Dominikus

Renault Ares 620 kłopot z elektryką

Polecane posty

Dominikus    0

Witam.Mam kłopot z elektryką w renault Ares 620

Wczoraj przy jeździe z.przyczepą zaczęły migać kontrolki półbiegów  i pstrykanie przekaźników tak jak by prąd zanikał i się pojawiał aż w końcu  zgasły kontrolki półbiegów ciągnik staną do przodu -do tył nic(bezpieczniki wszystkie dobre.Pól dnia szukania kombinowania całe pulpity rozkręcone i nic i nagle ożyło wszystko zaczęło działać kontrolki zapaliły od półbiegów,Później zgasły kontrolki w licznikach zegar obrotów, później znów wszystko ożyło wszystko zaczęło działać ale włączyłem światła do sprawdzenia czy świecą i zaświeciły na chwile i zgasły i nie świecą żadne ani postojowe ani drogowe ani halogeny dach przód -tył reszta elektryki działa dobrze i j jazda też.Bezpieczniki dobre.(akumulator pół roczny 170)

Teraz pytanie co się dzieje?czy ktoś miał podobny przypadek?

Drugie pytanie czemu fabrycznie Aresy nie mają wyłącznika masy?Ja założyłem bo mi zjadało akumulator jak stał 3-4 tygodnie i nie wiem czy czasem ciągnik nie musi być stale pod napięciem?temu nie montują wyłączników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Nie musi mieć stałego prądu. Ja miałem kiedyś coś takiego, że wszystko było ok i jak włączałeś światła to gasło wszystko. Zrywało prąd, a przyczyną był luźny kabel zasilania płyty, tej z lewej strony przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Dziś działa wszystko bez kłopotu i światła świecą.

Jak nie ma prądu to zaraz gasły kontrolki półbiegów czyli prąd musi być być stale.

Zastanawia mnie sprawa czemu nie montują fabrycznie wyłącznika masy w  Aresy?Czy zaszkodzi jak będzie?Ma ktoś wiedze w tej kwestii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Czemu nie ma wyłącznika prądu to nie wiem, ale wiele ciągników go nie ma. Ale odłączenie prądu nie jest groźne, sam odłączam kleme w okresie zimowym bez żadnych konsekwencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

 

No przecie wiadomo ze na zgaszonej maszynie i wyłączonym zapłonie nie może być prądu a tym bardziej świecić kontrolki ale przecie zgaszoną maszyną nie jedziesz..Mowa było podczas jazdy uciekł prąd od sterowania jazdą czyli ujawniło się tym ze zgasł panel kontrolny kierunków jazdy-półbiegów i ciągnik nie jedzie.Czyli zanik prądu potrzebny do działania tego.Wszystko reszta działała i zasilanie na innych elementach instalacji była.Później prąd się pojawił na jazdę ale znikło zasilanie na wszystkich lampach.Dziś wszystko wróciło do normy tylko nie wiadomo na jak długo i co może być przyczyną zaniku prądu na sterowaniu jazdą.

Myślałem ze może dlatego ze na dniach wyłącznik masy zamontowałem i jak stoi nie używany bo bez prądu,bo wyłączę bo zjadało mi akumulator po postoju 2-4 tygodnie.   Może musi być zawsze pod prądem aby jakiś zanik prądu nie powstał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

 

Ten moduł DT2 lub DT3 gdzie on jest?gdzieś w okolicy pedała sprzęgła?Rozbierałem tam kiedyś ale nie kojarzę.Dwa czujniki na pedale sprzęgła kojarzę kiedyś myślałem ze mam uszkodzony ale nie.W każdym bądź razie jak nie ma prądu na sterowaniu jazdą to tez nie działa WOM jedno z drugim jedzie na tych samych przewodach co doprowadzają prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Masz go za plecami. Wszystko na skrzyni ma swoje sterowanie z modułu. Jak masz przejściówkę na DT3 to bez schematu i tak nie dojdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1125

Tylko nieraz system potrzebuje czasu aby zapisać dane, np NH ma wyłącznik i wyłączenie całkowite następuje po ok. minucie od wyłączenia.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.

 

Hebelek nówka dobrej jakości.Prąd tylko zanikał na sterowaniu jazdą tak by wszędzie nie było ale z hebelkami masz dobrą mylś bo kupiłem w Grene to zaraz wywaliłem bo nie przepływał w 100% przez niego prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

tak wlasnie pomyslalem bo czasem czlowiek klemy czysci, polaczenia, masy, lata, biega, a okazuje sie ze przez hebel slabo idzie i zanika w losowych momentach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
imike    0

Odkopię temat, ma ktoś z Was może schemat elektryczny/ opis skrzynki bezpieczników i przekaźników ciągnika Renault Ares 620 RZ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj