Skocz do zawartości
Dominikus

Renault Ares 620 kłopot z elektryką

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Dominikus    0

Witam.Mam kłopot z elektryką w renault Ares 620

Wczoraj przy jeździe z.przyczepą zaczęły migać kontrolki półbiegów  i pstrykanie przekaźników tak jak by prąd zanikał i się pojawiał aż w końcu  zgasły kontrolki półbiegów ciągnik staną do przodu -do tył nic(bezpieczniki wszystkie dobre.Pól dnia szukania kombinowania całe pulpity rozkręcone i nic i nagle ożyło wszystko zaczęło działać kontrolki zapaliły od półbiegów,Później zgasły kontrolki w licznikach zegar obrotów, później znów wszystko ożyło wszystko zaczęło działać ale włączyłem światła do sprawdzenia czy świecą i zaświeciły na chwile i zgasły i nie świecą żadne ani postojowe ani drogowe ani halogeny dach przód -tył reszta elektryki działa dobrze i j jazda też.Bezpieczniki dobre.(akumulator pół roczny 170)

Teraz pytanie co się dzieje?czy ktoś miał podobny przypadek?

Drugie pytanie czemu fabrycznie Aresy nie mają wyłącznika masy?Ja założyłem bo mi zjadało akumulator jak stał 3-4 tygodnie i nie wiem czy czasem ciągnik nie musi być stale pod napięciem?temu nie montują wyłączników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kustosz    4

Nie musi mieć stałego prądu. Ja miałem kiedyś coś takiego, że wszystko było ok i jak włączałeś światła to gasło wszystko. Zrywało prąd, a przyczyną był luźny kabel zasilania płyty, tej z lewej strony przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dominikus    0

Dziś działa wszystko bez kłopotu i światła świecą.

Jak nie ma prądu to zaraz gasły kontrolki półbiegów czyli prąd musi być być stale.

Zastanawia mnie sprawa czemu nie montują fabrycznie wyłącznika masy w  Aresy?Czy zaszkodzi jak będzie?Ma ktoś wiedze w tej kwestii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Kustosz    4

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

Czemu nie ma wyłącznika prądu to nie wiem, ale wiele ciągników go nie ma. Ale odłączenie prądu nie jest groźne, sam odłączam kleme w okresie zimowym bez żadnych konsekwencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dominikus    0

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

 

No przecie wiadomo ze na zgaszonej maszynie i wyłączonym zapłonie nie może być prądu a tym bardziej świecić kontrolki ale przecie zgaszoną maszyną nie jedziesz..Mowa było podczas jazdy uciekł prąd od sterowania jazdą czyli ujawniło się tym ze zgasł panel kontrolny kierunków jazdy-półbiegów i ciągnik nie jedzie.Czyli zanik prądu potrzebny do działania tego.Wszystko reszta działała i zasilanie na innych elementach instalacji była.Później prąd się pojawił na jazdę ale znikło zasilanie na wszystkich lampach.Dziś wszystko wróciło do normy tylko nie wiadomo na jak długo i co może być przyczyną zaniku prądu na sterowaniu jazdą.

Myślałem ze może dlatego ze na dniach wyłącznik masy zamontowałem i jak stoi nie używany bo bez prądu,bo wyłączę bo zjadało mi akumulator po postoju 2-4 tygodnie.   Może musi być zawsze pod prądem aby jakiś zanik prądu nie powstał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kustosz    4

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dominikus    0

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

 

Ten moduł DT2 lub DT3 gdzie on jest?gdzieś w okolicy pedała sprzęgła?Rozbierałem tam kiedyś ale nie kojarzę.Dwa czujniki na pedale sprzęgła kojarzę kiedyś myślałem ze mam uszkodzony ale nie.W każdym bądź razie jak nie ma prądu na sterowaniu jazdą to tez nie działa WOM jedno z drugim jedzie na tych samych przewodach co doprowadzają prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kustosz    4

Masz go za plecami. Wszystko na skrzyni ma swoje sterowanie z modułu. Jak masz przejściówkę na DT3 to bez schematu i tak nie dojdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Sadek    448

Tylko nieraz system potrzebuje czasu aby zapisać dane, np NH ma wyłącznik i wyłączenie całkowite następuje po ok. minucie od wyłączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1404

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dominikus    0

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.

 

Hebelek nówka dobrej jakości.Prąd tylko zanikał na sterowaniu jazdą tak by wszędzie nie było ale z hebelkami masz dobrą mylś bo kupiłem w Grene to zaraz wywaliłem bo nie przepływał w 100% przez niego prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1404

tak wlasnie pomyslalem bo czasem czlowiek klemy czysci, polaczenia, masy, lata, biega, a okazuje sie ze przez hebel slabo idzie i zanika w losowych momentach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez V12
      Witam
      potrzebuje szybkiej porady jak dalej postąpić
      Ciągnik poszedł na wymianę sprzęgła przy zlewaniu oleju wyleciały jakieś igiełki .
      Nie wiem czy rozbierać skrzynię i szukać wiadomo to poważna i kosztowana robota ogólnie brak częsci
      Pod obciążeniem w skrzyni nic nie pukało ani wyło , biegi nie zgrzytają , jedyny hałas to stuk przy gaszeniu i trochę rzęzi na 4 biegu na reduktorze ale to tylko na małych obrotach powyżej 1200 obr sie wycisza
      Biorę pod uwagę że może ktoś kiedyś robił skrzynie i dobrze nie wyczyścił pozostałości
      Może ktoś z Was zna objawy rozsypanego łożyska igiełkowego w takiej skrzyni
      Pozdrawiam
×