Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

ja się nie wypowiem, bo z jasola mam tylko olej w hydraulice w kombajnie i we wspomaganiu w c 360.

Masz gdzieś tą analizę ? Wrzuć tutaj. Zobaczymy.

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano
14 godzin temu, tomo12 napisał:

#szymoni tak z ciekawości to jakie oleje byś polecił w zamian tych wyżej wymienionych?

Tak jak ktoś napisał nieco wcześniej, oleje z serii Platinum ultor.
Do starszych maszyn nawet Ultor Diesel 15w40 się nada bezproblemowo. Do nowszych, ale bez DPF  można lać w większości przypadków Platinum Ultor Plus.

Ultor plus ma POTWIERDZONE normy od MB, Volvo, Cumminsa czy Deutza. Moim zdaniem Ci producenci są dosyć wiarygodni :D 


Turdus to Lotos, tak tylko mówię. Informacja, nie opinia. 

Opublikowano

No i co z tego że to Lotos a tamto Orlen? Patrzy się na konkretny produkt. Zresztą paliwa lepsze ma Lotos. Olej dobiera się wg. wymogów producenta, nie tylko z DPF czy bez. Stosowanie do 60-tki olei takich jak Mobil czy Fusch to lekka przesada, ale kto bogatemu zabroni.

Opublikowano

Nic z tego, zresztą napisałem - 'informacja, nie opinia'. Paliwa do większości stacji w Polsce i tak Orlen dostarcza. 

Tak, dobierając olej powinno się opierać głównie na normach producenta. Nigdzie nie napisałem, że głównym kryterium doboru oleju jest brak lub obecność DPF.  Ogólna rozmowa tu jest, to i ogólnie napisałem (zgodnie z tym co orlen pisze na swoich stronach) że ultor plus nie jest przeznaczony do silników z dpf.

Co do lania Mobila, Fuchsa do c360 to się zgadzam, zresztą dlatego napisałem, że można lać coś innego i tańszego. Ale też nie mam zamiaru popadać w skrajność i lać oleju po 7zł/litr.

Opublikowano
Dnia 23.01.2020 o 06:56, szymonl napisał:

Tak jak ktoś napisał nieco wcześniej, oleje z serii Platinum ultor.
Do starszych maszyn nawet Ultor Diesel 15w40 się nada bezproblemowo. Do nowszych, ale bez DPF  można lać w większości przypadków Platinum Ultor Plus.

Ultor plus ma POTWIERDZONE normy od MB, Volvo, Cumminsa czy Deutza. Moim zdaniem Ci producenci są dosyć wiarygodni :D 


Turdus to Lotos, tak tylko mówię. Informacja, nie opinia. 

Turdus też ma aprobaty Deutza, MB oraz innych dużych producentów silników.

Opublikowano

FUCHS AGRIFARM MOT 15W40 olej silnikowy 20L
LOTOS TURDUS SHPD 15W40 olej silnikowy 17kg ~ 20L
ORLEN PLATINUM ULTOR PLUS CI-4 15W40 SHPD
ORLEN PLATINUM ULTOR CG-4 15W40 olej silnikowy 20L
ORLEN PLATINUM ULTOR CH-4 15W40 olej silnikowy 20L
ceny podobne poza Fuchsem.

ale czy jest jakaś różnica w tych w/w z orlenu czy tym  lotosu? Bo ceny w przeliczeniu na litr podobne. Pytam bo zawsze był turdus, ostatnio turdus i fuchs ale różnie bywa z dostępnością.
W tych pojazdach: MTZ952+Zetor 10145+c330m i NH8050
 

 

Opublikowano
10 godzin temu, Uziu92 napisał:

mobil.

Widzę, że są jakieś mx extra i xhp esp, ale nie mogę znaleźć czym się różnią... Który się bardziej nada? 

Opublikowano

Na jakiej podstawie to wywnioskowałeś? Ja muszę dokończyć beczkę Mannol TS-5, ale obecnie już ma taką cenę, że bym się raczej nie zdecydował. W MTZ przeskok z Superolu Milvus na Mannol ciśnienie smarowania w upały lepiej się utrzymywało.

Opublikowano

nie , ale skoro pobiera to ma większą odparowywalnosc czyli gorsze bazy , ewentualnie w wysokiej temp się nadmiernie rozrzedza i przeciska przez pierścionki do komory spalania , co też oznacza że ma gorsze bazy i gorszy indeks lepkości , także zrezygnowałem z niego ,po za tym rimula jest do DPF a silniki które mam a szczególnie silnik z kombajnu jak był projektowany to o DPF nikt nie śnił , oleje do DPF mają inne dodatki i właściwie to nie nadają się do starszych konstrukcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v