Skocz do zawartości
News
Dominikus

Renault Ares 620 kłopot z elektryką

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dominikus    0

Witam.Mam kłopot z elektryką w renault Ares 620

Wczoraj przy jeździe z.przyczepą zaczęły migać kontrolki półbiegów  i pstrykanie przekaźników tak jak by prąd zanikał i się pojawiał aż w końcu  zgasły kontrolki półbiegów ciągnik staną do przodu -do tył nic(bezpieczniki wszystkie dobre.Pól dnia szukania kombinowania całe pulpity rozkręcone i nic i nagle ożyło wszystko zaczęło działać kontrolki zapaliły od półbiegów,Później zgasły kontrolki w licznikach zegar obrotów, później znów wszystko ożyło wszystko zaczęło działać ale włączyłem światła do sprawdzenia czy świecą i zaświeciły na chwile i zgasły i nie świecą żadne ani postojowe ani drogowe ani halogeny dach przód -tył reszta elektryki działa dobrze i j jazda też.Bezpieczniki dobre.(akumulator pół roczny 170)

Teraz pytanie co się dzieje?czy ktoś miał podobny przypadek?

Drugie pytanie czemu fabrycznie Aresy nie mają wyłącznika masy?Ja założyłem bo mi zjadało akumulator jak stał 3-4 tygodnie i nie wiem czy czasem ciągnik nie musi być stale pod napięciem?temu nie montują wyłączników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Nie musi mieć stałego prądu. Ja miałem kiedyś coś takiego, że wszystko było ok i jak włączałeś światła to gasło wszystko. Zrywało prąd, a przyczyną był luźny kabel zasilania płyty, tej z lewej strony przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Dziś działa wszystko bez kłopotu i światła świecą.

Jak nie ma prądu to zaraz gasły kontrolki półbiegów czyli prąd musi być być stale.

Zastanawia mnie sprawa czemu nie montują fabrycznie wyłącznika masy w  Aresy?Czy zaszkodzi jak będzie?Ma ktoś wiedze w tej kwestii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kustosz    11

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Czemu nie ma wyłącznika prądu to nie wiem, ale wiele ciągników go nie ma. Ale odłączenie prądu nie jest groźne, sam odłączam kleme w okresie zimowym bez żadnych konsekwencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

 

No przecie wiadomo ze na zgaszonej maszynie i wyłączonym zapłonie nie może być prądu a tym bardziej świecić kontrolki ale przecie zgaszoną maszyną nie jedziesz..Mowa było podczas jazdy uciekł prąd od sterowania jazdą czyli ujawniło się tym ze zgasł panel kontrolny kierunków jazdy-półbiegów i ciągnik nie jedzie.Czyli zanik prądu potrzebny do działania tego.Wszystko reszta działała i zasilanie na innych elementach instalacji była.Później prąd się pojawił na jazdę ale znikło zasilanie na wszystkich lampach.Dziś wszystko wróciło do normy tylko nie wiadomo na jak długo i co może być przyczyną zaniku prądu na sterowaniu jazdą.

Myślałem ze może dlatego ze na dniach wyłącznik masy zamontowałem i jak stoi nie używany bo bez prądu,bo wyłączę bo zjadało mi akumulator po postoju 2-4 tygodnie.   Może musi być zawsze pod prądem aby jakiś zanik prądu nie powstał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

 

Ten moduł DT2 lub DT3 gdzie on jest?gdzieś w okolicy pedała sprzęgła?Rozbierałem tam kiedyś ale nie kojarzę.Dwa czujniki na pedale sprzęgła kojarzę kiedyś myślałem ze mam uszkodzony ale nie.W każdym bądź razie jak nie ma prądu na sterowaniu jazdą to tez nie działa WOM jedno z drugim jedzie na tych samych przewodach co doprowadzają prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Masz go za plecami. Wszystko na skrzyni ma swoje sterowanie z modułu. Jak masz przejściówkę na DT3 to bez schematu i tak nie dojdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    543

Tylko nieraz system potrzebuje czasu aby zapisać dane, np NH ma wyłącznik i wyłączenie całkowite następuje po ok. minucie od wyłączenia.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2325

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.

 

Hebelek nówka dobrej jakości.Prąd tylko zanikał na sterowaniu jazdą tak by wszędzie nie było ale z hebelkami masz dobrą mylś bo kupiłem w Grene to zaraz wywaliłem bo nie przepływał w 100% przez niego prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2325

tak wlasnie pomyslalem bo czasem czlowiek klemy czysci, polaczenia, masy, lata, biega, a okazuje sie ze przez hebel slabo idzie i zanika w losowych momentach.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DEMONxXx
      Witam muszę wymienić blokadę tylnego mostu elementy zazębiające. 
      Da się to zrobić od strony koła bez zdejmowania górnej pokrywy mostu?
    • Przez DEMONxXx
      Witam 
      Da się samemu zregenerować rozdzielacz EHR?  Chodzi mi o wymianę uszczelnien to coś pomoże czy wyrabiają się tam części metalowe?
      są tam jeszcze jakieś uszczelnienia oprócz oringów na elektrozaworach?
    • Przez antoniekek
      Witajcie, postawiłem na noc  ciagnik Renault  651 na delikatnym spadzie terenu. Przodem niżej.
      Rano pod ciągnikiem była plama oleju, kapie po zawleczce za misą olejowa tak jakby pod  sprzęgłem, tak jak na zdjęciach. Pierwszy raz widzę tam olej. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna wycieku? Po przestawieniu ciągnika na równy teren kąpanie ustało.


    • Przez maxrolnik
      Witam 
      Mam pytanie gdzie się znajdują filtry hydrauliki i silnika?
      I jakim olej polecacie do silnika,hydrauliki i mostów? 
      Z góry dzięki za odpowiedź.  
       
    • Przez Pozoga
      Witam wszystkich. Czy powie mi ktos jakie powinno byc cisnienie sprezania w silniku mwm 226-4 renault 854 mi. ???
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.