Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem ze skrzynią w c330M.. Biegi ciężko chodzą, i często jest tak że nie da się wrzucić biegu, kilkakrotnie popuszczam i wciskam sprzęglo wtedy wskoczą. Na zgaszonym ciągniku jest gorzej, bo nie da sie przeskoczyc z terenowych na szosowe i na odwrót, tak jakby coś blokowało. Sprawdzałem stan oleju hydraulicznego, jest około 1cm ponad górną kreską miarki. Macie jakiś pomysł? dziekuję od razu za pomoc

Opublikowano

na zgaszonym można wrzucić bieg, ale ciężko chodzi ten lewarek, jedynie na zgaszonym nie mozna zmienic polozenia wajhy z luzu terenowego na luz szosowy i na odwrót. Biegi wchodzą. Aczkolwiek lepiej na zapalonym silniku gdy te tryby sa w ruchu

Opublikowano (edytowane)

Koledzy mam pytanko w jaki sposób można naprawić rozbite gniazdo kulki zatrzasku wodzika? Da się we własnym zakresie czy trzeba skrzynie oddawać na jakiś zakład... 

Po cofnięciu wodzika wstecznego i czwartego biegu celem wymiany sprężynki w miejscu gdzie pod wodzikiem siedzi kulka jest rozbite jej gniazdo. Zamiast okrągłego otworu od samej góry tam gdzie nad sprężynką jest kulta zrobił się owal (tak jak by otwór był sfazowany) i w tym miejscu zapada/zawiesza się kulka i trzeba użyć większej siły by wbić/wybić te dwa biegi. 

Bo już tak myślałem spawanie w tym miejscu będzie kłopotliwe a jak i się pospawa to weź potem to obrób/zeszlifuj w tak niewygodnym miejscu...            aby we własnym zakresie to zrobić bez wyciągania skrzyni skoro kulka ma około 8mm to ten rozbity otwór rozwiercić do połowy jego głębokości (czyli do połowy sprężynki) na 12 mm i po prostu wbić tam na jakiś klej do łożysk (loctite) czy na sucho tulejkę 8x12. Idealnie nadawał by się do tego sworzeń tłoka od Rometa :P Jak myślicie chyba takie rozwiązanie było by najlepsze ?

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)
Dnia 27.04.2019 o 20:41, dawid34435 napisał:

witam mam problem z wyciągnięciem wałka 1 stopnia Ursus c 330

Rozbierałeś skrzynię czy wyciągasz sam wałek?

Edytowane przez eagle19
Opublikowano

Witam. Proszę o odpowiedź. chciałem zmienić uszczelkę pod pokrywą licznika motogodzin. Uczczelniam wszystko bo zmieniam sprzęgło i wszystko było w oleju. Po odkręceniu zauważyłem że łożysko od tego wałka dolnego jest na połowie obudowy a wałek rusza sie ok. 1 cm. widoczne są slady tarcia na obudowie. Do tego na tym samym wałku po spuszczeniu oleju zauważyłem że nakrętka się całkiem odkręciła ( za trybem co napędza wałek). I mam pytanie... czy te luzu tak mają być? bo nie ma jak tego skasować bo ta zębatka dotyka swoim wybrzuszeniem do tego łożyska! a łożysko dalej nie idzie bo jest pierścień ! 

IMG_20190504_154740.jpg

IMG_20190504_154658.jpg

Opublikowano

Łożyska są dobre tylko ten luz. Może ktoś rozbierał lub wie czy powinien w tym miejscu między tą zębatką z łożyskiem od motogodzin a tym kołem co napędza wałek być taki luz..

Opublikowano

Dwa miesiace temu też uszczelniałem pod licznikiem bo ciekło, przez przypadek ukręciłem 1 szpilke pół dnia roboty, a na dole też był dość spory luz na wałku po wyciągnięciu, więc chyba tak musi być już nie pamiętam dokladnie ale składając też się zastanawiałem czemu to jest wywalone i coś tam zobaczyłem, dokładnie ci nie powiem teraz 😁

  • Thanks 1
Opublikowano

Hej, czasami kleszczą mi się biegi 4 i R, prawdopodobnie przez wyrobioną dźwignię i łożysko dźwigni. Czy można przekręcić łożysko dźwigni o 90 stopni po to żeby te małe sworznie dźwigni trafiły w te nowe dwa rowki łożyska, bo w tych rowkach co siedzi teraz są jakby wytarcia po 2mm porobione od tych sworzni, czy te wytarcia to fabryczne ?

Opublikowano

Przekręcić można ale kołek tylko ustala położenie dźwigni.  Przyczyną może być zużyta ( miękka) sprężyna zatrzasku wodzika. Chyba że wybierak dźwigni " wylata" to rzeczywiście zużyciu uległy obydwa elementy łożyskowania dźwigni zmiany biegów. Osobiście porównywałem starą i nową dźwignię, nowa była krótsza , dlatego wiercilem drugi otwór i przesunąłem mocowanie półkul  o ok. 8mm aby wydłużyć końcówkę roboczą .

Opublikowano

Witam zerwała się cudowna nakrętka w mojej e-mce i mam pytanie czy wałek pośredni z 330 jest taki sam jak w 330m bo są różne nr katalogowe a wyglądają identycznie

Opublikowano (edytowane)

Wie ktoś może czy obudowa skrzyni biegów C330 jest taka sama jak do C330M? Czy różnią się czymś, czy taka do C330 będzie pasować do C330M? 

Ewentualnie gdzie i czy można kupić obudowę do 330M?

Edytowane przez yyyyyy3
Opublikowano (edytowane)

Cześć robię skrzynię w c330 (zmieliło tulejki koła reduktora) i mam pytanie czy taki stan kół zębatych może pozostać czy kwalifikuje się do wymiany. I może ktoś rozpozna czy to oryginalne koła czy były wymieniane? 

- kawałek ukruszony ząb na kole reduktora i wałku głównym

- lekkie wżery na wstecznym

IMG_20241128_135328.jpg

IMG_20241128_135848.jpg

IMG_20241128_135418.jpg

IMG_20241128_135349.jpg

IMG_20241128_140002.jpg

Edytowane przez kapec22

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v