Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem tu nowy, szukam oleju do Lamborghini 874-90T, silnik jest po całkowitym remoncie, wcześniej jeździł na różnych mineralnych olejach ale teraz zastanawiam się czy nie wlać czegoś lepszego. 

Co proponujecie?

 

 

Opublikowano

Bo stare silniki były robione pod oleje mineralne. To ze wlałeś półsyntetyk i chodzi to ok, mi doradzali pół syntetyk a wolałem nie   mieszać sobie między olejami. Kupuję jeden olej do wszystkiego.  Mobil Delvak 15w40. 

Opublikowano

@samtech84 wiem o tym doskonale. @tomek73 wytłumacz mi jak możesz co masz na myśli, że stare silniki były robione pod oleje mineralne? Dodatkowo powiedz czym według Ciebie takie oleje się różnią?

Opublikowano

Wlej cokolwiek co jest choc odrobine lepszego do superola i juz bedzie ok.

Ten silnik jest juz tak stary, ze w instrukcji jeszcze (podobnie jak w strych ursusach) kaza lac na lato i na zime inny olej, bo jeszcze nie było wielosezonowych.

 

JA osobiście wlałbym cos typu jakiegoś podstawowego Orlena Ultora i bedzie bardzo dobrze.

Np to

https://luboil.pl/platinum-ultor-diesel-cf-4-cf-sj-15w-40-op-20l,3,15,26

Nie ma co próbowac być swietszym od papieża i kombinowac cos z jakimiś półsyntetykami czy syntetykami.

Opublikowano

@nunu85 Ma rację, jeśli to taki stary typ jak ciapki to 15w40 i byle był lepszy od superola i turdusa. Może być taki jak wyżej. Jak masz  kilka złociszy więcej to dołóż do Mobila delvaca, Fuchsa agrifarm lub Shell rimula i będziesz pan zadowolony. Najważniejsze w tym wszystkim to to, żeby wymieniać olej na czas.;)

Opublikowano

@PaweLisowicz a tak się zapytam bo nie bardzo rozumiem, dlaczego porównujesz Superol do Turdusa?  Przecież Turdus jest o wiele lepszym olejem niż Superol. 

Opublikowano (edytowane)

40 lat temu silniki jezdziły na oleju LUX i to był olej umiwersalny tylko nie wiem czy obecnie jest w przedazy a turdus to chyba najlepszy z powyżej wymienionych

Edytowane przez AleksanderX
Opublikowano (edytowane)

Gdzie tam jest porównanie? Owszem Turdus bije na głowę Superola, ale nie dość że się pieni to jeszcze ciśnienie na gorącym silniku leci na łeb na szyje. Luknij choćby na wcześniejsze posty w tym temacie,gdzie piszą o wzroście ciśnień na Delvacu albo Rimuli o ponad 0,5bara w porównaniu do Turdusa. Żeby nie było, że tylko czytam, a nie widziałem tego w praktyce, to w swojego c-360 (400mtg po kapitalce) zalałem turdusem (w okolicy nic nie mieli lepszego) i na początku na rozgrzanym wskazywało 2,5bara, a teraz po przepracowanych 60mtg ledwo 1bar trzyma, oczywiście mówię o obrotach silnika w okolicy 500-600. Ale jeśli ktoś ma do wyboru Superol a Turdus to bez wahania wziąć Turdusa i się cieszyć z maszyny ;)

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

@PaweLisowicz widać jak był remont wykonany fachowo I być może trafiłeś jakiś chszczony olej. 

Ja mam Turdusa w Zetorze jak i Ursusie i nic się nie pieni i ciśnienie jest w normie. 

55 minut temu, AleksanderX napisał:

40 lat temu silniki jezdziły na oleju LUX i to był olej umiwersalny tylko nie wiem czy obecnie jest w przedazy a turdus to chyba najlepszy z powyżej wymienionych

Jest w sprzedaży w litrach (1i 5) jak i luzem .

JUX-a leje w tej chwili do pompy od beczkowozu jak i dojarki. 

 

Opublikowano

PaweLisowicz - jakbyś czytał dokładnie to dowiedziałbyś się dlaczego w przypadku Turdusa jest taki efekt, nie jest to wina oleju a braku wiedzy użytkownika. Turdusem zalewa się nowy silnik lub po remoncie głównym, albo wcale. Druga sprawa to oryginalność lub jakoś Turdusa, kiedyś był inny niż obecne się trafia. 

Druga bzdura jak się tu przewija, że silnik był projektowany pod olej mineralny - nikt i nigdy nie projektuje silnika pod bazę oleju, a olej dobiera się względem jego głównych parametrów jakim są lepkość i zachowanie lepkości w stosunku do warunków. 

Oczywiście, że kiedyś były oleje wielosezonowe ale głównie z aspektów ekonomicznych do ciągników zalecało się oleje sezonowe, jakbyś doczytał tą instrukcję to dowiedziałbyś się, że napisane było tak: jeśli ciągnik pracuje również zima należy zastosować olej uniwersalny ( lub 10w40 czy inny ). A nawet jeśli Ursus tego nie podawał to wystarczy przeczytać instrukcję Zetora, przecież to taka sama konstrukcja silnika. 

Jeśli chodzi o praktykę to olej Mobil Delvac 15W40 w porównaniu z Lotos Turdus SHPD 15W40 jest zdecydowanie mniej przepracowany w takim samym okresie czasu ( oczywiście na oko, bo nie posiadam laboratorium :)  ).

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, PRIMO napisał:

@PaweLisowicz widać jak był remont wykonany fachowo I być może trafiłeś jakiś chszczony olej. 

Ja mam Turdusa w Zetorze jak i Ursusie i nic się nie pieni i ciśnienie jest w normie. 

 

Wszystko możliwe, ale taki mały sklepik nie pozwoliłby sobie na takie szmugle, zwłaszcza, że cena dość wygórowana, a poza tym Dziadek zawsze tam kupował do swoich ciągników oleje i nie narzekał. Ciągnika nie dał bym do jakiegoś partacza, bo szkoda kasy i nerwów.

9 minut temu, akmaly napisał:

PaweLisowicz - jakbyś czytał dokładnie to dowiedziałbyś się dlaczego w przypadku Turdusa jest taki efekt, nie jest to wina oleju a braku wiedzy użytkownika. Turdusem zalewa się nowy silnik lub po remoncie głównym, albo wcale. Druga sprawa to oryginalność lub jakoś Turdusa, kiedyś był inny niż obecne się trafia. 

Turdus jest w tym ciągniku od remontu czyli od 500mtg. Tylko przy ostatniej wymianie założyłem zegar i widzę na bieżąco co się dzieje, bo wcześniej to mechanik tylko sprawdzał po remoncie jak to sie ma i od tamtego czasu nie sprawdzałem.:) Fakt faktem oryginalność tych olei jest różna, zwłaszcza jak ktoś z beczki kupuje..

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

@Adi96 ma chyba więcej doświadczenia z Turdusem to może on się wypowie. W tym roku przechodzę na Rimule L i zobaczymy czy się spełnią słowa innych użytkowników. A co do Delvaca o którym wspominał @akmaly to lałem go do c-330 i złego słowa nie powiem, na rozgrzanym ciśnienie nie spadało poniżej 3 barów, brak dolewek.

Opublikowano
49 minut temu, PRIMO napisał:

być może trafiłeś jakiś chszczony olej.

 

22 minuty temu, akmaly napisał:

Druga sprawa to oryginalność lub jakoś Turdusa

ja kupiłem  karton turdusa kiedyś tzn . 4 po 5 litrów chyba i było zapakowane w kartonowe pudło lałem do bizona i 2 butelki były zupełni inna barwa , konsystencji nie sprawdzałem , nie porównywałem .

Opublikowano

Ludzie kiedy to do was dotrze że Turdus spadł na psy i lepiej go nie zalewać. C-360 Silnik 300 motogodzin po remoncie ciągałem gałęzie na łąki temperatura robocza a ja czuje spalony olej identyczny jak był przy pierwszych godzinach docierania.Wyjąłem bagnet a na nim bąbelki to oznacza że olej robi się jak woda pieni, się spala.Przeszedłem z ciekawości na Devlaca Mobila ciągnik dostawał po garach nic nie było czuć,olej się nie pieni i powoli czarnieje nie to co Turdus  taki Orlen Platinum jest lepszy od Turdusa.Na devlacu jest 0,5 bara ciśnienie większe, olej jest bez popiołowy więc silnik jeśli go spala to tak dymu nie widać.Można zalewać półsyntetykiem nic się nie stanie nie wypłucze kanałów jak niektórzy myślą

Opublikowano

"olej jest bez popiołowy więc silnik jeśli go spala to tak dymu nie widać" - lepiej to skasuj bo się kompromitować zaczynasz:).

"Można zalewać półsyntetykiem nic się nie stanie nie wypłucze kanałów jak niektórzy myślą" - co baza oleju ma wspólnego z wypłukiwaniem kanałów czy osadów???

 

Opublikowano

Im więcej popiołów tym lepiej, olej lepiej chroni. Obecne "ekologiczne" oleje mają ich mało, mają przez co inne pakiety dodatków chroniących silnik, jednak "stara szkoła" je bije na głowę.

  • Like 1
Opublikowano
11 godzin temu, samtech84 napisał:

Im więcej popiołów tym lepiej, olej lepiej chroni. Obecne "ekologiczne" oleje mają ich mało, mają przez co inne pakiety dodatków chroniących silnik, jednak "stara szkoła" je bije na głowę.

popieram.

i juz kiedys na forum o tym pisałem.

BA, nawet zatarłem u1014 na super wypasionym oleju przeznaczonym do silników z adblue i filtrami czastek (właśnie takim low saps, czyli niskopopiołowym)

Opublikowano
35 minut temu, nunu85 napisał:

popieram.

i juz kiedys na forum o tym pisałem.

BA, nawet zatarłem u1014 na super wypasionym oleju przeznaczonym do silników z adblue i filtrami czastek (właśnie takim low saps, czyli niskopopiołowym)

Robiłeś sekcję zwłok? Jestem ciekaw co się staneło się. A co do popiołów to rimula ma 0.8-1 A delvac 1.1 według specyfikacji, więc to nie są żadne lowSAPSy. Można je spokojnie lać.

Opublikowano

jedna panewka widocznie przytarta (jeszcze nie odbócona) i dwa tłoki z widocznymi rysami od przytarcia.

ciśnienie smarowania było ok.

 

I od tego czasu nie przeginam z super jakoscią olejów do starych konstrukcji do nich nieprzystosowanych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v