Skocz do zawartości
Piotr0224

Pronar 1025 bierze olej

Polecane posty

Piotr0224    11

Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.

Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.

Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Prawdopodobnie pierścienie.  Może brać więcej oleju na niskich obrotach. W ciężkiej pracy ciśnienie nad tłokiem jest zdecydowanie większe i pomaga wydmuchać olej w dół tłoka, na niskich  będzie podchodził wyżej. 

Turbina raczej nie ale możesz ją sprawdzić zaglądając do  układu ssącego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2055

zajrzyj do dolotu, wlasnie na niskic obrotach a raczej jak dlugo silnik z nimi pracuje turbina lubi puscic.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Wtryski można sprawdzić, to wiele nie kosztuje.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Atari
      Witam,
      Czy możliwe jest zalanie hydrauliki w ładowarce kubota r420 olejem Agrol?
      Wg instrukcji powinien tam iść 5w-30.
      Pytam ze względu, że chce współdzielić osprzęt z ciągnikiem zalannym właśnie Agrolem.
    • Przez McCormickXTX
      Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Ciągnika MC XTX 185. Problem się zaczął od chwili gdy zaczął świecić błąd  czujnika wysokiego ciśnienia Common rail. Poświeciła jakiś czas i zgasła. Potem wyskoczyły błędy na ehr. Ze jakiś zawór przelewowy padł. Później zauważyłem ze stan oleju w silniku się podniósł oraz w skrzyni biegów.  Co może być tego przyczyną??Spotkaliście się z podobnym przypadkiem?
    • Przez Krzysztoflewandowski36
      witam mam pytanie odnosnie oleju agrofarm utto ln czy bedzie odpowiedni do skrzyni biegow.
      133.14 mala pomylka
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
    • Przez marcinek_164
      Cześć! 
      W firmie, której pracuję, posiadamy w.w ładowarkę. Nadszedł czas serwisu i wymiany oleju. Do mostów przyszedł taki sam olej jak do przekładni kątowej i do zwolnic (sae80w90), czy można go użyć bez problemów? Producent odnośnie mostów podał tylko, że ma być specjalny do hamulców mokrych. Jak to u was wygląda?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.