbyś sam tego nie kupował masz wywalone,Skoro ciągnik robi powyżej 100 mtg to Radialki się opłacają bo na i paliwie sie zwróci na czasie eksploatacji.Tak to nie żydzisz żeby kupować oponę co 2 3 lata ale na radialki dołożyć 500 zł już tak...

 

Słuchaj dobre radialki do sześćdziesiątki to 2-3 tys sztuka czyli komplet masz 4-6 tysięcy. Więc mamy prawie połowę wartości ciągnika....  I masz opony które ten ciągnik przez swoje ograniczenia np w mocy nie wykorzysta.... Więc jaki sens??? Mam diagonalne i nawet w pługu prędzej zaduszę silnik niż stracę przyczepność....  Poza tym kto mówi o kupowaniu opony co 2-3 lata, Mam te Cultory prawie 7 lat, kumpel w tym samym czasie założył BKT i na dzień dzisiejszy nie wyglądają gorzej od moich...I jedne i drugie pochodzą co najmniej drugie tyle. W tej cenie to czy masz Cultora, Kabata, czy BKT to żadna różnica, taka sama jakość adekwatna do ceny. I tu nie chodzi o jak to nazwałeś "żydzenie" tylko o rozsądek.... Tak brzydzicie oponami "ze wschodu" a połowę części zamiennych jakie kupujecie do swoich ursusów i innych maszyn pochodzi z Indii i Chin tylko mają ładne najlepiej niemiecko brzmiące nazwy.

Opublikowano

Nie poszukasz dobrze a umiesz klapać jęzorem ale to tak jest jeśli brak jakiejkolwiek wiedzy.
https://www.olx.pl/i2/oferta/opona-14-9-28-14-9r28-380-85r28-taurus-point-8-michelin-gw-5-lat-CID757-ID2jR8L.html#:a1d4e19132

Proszę bardzo na giełdzie wyrwiesz za 1300 nawet a ty co mówisz to marki Kleber i Continental za takie kwoty.Części chińskie lub Indie? Chyba twoim wypadku Januszu.Idź na moją galerię i zobacz czy mam chińskie cześci bo są polskie jakość średnia ale są.W mojej 60tce wschodu jest chłodnica Turecka ale za miesiąc się pozbywam i zakładam oryginała fabrycznego bo kapitalka bd i opony Cultor z Serbii ale jak kupowałem nie było nic lepszego a Taurus po 1600 a na opony z nie mojej kieszeni wykładane.Do dzis się żałuję bo było mi poczekać sam bym dołożył i byłyby dobre opony.

Opublikowano

Szkoda pisać, oni i tak wiedzą lepiej. bkt są najlepse na świecie i kuniec! Nie przetłumaczysz że opony kupuje się na lata, że to od nich zależna jest praca i ekonomia ciągnika. Woda w chłodnicy, superol w silniku, bkt na felach a później gadanie- ło tak seśdziesiontka do nicego.

Opublikowano

No właśnie koncern Michelin a nie opony firmowe Michelin, tak samo Cultor to nie Mitas a Dacia to nie Renault. No jak masz te Cultory to nawet na ciężkiej ziemi prędzej zadusisz w pługu silnik niż zerwiesz przyczepność, przy agregacie to samo. A jak ktoś używa takiego ciągnika jako pomocniczego to tym bardziej nie potrzebuje Bóg wie jakiej przyczepności, w końcu to tylko 52KM. Sam mam już ze siedem lat Cultory i chociaż po bokach już pękają to nie narzekam. Sześćdziesiątka to ciągnik nisko budżetowy i nie ma sensu wydawać na komplet opon ponad 2tys zł. Cultor, Kabat, BKT jeden czort...

 

Nie zgodzę się z tym co piszesz.

Cultor to nie BKT a Kabat to nowość na starej linii z Dębicy.

Bzdurą jest również Twoja teza o zaduszeniu 60-tki na oponach Cultora bo co jak co ale C360 to do demonów przyczepności nie należy. 

Jakbyś chociaż raz miał okazję popracować w polu na dobrych radialnych oponach to zmieniłbyś swój światopogląd.

Oczywiście że w przypadku ciągnika pomocniczego, szczególnie w ładowaczu, opryskiwaczu itp. nie potrzeba dobrych opon, ważne aby były wytrzymałe a przyczepność można sobie odpuścić, ale nie pisz że C360 nie potrzebuje dobrych opon bo ma tylko 52 KM, Zetor 5211 ma jeszcze mniej i na standardowych oponach nie daje 60-tce szans w polu - jak myślisz dla czego skoro to podobna konstrukcja ciągników?

Opublikowano

Nie zgodzę się z tym co piszesz.

Cultor to nie BKT a Kabat to nowość na starej linii z Dębicy.

Bzdurą jest również Twoja teza o zaduszeniu 60-tki na oponach Cultora bo co jak co ale C360 to do demonów przyczepności nie należy. 

Jakbyś chociaż raz miał okazję popracować w polu na dobrych radialnych oponach to zmieniłbyś swój światopogląd.

Oczywiście że w przypadku ciągnika pomocniczego, szczególnie w ładowaczu, opryskiwaczu itp. nie potrzeba dobrych opon, ważne aby były wytrzymałe a przyczepność można sobie odpuścić, ale nie pisz że C360 nie potrzebuje dobrych opon bo ma tylko 52 KM, Zetor 5211 ma jeszcze mniej i na standardowych oponach nie daje 60-tce szans w polu - jak myślisz dla czego skoro to podobna konstrukcja ciągników?

Dla tego że Zetor jest z tonę cięższy od C360? C360 nawet na najlepszych oponach ma słabą trakcję bo jest zbyt lekka, waga coś na wzór Zetora czyli 3,5t jest takim minimum jak na taki ciągnik.

Opublikowano

Nie poszukasz dobrze a umiesz klapać jęzorem ale to tak jest jeśli brak jakiejkolwiek wiedzy.

https://www.olx.pl/i2/oferta/opona-14-9-28-14-9r28-380-85r28-taurus-point-8-michelin-gw-5-lat-CID757-ID2jR8L.html#:a1d4e19132

 

Proszę bardzo na giełdzie wyrwiesz za 1300 nawet a ty co mówisz to marki Kleber i Continental za takie kwoty.Części chińskie lub Indie? Chyba twoim wypadku Januszu.Idź na moją galerię i zobacz czy mam chińskie cześci bo są polskie jakość średnia ale są.W mojej 60tce wschodu jest chłodnica Turecka ale za miesiąc się pozbywam i zakładam oryginała fabrycznego bo kapitalka bd i opony Cultor z Serbii ale jak kupowałem nie było nic lepszego a Taurus po 1600 a na opony z nie mojej kieszeni wykładane.Do dzis się żałuję bo było mi poczekać sam bym dołożył i byłyby dobre opony.

 Ale ja mówię o dobrych oponach. Teraz mi powiedz kto produkuje części dla Ursusa??? Trochu robi Waryński, a resztę? Znasz wszystkich podwykonawców? Masz pewność, że wszystkie są produkowane w Polsce? Fabryczna chłodnica? Życzę powodzenia bo ostatnia fabryczna chłodnica została wyprodukowana na początku lat 90..... Poza tym cała "drobnica" to produkty "no name"

 

Nie zgodzę się z tym co piszesz.

Cultor to nie BKT a Kabat to nowość na starej linii z Dębicy.

Bzdurą jest również Twoja teza o zaduszeniu 60-tki na oponach Cultora bo co jak co ale C360 to do demonów przyczepności nie należy. 

Jakbyś chociaż raz miał okazję popracować w polu na dobrych radialnych oponach to zmieniłbyś swój światopogląd.

Oczywiście że w przypadku ciągnika pomocniczego, szczególnie w ładowaczu, opryskiwaczu itp. nie potrzeba dobrych opon, ważne aby były wytrzymałe a przyczepność można sobie odpuścić, ale nie pisz że C360 nie potrzebuje dobrych opon bo ma tylko 52 KM, Zetor 5211 ma jeszcze mniej i na standardowych oponach nie daje 60-tce szans w polu - jak myślisz dla czego skoro to podobna konstrukcja ciągników?

To ja Ci powiem tak, pług trzyskibowy, kolczatka, kółko pługa z tyłu, dociążony na podnośniku i na II III klasie ziemi trzeba momentami redukować do V polowej bo traktor schodzi z obrotów a orzę na 2000-2200 obrotów. Ale kołem nawet nie grzebnie.

Kabat na starej linii Dębicy??? A mi sprzedawca wciskał, że mają nową linię z Michelina.... Ostatecznie zdecydowałem się na sprawdzonego Mitasa,

I

Opublikowano (edytowane)

@Lukjero Dobrych oponach? To są  najwyższe półki z opon a wystarczy średnia półka  opon do takiego ciągnika a opona radialna plus minus 1500 zł a nie 2 tyś czy 2,500 bo sam widziałem.Chcesz żebym ci podał  wykonawców od A do Z? Bo dla mnie to nie problem ale to zaraz.I co z tego że została produkowana 1990 roku? Trzeba wiedzieć gdzie oszukać Jest to chłodnica z Ostrowa Wielkopolskiego  Fabryczna nie rzucam słów na wiatr  i rok produkcji 1989 10 miesiąc tak samo korki do chłodnic wszystkich pojazdów oraz chłodnice były produkowane tam.Mówiłem idź zobacz  na moją galerię i na któreś zdjecia Jacka Mocnego wstawiałem miniaturkę z naklejki,bo w ostatnich 3 lat nazbierałem części z Epoki.Teraz wracam do wątku kto jest wykonawcą i kto był może dla kogoś też się przyda ta informacja.Waryński nie robi wszystkiego sam  nie mam pewnego info bo nikt nie chce powiedzieć ale na chłopski rozum wątpie żeby budował nowe zakłady itp żeby części produkować  np Uszczelki dla Waryńskiego wykonuje Morpak lub Tedel  ale nie ma co się przyczepiać dobre uszczelki a szczególnie na pokrywy Zaworowe.Końcówki wtryskiwaczy myślę że to jest Wuzetem tylko pod Logiem Ursusa,instalacje mają taką sama grubość  jak na I montaż i produkuje LSN lubin były dostawca na pierwszy montaż stacyjek i przełączników kierunków

 

Odlewy Ursus miał swoje bloki silników skrzyń itp czy wały korbowe korbowody itp ale Dawny Ursus miał sporo podwykonawców  i duża z tego część Funkcjonuje do dzisiaj

 

Okładziny cierne  tarcze sprzęgłowe szczęki taśmy Hamulcowe  dostarczał ZSM chełmno również Bebechy do silnika jak tłoki Tuleje,ale Tuleje produkuje dziś Krotoszyn a tłoki Gorzyce

Filtr Powietrza Tłumiki-Polmo Brodnica nadal ta firma dziś funkcjonuje i można kupić tłumik i jak filtr tylko trzeba szukać

Za przekładnie motogodzin części układu penumatycznego odlejacz powietrza czy reduktor produkował NIMET dzisiaj go nie ma

Felgi przednie i myśle jak tylne produkował FSO Lublin Gwiazdy do 60-tek były od Czeskiego Producenta

Siedzenie Kunów nadal produkuje

Zegary:była to jedna firma Mera-KFM  dzisiaj są dwie Mera odpowiada za obrotomierze a KFM za dwuwskaźniki

Panewki:Były z Bimetu Federal Gdańsk nadal produkują swoje także tulejki korbowodowe

Pierścienie: Prima nadal produkuje

Elmot: Prądnica Rozruszniki Alternator  dziś jest Firma Expom

Lampy były  przednie były Zelmotu dziś  Wesem a lampy tylne i przednie  Polmo kwidzyn Nadal jest frima ale nie produkuje lamp tą inicjatywę raczej przejęło Waś

Instalacje elektryczną mam u siebie fabryczna jeszcze i wsuwkach jest Logo zelmotu ale co oferuje Waryński  jest taka sama grubość przewodów a jakość wydaję się  być dobra.

Morpak produkował uszczelki na I montaż  i nadal produkuje

Chciałeś żebym wymienił to masz  większość z tych firm funkcjonuje tylko trzeba poszukać  a nie klapać jęzorem że są części z importu bo są Owszem tak samo niby firma niemiecka AGtech a wsio produkowane w chinach a większość sprzedawców nie ściąga polskich bo droższe to raz a typowy Janusz nie będzie przepłacał weźmie te tańsze a potem klną że nie pasuje itp itd

 

Jeszcze się odniosę do Kabatu.Użytkownik Akmaly ma rację bo linia jest z dębicy Bo Kabat wykupił maszyny do robienia opon od Dębicy ale produkcja odbywa się w Budzyniu więc można nazwać że to ta sama linia.

Edytowane przez Adi96
Opublikowano (edytowane)

Nawet na II klasie. Silnik jak dzwon, czasem trzeba schodzić do V polowej ale daje rade. Pług ustawiany od miarki, w zależności od potrzeby 20-25cm, lemiesze z dłutami Waryńskiego coś koło 130 zł szt. ewentualnie Unia z "dziobami" bo inne nie wytrzymują i nie jeden korpus już urwałem. I to wszystko na oponach diagonalnych.

Tylny most z czterdziestki, więc i obciążniki cięższe i może dlatego nie mam problemów z trakcją.

 

 

Ja wiem kto kiedyś produkował. Powiedz mi kto dzisiaj produkuje te niby "oryginały" dla ursusa??? Ja sam podczas ostatniej kapitalki założyłem wał z Ostródy bo niby są najlepsze, po dwóch miesiącach miałem do wyboru albo dać go do szlifu albo bujać się w środku żniw z dwa miesiące z gwarancją bo się okazało, że jest poniżej wymiaru. Dzisiaj ok 1000mth po remoncie znowu mruga kontrolka na wolnych obrotach, ale na pełnych obrotach trzyma te 3,5 atm więc jeżdżę dalej, góra jak dzwon od wymiany do wymiany nawet grama oleju nie weźmie. Ostrów Wielkopolski to są nieodległe mi tereny i wiem z dość wiarygodnego źródła, że znaczna część oferowanych przez nich chłodnic to import tylko z ich logo....

Edytowane przez lukejro
Opublikowano

Teraz "Ursus" to rzesza podwykonawców produkująca w chinach, tylko kilka rzeczy produkuje się w Polsce. Wały korbowe "Polskie" są klepane na tej samej taśmie co te typowe najtańsze chińczyki. Przychodzą tak samo oznaczone, w takich samych skrzyniach...

Opublikowano

Można kupić wał z tamtych lat tylko trzeba na dobrego trafić.Ja mam swój wał fabryczny bo czeski nowy poszedł ale ten polski jest cały zardzewiały jakby go wypiaskować to może by wydał na III szlif. lub na jakikolwiekJa na te wały nic nie poradze.Dla innych z Ostródy kilka tyś motogodzin i nic.

Opublikowano (edytowane)

Wyczytałem na internecie że zostały przeprowadzone testy w Holandii opon Barkley i macie tu kopie ze strony: 

Wysokie wyniki testów opon Barkley !

Testy zostały przeprowadzone w Holandii, gdzie opony Barkley  zostały zamontowane na ciągniki JCB Fastrac i po 600 mth,  w transporcie z 18-tonową przyczepą, ich zużycie wynosi 20%.  W tym przypadku zakładana żywotnoś  wynosi 3500 mth

 

Testowany model opon  Barkley 540/65R30 BLA03    http://www.oponyagro.pl/barkley-barkley-54065-r30-30

Jeszcze są zdjęcia tego ciągnika na tych oponach na tej stronie.

Źródłohttp://www.oponyagro.pl/ 

 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Teraz "Ursus" to rzesza podwykonawców produkująca w chinach, tylko kilka rzeczy produkuje się w Polsce. Wały korbowe "Polskie" są klepane na tej samej taśmie co te typowe najtańsze chińczyki. Przychodzą tak samo oznaczone, w takich samych skrzyniach...

 

 

Nie wszystkie wały korbowe  ,,Polskie'' nie są klepane na lini w Chinach jak to twierdzisz.Dużo ludzi nie wie i nie słyszało  o azotowanych  wałach korbowych POM Tyczyn oraz korbowodach i wałkach rozrządu które są wyłącznie produkowane na terenie tego zakładu a nie u podwykonawców....

 

http://www.pomtyczyn.pl//sklep/Produkty-pom-tyczyn

Opublikowano

Witam. Ja mam taki problem, potrzebuję zdjąć i założyć opony 14.9 28, bardzo stare i pewnie twarde. Na wulkanizacje okoliczną niedawno zawiozłem tylne koło, pojechałem na chwile na miasto, wracam a tu już zakłada oponę, samo zakładanie trwało dosłownie 1 minutę. Nie ma żadnej maszyny, mówi że szybszy jest od maszyny, jak zdjął nie chciał powiedzieć. Macie jakiś patent na odbijanie i zdejmowanie?, po co wozić jak tak szybko można samemu.. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v