Zaloguj się, aby obserwować  
ziooober88

Ursus C330M - szarpanie przy ruszaniu po wymianie sprzęgła

Polecane posty

ziooober88    1

Witam, posiadam Ursusa C330M z 1990r, z racji tego, że między skrzynią a silnikiem puściły simeringi postanowiłem na naprawić. Wymieniłem między innymi sprzęgło I i II stopnia i dałem nowe łożysko wyciskowe. Po złożeniu wszystkiego mam taki problem, że ciągnik szarpie na każdym biegu. Oczywiście tarcze wyregulowane na 7mm i 12mm.
W momencie kiedy nacisnę pedał sprzęgła i łożysko dotknie łapek to od razu zaczyna się takie piszczenie. I teraz moje pytanie co może być nie tak? Gdzie mogłem popełnić błąd przy składaniu?
Dodam, że jak już ciągnik ruszy to wszystko jest ok i nic się nie dzieje. Problem jest tylko podczas ruszania. Jest to nie do zaakcpetowania ze względu na to, że nie idzie podpiać żadnej maszyny.
Pomoże ktoś co może być nie tak lub jak to zdiagnozować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    622

Teoretycznie przyczyną piszczenia jest ruch promieniowy  dźwigienek względem łożyska dociskowego w czasie obrotu. Zapewne są " wywalone " otwory w pokrywie sprzęgła oraz w tarczach dociskowych i śruby trzymające tarcze dociskowe mają luz ,dlatego pojawia się coś w rodzaju ruchu mimośrodowego elementów sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziooober88    1

Kolego wymieniałem tarczę I i II stopnia i nic tam nie było wywalone. Rozpołowiłem ciągnik i okazuje się, że tarcza I stopnia jest krzywa i teraz pytanie czy to może powodować takie działanie jak taki pisk i szarpanie podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8096

Łożysko też wymieniałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    622
Napisano (edytowany)

Szarpanie tak , pisk - raczej nie . Założysz dobrą tarczę,to się okaże. Na ogół jeżeli powstaje piszczenie to powinny być zauważalne ślady ścierania dźwigienek na styku z łożyskiem.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziooober88    1

Założyłem nowe łożysko, dobiłem teraz smaru, kupiłem tarczę z chełmna, od razu widać różnicę. Dzisiaj poskładam to i zobaczę jaki będzie efekt. Na pewno dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziooober88    1

Witam, po rozpołowieniu ciągnika okazało się, że tarcza I-stopnia była krzywa. Nie mam pojęcia czy już taką kupiłem czy skrzywiłem ją przy składaniu ciągnika. Po wymianie tarczy z firmy Chełmno ciągnik działa prawidłowo. A co pisków to przesmarowałem łożysko oporowe i działa wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Osobnok24
      Witam wszystkich.
      Mógłby ktoś z Was powiedzieć jak dokonać demontażu tego wariatora aby dostać się do sprzęgła ? 
      Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie podpowiedzi. 


    • Przez Egon_1
      Witam mam problem  z najprawdopodobniej reduktorem w c330 gdy chce wbić 5 bieg to na ostro wbija się 2 a gdy puści się sprzęgło normalnie jest 5 a gdy chce wbić 2 to wchodzi bieg na bieg i skrzynia się blokuje w przypadku 3 biegu jest podobnie jak przy 5 biegu 
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj