DF1

Massey Ferguson 7715EF oraz Valtra T144V - Który ciągnik wybrać ?

Polecane posty

hubertuss    4653

Z tobą nie da się technicznie rozmawiać. Bo upór osła i ego przewyższające wiedzę nawet o sprzęcie który masz nie pozwala ci na normalną dyskusję. Nie wiesz ale i tak będziesz się produkował na dany temat bo ma być po twojemu chociaż już kilka osób zwraca ci uwagę, że się mylisz.

Do twojej głowy nie potrafi nawet dojść informacja, że te twoje poduszki pod kabiną pozwalają tylko na redukcję drgań i wibracji powodowanych pracą silnika, opon np. Ich zakres pracy jest zbyt mały by niwelować wstrząsy powodowane przez wjechanie na nierówność. Jełki tego nie rozumiesz nie nasza wina. Ale jak ci kilka osób pisze, że nie masz amortyzacji to nie masz. Więc nie pisz bzdur, że źle działa. Bo nie działa bo jej nie masz.

 

Po pierwsze, nie znasz ludzi, a ich obrażasz, to tylko pokazuje, na jakim jesteś poziomie. Po drugie - jak nie posiada amortyzacji? Że niby jak już nie ma sprężyny albo poduszki pneumatycznej, to nie ma i już, bo hubertuss tak powiedział i basta? Zauważ, że sam przyszedłeś zrobić g*wnoburzę. Bo myślisz, że wiesz więcej niż inni, bo tak. Uważaj, żeby ci jakiś samolot noska nie przytarł, bo bardzo wysoko go nosisz.

A i tak nawiązując do twojej wypowiedzi - nie wiesz gdzie je projektują, ale wiesz, że na pewno Francuz do tego ręki nie przyłożył. Niezły hipokryta z ciebie, mógłbyś być nawet troche śmieszny, gdyby nie irytujący

 

Perkins, Sisu, Dana i wiele innych komponentów z których złożony jest ciągnik mf nawet we francuskiej fabryce projektowali Francuzi? Jaką jeszcze bzdurę jesteś gotów wymyślić by mieć tutaj ostatnie słowo. Niektóre modele mf jak 76xx dzieliły całą tylną cześć z Fendt. Od skrzyni biegów poprzez tylną oś i podnośnik. Fendta tez projektowali Francuzi. Produkowano to wszystko w fabryce w Beauvais.

Ja nikogo nie obrażam ale skoro nie wiesz nawet, że nie masz amortyzacji kabiny w ciągniku to po co piszesz, że źle działa?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Czy ja stwierdzam, że każdą jedną część w danym produkcie projektuje i wytwarza jedna fabryka? W dobie globalizacji i możliwości współpracy z wieloma producentami podzespołu to nawet nie opłacalne. Inna sprawa, ze producent jako taki składa to wszystko w kupę i sam decyduje, co chce żeby tam się znalazło. Przestań mi wciskać w wypowiedzi słowa, których nie użyłem.

Te nie-moje-poduszki zarówno producent, jak i serwis umieszczają pod hasłem "amortyzacja mechaniczna" obok opcjonalnej amortyzacji pneumatycznej. Kogo więc należy się trzymać? Dziwne jest w sumie, ze coś co wcześniej sam nazwałeś amortyzacją teraz już nią nie jest. Jedno dla mnie jest pewne, że ciągnik widziałeś na zdjęciu wyłącznie. Zakres pracy tych poduszek nie ogranicza się do minimalnego luzu żeby stłumić drgania jak w ciężkiej serii Ursusa i Zetora, tylko jest to zrobione bardziej 'finezyjnie' i ma spory zakres ruchu we wszystkich kierunkach. I może to jest właśnie jego największa bolączka

A co do serii 87 która jeszcze Cie interesowała to małe sprostowanie z mojej strony - nie tyle amortyzacja szwankuje, co wyważenie całości. Na drodze która nie jest płaska jak stół cały traktor zaczyna się bujać przód-tył i amortyzacja kabiny nie potrafi tego zniwelować. Dlatego musi na dłuższe trasy zaczepiać ciężarek na przedni TUZ. Pewnie i tak wyjdzie, że to mój wymysł, dlatego od razu kieruję na kanał @Kuli gdzie przy okazji pracy Masseyem na jednym z filmów sam mówi że to jego największa wada przy wszystkich zaletach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Z resztą osobiście (podkreślam, osobiscie, to tylko moja opinia) patrząc nie tylko przez pryzmat MF, ale też Manitou, Gregoire Besson czy Tecnomy to ja serdecznie dziękuję za żabojadzką myśl techniczną. Wole przepłacać u Niemca czy Skandynawa, albo szukać oszczędności u włoskich czy amerykańskich producentów

 

Przynajmniej coś tam zrozumiałeś. BO jeszcze stronę czy dwie temu twierdziłeś, że mf to projekt żabojadów wymieniając go z innymi francuskimi markami.

 

Pomysłu, że ktoś nie potrafi utrzymać odpowiedniego ciśnienia w kołach, albo że serwis przyjedzie Ci ustawiać 4 gumy pod kabiną o działaniu łopatologicznym jak w starym Ursusie nawet nie skomentuję, bo jest śmieszny. A dla Twojej informacji - grammer sam nabija odpowiednie ciśnienie pod ciężar kierowcy, jak tylko wyczuje że jest za niskie.

 

Stronę czy dwie temu były to cztery gumy jak w ursusie. A teraz okazało się, że działają bardziej finezyjnie. Nie wiem czy ty czerpiesz z tego ośmieszania się tutaj jakąś przyjemność. Chcesz mieć zawsze ostatnie słowo a coraz większe głupoty ci wychodzą. Ja widziałem ciągnik na zdjęciu by stwierdzić, że nie ma on amortyzacji a jedynie poduszki pod kabiną. Ty widzisz go na co dzień i myślisz, że ma amortyzację chociaż jej nie ma. Ciekawe co jeszcze napiszesz. Twoje otoczenie musi mieć z tobą i twoim uporem ciężko. Już ci kilka osób tutaj pokazało, że nie masz pojęcia o pewnych sprawach. W tym jaką amortyzację masz w ciągniku i czy w ogóle ją masz. A ty dalej swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Wiesz na czym polega twój problem na oburzanie sie na francuskie pochodzenie nowych modeli MF? Że największe (i jedyne w Europie) biuro projektowe, zajmujące się ciągnikami, znajduje się na terenie fabryki w Beauvais :rolleyes:

 

A czy to moja wina, że musisz mieć wszystko od a do z podane na tacy ze szczególnym zwróceniem uwagi na brak jakichkolwiek porównań czy przenośni? Wątpię. "Cztery gumy jak w Ursusie" dla mnie brzmi inaczej niż "4 gumy jak z Ursusa" czy "4 gumy identyczne jak w Ursusie", może rusz kopułą i sam sie nie ośmieszaj. Śmieszne jest też to, że myślisz że coś dojrzałeś, a nie miałeś szans tego zrobić, bo z zewnątrz widać tylko metalowe elementy i to w dodatku z takiej perspektywy.

 

 Ty widzisz go na co dzień i myślisz, że ma amortyzację chociaż jej nie ma

 

Producent też twierdzi, ze ta amortyzacja tam jest, leć mu powiedzieć, że się ośmiesza pisząc takie rzeczy :D
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiank33    64

@DF1 mógłbyś napisać na priv jakie dokładnie miałeś wyposażenie w tej ofercie w valtrze?
i czy już coś wybrałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115

Ja posiadam 6613 dyna6 i valtre t214 i z obu jestem bardzo zadowolony ale to zupelnie inna klasa ciagnika dlatego wiadomo ze w valtrze lepszy komfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat  i odnieść się do tej amortyzacji której dotyczyła powyższa dyskusja. Mam 6475 na amortyzowanej osi i pneumatycznej kabinie. Niestety buja w nim tak , że można skręcić kark jeżdżąc nawet po małych nierównościach. Trochę mi to nie pasuje z racji posiadanego wyposażenia i tu nasuwa się pytanie.?

 

Czy powodem tego bujania mogą być np. zużyte amortyzatory kabiny? Jak sprawdzić ten element . Nowe kosztują 500 zł jeden więc nie chciałbym ich wymieniać niepotrzebnie.

 

Ktoś coś podpowie?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115
46 minut temu, marian20 napisał:

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat  i odnieść się do tej amortyzacji której dotyczyła powyższa dyskusja. Mam 6475 na amortyzowanej osi i pneumatycznej kabinie. Niestety buja w nim tak , że można skręcić kark jeżdżąc nawet po małych nierównościach. Trochę mi to nie pasuje z racji posiadanego wyposażenia i tu nasuwa się pytanie.?

 

Czy powodem tego bujania mogą być np. zużyte amortyzatory kabiny? Jak sprawdzić ten element . Nowe kosztują 500 zł jeden więc nie chciałbym ich wymieniać niepotrzebnie.

 

Ktoś coś podpowie?

A jak sterujesz poduszkami kabiny to nic sie nie zmienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29
43 minuty temu, michalek4040 napisał:

A jak sterujesz poduszkami kabiny to nic sie nie zmienia ?

Nie mam aktualnie sprężarki oryginalnej.  Niestety musze pompować mini sprężarką podpięta pod zapalniczkę. Nie sprawia to żadnego problemu bo wszystko ładnie zamontowałem , że nie przeszkadza jednak to nie oryginał.

Najmniej buja jak jest powietrze spuszczone. Dlatego podejrzewam , że to amortyzatory. Mam rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115
46 minut temu, marian20 napisał:

Nie mam aktualnie sprężarki oryginalnej.  Niestety musze pompować mini sprężarką podpięta pod zapalniczkę. Nie sprawia to żadnego problemu bo wszystko ładnie zamontowałem , że nie przeszkadza jednak to nie oryginał.

Najmniej buja jak jest powietrze spuszczone. Dlatego podejrzewam , że to amortyzatory. Mam rację?

Z tego co piszesz to raczej tak i bedziesz musial kupic nowe. Traktor ma juz pewnie kolo 10 lat takze mogly sie zuzyc

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oradek    1

Chciałbym trochę odświeżono temat, Massey Ferguson 7715S czy Valera T144 Active??? Massey z jojem reszta wyposażenia ta sama, cena podobną (przy tej kwocie groszowa sprawa). Ciągnik głównie bedzie pracować w transporcie plus prasa i uprawa, a może Kubota M7153?? 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oradek    1

A nawet w tym tygodniu... Ostatnie modele po starej cenie a od nowego Roku podwyżka około 20 tys. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oradek    1

Ogólnie rzecz biorąc Valtra jest droższa ale nie biorę pod uwagę wersji verso że względu na jostick który mi nie pasuje, takie sam typ jest w Kubocie i po dłuższym użytkowaniu mam skurcz i ręka nie mogę ruszyć, ponieważ nie mogę położyć swobodnie ręki tylko trzymam ją podobnie jak się myszkę trzyma i wolę Activ. Valtra ma ogromny plus: skrzynia i hydraulika oddzielnie, Kubota serwis pod nosem a Valtra jednak ma super Jostick

Edytowano przez oradek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Kubotę daruj sobie, serwis blisko tylko części albo z magazynu w Niemczech albo z Japonii i może nie być kolorowo tak jak obiecują..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj