Skocz do zawartości
wlomac

Ares 640RZ problem z półbiegami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
wlomac    0

Witam

Parę tygodni temu zaczął  sporadycznie pojawiać się problem, niestety teraz jest on stały, a mianowicie przestały wyświetlać się na wyświetlaczu połbiegi, a co za tym idzie przestały się przełączać, równocześnie licznik szybkości jazdy nie pokazuje ile km/h się jedzie, nie załącza napędu ani blokady dyfra, wszystko to w jakimś stopniu jest powiązane ze sobą, gdyż te wszystkie awarie wystąpiły razem .czy ktoś spotkał się z takim problemem??? Rewers mam mechaniczny, w serwisie claas'a łaskawie nabąknęli coś o ciśnieniu, ok jakby ciśnienie było za niskie czegoś by nie załączał, ale czemu przestał wyświetlać półbiegi. Po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ciągnik wykonywał diagnozę półbiegów i zawsze na końcu przechodził na 1. Mam ogromny problem, bo mam wrażenie że cały czas załączony jest napęd i przy 15 na godzinę nie rozłącza przedniej osi. Za mądre sugestie będę wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167
Napisano (edytowany)

bo zdechł komputer lub jego zasilanie nie spawałeś nic przy nim? bezpieczniki sprawdzałeś? Jeśli masz brak komputera to zapięty napęd jest zupełnie normalny i aż mnie dziwi to ze ci na żółwia nie przepioł

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wlomac    0

bo zdechł komputer lub jego zasilanie nie spawałeś nic przy nim? bezpieczniki sprawdzałeś? Jeśli masz brak komputera to zapięty napęd jest zupełnie normalny i aż mnie dziwi to ze ci na żółwia nie przepioł

 

Może to i głupie pytanie, gdzie szukać tego sterownika?. Wcześniej jak objawy były tylko sporadyczne rozebrałem wszystkie plastiki przy kolumnie, wydawało mi się że masy nie ma, poruszałem kablami i na parę godzin wszystko wróciło do normy, ale po 1ha w polu znów się zrąbało. Dlatego też sądziłem że to coś z elektryką związane, ale nie mam pojęcia gdzie szukać, a takie ruszanie kablami na chybił trafił to idiotyzm. Koleś z serwisu claasa zbył mnie i standardowo powiedział że mam przyprowadzić maszynę do nich oni ogarną temat, później zasugerował brak ciśnienia na rozdzielacz od skrzyni. Coś mi z tą sugestią nie pasowało, ale już zamierzałem rozpruć ciągnik przy pompie. Uwierzcie mi że jestem załamany brakiem mechaników od ciągników trochę bardziej zaawansowanych niż gówniana C-360, szkoda że się nie wyszkoliłem w tym kierunku, teraz miałbym roboty na lata . Bezpieczniki sprawdziłem z trzy razy, wszystko ok. Co do żółwia to mógł nie zapiąć, bo od paru miesięcy żółw się nie załączał, nie używam go więc ten problem zbagatelizowałem. Nie spawałem nic przy ciągniku. Ale czemu sugerujesz że to wina sterownika a nie braku ciśnienia które steruje skrzynią??? Oczywiście występuje u mnie problem szarpania przy ruszaniu na rozłączonym napędzie, miałem to rozwiązać jesienią, oczywiście też brak konkretów ( najbardziej przychylam się do teorii słynnej tuleji przy napędzie, jeszcze jej nie zlokalizowałem, ale pewnie jest przy przystawce od napędu, nie wiem czy da się ją tamtędy wymienić, ale najpierw muszę rozwiązać poważniejszą awarię) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1278

Ciekawą teorię piszesz, że gufniana 60tka, a reno to takie cudo a nie działa, i jakbyś był mechanikiem od takich traktorów to byś miał kasy w bród. Więc nie obrażaj 60tki bo za parę lat będziecie mażyć by mieć go w kątku w stodole by dokończyć robotę która staneła bo sterownik zawiódł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2354

Te patriota, może byś zadbał o język ojczysty i nie walił "byków" jak szczyl z podstawówki? Nie pieprz farmazonów, bo sam żeś nigdy 60tki nie kupił (ani żadnego innego Ursusa), tylko non stop za Masseyami latasz. Na co komu złom, który będzie koleiny w polu kopać żeby wyrwać ostatkiem sił przednie koła z troche głębszej bruzdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik556    4

Sugeruję że to wina sterownika lub elektroniki bo co ma ciśnienie oleju do wyświetlenia biegów na słupku bądź prędkośći jazdy? Jeden moduł siedzi z lewej strony silnika tuż przy pompie paliwowej pod blaszaną osłonką, sądzę że to właśnie przez niego masz te problemy a dwa jeszcze siedzą za siedzeniem pod tym plastikiem pod szybą tylną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    250

Ostatnio oglądałem reno 710rz- amortyzowana kabina i podczas pracy z gruberem n dosc równym polu przestaly działać pół biegi wróciliśmy na podwórko poruszali kostką miedzy kabina a silnikiem i problem znikł ale na krótko i znów to samo. Czy to rzeczywoscie ta kostka? Aha ponadto wyświetlacz zgasł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Na początek to sprawdz (rozkręć) dwie wtyczki z tyłu kabiny (po prawej), czasami piny przyśniedzieją i jest problem. Są jeszcze dwie wtyczki z przodu kabiny po prawej, też warto sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Wtyczki sprawdzałem, odkręcałem, nawet na chodzącym ciągniku, pryskałem kontaktem, zarówno wtyczki z przodu jak i z tyłu, ale jeszcze raz muszą obejrzeć te z przodu. Co do sterownika go poszukać z boku po prawej strony koło fotela pod przełącznikami od napędu, blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Główny sterownik z tyłu znalazłem, był tylko jeden, szukałem drugiego przy pompie ale niczego nie znalazłem

Sugeruję że to wina sterownika lub elektroniki bo co ma ciśnienie oleju do wyświetlenia biegów na słupku bądź prędkośći jazdy? Jeden moduł siedzi z lewej strony silnika tuż przy pompie paliwowej pod blaszaną osłonką, sądzę że to właśnie przez niego masz te problemy a dwa jeszcze siedzą za siedzeniem pod tym plastikiem pod szybą tylną

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Problem rozwiązany, oczywiście Mariusz miał rację sterownik siadł, kosztowało mnie to 4tys, ale zrobione, naprawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
×