wlomac

Ares 640RZ problem z półbiegami

Polecane posty

wlomac    0

Witam

Parę tygodni temu zaczął  sporadycznie pojawiać się problem, niestety teraz jest on stały, a mianowicie przestały wyświetlać się na wyświetlaczu połbiegi, a co za tym idzie przestały się przełączać, równocześnie licznik szybkości jazdy nie pokazuje ile km/h się jedzie, nie załącza napędu ani blokady dyfra, wszystko to w jakimś stopniu jest powiązane ze sobą, gdyż te wszystkie awarie wystąpiły razem .czy ktoś spotkał się z takim problemem??? Rewers mam mechaniczny, w serwisie claas'a łaskawie nabąknęli coś o ciśnieniu, ok jakby ciśnienie było za niskie czegoś by nie załączał, ale czemu przestał wyświetlać półbiegi. Po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ciągnik wykonywał diagnozę półbiegów i zawsze na końcu przechodził na 1. Mam ogromny problem, bo mam wrażenie że cały czas załączony jest napęd i przy 15 na godzinę nie rozłącza przedniej osi. Za mądre sugestie będę wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

bo zdechł komputer lub jego zasilanie nie spawałeś nic przy nim? bezpieczniki sprawdzałeś? Jeśli masz brak komputera to zapięty napęd jest zupełnie normalny i aż mnie dziwi to ze ci na żółwia nie przepioł

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mariusz zawsze mi imponuje wiedza i doświadczeniem ! mistrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

bo zdechł komputer lub jego zasilanie nie spawałeś nic przy nim? bezpieczniki sprawdzałeś? Jeśli masz brak komputera to zapięty napęd jest zupełnie normalny i aż mnie dziwi to ze ci na żółwia nie przepioł

 

Może to i głupie pytanie, gdzie szukać tego sterownika?. Wcześniej jak objawy były tylko sporadyczne rozebrałem wszystkie plastiki przy kolumnie, wydawało mi się że masy nie ma, poruszałem kablami i na parę godzin wszystko wróciło do normy, ale po 1ha w polu znów się zrąbało. Dlatego też sądziłem że to coś z elektryką związane, ale nie mam pojęcia gdzie szukać, a takie ruszanie kablami na chybił trafił to idiotyzm. Koleś z serwisu claasa zbył mnie i standardowo powiedział że mam przyprowadzić maszynę do nich oni ogarną temat, później zasugerował brak ciśnienia na rozdzielacz od skrzyni. Coś mi z tą sugestią nie pasowało, ale już zamierzałem rozpruć ciągnik przy pompie. Uwierzcie mi że jestem załamany brakiem mechaników od ciągników trochę bardziej zaawansowanych niż gówniana C-360, szkoda że się nie wyszkoliłem w tym kierunku, teraz miałbym roboty na lata . Bezpieczniki sprawdziłem z trzy razy, wszystko ok. Co do żółwia to mógł nie zapiąć, bo od paru miesięcy żółw się nie załączał, nie używam go więc ten problem zbagatelizowałem. Nie spawałem nic przy ciągniku. Ale czemu sugerujesz że to wina sterownika a nie braku ciśnienia które steruje skrzynią??? Oczywiście występuje u mnie problem szarpania przy ruszaniu na rozłączonym napędzie, miałem to rozwiązać jesienią, oczywiście też brak konkretów ( najbardziej przychylam się do teorii słynnej tuleji przy napędzie, jeszcze jej nie zlokalizowałem, ale pewnie jest przy przystawce od napędu, nie wiem czy da się ją tamtędy wymienić, ale najpierw muszę rozwiązać poważniejszą awarię) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15471

Ciekawą teorię piszesz, że gufniana 60tka, a reno to takie cudo a nie działa, i jakbyś był mechanikiem od takich traktorów to byś miał kasy w bród. Więc nie obrażaj 60tki bo za parę lat będziecie mażyć by mieć go w kątku w stodole by dokończyć robotę która staneła bo sterownik zawiódł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Te patriota, może byś zadbał o język ojczysty i nie walił "byków" jak szczyl z podstawówki? Nie pieprz farmazonów, bo sam żeś nigdy 60tki nie kupił (ani żadnego innego Ursusa), tylko non stop za Masseyami latasz. Na co komu złom, który będzie koleiny w polu kopać żeby wyrwać ostatkiem sił przednie koła z troche głębszej bruzdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik556    9

Sugeruję że to wina sterownika lub elektroniki bo co ma ciśnienie oleju do wyświetlenia biegów na słupku bądź prędkośći jazdy? Jeden moduł siedzi z lewej strony silnika tuż przy pompie paliwowej pod blaszaną osłonką, sądzę że to właśnie przez niego masz te problemy a dwa jeszcze siedzą za siedzeniem pod tym plastikiem pod szybą tylną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

Ostatnio oglądałem reno 710rz- amortyzowana kabina i podczas pracy z gruberem n dosc równym polu przestaly działać pół biegi wróciliśmy na podwórko poruszali kostką miedzy kabina a silnikiem i problem znikł ale na krótko i znów to samo. Czy to rzeczywoscie ta kostka? Aha ponadto wyświetlacz zgasł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na początek to sprawdz (rozkręć) dwie wtyczki z tyłu kabiny (po prawej), czasami piny przyśniedzieją i jest problem. Są jeszcze dwie wtyczki z przodu kabiny po prawej, też warto sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Wtyczki sprawdzałem, odkręcałem, nawet na chodzącym ciągniku, pryskałem kontaktem, zarówno wtyczki z przodu jak i z tyłu, ale jeszcze raz muszą obejrzeć te z przodu. Co do sterownika go poszukać z boku po prawej strony koło fotela pod przełącznikami od napędu, blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Główny sterownik z tyłu znalazłem, był tylko jeden, szukałem drugiego przy pompie ale niczego nie znalazłem

Sugeruję że to wina sterownika lub elektroniki bo co ma ciśnienie oleju do wyświetlenia biegów na słupku bądź prędkośći jazdy? Jeden moduł siedzi z lewej strony silnika tuż przy pompie paliwowej pod blaszaną osłonką, sądzę że to właśnie przez niego masz te problemy a dwa jeszcze siedzą za siedzeniem pod tym plastikiem pod szybą tylną

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Problem rozwiązany, oczywiście Mariusz miał rację sterownik siadł, kosztowało mnie to 4tys, ale zrobione, naprawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

ILE?????? chyba nie masz co z pieniędzmi robić.......


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norbert1983    0

Witam mam problem z polbiegami w aresie 696 mrygaja mi kontrolki rownoczesnie od polbiegu 1 i 4 na prawym slupku i rownoczesnie niedzialaja polbiegi co  to moze oznaczac?w czym jest problem.Prosze o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ares630rz    0

Mariusz ma racje . Mariusz zobacz ile rolnicy sa w stanie zapłacić za usłoge ,co w serwisie class wyniosła mnie 1200 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ares630rz    0
Dnia 4.02.2018 o 18:16, norbert1983 napisał:

Witam mam problem z polbiegami w aresie 696 mrygaja mi kontrolki rownoczesnie od polbiegu 1 i 4 na prawym slupku i rownoczesnie niedzialaja polbiegi co  to moze oznaczac?w czym jest problem.Prosze o pomoc!

na rozgrzanym oleju też nie działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radziokedar    0
Dnia 4.02.2018 o 18:16, norbert1983 napisał:

Witam mam problem z polbiegami w aresie 696 mrygaja mi kontrolki rownoczesnie od polbiegu 1 i 4 na prawym slupku i rownoczesnie niedzialaja polbiegi co  to moze oznaczac?w czym jest problem.Prosze o pomoc!

Dla informacji jeśli miga 1 i 4 półbieg  oznacza to że temperatura oleju hydraulicznego jest niższa niż 5 stopni Celsjusza.  Informaja umieszczona w instrukcji obsługi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam , pacjent Renault Ares 630 RZ ze sprzęgłem hydraulicznym , rewersem mechanicznym i skrzynia quadrishift.
      Po maksymalnym skręceniu kołami zanika ciśnienie 17 bar i rozłącza jazdę, sprzęgło.
      Gdy nie ruszamy kierownicą lub nie skręcamy na max to problem nie występuje, wom działa, pól-biegi (1, 2, 3, 4) zmienia płynnie, napęd załącza, sprzęgło działa.
      Ciśnienie na wyjściu pompy jest ok.
      Niestety nie mam przepływomierza żeby sprawdzić wydajność pompy.
      Miał ktoś podobny problem??
      Czy winy szukać w orbitrolu a może w zaworze rozdzielającym czy od razu dobierać się do pompy?
       
    • Przez XTomekDX
      Witam. W moim Aresie pojawił się ostatnio problem w postaci szarpania na 1 biegu przy ruszaniu. Gdy puszczam sprzęgło, zaczyna łapać po czym jak gdyby odpuszczał i łapie znowu. Na pozostałych biegach tego nie ma. Jakie mogą być przyczyny?
    • Przez Maklaren111
      Witam,jestem pierwszy raz.Kupiłem Aresa 725RZ,kupiłem trzy filtry do hydrauliki,jeden wiem gdzie się znajduje(agco 5110990) nie wiem gdzie pozostałe dwa.Proszę o pomoc,może jakieś foto.
    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez EteroxPL
      Witam, pacjent renault Ares 556rz, zaczął sporadycznie wyskakiwac błąd taki jak na filmie przy okazji podnośnik przerywał przy podnoszeniu, wymienione 2 elektrozawory od podnoszenia i opuszczania, podnoszenie i opuszczanie jest już płynne, ale działa jedynie z błotnika, ehr kompletnie nie działa co widać na filmie, wiązka z rozdzielacza do kabiny przejrzana, przejście na piny jest,kompletnie już brak pomysłu o co chodzi
      Dodaje link do filmu, na początku jest pokazane co się dzieje jak używam przycisków z błotnika a potem jak próbuję odblokowac
      Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co sprawdzić itp. pozdrawiam 
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj