Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś jest na rzeczy z tymi olejami Low SAPS o ktorych kolega Darek pare postów wyzej pisał.

Otóż wlewałem do starego U1014 do silnika olej spuszczony przy wymianie z nowoczesnego steyra (ma SCR, a wiec i potrzebuje oleju low saps)

Olej nie był jakis mocno wyeksploatowany, bo zamiast po proponowanych w instrukcji 600h wymieniałem go po 300 i potem wlewałem na 200 do ursusa.

Wytrzymał  niespełna dwie takie wymiany i  sie przytarł na cylindrach (na szczescie wał nie oberwał) mimo, ze cisnienie oleju było ok.

Rzecz jasna nie mówie, ze jak silnik był projektowany na superola, to mu lac superola, ale za bardzo przeginac z jakoscia oleju na plus też nie mozna.

edit

do skrzyni, zeby we wszystkich traktorach był jednakowy olej, tez mu wlalem spuszczona ze steyra akcela nexplore (jak sie rozgrzeje to jest praktycznie jak woda), ale jak narazie wszystko działą jak nalezy i oby jak najdłuzej.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Olej typu Low SAPS nie oznacza że jest to jakoś nieziemsko jakościowy olej, tylko że jest to olej w pewnej technologi do pewnych zastosowań.

Dlatego należy lać oleje jakie podaje producent, ursus czy zetor w instrukcji ma trochę więcej olei niż superol.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, akmaly napisał:

 

Dlatego należy lać oleje jakie podaje producent, ursus czy zetor w instrukcji ma trochę więcej olei niż superol.

Nie wiem co pisze w Twojej instrukcji, ale u mnie jak byk stoi Superol CC do u1014 z 91 roku.

 

29 minut temu, volvo napisał:

Wlewać  do ciągnika przepalony olej... ręce opadają. Po co kupić nowy olej, lepiej walnąć kapitalkę. Lepsze wyjście.

Pracował na nim lepiej niż na kazdym innym, ciszej, rowniej...a ze sie przytarł, no peszek, jest nauczka.

NO i jak pisałem wyzej, olej nie był przepalony, tylko z zaledwie połową przewidzianego przez producenta przebiegu.

I sobie wydedukowałem, jak widac, błędnie, ze kazdy nowoczesny olej bedzie lepszy od superola. TYm bardziej, ze w lepkosci to było tez 15w40. Pomylilem sie. I po to tu piszę, zeby nikt inny nie wpadał na takie pomysły, a nie, żeby wyśmiewac.

 

PO drugire, tu nawet nie chodziło o jego zuzycie, tylko charakterystyke i sadze, ze jakby ktos wlał nawet świezy olej low saps, to i tak predzej czy później by sie doczekał podobnego rezultatu.

Krotko, nie mozna za bardzo przedobrzac.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

To że producent tak zaleca to o niczym nie świadczy. Ten olej już swoje przepracował i trzeba go zutylizować a nie wlewać do innego ciągnika. Nie warto oszczędzać.

 

Opublikowano

Dokłdanie tak olej zlewany z jednego silnika w 2gi traci swoje właściwości, co z tego że ładnie wygląda czy silnik pracuje lepiej, w mercedesach beczkach zalecana wymiana oleju była co 8 tyś km i to wpływało na długowieczność, to że producent zaleca wymianę co 600mtg to ile rocznie robisz mtg tym ciągnikiem odważył bym się na takie wymiany gdyby ciągnik pracował tyle w 4-6mc-y w niezbyt wysilonych warunkach, tak samo jak samochody audi vw zalecają wymianę co 30 tyś km i efekty tego znają wszyscy.

Opublikowano

Jak kupilem nowego NH 100 KM to chciałem olej na półsyntetyk zmienić.  Ale trochę poczytałem, porozmawiałem z paroma  ludźmi od olejów i szybko mi to z  głowy wyleciało. 

Stara konstrukcja silnika to normalny mineralny olej, nic innego. 

A jak już do 912 z starym silnikiem wlejesz olej spalony, bo 300 godzin to wymiana konieczna,   to było pewne ze długo nie pochodzi.

 

I nie pisz że zalecają 600 bo to bujda w Polsce.  Oczywiście zaden serwis tego nie powie. 

 Oni zalecają 600, ale to nie zależy od oleju tylko od paliwa stosowanego, a  w Polsce  paliwo nie jest najwyższej jakości,  a tylko od tego zależy  wymiana oleju przy 600 godzin.

Co do paliwa to mam przekonanie bo przez 3 lata jeździłem tylko na paliwie Niemieckim, nie wiedzialem co to znaczą filtry paliwa, po prosto wcale ich nie zmienałem przez 3 lata, po wyciągnieciu miałem  czyściutkie.

Teraz po zakazie sprowadzaniu paliwa z  Niemiec od dwóch lat, filtry mi czarnieją, przedtem tego nie było. 

W tym tygodniu robiłem serwis w  samochodzie i  od razu wszystkie filtry do wymiany, jakie było moje ździwienie jak wyciągłem czary filtr paliwa, po jedynie 16 tyś km., przed tem wyciągałem  brązowy, nigdy czarny. Samochód ma oczywiscie serwis co 30 tyś, śmiechu wartę. 

 Co do olejów to w ciągnikach porzestawiałem serwisy na 200 h z 300. Po pierwsze  te 100 godzin nie zbiedniję  a raczej odwrotnie bo silnik dłużej wytrzyma, bo tutaj nie ma się co oszukiwać. 

 Po drugie Case ma  ponad 10 tyś godzin i ale jak ma  na oleju ponad 200 h to zaczyna brać olej, przy 280 h dosć mocno  bierze,  czego to wynik,, zużycie oleju po prostu. 

 Tak węc jak chcesz długo cieszyć się silnikiem to max 300 h wymiana.

Opublikowano
Dnia 16.05.2018 o 21:53, tomek73 napisał:

Jak kupilem nowego NH 100 KM to chciałem olej na półsyntetyk zmienić.  Ale trochę poczytałem, porozmawiałem z paroma  ludźmi od olejów i szybko mi to z  głowy wyleciało. 

Stara konstrukcja silnika to normalny mineralny olej, nic innego. 

A jak już do 912 z starym silnikiem wlejesz olej spalony, bo 300 godzin to wymiana konieczna,   to było pewne ze długo nie pochodzi.

 

I nie pisz że zalecają 600 bo to bujda w Polsce.  Oczywiście zaden serwis tego nie powie. 

 Oni zalecają 600, ale to nie zależy od oleju tylko od paliwa stosowanego, a  w Polsce  paliwo nie jest najwyższej jakości,  a tylko od tego zależy  wymiana oleju przy 600 godzin.

Co do paliwa to mam przekonanie bo przez 3 lata jeździłem tylko na paliwie Niemieckim, nie wiedzialem co to znaczą filtry paliwa, po prosto wcale ich nie zmienałem przez 3 lata, po wyciągnieciu miałem  czyściutkie.

Teraz po zakazie sprowadzaniu paliwa z  Niemiec od dwóch lat, filtry mi czarnieją, przedtem tego nie było. 

W tym tygodniu robiłem serwis w  samochodzie i  od razu wszystkie filtry do wymiany, jakie było moje ździwienie jak wyciągłem czary filtr paliwa, po jedynie 16 tyś km., przed tem wyciągałem  brązowy, nigdy czarny. Samochód ma oczywiscie serwis co 30 tyś, śmiechu wartę. 

 Co do olejów to w ciągnikach porzestawiałem serwisy na 200 h z 300. Po pierwsze  te 100 godzin nie zbiedniję  a raczej odwrotnie bo silnik dłużej wytrzyma, bo tutaj nie ma się co oszukiwać. 

 Po drugie Case ma  ponad 10 tyś godzin i ale jak ma  na oleju ponad 200 h to zaczyna brać olej, przy 280 h dosć mocno  bierze,  czego to wynik,, zużycie oleju po prostu. 

 Tak węc jak chcesz długo cieszyć się silnikiem to max 300 h wymiana.

A jaki olej oryginalnie powinien być w NH że chciałeś na półsyntetyk zmienić? 

Czym argumentowali Ci u których zasięgałeś informacji to że stare konstrukcje silnikowe jeżeli mają zalecany olej mineralny nie należy np zalewać olejem pół syntetycznym ? 

I jeżeli olej mineralny to jakim Ci zalecali najlepiej zalewać żeby zbyt szybko nie ulegał zużyciu przy ciężkich warunkach pracy ?

Opublikowano

Do nowego silnika  można bez problemu lać syntetyk, do starego nigdy w życiu. Z fabryki wszystkie silniki zawsze wychodzą na mineralnym. 

 Dlatego odradzili  bo nie było sensu a to stary model silnika, inne luzy. Ja leję wszystko Mobil Delvac 15W40

Opublikowano

MOT? Chodzi Ci o Fuchs Agrifarm Mot SAE 10W-40 ( to nie olej mot tylko silnikowy, nie wiem co to są oleje mot, to prawdopodobnie tylko nazwa oleju tego producenta ).

Drugi olej to jaki ten STOU ( uniwersalny olej silnikowo - przekładniowo -hydrauliczny)? Jeśli chodzi o Fuchs Agrifarm STOU MC PRO 10W-40 to bez obaw można mieszać, ponieważ są w tej samej klasie lepkości oraz na tej samej bazie ( MC ). 

Ogólnie większość olei w tej samej klasie jest ze sobą mieszalne. 

  • Thanks 1
Opublikowano

tomek73 napisał:

Do nowego silnika  można bez problemu lać syntetyk, do starego nigdy w życiu. Z fabryki wszystkie silniki zawsze wychodzą na mineralnym. 

 Dlatego odradzili  bo nie było sensu a to stary model silnika, inne luzy. Ja leję wszystko Mobil Delvac 15W40

Ja wiem że dużo osób zaleca do starych silników lać mineralny ale chyba to jest trochę przesadzone jak silnik nie bierze oleju to dlaczego nie nalać lepszego oleju? Kiedyś kupiłem Audi 90 z przebiegiem 360 tys od Niemca i był on zalany full syntetykiem Castrol 0w40 i silnik pięknie chodził. Ja leje do starych ciągników już wiele lat Fuchs Agrifarm MOT 10w40 i nic się nie dzieje. Oleju nie biorą, wycieków też nie ma.

Opublikowano
9 godzin temu, pawelll napisał:

 

Ja wiem że dużo osób zaleca do starych silników lać mineralny ale chyba to jest trochę przesadzone jak silnik nie bierze oleju to dlaczego nie nalać lepszego oleju? Kiedyś kupiłem Audi 90 z przebiegiem 360 tys od Niemca i był on zalany full syntetykiem Castrol 0w40 i silnik pięknie chodził. Ja leje do starych ciągników już wiele lat Fuchs Agrifarm MOT 10w40 i nic się nie dzieje. Oleju nie biorą, wycieków też nie ma.

To spróbuj odwrotnie, do starego silnika na mineralnym nalać pełny syntetyk lub semi, to zobaczymy jak długo pojeździsz. 

Ja do nowego ciągnika chciałem nalać semi  ale odpuściłem sobie. 

Opublikowano

Pojeździ, co ma się takiego stać?

To zależy jaki olej i jaki był wcześniej. Nagary itp to nie tylko baza oleju ale przede wszystkim jakość oleju i eksploatacja.

Jeśli silnik lata pracował w ciężkich warunkach na Superolu niewiadomego pochodzenia i nalejesz mu nawet Turdusa to może rozszczelnić silnik.

Przekonanie, że syntetyczny olej jest lepszy i taki należy stosować jest tak samo prawidłowe jak lanie gęstszego oleju w lecie. 

Olej ma być taki jak podaje producent, przeważnie jest tabela przy jakich warunkach jaki należy stosować. 

Opublikowano
U mnie New Holland od nowości chodził na oleju Ambra 15w40 teraz 10w40 ma 12 tys mth i jest ok. Claas tak samo z mineralnego na półsyntetyk. C360 ojciec całe życie jeździł na superolu i to tym gorszym CB ja leje od dziewięciu lat Turdusa. 1224 miałem to tak samo zmieniłem z superolu CC na Turdus. Jest ktoś na forum kto zmienił z mineralnego na syntetyk lub półsyntetyk i mu się coś stało?
Opublikowano

Taka zasadność, że ktoś ma dużo nowszych ciągników, jeden czy dwa starsze, tak jak  np. u mnie olej kupuje shella w beczkach 200l, wychodzi mnie taniej niż miałbym kupić turdusa 2x5l do starej daty ciągnika

Opublikowano

Ja Case JX70 zalałem coma 10W40. Zauważalne jest wyraźnie późniejsze gaśnięcie kontrolki smarowania silnika niż na 15w40.

Opublikowano

Tak, na pewno jest to spowodowane zmianą oleju z 15w na 10W. Zmień olej jednego producenta na drugi w tej samej klasie lepkości i może być różnica.

Kolego @PATr - oczywiście że w takim wypadku jest to zasadne, głównie chodziło mi o jednostkowy przypadek, ponieważ dużo osób naczyta się na forum o super ekstra syntetycznych olejach i leje do zajechanej 30 tki aby jej życie wróciło. 

Opublikowano

Nie musisz mnie atakować. Uczciwie napisałem co zaobserwowałem.

I ten fakt mnie nie cieszy bo teoretycznie kontrolka wskazuje że silnik o tą sekundę czy dwie po pierwszym uruchomieniu po nocy ma gorsze smarowanie . Przy kolejnych odpalaniach różnic nie widzę bo gaśnie natychmiast

Ale czy tak jest to nie wiem. 

Opublikowano

Kolego @Agrest - jesli odczułeś moją wypowiedź jako atak na Ciebie, to serdecznie przepraszam, nie miałem takiego zamysłu.

Chcę tylko napisać, że olej ma być między min a max, najlepiej zalecany przez producenta silnika lub pojazdu, czy on będzie hiper ultra tratatata to nie wiele zmieni, oczywiście jak ktoś leje słabej jakości i niewiadomego pochodzenia to inna sprawa. 

Obecnie jest bardzo duży wybór odnośnie olejów, do takiego, drugie do tamtego a różnica może być tylko na opakowaniu ( tak jak jest z ON - większość polskich stacji i tak ma EKO ON z Orlenu ale jest cała masa teorii, że Shell, BP, itp to ekstra olej a Orlen to syf:))

Inaczej sprawa się ma w przypadku nowych silników z ery eko - tu powinien być olej dostosowany, ponieważ można znacznie zmniejszyć żywotność np. PDF. 

Ja wyznaję prostą zasadę - olej ma być: 1. Odpowiedni, 2. W górnej części stanu, 3. Wymieniany na czas. 

Jak ktoś leje do starej 60-tki 0W50 to co ma mu się stać poza wyczyszczeniem portfela? No chyba, że kupił na allegro w cenie Superolu to różnie może z tym być :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v